HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Tuossahan juurikin valtamedia antaa sitä toisenlaista kuvaa.
Hyvähän se on joka sadannen postauksen olla vähän erilainen. 99.9% artikkeleista ylistää Ukrainan paremmuutta ja vähättelee Venäjää. En mä sano että se väärin on. Media tekee vain työtänsä.
Sodan rintamalinjoista ja etenemisestä saadaan kuitenkin erittäinkin tarkkaa tietoa, ettei tässä ihan kujalla olla
En ole sanonutkaan että valtamedian uutiset ovat kujalla. Ihan totta ne ovat ja varmistettu oikeiksi. Luotan kaikkeen mediaan jolla on riittävät näytöt jutuilleen. Ei merkitystä kuka uutiset kertoo jos löytyy mustaa valkoisella.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ö
"LUULTAVASTI OLET" 🤣🤣 Todellakin luultavasti. Ensinnäkään en ole kirjoittanut ketjuun edes kuukautta. Sinä väität että vuoden 😂😂 Olen kyseenalaistanut Venäjän ohjusten loppumisen. Niiden piti loppua jo keväällä. Sinä olet öyhöttänyt samaa jo vuoden. Eli olet ollut täysin väärässä. Väität myös TÄYSIN VARMAKSI että Ukraina saa jatkossakin valtavasti uusia aseita ja voittaa sodan. Eli SINÄ TIEDÄT sodasta kaiken etukäteen varmaksi vaikka siihen ei ole pystynyt kukaan ammatikseen sotia seuraavakaan. Vittu että olet noheva. Miksi et ole puolustusvoimilla töissä kun omaat selvänäkijän kyvyt ? Se on kuule helppo jälkiviisastella. Sanopa nyt heti kaikki sodan seuraavat vaiheet ja lopputulos jos olet niin älykkö omasta mielestäsi. Jos ei kaikki osu kohdalleen haukutaan sut porukalla idiootiksi.

Sanoin että länsimailla ei ole varaa antaa venäjän voittaa. Jos annetaan niin sen jälkeen joudutaan itse sotimaan tulevina vuosina. Tämän alkaa päättäjät jo ymmärtämään. Jos Venäjä alkaisi pärjäämään paremmin niin se pakottaisi lännen aktivoitumaan kunnolla. Jos saavat sotatalouden rullaamaan niin kyllä Euroopassa siihen vastataan ja enempi täällä on potentiaalia pärjätä.

Vaikea venäjää on ennustaa. Sen kuitenkin voi että siellä tuskin kanssa tulee laittamaan vastaan, ovat orjakansaa ja alistuvat. Jonkinlaista valtakamppailua siellä saattaa tulla mitä ei kyllä osaa kukaan ennustaa ja miten se vaikuttaa sotaan. Luultavasti saavat myös värvättyä porukkaa, mutta parempaa kalustoa ei voi mistään taikoa nopealla aikataululla. Kouluttavat valkovenäjällä porukkaa ja vähän veikkaan että sieltä saatetaan vielä nähdä jonkinlainen hyökkäys.
 
Tuossahan juurikin valtamedia antaa sitä toisenlaista kuvaa. Mun mielestä se täysin yksisuuntainen juttu on sosmediassa. Kaikki tietää miten algoritmit toimii. Perusongelma on se, että Venäjän hallinnon info on epäluotettavaa, Ukrainan hieman värittynyttä. Valinta aika selvä, ei media voi käyttää venäjän MoDin tietoja totena kun yleensä ne ovat vähintäänkin rankasti liioiteltua. Kivahan se olis jos Venäjä jakaisi luotettavaa tietoa niin olisi kaksi lähdettä. Tietty videoita voi tonkia sosmedioista, kyllä venäjän sotatoimistakin löytyy jos ei haittaa venäjän liput kommenttikentissä.
Sodan rintamalinjoista ja etenemisestä saadaan kuitenkin erittäinkin tarkkaa tietoa, ettei tässä ihan kujalla olla.

Nyt on hyvä vertailla ryssän ja ukrainan uutisointia. Ryssä väitti että iski Ukrainan sotilaiden majoitukseen ja tappoi 600 sotilasta. Ukraina sanoi että ei ainuttakaan kuollutta, rakennukset olivat tyhjiä ja eivät edes osuneet kunnolla. Kuronen oli paikanpäällä missä pystyi selvittämään asian ja ei tosiaan kuolleita.

Ukrainan tekemässä iskussa jopa ryssä joutui myöntämään että kuolleita tuli rajusti.

Täällä muutamat antaa koko ajan ymmärtää että molemmat osapuolet valehtelevat yhtä paljon mutta se ei vaan ole niin. Ryssä valehtelee lähes aina. Mitään ei kannata uskoa ja monesti ne ovat täysin keksittyjä juttuja. Tämä oli monelle selvää jo heti sodan alettua kun ryssä valehteli syitä hyökkäykselle.
 
Se pointti tuossa kyllä on että itse Zelenskyä Venäjä ei ole yrittänyt jaagata, vierailut rintamalla eivät ole tuottaneet epätoivoisia myöhästyneitä yrityksiä, eikä Kiovan keskushallinnon rakennuksia kait ole kohdennettu?
Varmaan Putella kuitenkin oma lehmä ojassa ettei halua kannustaa vastapuolta samaan.

Nehän yritti heti alkuun tapaa Zelenskyn perheineen useamman kerran. Eikä ollut kovin kaukana edes.

Niillä ei ole kykyä tappaa sitä kun vierailee rintamalla. Tietävät siitä vasta myöhempään.

Mistä tiedät ettei rakennuksia ole kohdennettu? Nehän torjuu suurimman osan iskuista.
 
Ei kyllä ole, jos kertoo ihan yleisten totuuksien vastaisia asioita. Vai väitätkö ettei Venäjä ole ampunut järjestelmällisesti siviilikohteisiin ohjuksia Ukrainassa?
En väitä mitään kun en ole siellä paikan päällä. En hirveesti luota mihinkään mediaan kun kaikilla on oma agenda. Mutta Amerikkalaiset ei yleensä kauheasti Venäjää puolustele. Mutta tottakai äijä tietää kaikesta kaiken kun sulle varmaan tulee Hesari.
 
En väitä mitään kun en ole siellä paikan päällä. En hirveesti luota mihinkään mediaan kun kaikilla on oma agenda. Mutta Amerikkalaiset ei yleensä kauheasti Venäjää puolustele. Mutta tottakai äijä tietää kaikesta kaiken kun sulle varmaan tulee Hesari.
Väittäisin, että aika kovalla prosentilla amerikkalainenkin puolustelee Venäjän toimia, mikäli hän vain on RT:stä tuttu naama.
 
Nyt on hyvä vertailla ryssän ja ukrainan uutisointia. Ryssä väitti että iski Ukrainan sotilaiden majoitukseen ja tappoi 600 sotilasta. Ukraina sanoi että ei ainuttakaan kuollutta, rakennukset olivat tyhjiä ja eivät edes osuneet kunnolla. Kuronen oli paikanpäällä missä pystyi selvittämään asian ja ei tosiaan kuolleita.

Ukrainan tekemässä iskussa jopa ryssä joutui myöntämään että kuolleita tuli rajusti.

Täällä muutamat antaa koko ajan ymmärtää että molemmat osapuolet valehtelevat yhtä paljon mutta se ei vaan ole niin. Ryssä valehtelee lähes aina. Mitään ei kannata uskoa ja monesti ne ovat täysin keksittyjä juttuja. Tämä oli monelle selvää jo heti sodan alettua kun ryssä valehteli syitä hyökkäykselle.

Jep jossain vaiheessa seurasin vähän tietoja julkaisevat tapahtumista ja tuli sellainen tunne, että venäläiset julkaisee kyllä todellisia tapahtumia, iskujaan mitä tekevät. Mutta, ne lopputulokset ovat sitten heidän toiveita mitä parhaassa skenaariossa voisi tapahtua. Kohteessa ei ollut mitä piti, ohjus meni ohi, isku onnistui osittain, kaikista julkaisevat että heidän siellä ajattelemansa ukrainalainen kalusto/kohde tuhottu täysin. Nyt tietty tuon Makiivkan vai mikä se oli iskun jälkeen kova paine tehdä propagandaa. Tämän 600 keksityn iskun lisäksi ovat tuhonneet pari Himarsia (not). Eivät mitään feikkikuvamateriaalia kai julkaisseet että tekstinä vaan, niin ei ole levinnyt laajemmin. Normi sota-arjessa kun ei mitään erityisen noloa venäläisten päällä, uskoisin että noista tiedotteista saa jotain käsitystä mitä tekevät. Ja tapahtuihan tuonne ohjusisku, mutta väärä intel ei ollu ketään paikalla ja vielä vähän ohikin meni. =D
 
Nyt on hyvä vertailla ryssän ja ukrainan uutisointia. Ryssä väitti että iski Ukrainan sotilaiden majoitukseen ja tappoi 600 sotilasta. Ukraina sanoi että ei ainuttakaan kuollutta, rakennukset olivat tyhjiä ja eivät edes osuneet kunnolla. Kuronen oli paikanpäällä missä pystyi selvittämään asian ja ei tosiaan kuolleita.

Ukrainan tekemässä iskussa jopa ryssä joutui myöntämään että kuolleita tuli rajusti.

Täällä muutamat antaa koko ajan ymmärtää että molemmat osapuolet valehtelevat yhtä paljon mutta se ei vaan ole niin. Ryssä valehtelee lähes aina. Mitään ei kannata uskoa ja monesti ne ovat täysin keksittyjä juttuja. Tämä oli monelle selvää jo heti sodan alettua kun ryssä valehteli syitä hyökkäykselle.
Tämähän kuuluu aina sotiin. Omia tappioita vähätellään ja vastustajan liioitellaan. Venäjä siellä ääripäässä eli ei myönnä juuri mitään tappiota.
Itse puhuin suomen mediasta. Se on täynnä lähes pelkästään juttuja joissa Ukraina on kokenut menestystä. Ei tartte kuin dronen tappaa pari ryssää heti tehdään uutinen. Tämän takia sotaa seuraavilla on käsitys että Ukraina takoo voittoa kokematta itse tappioita ollenkaan.
 
En väitä mitään kun en ole siellä paikan päällä. En hirveesti luota mihinkään mediaan kun kaikilla on oma agenda. Mutta Amerikkalaiset ei yleensä kauheasti Venäjää puolustele. Mutta tottakai äijä tietää kaikesta kaiken kun sulle varmaan tulee Hesari.

Et luota mediaan, mutta luotat johonkin random jenkkieläkeläiseen?
 
Venäjä painaa täysillä päälle nyt Soledarissa. Onkohan tämä nyt se Venäjän suurhyökkäys mistä on ollut puhetta? Kuulemma Soledar on nyt otettava maksoi mitä maksoi. Voi olla, että Venäjä valtaa nyt Soledarin ja Bakhmutin. Jos näin käy, niin oliko tämä Venäjän isoin voitto sodan alun jälkeen?
 
Et luota mediaan, mutta luotat johonkin random jenkkieläkeläiseen?
En luota. Postasin tänne vaan eri näkemystä. Ihan vain selventääkseni sitä että jokaisesta maailman aiheesta Ukrainan sota, korona, sukupuoli yms. asiat. On useampi näkemys. Kuka näistä on oikeassa? Sitä ei todellakaan moni tiedä koska suurin osa tässäkin ketjussa on jonkun informaation perusteella kommentoimassa vaikka ei pysty sitä infoa itse varmentamaan millään. Mä sanon suoraan etten tiedä mitään tästä sodasta ja sitä kautta pidän jokaista mahdollisuutta avoinna. Samoin kuin tuossa koronassakin. Siinäkään en luota mihinkään mediaan vaan omaan mutu tuntumaan. Kovasti media on hehkuttanut sitäkin niin että jos ei hae rokotetta niin sairastuu siihen. Mulla ei edelleenkään ole piikkejä, en ole käyttänyt maskia enkä käsidesiä ja olen edelleen saamatta sitä tautia. Eli elämässä voi myös luottaa itseensä ja siihen mitä ympärillä havannoi eikä piiloutua muiden kirjoittamien mielipiteiden taakse.
 
Venäjä painaa täysillä päälle nyt Soledarissa. Onkohan tämä nyt se Venäjän suurhyökkäys mistä on ollut puhetta? Kuulemma Soledar on nyt otettava maksoi mitä maksoi. Voi olla, että Venäjä valtaa nyt Soledarin ja Bakhmutin. Jos näin käy, niin oliko tämä Venäjän isoin voitto sodan alun jälkeen?
Jos Venäjä saa soledarin auttaa se venäjää siverskin suuntaan kanssa. Huonontaa sitä kautta Ukrainan hyökkäystä kreminnaan sitten. Bakhmut voi olla liian hyvin puolustettu.

Sehän jää nähtäväksi jääkö ryssälle joukkoja hyödyntää vaikka soledarin saisikin haltuun. Toki Ukraina voi vastahöökillä ottaa sen takaisinkin. Todella iso merkitys sillä kuinka paljon ne joukkojaan siellä kuluttaa.
 
Aika makiasti nousee nyt relevantit osakeindeksit, aijjai. Varsinkin Eurooppa. Analyyseissä yhdeksi syyksi on mainittu, että energiakriisi on helpottamassa mutta onko se? Millä perusteella? Onko riippuvuus Venäjän energiasta ratkaistu?

Niin tai näin, on se vaan mahtavaa katella kun rahaa tulee, jota en raaski oman elämäni aika käytttää mihinkään.
 
Itse puhuin suomen mediasta. Se on täynnä lähes pelkästään juttuja joissa Ukraina on kokenut menestystä. Ei tartte kuin dronen tappaa pari ryssää heti tehdään uutinen. Tämän takia sotaa seuraavilla on käsitys että Ukraina takoo voittoa kokematta itse tappioita ollenkaan.
Hmmm. Miksihän minulla eikä kellään tuntemallani ole tuollainen käsitys ollut lähelläkään vaikka lähinnä valtamediasta sotaa seuraammekin. Tuollaisen käsityksen luominenhan olisi Ukrainallekin epäedullista, mikäli he siellä kurmottaa ryssää 100-0 niin miksi me sinne apua lähetettäisiin? Eiköhän tuolla uutisoinnilla voitoista koiteta vakuuttaa oma kansa ja tukijat siitä että sotiminen ja Ukrainan tukeminen kannattaa.
 
Hmmm. Miksihän minulla eikä kellään tuntemallani ole tuollainen käsitys ollut lähelläkään vaikka lähinnä valtamediasta sotaa seuraammekin. Tuollaisen käsityksen luominenhan olisi Ukrainallekin epäedullista, mikäli he siellä kurmottaa ryssää 100-0 niin miksi me sinne apua lähetettäisiin? Eiköhän tuolla uutisoinnilla voitoista koiteta vakuuttaa oma kansa ja tukijat siitä että sotiminen ja Ukrainan tukeminen kannattaa.

Simolla menee sosmedia ja valtamedia sekaisin mielestäni. Nytkin ylellä jutut "venäläisvastaisuuden nousu uhkaa tyhmistää meidät", "enemmistö venäläisistä lukujen valossa tukee Putinin sotaa". Eikä valtamedia jaa juurikaan noita makaaberimpia juttuja mitä tännekin jaetaan. Hieman miettinyt onko Ukrainan etu tuottaa runsain mitoin materiaalia venäläisten sotilaiden kuolemista. En usko että välttämättä auttaa tuen saannissa, sanoisin että rauhan asiaa alkaa ajamaan pitkittyessään. Tietty me ei seurata mitään telegramia missä sitten näytetään myös toiseen suuntaan, niin ehkä haluavat sen kisan voittaa. Mun mielestä valtamedialla on ollut paljon yksipuolisempi ja yksisuuntaisempi uutisointi esim. aiheista ilmastonmuutos tai Trump.
 
Aika makiasti nousee nyt relevantit osakeindeksit, aijjai. Varsinkin Eurooppa. Analyyseissä yhdeksi syyksi on mainittu, että energiakriisi on helpottamassa mutta onko se? Millä perusteella? Onko riippuvuus Venäjän energiasta ratkaistu?

Niin tai näin, on se vaan mahtavaa katella kun rahaa tulee, jota en raaski oman elämäni aika käytttää mihinkään.
Offtopic. Minne sinun mammonat joutuu kun sinusta aika jättää? Mihin sinä niitä säästät? Eikö kannattaisi jäädä hyvissä ajoin eläkkeelle ja nauttia varallisuudesta/elämästä kun terveyttä riittää? Itsehän sinä olet ne ansainnut
 
En luota. Postasin tänne vaan eri näkemystä. Ihan vain selventääkseni sitä että jokaisesta maailman aiheesta Ukrainan sota, korona, sukupuoli yms. asiat. On useampi näkemys. Kuka näistä on oikeassa? Sitä ei todellakaan moni tiedä koska suurin osa tässäkin ketjussa on jonkun informaation perusteella kommentoimassa vaikka ei pysty sitä infoa itse varmentamaan millään. Mä sanon suoraan etten tiedä mitään tästä sodasta ja sitä kautta pidän jokaista mahdollisuutta avoinna. Samoin kuin tuossa koronassakin. Siinäkään en luota mihinkään mediaan vaan omaan mutu tuntumaan. Kovasti media on hehkuttanut sitäkin niin että jos ei hae rokotetta niin sairastuu siihen. Mulla ei edelleenkään ole piikkejä, en ole käyttänyt maskia enkä käsidesiä ja olen edelleen saamatta sitä tautia. Eli elämässä voi myös luottaa itseensä ja siihen mitä ympärillä havannoi eikä piiloutua muiden kirjoittamien mielipiteiden taakse.

Jätät nyt huomioimatta kokonaan sen, että Venäjä todistetusti valehtelee ja levittää disinformaatiota. Sen takia kaikilla näkökulmilla ei ole samaa painoarvoa. Esität myös että kaikki näkökulmat perustuisi vain mutuun, vaikka siellä on paljon faktoja taustalla. Syyllistyt minusta pahimmalla tavalla relativismiin ja olet samanlainen kuin wokeporukka, joilla tunteet määrittelee faktat.
 
Offtopic. Minne sinun mammonat joutuu kun sinusta aika jättää? Mihin sinä niitä säästät? Eikö kannattaisi jäädä hyvissä ajoin eläkkeelle ja nauttia varallisuudesta/elämästä kun terveyttä riittää? Itsehän sinä olet ne ansainnut
Toivottavasti et odottanut tähän loogista vastausta, hehe. En oikein osaa muuta sanoa, kuin että vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä. Justiinsa boldatulla tavalla pitäisi toimia mutta nuukuus estää. Mutta jos olisi mahdollisuus ostaa paluu ajassa taaksepäin 17 vuotta, niin maksaisin siitä miettimättä kaiken varallisuuden mitä minulla on. Silloin en nuukailisi yhtään.

Nyt perintö mennee lähisuvulle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom