Tiedän mistä puhut ja luulenpa, että olen tulevaisuuden esimerkki siitä tilanteesta missä sinä olet "lähtötekijöissä". Jos et pysty varustautumaan niin suurella itseluottamuksella että se varmasti kestää, jätä se jätkä. Jos hyviä puolia löytyy, valmistaudu siihen että helpolla et onneasi tule saamaan.
Yksi mittari tähän "häpeä" asiaan minusta on se, miten teillä intiimit suhteet hoituvat. Jos ei ole ongelmaa koskettaa ja se tuntuu molemmista hyvältä ja siinä kumpikaan ei ilmaise "inhoa", homma vielä toimii. Toinen on miehen kaverit; jos aistit heissä samanlaista "häpeää", naureskelua, ilkkumista alistamista tms, niin sanoisin että homma poikki. Meillä tilanne oli niin, että kaikki miehen kaverit ottivat minut ihanasti vastaan ja sanoivat jopa suoraan että olen mukava mimmi. Siitä tiesin että tämä alistamisyritys on ukon tapa tuoda esille omaa pahaa oloaan ja huonoa itsetuntoa. Laihduin aika radikaalistikin jossain vaiheessa ja voin kertoa, että kokonaistilanne ei muuttunut yhtään miksikään! "haukkujen" määrä oli täysin vakio, aiheena vain oli joku muu, kun mukamas ylipainosta ei voinut enää valittaa.
Ehkä tämä on jonkun ihmisen tapa käsitellä asioita. Olemme olleet jo toistakymmentä vuotta yhdessä ja tätä tapaansa hän ei ole lopettanut, enkä minä ole sitä oppinut ymmärtämään. Mutta olen oppinut sen kanssa elämään. JOs hän ei saa minua tolaltaan, panokset ja haukut kovenee, mutta nykyään suurimmaksi osaksi annan takaisin. Terapeutilta saatujen neuvojen turvin, meidän kommunikointimme menee tällä tasolla. En ole siitä ylpeä, enkä ole sellaiseen itse oppinut, enkä sitä noudata kenenkään muun kanssa, mutta sillä tasolla käydään tappelut.
Vuosien aikana on oppinut paljon, mutta siihen on sisältynyt niin paljon mielipahaa, etten edes osaa sanoin kuvailla. Ehkä olen ollut tyhmä tai saamaton, etten ole lähtenyt kävelemään tai ehkä jonain päivänä vain kyllästyn. Tai ehkä jonain päivänä
mies päättää että tyyli muuttuu?!?
Älkää ymmärtäkö väärin, oma mies kehuu varauksetta ja vuolaastikin kun sille päälle sattuu. Kun toiselle päälle sattuu, tulevat toisensuuntaiset arvostelut. Vielä vuosia sitten oli vaikeaa päättää kumpia lausuntoja uskon, mutta sitten vain päätin uskoa kehut ja muut pitää kiukutteluina. Sen jälkeen asiat alkoivat rullaamaan ja oli itselläkin helpompi olla.
Rakkaus on vaan ihmeellinen asia ! :haart: ja omat ja toisen heikkoudet ja viat pitää vaan tunnistaa ja päättää mitä niistä on valmis kestämään. Joskus siitä maksaa kovempaa hintaa kuin muut, mutta toisaalta, joskus siitä saa parempaa palkkiota kuin muut.