HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Mutta vastassa taitaa olla vielä vanhempaa kalustoa. Ellei sit Venäjä ole vaan käyttänyt vanhoja ja heillä olisikin uusimmat tankit odottamassa Ukrainan vastahyökkäystä. Vähän kyllä epäilen, että ovat uusia käyttäneet aika paljon jo nyt.
Tottakai on perus T-72 tai T-80 variantteja, mutta panssarintorjuntakalustoa lähinnä tarkoitin noiden lisäksi. Ukrainan hyökkäys skenaariossa olis kiva olla etupanssaria reilusti.

Sekä kuten rantaboltsi kertoili niin ilmavehkeet kanssa. Ne monesti kyllä unohtuu itselläkin, kun tää on tämmöstä Verdun vol2. ryönäämistä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas tuli todistettua miten sieltä tulee vain onelinereitä ja meemejä argumentoinnin sijasta. Pysy jatkossa vaan karttoihin piirtelyssä ja jätä aikuisten keskustelut väliin.
Ei vaan se sinun "jos, jos ja jos"

Ukrainalainen sotilas etulinjassa ei kauaa kuuntelisi juttujasi.
 
Putin pitäisi varmasti kynsin ja hampain kiinni noista alueista jos yrittäisivät irtautua keskusvallan näpeistä. Tyyppi joka piti Neuvostoliiton kaatumista 1900-luvun isompana katastrofina ei varmasti katsoisi vierestä kun valtakuntansa rapautuu silmissä. Vielä ei olla siinä tilanteessa, jossa puten porukan ote alkaisi livetä. Sekin voi olla vielä edessä, mikäli rintamalla Ukraina työntää vihollisen pois alueiltaan ja kotimaassa kansa nousee kapinaan. Putinilla on vielä iso määrä pamputtajia kotimaassa ja muitakin joukkoja valmiina alistamaan niitä vähemmistökansoja. Niillä alueilla ei ole vielä käsittääkseni esiintynyt suuria mellakoita.

Tunnetusti on vuosikymmeniä jolloin ei tapahdu mitään ja on viikkoja jolloin tapahtuu vuosikymmenten edestä. Venäjällä voi hyvinkin tapahtua isoja asioita nopeastikin, mutta putte on myös varautunut tuohon mahdollisuuteen. Tarvitaan enemmän näitä Prigozhinin avautumisia, jotka johtaisivat kapinaan.

Venäjän muuttuminen länsimaiseksi hävityn sodan jälkeen ei ole mielestäni todennäköistä. Epäilyn, korruption, valehtelun ja varastamisen juuret länsivastaisuuden kanssa ovat niin syvällä. Uuden pressan kanssa voidaan palauttaa jonkinmoiset välit, mutta en silti usko puten joutuvan vastaamaan teoistaan. Kiina ja osa Euroopan ulkopuolisista maista tekee edelleen bisnestä Venäjän kanssa. Osan kohdalla on kyse taloudellisista ja poliittisista kytköksistä. Osalla taas länsivastaisuus on isossa roolissa. Kyllähän sen näkee mm. noista YK:n äänestyksistä.

On kyllä ihan yhtä mahdollista se, että Venäjän seuraava johto heittää Putinin ja kumppanit ikkunasta pihalle ja sitten ehdottaa, että voitaisiinko aloittaa puhtaalta pöydältä? Putin ja hänen lähipiiri ovat vanhoja ukkoja jo ja nuoremmalla sukupolvella voi olla ihan eri ajatukset siitä miten Venäjää pitäisi pyörittää. Mitä olen kysellyt tutuilta venäläisiltä, niin nämä koulutetut keskiluokkaiset eivät välitä mistään Ukrainasta tms. vaan ne haluavat tehdä bisnestä. He näkevät Venäjän tulevaisuudessa Pietarin ja Moskovan Lontoon, New Yorkin ja Pariisin kaltaisina kansainvälisinä suurkaupunkeina missä raha liikkuu, eikä niitä kiinnosta tippaakaan mitkään Ukrainan tms. kaltaiset takahikiät. Siellä ajatellaan, että meillä voisi olla korkeampi elintaso kuin lännessä, kun on paljon luonnonvaroja ja iso maa ja asiat tehtäisiin oikein. Nuoremmilla on ihan erilainen arvomaailma, kuin noilla Neuvostoliiton suuruuden päivien perään haikailevilla vanhuksilla.

Se mikä tässä tulee muuttamaan kuvioita on tuo Venäjän armeijan häviö ja tuho mitä se on kärsinyt Ukrainassa. Siellä on tuhottu moderni kalusto ja kokeneimmat joukot. Siellä on armeija ja kansa täynnä pettyneitä ihmisiä joilta loppuu usko nykyhallintoon. Siellä voi tulla ihan oikeita muutoksia, kun porukka ei enää usko Putinin johtajankykyihin ja hänen sisäpiiriään ei enää pidetä pätevinä johtamaan maata. Jos katsoo tuota miten Prigozhin ja sotabloggarit yms. puhuvat Gerasimovista yms. niin vaikea uskoa nykyjohdon pysyvän vallassa tappion tullessa. Siellä väkisinkin alkaa kapinointi yms. ja kun armeija on sekaisin, niin ei ole nykyhallinnolla enää lihaksia pistää kaikkia ruotuun.
 
Lähes jokaisissa viestissäsi. Mitä koitat nyt implikoida, projisoitko minuun huonoa energiaa?
En ole puhunut mistään kapitalismin murentamisesta mitä omasta päästäsi sönkötät.
Tai hehkuttanut mitään ryssän sotaa. Havainnoin mitä tapahtuu ja sen mukaan kommentoin.

Ei taida olla sinulla kauheasti mitään oikeaa sanottavaa?
 
Ei vaan arvostaisivat realistista otetta asioihin toisin kuin "jos, jos ja jos" satuilijat joiden funktio oikeassa kriisissä on sama kuin löysällä munalla elämässä.

Nuo on ihan oikeita juttuja mitä Nato yms. pyörittelee. Laitoin jopa lähteitä noille. Tutustuit kai niihin, ennen kuin postasit jonkun meemivideon? Jos taas et tutustunut, niin miksi intät vastaan ja et edes yritä ymmärtää toisten pointteja?
 
Nuo on ihan oikeita juttuja mitä Nato yms. pyörittelee. Laitoin jopa lähteitä noille. Tutustuit kai niihin, ennen kuin postasit jonkun meemivideon? Jos taas et tutustunut, niin miksi intät vastaan ja et edes yritä ymmärtää toisten pointteja?
Katoin ja totesin että sellaiksi varmasti jääkin. En mä tiedä ajatteletko sä ollenkaan sillä päälläsi mitään lukuja ja sitä kuinka ne on edes mahdollisia? Et selvästi.

Ei ukrainalla ole aikaa tuohon "jos, jos ja jos" menoon ja pyörittelyyn. Lämmittääkö nuo jorinasi sitä etulinjan kaveria? Saisit kuule ihan itse sen kuulan kalloon.
 
Katoin ja totesin että sellaiksi varmasti jääkin. En mä tiedä ajatteletko sä ollenkaan sillä päälläsi mitään lukuja ja sitä kuinka ne on edes mahdollisia? Et selvästi.

Ei ukrainalla ole aikaa tuohon "jos, jos ja jos" menoon ja pyörittelyyn. Lämmittääkö nuo jorinasi sitä etulinjan kaveria? Saisit kuule ihan itse sen kuulan kalloon.

Tule sitten kertomaan kun puna-armeija on vapauttanut "Kievin" kuten Kiovaa virheellisesti kutsuit. Varmaan tämäkin meni siihen "Lammakset" sarjaan, Suomi on vaikea kieli.
 
Katoin ja totesin että sellaiksi varmasti jääkin. En mä tiedä ajatteletko sä ollenkaan sillä päälläsi mitään lukuja ja sitä kuinka ne on edes mahdollisia? Et selvästi.

Ei ukrainalla ole aikaa tuohon "jos, jos ja jos" menoon ja pyörittelyyn. Lämmittääkö nuo jorinasi sitä etulinjan kaveria? Saisit kuule ihan itse sen kuulan kalloon.

Eli et ymmärtänyt noita mun pointteja ollenkaan. Ja ironia miten itket minun spekuloinnista, mutta itse vedät jotain ukrainalaisen etulinjassa olevan sotilaan tunteita tähän mukaan. Olet kyllä tosi neutraali havainnoitsija.
 
Ryssän pst ohjukset kyllä toimii noihin. Lisäksi ilman ilmaherruutta voi taisteluhekot tehdä hyökkäävälle kärjelle tuhoa. Ukrainan höökit on paikoitellen pysähtyny noihin. Helikopterit toimii oman alueen yläpuolella. Eivät ole olkapääohjusten kantamalla. Sieltä tulee sitten 10 kilsasta ohjusta tankkiin.
Syö noiden Ukrainalle annettavien tankkien tehoa ettei samalla anneta lentokoneita.

Tietysi homma kusee jos kaikki ei toimi yhteen ja hommaa ei ole suunniteltu.

Kuten tässä on nähty hyökkääminen on vaikeaa. Venäjällä papereiden mukaan aivan ylivertaiset ilmavoimat, mutta vaikuttaa, että aika maltillista ilmeisesti ilmavoimien käyttö.

Mutta toki voivat satsata puolustukseen ja kalustoa siellä sitten enemmän.
 
Eli et ymmärtänyt noita mun pointteja ollenkaan. Ja ironia miten itket minun spekuloinnista, mutta itse vedät jotain ukrainalaisen etulinjassa olevan sotilaan tunteita tähän mukaan. Olet kyllä tosi neutraali havainnoitsija.
Voit sä satuilla mitä haluat ja joo olisi melkoista joo, mutta todellisuus takkuaa näissä saduissa. Semmonen oma järki ois ihan hyvä olla näissä mukana.

Äkkiä vaan pettyy pahasti, kun ottaa kaikki jutut kirjaimellisesti.
 
Tottakai on perus T-72 tai T-80 variantteja, mutta panssarintorjuntakalustoa lähinnä tarkoitin noiden lisäksi. Ukrainan hyökkäys skenaariossa olis kiva olla etupanssaria reilusti.

Sekä kuten rantaboltsi kertoili niin ilmavehkeet kanssa. Ne monesti kyllä unohtuu itselläkin, kun tää on tämmöstä Verdun vol2. ryönäämistä

Itsellä ei ole mitään käryä miten Ukrainen kannattaisi hyökätä tai mitä siellä pitäisi olla.

Uskon, että Naton avustuksella tuota vastahyökkäystä suunnitellaan ja eri vaihtoehtoja käydään läpi. Varmasti aika tarkkaan puntaroidaan miten, missä ja milloin hyökätään. Eikä varmasti kaikkea kerrota eteenpäin.
 
Itsellä ei ole mitään käryä miten Ukrainen kannattaisi hyökätä tai mitä siellä pitäisi olla.

Uskon, että Naton avustuksella tuota vastahyökkäystä suunnitellaan ja eri vaihtoehtoja käydään läpi. Varmasti aika tarkkaan puntaroidaan miten, missä ja milloin hyökätään. Eikä varmasti kaikkea kerrota eteenpäin.
Ei tietenkään kerrota. Kunhan vain huomioin, että hyökkäys muuttaa hommaa merkittävästi ja varsinkin jos tarkoituksena tehdä joku isompi liike. Itse en usko koko rintaman levyiseen runnomiseen, koska ukrainalla ei vaan paukut riitä siihen ainakaan omalla porukalla. Tässä tarvis sitä naton jeesiä konkreettisesti paikanpäälle.

Jälleen kerran alueen perunat lähes ainoa, joka konkreettisesti taas haluaisi nähdä tämän sodan loppuvan tehokkaasti.
"yhyyh yyyy mut rysä rysä potti"

Viihdettä.
 
Voit sä satuilla mitä haluat ja joo olisi melkoista joo, mutta todellisuus takkuaa näissä saduissa. Semmonen oma järki ois ihan hyvä olla näissä mukana.

Äkkiä vaan pettyy pahasti, kun ottaa kaikki jutut kirjaimellisesti.
Lopetahan nyt tuo itsesi nöyryyttäminen ja hyväksy ettei sinun järjellä käsitys todellisuudesta ole yhtään sen kummempi kuin kenelläkään muulla täällä vaan jopa päinvastoin. Jos "satuilu" on sitä, että hahmotellaan fiksusti eri skenaarioita ja niiden todennäköisyyksiä niin on se huomattavasti järkevämpää keskustelua kuin mitä sinä tänne tuotat. Ja jos täällä kukaan ottaa mitään kirjaimellisesti ne se olet juurikin sinä, mitä tulee ryssäpropagandaan...
 
Ei tietenkään kerrota. Kunhan vain huomioin, että hyökkäys muuttaa hommaa merkittävästi ja varsinkin jos tarkoituksena tehdä joku isompi liike. Itse en usko koko rintaman levyiseen runnomiseen, koska ukrainalla ei vaan paukut riitä siihen ainakaan omalla porukalla. Tässä tarvis sitä naton jeesiä konkreettisesti paikanpäälle.

Jälleen kerran alueen perunat lähes ainoa, joka konkreettisesti taas haluaisi nähdä tämän sodan loppuvan tehokkaasti.
"yhyyh yyyy mut rysä rysä potti"

Viihdettä.

Menikö rysyllä tunteisiin?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom