Pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan, vaikka mitään uutta tähän on vaikea keksiä, koska Shrimpin pitäisi nyt ottaa ihan tosissaan muiden mimmien neuvoista vaarin. Ihmissuhteet eivät ole mustavalkoisia ja ymmärrän hyvin, miksi "vain" tuollaisen asian takia ei voi kuvitella jättävänsä toista.
Mutta kannattaa ensinnäkin pitää mielessä
a)Toista hyvin harvoin voi muuttaa, tarkoitan siis sellaisia fundamentaalisia piirteitä ja arvoja toisessa, jotain pieniä juttuja tietysti voi puhumalla selvittää ja sopia, kuten vessanpöntön kannen kiinni pistäminen. Mutta vaikka sopisittekin, että poikakaverisi ei kommentoi negatiivisesti ulkonäköäsi, niin korjaantuuko se asia siitä mihinkään? Eikö se ajatuksena ole kuitenkin siellä toisen puoliskosi päässä? Eikö jo se, että
useamman kerran on jo loukattu samalla asialla, vaikka olet siitä huomauttanut, ole merkki siitä, että tämä asia ei muutu?
b) Kannattaa kuvitella elämäänsä vaikka vuoden päähän tämän ihmisen kanssa, jonka kanssa elämääsi jaat. Mitä näet, näetkö, että menette luultavasti onnellisempaan suuntaan kaiken kaikkiaan (vastoinkäymiset tietysti kuuluvat välillä asiaan) vai näetkö, että poikakaverisi tyytymättömyys itseään ja sinua kohtaan tulee vain kasvamaan?
c) Valitettava fakta on myös se, että usein vähän kolhiintuneen itsetunnon omaavat ihmiset jostakin syystä hankkivat vierelleen sellaisen ihmisen, joka vain entisestään painaa sitä omaa itsetuntoa alaspäin. Olen tämän niin usein ystäväpiirissäni nähnyt.
Olet niin nuori vielä (eikä tämä ole vähättelyä, vaan ihan suojelunhalua), että kannattaa rakentaa sitä itsetuntoa nyt, että on millä pelata sitten vanhempana. Parhaiten, minun mielestäni, se onnistuu yksin, jos poikakaverina on tuollainen epäkypsä pojankloppi (anteeksi vaan
). Koska selkeästi sinulla on itsetuntosi kanssa ongelmia, jos uskot jotain tuollaisia juttuja, etkä ole pistänyt tuon pahemmin vastaan, itse en noin törkeää puhetta ole koskaan keltään sietänyt enkä tule sietämään. Minun jyrkkä mielipiteeni on, että jos mies kerrankin sanoo jotain tuollaista niin se kyllä kertoo ihmisen luonteesta kaiken. Enkä tarkoita mitään riidan tuoksinnassa ajattelematta sanottuja lauseita, vaan tuollaisia ilmeisesti ihan normaalielämässä koettuja tilanteita. En usko myöskään, että tämä poika oikeasti voi rakastaa sua, eihän se muuten sanois jotain tuollaista. Lähde, ennen kuin tämä idiootti murskaa sun itsetunnon vielä pahemmin, sen rakentaminen uudelleen kun kestää, nyt sulla on vielä erinomaiset mahdollisuudet selviytyä voittajana ja jättää tää poikakaverisi kitumaan huonon itsetuntonsa kanssa. Tai ainakin kannattaa vakavasti harkita vaikka tauon (itse en kyllä näistä perusta, mutta joillekin kuulema toimii) pitämistä. Siis niin, että sovitte olevanne vaikka 1kk erossa ja miltäs sitten tuntuu.