HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Lopetahan nyt tuo itsesi nöyryyttäminen ja hyväksy ettei sinun järjellä käsitys todellisuudesta ole yhtään sen kummempi kuin kenelläkään muulla täällä vaan jopa päinvastoin. Jos "satuilu" on sitä, että hahmotellaan fiksusti eri skenaarioita ja niiden todennäköisyyksiä niin on se huomattavasti järkevämpää keskustelua kuin mitä sinä tänne tuotat. Ja jos täällä kukaan ottaa mitään kirjaimellisesti ne se olet juurikin sinä, mitä tulee ryssäpropagandaan...
Joo kyllä se on satuilua, jos kuulostaa aivan uskomattomilta skenaarioilta. Ei ole "parempaa" satuilua tässä maailmassa ja nimenomaan sitä todennäköisyyttä noihin juttuihin peilaan.

Noita voi sitten katsoa uudestaan, kun saisivat edes ne jo aiemmin luvatut kalustot perille ja toimeen (ajoissa). Sitä ennen voi satuilla miten haluaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo kyllä se on satuilua, jos kuulostaa aivan uskomattomilta skenaarioilta. Ei ole "parempaa" satuilua tässä maailmassa ja nimenomaan sitä todennäköisyyttä noihin juttuihin peilaan.

Noita voi sitten katsoa uudestaan, kun saisivat edes ne jo aiemmin luvatut kalustot perille ja toimeen (ajoissa). Sitä ennen voi satuilla miten haluaa.

Kertosit nyt lopulta mulle sen, että mikä siinä ryssässä oikein viehättää? Vittu kun mää oon monesti miettinyt sitä, että miksi jotkut (kommarit) on kallellaan itäänpäin. Onko se tosiaan se paskan haju, votka ja balalaikan sointi mikä saa teidät villeiksi?
 
Lopetahan nyt tuo itsesi nöyryyttäminen ja hyväksy ettei sinun järjellä käsitys todellisuudesta ole yhtään sen kummempi kuin kenelläkään muulla täällä vaan jopa päinvastoin. Jos "satuilu" on sitä, että hahmotellaan fiksusti eri skenaarioita ja niiden todennäköisyyksiä niin on se huomattavasti järkevämpää keskustelua kuin mitä sinä tänne tuotat. Ja jos täällä kukaan ottaa mitään kirjaimellisesti ne se olet juurikin sinä, mitä tulee ryssäpropagandaan...
Täälläkin on käyty pariin kertaan keskustelukierros siitä, mitä lie ulkomaalaisten (eurooppalaisia/ NATO) joukkojen saaminen rintamalle vaatisi. Helppo se on nettifoorumilla huudella vaikka maailmanrauhaa, jos ei tajua yhtään mitä se vaatisi. Tuskin täällä moni sitä kuitenkaan vastustaisi, jos rintamalle saataisiin koulutettua miehistöä muualtakin kuin Ukrainasta tai muutoin sota nopeasti pakettiin. Se ei vaan auta yhtään, jos kirjoittelee epärealistisia vaatimuksia pakkikselle ja nostaa itseään siten johonkin kuvitellulle jalustalle.

"Alueen perunat", kuten roopeli itseään yllä nimitti (tai sitten jälleen kielioppivirhe, eli tulkin hiihtoloma ilmeisesti venähtänyt), ei siis todellakaan ole ainoa, joka haluaisi sodan loppuvan tehokkaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Kertosit nyt lopulta mulle sen, että mikä siinä ryssässä oikein viehättää? Vittu kun mää oon monesti miettinyt sitä, että miksi jotkut (kommarit) on kallellaan itäänpäin. Onko se tosiaan se paskan haju, votka ja balalaikan sointi mikä saa teidät villeiksi?
En mä ole kallellaan itäänpäin.

Mä havainnoin ja keskustelen konfliktista ja siihen liittyvistä asioista. En mä voi sille mitään, jos nykyihminen kuten sinä ei kestä sitä, mutta joudut sen silti kestämään.
 
En mä ole kallellaan itäänpäin.

Mä havainnoin ja keskustelen konfliktista ja siihen liittyvistä asioista. En mä voi sille mitään, jos nykyihminen kuten sinä ei kestä sitä, mutta joudut sen silti kestämään.
Sun keskustelusi vain ei ole kovin kunnioittavaa ketään kohtaan, joka on hitusenkin eri mieltä sinun kanssasi. Mä en oikein edes ymmärrä mitä sä täällä teet. Intät ja vittuilet? Tarjoat hyvin yksipuolisia ja punasävytteisiä näkemyksiä?

Haluaisinpa nähdä kun sen babushkasi kanssa keskustelet parisuhteenne ongelmakohdista, voi olla melkoista vänkäämistä..
 
Sun keskustelusi vain ei ole kovin kunnioittavaa ketään kohtaan, joka on hitusenkin eri mieltä sinun kanssasi. Mä en oikein edes ymmärrä mitä sä täällä teet. Intät ja vittuilet? Tarjoat hyvin yksipuolisia ja punasävytteisiä näkemyksiä?

Haluaisinpa nähdä kun sen babushkasi kanssa keskustelet parisuhteenne ongelmakohdista, voi olla melkoista vänkäämistä..

Mjoo ei saa sanoa mitään, tai edes kysyä mitään poikkipuolista, muuten hyökätään heti henkilöä päin.
 
Sun keskustelusi vain ei ole kovin kunnioittavaa ketään kohtaan, joka on hitusenkin eri mieltä sinun kanssasi. Mä en oikein edes ymmärrä mitä sä täällä teet. Intät ja vittuilet? Tarjoat hyvin yksipuolisia ja punasävytteisiä näkemyksiä?

Haluaisinpa nähdä kun sen babushkasi kanssa keskustelet parisuhteenne ongelmakohdista, voi olla melkoista vänkäämistä..
"Sun keskustelusi vain ei ole kovin kunnioittavaa ketään kohtaan"

Sitä saa mitä tilaa, kun haukutaan ryssäksi ja ties miksi.
Ei minua haittaa, mutta annan toki takaisin.

En mä ymmärrä ketään, joka olisi oikeassa jostain tai edes oikeanmukainen olisi noin hädässä avoimesta keskustelusta aiheesta kuten tästä. Tommosta kivikautista meuhkaamista, kun ei joku istu omassa laatikossa.
Ja ihan turhaa pojut alkaa uhriutumaan tässä vaiheessa, että olisi kokenut jotain "vääryyttä' täällä. Se on vain säälittävää tässä kohtaa tätäkin aihetta.

Ei tarvi kuin selailla sivuja niin näkee ketkä täällä edes puhuu aiheesta ja ketkä vaan haukkuu toisia keskustelijoita.
 
Voit sä satuilla mitä haluat ja joo olisi melkoista joo, mutta todellisuus takkuaa näissä saduissa. Semmonen oma järki ois ihan hyvä olla näissä mukana.

Äkkiä vaan pettyy pahasti, kun ottaa kaikki jutut kirjaimellisesti.

Ymmärrän miksi ajattelet noin, kun olen nähnyt näitä sinun pohdintoja palstalla. Kun aina todellisuus on jotain muuta kuin mitä ne venäläiset kaverit Youtubessa selittää, niin varmasti katoaa usko siihen, että voi analysoida tilanteita.
 
Koska maailmantilanne ja taloustilanne on vaikea mm. juuri Ukrainan sodan takia, uskoisin, että nimenomaan nyt käytännön säästövinkit tulevat enemmän kuin tarpeeseen. Keräsin hieman työurani ajoilta erilaisia säästämiseen liittyviä toimenpiteitä, joita olen onnistuneesti utilisoinut. Nykyään en ole ehkä enää aivan näin hc-juutalainen mutta en missään nimessä rahan törsääjäkään. Hyödyntäkää vapaasti näitä vinkkejä soveltuvin osain omassakin taloudessanne
  • Nenäliinat haetaan AINA huoltoasemien serviettilaatikoista. Sellaista tilannetta ei ole, että niitä pitäisi ostaa.
  • Vaatteet hankitaan AINA esim. Kärkkäiseltä, Halpa-Hallista tai esim. Thaimaan lomalla kopiotuotteina.
  • Polkupyörän vauhti pysäytetään liukumalla ympyrää, jottei jarrupalat kulu. Jarruja käytetään vain hätätilanteessa.
  • Silloin kun ajoin työsuhdeauton sijasta omalla autolla, hyödynsin AINA sen liike-energian ihan nollaan asti liu’uttamalla tai moottorijarrutuksella. Tämä tosin kusi hieman kintuille, koska takajarruille ei tullut mitään käyttöä, joten ne ruostuivat/jumittuivat kiinni.
  • n. 15 vuotta sitten firmamme brändäys muuttui, jonka takia taukotilojen astiastot meni myös vaihtoon. Sosialisoin nämä firman ja tuotteiden vanhoilla brändeillä olevat astiastot omaan käyttööni kotiin.
  • Ensimmäiset neljä vuotta työurani alussa asunnossani ei ollut valaisimia muualla kuin liesituulettimessa ja paskahuussissa. Hätävarana oli Maglite, joka sekin oli sosialisoitu firman yrityslahjavarastosta ja paristot konttoritarvikevarastosta.
  • n. 15 vuotta sitten yrityksemme toimitilojen sisustus uudistettiin. Tarpeettomaksi jäi mm. paljon isojen toimistoikkunoiden verhoja. Sosialisoin nämä vanhat verhot itselleni, joista äiti ompeli minulle sopivat verhot asuntooni. Lopuista verhoista leikkasin itselleni aluslakanoita sänkyyn. Leikkausylijäämistä tein siivous- ja autonpesurättejä.
  • Kerran olin kollegani kanssa jonottamassa erääseen paikkaan autolla. Autojono oli pitkä. Jono eteni siten, että se nytkähti aina yhden auton verran eteenpäin ja sitten pysähtyi n minuutin ajaksi. En raaskinut pitää autoa käynnissä, ettei bensaa kulu turhaan. En myöskään halunnut sammuttaa ja startata aina uudestaan, jottei starttimoottori kulu turhaan. Ratkaisin tilanteen siten, että aina kun jono nytkähti eteenpäin, laitoin vaihteen vapaalle, nousin ulos autosta, ja työnsin sitä a-pilarista eteenpäin.
  • 2000-luvun lopulla muutin toiselle paikkakunnalle. Hain muuttoa varten toimistolta pahvilaatikoita, joita ei ollut muita kokoja, kuin n. 50x60cm eli ei kauhean käteviä muuttolaatikoiksi mutta ne olivat ilmaisia enkä raaskinut ostaa/vuokrata isompia. Koska laatikot olivat niin pieniä, niihin ei saanut kunnolla mahtumaan mitään, joten niitä tuli valtava määrä.
Mahtavia aikoja. Nytkin meinaa vähän tulla pala kurkkuun muistellessa.

Toivottavasti Ukraina saa niitä pitkän kantaman Himarsseja.
Palataanpa hetkeksi Ukrainan sodasta hieman vakavampiin aiheisiin, eli säästövinkkeihin. Tänään palaverin jälkeen isolla kirkolla tulen iskemään todelliseen kultasuoneen!

- Tarjolla on rieskoja runsaalla lohitäytteellä, BOOM!
- Juuri kellekkään ei tunnu maistuvan, jää jopa 13kpl ylimääräisiä, BOOM!
- Kun palaveri loppuu ja osallistujat lähtevät, jään väijyyn, ja kun viimeinenkin on poistunut, nappaan kaikki ylimääräiset mukaan muovipussiin, BOOM!
- Koska isolla kirkolla on pakkannen, rieskat säilyvät autossa kolmen päivän reissuni ajan ilman mitään erityisiä toimenpiteitä, BOOM!
- Rieskoista pystyy rakentamaan kotona kolme lounasta, hinta 0€, BOOM!

This is what I'm talking about, kuten amerikkalainen sanoisi, BOOM!

TäytetytLohirieskat.jpg
 
Ei tietenkään kerrota. Kunhan vain huomioin, että hyökkäys muuttaa hommaa merkittävästi ja varsinkin jos tarkoituksena tehdä joku isompi liike. Itse en usko koko rintaman levyiseen runnomiseen, koska ukrainalla ei vaan paukut riitä siihen ainakaan omalla porukalla. Tässä tarvis sitä naton jeesiä konkreettisesti paikanpäälle.

Jälleen kerran alueen perunat lähes ainoa, joka konkreettisesti taas haluaisi nähdä tämän sodan loppuvan tehokkaasti.
"yhyyh yyyy mut rysä rysä potti"

Viihdettä.

Ei varmasti kannata koko rintaman mitalta hyökätä. Parista kohtaa läpi ja alkaa katkomaan huoltoyhteydet eturintamaan.

Tuo peruna homma mulla menee ihan ohi.
 

Näin se etenee. Nyt kun tänä vuonna energiatulot ovat alkaneet merkittävästi laskea niin rahaa pitää nyhtää yrityksiltä ja kansalta. Alv-verotulot -44% vuoden takaiseen. Ihmisillä ei ole enää varaa kuluttaa. Käyttöön on otettu jo ruokakupongitkit. Nyt lähdetään keräämään rahaa polttoaineveroilla. Mitä lie seuraavaksi. Harmi että pakotteiden vaikutus menee tässä järjestyksessä, ensin kurjistetaan kansa ja sitten ehkä myöhemmin alkaa vaikuttamaan sodankäyntikykyyn. Onneksi en ole venäläinen Venäjällä. Veikkaan että vuoden päästä siellä on huumorintaju koetuksella.
Rahaa tuloo ovista ja ikkunoista
Näin se vaan menee. Viime vuonna pakotteilla kurjistettiin lähinnä vain kansaa, sotateollisuutta vain marginaalisesti. Toivottavasti tänä vuonna puree paremmin jälkimmäiseen.
 
Palataanpa hetkeksi Ukrainan sodasta hieman vakavampiin aiheisiin, eli säästövinkkeihin. Tänään palaverin jälkeen isolla kirkolla tulen iskemään todelliseen kultasuoneen!

- Tarjolla on rieskoja runsaalla lohitäytteellä, BOOM!
- Juuri kellekkään ei tunnu maistuvan, jää jopa 13kpl ylimääräisiä, BOOM!
- Kun palaveri loppuu ja osallistujat lähtevät, jään väijyyn, ja kun viimeinenkin on poistunut, nappaan kaikki ylimääräiset mukaan muovipussiin, BOOM!
- Koska isolla kirkolla on pakkannen, rieskat säilyvät autossa kolmen päivän reissuni ajan ilman mitään erityisiä toimenpiteitä, BOOM!
- Rieskoista pystyy rakentamaan kotona kolme lounasta, hinta 0€, BOOM!

This is what I'm talking about, kuten amerikkalainen sanoisi, BOOM!

katso liitettä 251025
Hienot säästöt. Harmi että kotiryssä tuhlaa nopeammin kun ehdit säästämään. 🥲
 
Näin se etenee. Nyt kun tänä vuonna energiatulot ovat alkaneet merkittävästi laskea niin rahaa pitää nyhtää yrityksiltä ja kansalta. Alv-verotulot -44% vuoden takaiseen. Ihmisillä ei ole enää varaa kuluttaa. Käyttöön on otettu jo ruokakupongitkit. Nyt lähdetään keräämään rahaa polttoaineveroilla. Mitä lie seuraavaksi. Harmi että pakotteiden vaikutus menee tässä järjestyksessä, ensin kurjistetaan kansa ja sitten ehkä myöhemmin alkaa vaikuttamaan sodankäyntikykyyn. Onneksi en ole venäläinen Venäjällä. Veikkaan että vuoden päästä siellä on huumorintaju koetuksella.

Näin se vaan menee. Viime vuonna pakotteilla kurjistettiin lähinnä vain kansaa, sotateollisuutta vain marginaalisesti. Toivottavasti tänä vuonna puree paremmin jälkimmäiseen.

View: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1632748591012802562
 

Suositut

Back
Ylös Bottom