GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ulkonäön negatiivinen kommentoiminen..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Ja tähän voisi liittää samalla elämäntavan ja arvot. Minulle ainakin on tärkeää, että saan ja voin ja uskallan elää sellaista elämää, johon oleellisena osan kuuluu liikunta ja muutoinkin aktiivinen elämäntapa. Jos poikaystäväni ei haluaisi elää samankaltaista elämää tai ei edes tukisi minua tällaisessa elämäntavassa olisi arjen pyörittäminen hurjan paljon vaikeampaa. Kyllä minun mielestäni ihmiset ovat yhdessä sen vuoksi, että on paljon ihanampi tehdä asioita yhdessä ja jakaa kokemuksia ja iloja ja suruja kuin sen takia, että pitäisi olla vaan yhdessä ilman mitään yhteisiä tekemisiä ja arvoja. Ja suht tervellinen ja liikunnallinen elämäntapa sinänsä voi olla yksi arvo, jonka pariskunta voi jakaa keskenään tai ainakin hyväksyä toisen osapuolen sellaisen elämäntavan.

Postauksellani yritän siis tiivistetysti sanoa, että ei se ole se paino ensisijaisesti mikä merkitsee vaan se, että usein kilojen karttumisen myötä myös elämntyyli ja arvot muuttuvat. Jos toinen arvostaa yhä liikkuvaa ja itsestään huolehtivaa elämäntapaa ja toinen tästä vähät välittää, voidaan tulla törmäyskurssille.

Tässäkin varmaan ajateltiin sitä äärimmäisyyttä? Tai lähinnä esiin nousi omassa mielessä se että kyllähän lihavampikin ihminen voi olla oikeasti liikunnallinen kun puhutaan vielä 10- 30 kilosta ylimääräistä. Syöminen on sitten toinen juttu. Muuten yhdyn kyllä noihin arvoihin jne, mutta vähemmän kärjistetysti.

Tässäkin varmaan ajateltiin sitä äärimmäisyyttä? Tai lähinnä esiin nousi omassa mielessä se että kyllähän lihavampikin ihminen voi olla oikeasti liikunnallinen kun puhutaan vielä 10- 30 kilosta ylimääräistä. Syöminen on sitten toinen juttu. Muuten yhdyn kyllä noihin arvoihin jne, mutta vähemmän kärjistetysti.

En oikeastaan ajatellut kärjistetysti. Voihan myös olla, ettei ihminen liho pätkääkään vaikkei liiku minkään vertaa. Kysymys oli vain arvojen ja elämäntavan mahdollisesta muutoksesta. Eli jos toista ei huvita toisen osapuolen liikkuminen ja liikunnallinen elämäntapa, oli painoa sitten enemmän tai vähemmän kuin suositusten mukaisesti, voi olla mahdollista, että suhde ei toimi. Liikunta ei aina ole vain harrastus vaan se voi olla osa elämäntyyliä ja jos tämä ei molempien arvoihin istu, voi yhteiselo olla vaikeaa. Ja tietenkin voi olla liikunnallinen, vaikka ylipainoinen olisikin, en tietenkään kiellä sitä. Ja korostan käyttäneeni sanoja USEIN ja MAHDOLLISESTI eli mitään kärjistystä en postauksessani näe.

Mutta yhtä kaikki, ilmeisesti samoissa ajatuksissa pyöritään :)

En oikeastaan ajatellut kärjistetysti. Voihan myös olla, ettei ihminen liho pätkääkään vaikkei liiku minkään vertaa. Kysymys oli vain arvojen ja elämäntavan mahdollisesta muutoksesta. Eli jos toista ei huvita toisen osapuolen liikkuminen ja liikunnallinen elämäntapa, oli painoa sitten enemmän tai vähemmän kuin suositusten mukaisesti, voi olla mahdollista, että suhde ei toimi. Liikunta ei aina ole vain harrastus vaan se voi olla osa elämäntyyliä ja jos tämä ei molempien arvoihin istu, voi yhteiselo olla vaikeaa. Ja tietenkin voi olla liikunnallinen, vaikka ylipainoinen olisikin, en tietenkään kiellä sitä. Ja korostan käyttäneeni sanoja USEIN ja MAHDOLLISESTI eli mitään kärjistystä en postauksessani näe.

Mutta yhtä kaikki, ilmeisesti samoissa ajatuksissa pyöritään :)

Joskus heikkoina päivinä on kyllä inhottavaa katella kun toinen vetää pizzaa naamariin ja ite joutuu tyytyy kaurapuuroon.. Ei siinä yleensä mitään, mutta mä oon ite sellanen et visuaaliset ärsykkeet häiritsee. Jos mun ympärillä ei olis mitään hyvää, niin pysyisin paremmin pois herkuista. On minulla toki itsehillintä, on nimittäin pakko ollut tottua siihen että ihmiset ympärilläni vähät välittää siitä mitä suuhun menee.

Ja mikä hauskinta, hänen isänsä on useemmin käynyt salilla kanssani kun hän itse! :D

omaa kokemusta

Minun ulkonäköäni kommentoi todella negatiivisesti poikaystäväni täti.
Hän kuuli, että olin ostanut hääpuvun (menen naimisiin ensi kesänä), tämän kuultuaan hän kommentoi minusta todella negatiivisesti.

Ensinnäkin katse oli no nenän varttapitkin ja kommentti, että et tainnut olla viisas. Kyllä minä muistan, kun sinut ensi kerran näin, että olit niin tikkulaiha. Ja nythän sulla on tota painoa kertyny.

Totesin siihen , että niin on tosiaan 7 kiloa tullut. Olisittepa nähneet ilmeet ja kommenttia tuli, että kauheen paljon:eek:.
Poikaystävä tokas, että se on lihasta, mitä on tullu. Mutta kyllähän nuo keski-ikäset mammat tuntee niillehän se tarkoittaa vaan läskiä, mikä tulee.

Juu mun kropan muoto on muuttunu, enkä itsekään ole ollut tähän tyytyväinen. Paitsi tänään päätin, että mun on pakko alkaa rakastaa itseäni, koska muuta mulla ei ole.
Meinasin kyllä tädille kommentoida, että sitä painoa tulee, kun syö hiukan enemmän kuin jugurtin päivässä:rolleyes:, mutta en sitten viitstinyt.
ketuttaa vaan tollaset milelen masentajat:curs:

Valmentaja kommentoi joskus painoa tavalla, joka ei mielestäni ole ihan tarpeellista. Eipä minusta itsestänikään ole kivaa että aikoinaan kroppa sekosi ja painoluokka nousi roimasti, ja huomaan kyllä ihan itse että se myös näkyy.

Paitsi tänään päätin, että mun on pakko alkaa rakastaa itseäni, koska muuta mulla ei ole. Meinasin kyllä tädille kommentoida, että sitä painoa tulee, kun syö hiukan enemmän kuin jugurtin päivässä, mutta en sitten viitstinyt.

Mut Viivi81, täydet plussat sulle aivan loistavasta asenteesta! Kiloja tulee ja menee, mutta ei ne painolukemat vielä kenestäkään onnellista tee, oli sitten mitkä hyvänsä. Että anna sinä vain tätien kärvistellä ja popsia päivittäiset vitalineansa. ;)

Mut Viivi81, täydet plussat sulle aivan loistavasta asenteesta! Kiloja tulee ja menee, mutta ei ne painolukemat vielä kenestäkään onnellista tee, oli sitten mitkä hyvänsä. Että anna sinä vain tätien kärvistellä ja popsia päivittäiset vitalineansa. ;)

Näinhän se on. Pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtää, että elämässä on jotain muutakin kuin ne kilot.

Ketjun aloittaneelle haluasin toivottaa tsemppiä vaikeassa tilanteessa.
Älä anna hänen lannistaa sinua.
Olen itse joutunut seuraamaan sivusta, kuinka ystäväni kärsi oman poikaystävänsä negatiivisista kommenteista. Mielestäni silloin ei ole kyse rakkaudesta vaan alistamisesta ja oman huonon olon purkamiisesta.

Muiden mielipiteillä ei itselleni ole enää väliä, omasta korvien välistä se on kiinni et hyväksyy itsensä semmosena kuin on. Itse olin ala- ja yläasteella koulukiusattu ylipainon takia, itseluottamus meni kun samaan aikaan oli pahin murrosikä menossa. 16-vuotiaana ylimääräiset kilot lähti ja pari vuotta sen jälkeen kävin vaa'alla joka päivä tunnin välein. Pikku hiljaa kasvoi henkisesti riittävästi tajuamaan, että just näin on hyvä. Eipä se paino ole tullut takaisin enkä ainakaan itse stressaa vaikka pari kiloa tulisikin, kyllä sen saa lähtemään jos itse haluaa :) Itseluottamus ei koskaan ole täysin palannut, mutta pidän ajatuksen siitä, että on ihan sama mitä muut ajattelevat kunhan itse on onnellinen ja tyytyväinen!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Teoria miehistä

Laiha, vaikeasti massaa saava mies valittaa kun hänen naisensa paino nousee/hauis kasvaa. Entä jos kyse on yksinkertaisesti siitä ettei hänen hauras itsetuntonsa kestä sitä että joku, vieläpä NAINEN, kasvaa helpommin kuin hän itse? Siis painonnoususta valittava mies olisikin KATEELLINEN?

Ehkä juuri sen takia jotkut miehet pitävät langanlaihoista naisista kun voivat heidän rinnallaan tuntea itsensä suuriksi ja voimakkaiksi vaikka olisivat todellisuudessa ihan säälittäviä kynäkauloja, risuranteita ja tikkujalkoja? Sama ilmiö kun tietyntyyppiset miehet eivät voi sietää sitä jos heidän vaimonsa tai tyttöystävänsä saavat parempaa palkkaa?

Laiha, vaikeasti massaa saava mies valittaa kun hänen naisensa paino nousee/hauis kasvaa. Entä jos kyse on yksinkertaisesti siitä ettei hänen hauras itsetuntonsa kestä sitä että joku, vieläpä NAINEN, kasvaa helpommin kuin hän itse? Siis painonnoususta valittava mies olisikin KATEELLINEN?

Ehkä juuri sen takia jotkut miehet pitävät langanlaihoista naisista kun voivat heidän rinnallaan tuntea itsensä suuriksi ja voimakkaiksi vaikka olisivat todellisuudessa ihan säälittäviä kynäkauloja, risuranteita ja tikkujalkoja? Sama ilmiö kun tietyntyyppiset miehet eivät voi sietää sitä jos heidän vaimonsa tai tyttöystävänsä saavat parempaa palkkaa?
Tämä on kyllä totta....tiedän myös bodareita, jotka deittailevat vain alle 160cm tyttöjä, jotta itse näyttäisivät mahdollisimman isoilta...:D

Tämä on kyllä totta....tiedän myös bodareita, jotka deittailevat vain alle 160cm tyttöjä, jotta itse näyttäisivät mahdollisimman isoilta...:D

Ja tämähän on vain positiivinen asia :D ...Paitsi sittenhän itse näyttää vieläkin pienemmälle :rolleyes:

On muuten todella ärsyttävää jos menee miehen kanssa salille tms. ja sille puhutaan normaalisti ja itselle vinkataan, että tuolta löytyy tyttöjen puoli missä on koneita. Voin vaan kuvitelta miltä miehestä tuntuu jos osat olisi toisin päin... Vaihtoehtona itse kullakin on siis kasvaa tai hommata itseään pienempi seuralainen;)

On muuten todella ärsyttävää jos menee miehen kanssa salille tms. ja sille puhutaan normaalisti ja itselle vinkataan, että tuolta löytyy tyttöjen puoli missä on koneita. Voin vaan kuvitelta miltä miehestä tuntuu jos osat olisi toisin päin... Vaihtoehtona itse kullakin on siis kasvaa tai hommata itseään pienempi seuralainen;)

Jännä juttu. Ylipäätään tossa yks päivä sarjojen välillä vähän haaveilin ja tutkailin ympärilleni salilla, mietin että ohhoh, ompa vähän naisia JA olin ainut nainen vapaiden painojen puolella. Mä en ymmärrä miksi edes naisilla on joku kammo noihin painoihin.. siitähän juuri noita stereotypioita syntyy. Naisen kuuluu olla tällanen ja tollanen jne. Olen itsekin kuullut kommenttia siitä kuinka "näytän hölmöltä" siellä miesten seassa nostelemassa "ISOJA" painoja, jotka todellisuudessa on jotain 6 kg luokkaa, jes! :rolleyes: En käsitä.

Jännä juttu. Ylipäätään tossa yks päivä sarjojen välillä vähän haaveilin ja tutkailin ympärilleni salilla, mietin että ohhoh, ompa vähän naisia JA olin ainut nainen vapaiden painojen puolella. Mä en ymmärrä miksi edes naisilla on joku kammo noihin painoihin.. siitähän juuri noita stereotypioita syntyy. Naisen kuuluu olla tällanen ja tollanen jne. Olen itsekin kuullut kommenttia siitä kuinka "näytän hölmöltä" siellä miesten seassa nostelemassa "ISOJA" painoja, jotka todellisuudessa on jotain 6 kg luokkaa, jes! :rolleyes: En käsitä.

Meillä on ihan sama juttu. Vapaiden painojen puolella ei juurikaan muita naisia näy, ja jos joskus sinne eksyvätkin, niin ovat sitten todella eksyneen näköisiäkin. Itse kuitenkin viihdyn parhaiten vapaiden painojen kanssa kuin laitteissa.

Viikonloppuna kaverin mies oli samaan aikaan treenaamassa kuin minä. Molemmilla oli rintapäivä menossa. JOnkun aikaa siinä oltuaan ja painoja nosteltuaan kaverin mies ähisi: "sähän nostat piru vie samoilla painoilla kun minä!" Katsoin sitten herran painoja ja totesin et no onhan mulla nyt vielä vähän matkaa noihin painoihin. Kaverin ukko vaan totesi et: "no, pakko tunnustaa et nä on mulle ihan liian isot painot, mut kun en kehdannu tehdä saman kokosiilla kuin sinä!"...:hyper: :rock:

Että sellaista... Voisko olla että ne ukot mielellään siirtäis naiset sinne laitteiden ääreen ihan siitä(kin) syystä etteivät vaan kokisimitään alemmuuden tunnetta.. ;)

Meillä on ihan sama juttu. Vapaiden painojen puolella ei juurikaan muita naisia näy, ja jos joskus sinne eksyvätkin, niin ovat sitten todella eksyneen näköisiäkin.
...

Voisko olla että ne ukot mielellään siirtäis naiset sinne laitteiden ääreen ihan siitä(kin) syystä etteivät vaan kokisi mitään alemmuuden tunnetta.. ;)

Voi olla. Ja monesti naiset varmaan aloittaa niistä laitteista (no, varmaan monet miehetkin, en tiedä) sen takia, että niissä on käyttöohjeet ja muutenkin niistä tajuaa aika helposti, mitä niissä on tarkoitus treenata. Liikkeet tulee tehtyä varmemmin oikein. Noi vapaat painot on sitten vähän edistyneemmille treenaajille, jotka on treenanneet jo sen verran, että liikkeet ja oma keho on tullut tutummaksi ja vapaisiin painoihin uskaltaa siirtyä ja niistä on ottanut selvää, mitä niillä tehdään. Siksi siinä ei mun mielestä ole mitään ihmeellistä, että laitteet on suositumpia ja monet eksyneen näköisinä niitä käsipuntteja kiertelevät.

Hahaa, tää meni lahjakkaasti ohi otsikon :D

Voi olla. Ja monesti naiset varmaan aloittaa niistä laitteista (no, varmaan monet miehetkin, en tiedä) sen takia, että niissä on käyttöohjeet ja muutenkin niistä tajuaa aika helposti, mitä niissä on tarkoitus treenata. Liikkeet tulee tehtyä varmemmin oikein. Noi vapaat painot on sitten vähän edistyneemmille treenaajille, jotka on treenanneet jo sen verran, että liikkeet ja oma keho on tullut tutummaksi ja vapaisiin painoihin uskaltaa siirtyä ja niistä on ottanut selvää, mitä niillä tehdään. Siksi siinä ei mun mielestä ole mitään ihmeellistä, että laitteet on suositumpia ja monet eksyneen näköisinä niitä käsipuntteja kiertelevät.

Hahaa, tää meni lahjakkaasti ohi otsikon :D

Näinhän se on, ja hyvä onkin että aloitetaan ensin ns. varmasti laitteissa. Mutta mä ihmettelen esim. meidän salila monia miehiä, jotka tuo naisensa treenaamaan. Kun kerran ukot ilmeisestikin osaisivat homman ja pystyisivät naistansa neuvomaan, niin miksi ihmeessä ne kuitenkin lähes järjestelmällisesti laittavat naisensa aloittamaan niistä reiden lähennys- ja loitonnushärveleistä, mitkä mun mielipiteen mukaan on täysin turhia vempaimia. Kun voisivat heti alusta lähtien opastaa ja neuvoa muijansakin treenaamaa oikein ja kunnolla, voisivat olla kädestä pitäen auttamassa ja neuvomassa liikkeiden suorittamisessa...

Näinhän se on, ja hyvä onkin että aloitetaan ensin ns. varmasti laitteissa. Mutta mä ihmettelen esim. meidän salila monia miehiä, jotka tuo naisensa treenaamaan. Kun kerran ukot ilmeisestikin osaisivat homman ja pystyisivät naistansa neuvomaan, niin miksi ihmeessä ne kuitenkin lähes järjestelmällisesti laittavat naisensa aloittamaan niistä reiden lähennys- ja loitonnushärveleistä, mitkä mun mielipiteen mukaan on täysin turhia vempaimia. Kun voisivat heti alusta lähtien opastaa ja neuvoa muijansakin treenaamaa oikein ja kunnolla, voisivat olla kädestä pitäen auttamassa ja neuvomassa liikkeiden suorittamisessa...

Todellakin, miksi ihmeessä?? Kyllä nyt jokainen nainen tietää, mitä niissä tehdään, vaikka kaikki muu olisi vieraampaa. Outoa.

Ei meiän salilla kukaan ole kummeksunut "kovasti" treenaamista. Kannustaneet lähinnä :D Tosin tuskin tuolla kukaan kovin suurta alemmuuskompeksia tulee koskaan saamaan mun treenipainoista vaikka kuinka paljon tästä vielä vahvistuisinkin. Jotkut "kynäniska" akselilla liikkuvat treenailijat vähän kattoo pidempaan mun treenejä, mutta ei nyt nekään kovin paheksuvasti...
Avokkikin aikansa mun räpellyksiä katseltuaan silloin muinaisina aikoina pölli jostain 4-jakoisen vapailla painoilla tehtävän ohjelman ja ekalla yhteisellä treenikerrallamme opetti mulle kulmasoudun ja SJMV:n :)

Yleensä varmaan ei nuo isännät sen takia emäntiään opeta vapailla treenamaan koska useimpien naisten oma asenne on "hyi kamala isot lihakset jne" kakkaa.

Vielä vähän tästä aiheesta. Mulla on kuulemma liian isot lihakset, ja voi että jos näkisitte mut. Jeesus. Ei mulla ole nimeksikään tota lihaa. Mitä pahaa on lihaksissa, kertokaa mulle? Mistä juontuu se ajatus että naisella ei kuulu olla lihaksia?? Onko tää taas joku alemmuusjuttu (miehen näkökulmasta).

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä ja ajatuksia tästä! Aamen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom