HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Tuo oli niin hyvin tiivistetty, että pakko vielä kommentoida tähän vaikkakin menee ohi aiheen mutta niinhän minulla aina menee. Omalla kohdallani se on mennyt sillä tavalla, että kun aloitin sijoittamisen, niin päätin rajan, jotta kun se täytyy niin sitten pannaan elämä risaiseksi. Noh, sitten kun se raja täyttyi, niin alkoi epäröinti ja asetin "varmuuden vuoksi" uuden korkeamman rajan, jne. Tätä rajan siirtämistä on jatkunut nyt n. 17 vuoden ajan ja edelleen haen nenäliinat huoltoasemien ilmaisista serveteistä niiden ostamisen sijasta. Sille ei voi mitään. Pää ei salli rahan haaskaamista, ei sitten millään.

Heitä lisääkin noita säästövinkkejä. Ostatko vieläkin vaatteet kirpparilta tms.?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Etkö usko edes luonnontieteellisiin faktoihin?
Sä et nyt kyllä näe mun pointtia. Mä oon just tarkoittanut että "faktat" mitä ihmiset usein laukoo, eivät ole näiden yksittäisten ihmisten todistettavissa. Silloin joutuu uskomaan jotain ulkopuolista lähdettä. Ja luottamaan siihen. Uskon tietysti moniin juttuihin kuten tieteeseen. Mutta en pois sulje sitä mahdollisuutta etteivät kaikki asiat mihin uskon olekaan faktaa. Henkilökohtaisesti en voi todentaa kovinkaan montaa faktaa. Ainakaan tätä sotaa koskien. Saan tietoa siitä vain ulkopuolisista lähteistä. Näiden tietojen sisältö riitelee ja minusta mitkään lähteet eivät ole luotettavia.
 
... edelleen haen nenäliinat huoltoasemien ilmaisista serveteistä niiden ostamisen sijasta. Sille ei voi mitään. Pää ei salli rahan haaskaamista, ei sitten millään.
Nyt meni kyllä viimeistään mielikuvat möykkysestä jo ihan komediaelokuvien tasolle. Prameassa lukaalissa pidetään lämmöt korkealla nurkissa pyörivää vittuilevaa trophy-exää varten, jolle kustannetaan mukava elämä sekä tarpeeksi viikkorahaa shoppailuun yms. Pörssikurssien tiirailun sekä maahanmuuttoviranomaisten jekuttamisen suunnittelun lomassa käydään sitten aina välillä kuitenkin ökypirssillä piipahtamassa ABC:lla tankkaamassa sekä kiertämässä pöydät vaivihkaa läpi ja survotaan vyölaukku täyteen karkeita servettejä jottei tule heitettyä rahaa mihinkään turhaan. :woot:
 
Venäjä painaa täysillä päälle nyt Soledarissa. Onkohan tämä nyt se Venäjän suurhyökkäys mistä on ollut puhetta? Kuulemma Soledar on nyt otettava maksoi mitä maksoi. Voi olla, että Venäjä valtaa nyt Soledarin ja Bakhmutin. Jos näin käy, niin oliko tämä Venäjän isoin voitto sodan alun jälkeen?
Ensimmäinen taistelemalla saatu voitto, josta Prigosin saa palkkioksi ikioman suolakaivoksen, jahka ryssä ensin voittaa koko sodan.

Ensimmäinen siksi, ku Harkovan, Hersonin ja Zaporizzjan alueillehan pääsivät suunnilleen taistelematta lahjottujen tai jostain muusta käsittämättömästä syystä ryssämielisten viranomaispomojen ansiosta.

Sitte sori ot:
Offtopic. Minne sinun mammonat joutuu kun sinusta aika jättää? Mihin sinä niitä säästät? Eikö kannattaisi jäädä hyvissä ajoin eläkkeelle ja nauttia varallisuudesta/elämästä kun terveyttä riittää? Itsehän sinä olet ne ansainnut
Siksihän se kovasti koittaa päästä naimisiin tuon "silloin joskus ku oltiin yhessä" kotiryssänsä kanssa, ettei sukulaisilla ois saumaa kiistää testamenttia oikeudessa.
Huoli pois, olen tilanteen herra.
Mies on perheen pää, ja nainen sen pään kääntää, sanoo jo vanha sananlasku.

End of offtopic.
 

Venäläisen oligarkin Jevgeni Prigozhinin mukaan hänen perustamansa Wagner-palkkasotilasryhmä käy "raskaita ja verisiä" taisteluja Soledarin kaupungin hallinnasta Itä-Ukrainassa. Sosiaalisen median Telegram-kanavalla Prigozhin myös arvioi Ukrainan asevoimien "puolustavan kunniakkaasti" kaupunkia.
– Ollaanpa nyt rehellisiä itsellemme. Ukrainan armeija taistelee urheasti Bahmutista ja Soledarista. Tiedot heidän joukkokarkuruudestaan eivät pidä paikkaansa, Prigozhin kuvaili tilannetta uutistoimisto AFP:n mukaan tiistaina.
Etulinjassa kunnon johtajan ja komentajan tavoin patsastelevalle Prigozhinille on soviteltu myös Putinin seuraajan tai syrjäyttäjän viittaa. Räkköläisen mukaan "Putinin kokkina" tunnettu ja myös Pietarin trollitehtaaseeen liitetty oligarkki joutuu kuitenkin toimimaan tarkkojen rajojen puitteissa.
– Kaikki tietävät, mitkä ne (rajat) ovat, kenen pitää saada rahoista siivut ja kenen varpaille ei pidä astua, Räkköläinen kuvailee.
Jos Prigozhin ylittäisi rajansa, syytä hänen ajamiseen ahtaalle ei tarvitsisi kaukaa hakea: Venäjän lain mukaan palkkasotilastoiminta on rangaistava teko.
– Hänellä ei ole mitään, mitä häneltä ei voitaisi ottaa aika helposti pois, jos Putin niin päättää, Räkköläinen toteaa.
 
Heitä lisääkin noita säästövinkkejä. Ostatko vieläkin vaatteet kirpparilta tms.?
Pitääpä joskus kirjailla ihan näitä säästöjuttuja ylös, mitä on vuosien varrella tullut harrastettua. Siellä on ihan umpikaheleita juttuja, joilla on säästänyt ehkä 20cnt kymmenessä vuodessa. Nauran niille itsekin monesti, kun muistelen vanhoja hyviä aikoja. Menee hyvänä välikevennyksenä vakavan aiheen välissä.
 
Nyt meni kyllä viimeistään mielikuvat möykkysestä jo ihan komediaelokuvien tasolle. Prameassa lukaalissa pidetään lämmöt korkealla nurkissa pyörivää vittuilevaa trophy-exää varten, jolle kustannetaan mukava elämä sekä tarpeeksi viikkorahaa shoppailuun yms. Pörssikurssien tiirailun sekä maahanmuuttoviranomaisten jekuttamisen suunnittelun lomassa käydään sitten aina välillä kuitenkin ökypirssillä piipahtamassa ABC:lla tankkaamassa sekä kiertämässä pöydät vaivihkaa läpi ja survotaan vyölaukku täyteen karkeita servettejä jottei tule heitettyä rahaa mihinkään turhaan. :woot:
Enhän minä nyt tietenkään mitään karkeita servettejä ota. Hullunako minua pidät?

Servietit.JPG
 
Mutta kerro toki mistä sä tarkastat minkäkin asian olevan fakta. Infosta ei tule faktaa todisteiden myötä...Plutokin oli pitkään planeetta ihan faktana kunnes ei ollutkaan planeetta ihan faktana. Suurin osa ihmisistä piti maapalloakin litteänä ihan faktana kunnes se ei enää ollutkaan ihan fakta.
Silloin kun Pluto oli planeetta, niin se oli fakta. Nyt kun se ei ole planeetta, niin se on fakta. Nykyään se on kääpiöplaneetta ja sekin on fakta. Mikään näistä väitteistä ei ole, eikä ole ikinä ollutkaan epätosi, koska ne on ihmisen kehittelemiä termejä. Pluto aleni planeetasta kääpiöplaneetaksi, koska niin nyt vain päätettiin. Sitä ennen se oli ihan faktaa, että se oli planeetta, koska se oli virallisesti planeetta. Faktatietokin voi muuttua.

Mutta se on ihan totta, että on paljon asioita mitä ei voi todistaa millään faktaksi, etenkään ellei niitä itse näe. Pitää olla aika varovainen mitä julistaa faktaksi. Mä voin sanoa ihan faktana, että mun työtuolissa on viisi pyörää, mutta mä en voi sanoa faktana, että hauiskääntö tangolla on paras liike hauiksille. Tuossa sodassa on suurin osa kyllä sellaista mitä ei voi millään pitää faktana, koska ei niitä voi tietää. Mutta sit on myös vastaavasti paljon asioita mistä voi heti sanoa, että ei ole faktaa nähnytkään.
 
Ajatella että joskus 25 vuotta sitten ajateltiin että Internetin myötä ihmiset viisastuu kun kaikki maailman tieto on saatavilla omassa olohuoneessa. Saatiinkin sen sijaan vain kanava missä kahelit voivat moninkertaistaa volyyminsa ja loput porukasta jakaa kuvia brunsseista.
Menee vähän OT, mutta ois hienoa joskus lukea internetin kehittäneen porukan ajatuksia asiasta. Tästähän piti tulla se valtava askel jolla ihmiskunnan tietoisuus ja sitä kautta hyvinvointi nousee aivan nextille levelille ja jokaisen käytettävissä on mahdollisuus tarkistaa tiedon oikeellisuus, ja käytännössä nykyisin se enemmänkin rapauttaa edustuksellista demokratiaa.
 
Sä et nyt kyllä näe mun pointtia. Mä oon just tarkoittanut että "faktat" mitä ihmiset usein laukoo, eivät ole näiden yksittäisten ihmisten todistettavissa. Silloin joutuu uskomaan jotain ulkopuolista lähdettä. Ja luottamaan siihen. Uskon tietysti moniin juttuihin kuten tieteeseen. Mutta en pois sulje sitä mahdollisuutta etteivät kaikki asiat mihin uskon olekaan faktaa. Henkilökohtaisesti en voi todentaa kovinkaan montaa faktaa. Ainakaan tätä sotaa koskien. Saan tietoa siitä vain ulkopuolisista lähteistä. Näiden tietojen sisältö riitelee ja minusta mitkään lähteet eivät ole luotettavia.

Sinä voit yrittää selvittää sitä miten hyvin olet käsittänyt tilanteen sillä, että seuraat miten sotatapahtumat seuraavat käsityksiäsi. Jos ajattelet Venäjän jo voittaneen sodan ja olevan kärsimättä mitään tappioita, niin silloinhan sotatapahtumien pitäisi seurata noita käsityksiä. Tässäkin kannattaa miettiä sitä miten paljon joutuu selittämään itselleen sotatapahtumia. Jos joutuu koko ajan keksimään mitä erikoisempia selityksiä sille miksi sotatapahtumat eivät mene kuten luuli, niin silloin ehkä käsitys on väärä. Jos tapahtuu suuria yllätyksiä, kuten Venäjän vetäytyminen Hersonista, niin silloin oma käsitys sodasta on ollut väärä.

Tuota samaa periaatetta voi käyttää myös uutisointiin. Valtamedian uutisointi koronasta on hyvä esimerkki tästä. Kerta toisensa jälkeen nähtiin, miten väitteet rokotteista ja koronatilanteesta eivät pitäneetkään paikkaansa.
 
Jääköhän Ukrainalla porukkaa pahasti soledariin? https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Ainaki tuon mukaan mahdollisesti länteen menevä tie poikki.

Tuleekohan sittenkään isoa Ukrainan tekemää keväthyökkäystä? Kuluuko joukot nyt näissä puolustuksissa alueilla mihin ryssä saa keskitettyä tykistöä kunnolla? Ryssä painostaa alueilla missä logistiikka sallii tuliylivoiman jääräpäisesti Ukraina pitää niistä kiinni ja syöttää parhaat joukkonsa niihin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom