shrimp
taistelurapu
Pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan, vaikka mitään uutta tähän on vaikea keksiä, koska Shrimpin pitäisi nyt ottaa ihan tosissaan muiden mimmien neuvoista vaarin. Ihmissuhteet eivät ole mustavalkoisia ja ymmärrän hyvin, miksi "vain" tuollaisen asian takia ei voi kuvitella jättävänsä toista.
Siksi avasin tämän keskustelun, koska halusin kuulla ulkopuolisten mielipiteitä tästä, koska joskus läheisille on vaikea puhua tietynlaisista asioista. Arvostan todella sitä että vaivaudutte auttamaan!
Mutta kannattaa ensinnäkin pitää mielessä a)Toista hyvin harvoin voi muuttaa, tarkoitan siis sellaisia fundamentaalisia piirteitä ja arvoja toisessa, jotain pieniä juttuja tietysti voi puhumalla selvittää ja sopia, kuten vessanpöntön kannen kiinni pistäminen. Mutta vaikka sopisittekin, että poikakaverisi ei kommentoi negatiivisesti ulkonäköäsi, niin korjaantuuko se asia siitä mihinkään? Eikö se ajatuksena ole kuitenkin siellä toisen puoliskosi päässä? Eikö jo se, että useamman kerran on jo loukattu samalla asialla, vaikka olet siitä huomauttanut, ole merkki siitä, että tämä asia ei muutu? b) Kannattaa kuvitella elämäänsä vaikka vuoden päähän tämän ihmisen kanssa, jonka kanssa elämääsi jaat. Mitä näet, näetkö, että menette luultavasti onnellisempaan suuntaan kaiken kaikkiaan (vastoinkäymiset tietysti kuuluvat välillä asiaan) vai näetkö, että poikakaverisi tyytymättömyys itseään ja sinua kohtaan tulee vain kasvamaan? c) Valitettava fakta on myös se, että usein vähän kolhiintuneen itsetunnon omaavat ihmiset jostakin syystä hankkivat vierelleen sellaisen ihmisen, joka vain entisestään painaa sitä omaa itsetuntoa alaspäin. Olen tämän niin usein ystäväpiirissäni nähnyt.
Näen paljon positiivisuutta suhteessamme, mutta välillä tuntuu ettei hän osaa ilmaista välittämistään oikein. Varsinkin inhottaa se että jälkeenpäin pyydellään anteeks kun on loukattu. Ja vastoinkäymiset kuuluvat suhteeseen kun elämäänkin. Olen realisti sen suhteen etten elättele toiveita mistään unelmien poikaystävästä. Mutta koen jotenkin olevan hukassa tän asian kanssa. Oma ajatus on tästä se, että juttelisimme kerrankin juurta jaksain asiat puhtaaksi niin että kumpikin osapuoli saisi sanoa sanottavansa.
Mielestäni minulla on hyvä itsetunto, sillä itse koen itseni kivaksi ja ihan hyvännäköiseksi. Toki löydän vikoja kropasta että persoonallisuudesta, mutta en usko että voisin olla mikään itse neiti täydellisyys, olen ihminen vaan, mutta pyrin parhaimpaan päin. Alkaa vaan tuntua että välillä itekin uskon muiden sanoja. Usein se johtaa esim. ruokahaluttomuuteen, koska yhdistän sen lihavuuteen ja muutenkin on paha olo ettei saa mitään alas vähään aikaan.