HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Luulen, että se "taloudellinen musta-aukko" toteutuu joka tapauksessa, olivat he EU:ssa tai ei. EU-jäsenyys saattaa olla aika pitkissä kantimissa veikkaisin vaikka joistain vaatimuksista joustettaisiinkin. Sehän tarkoittaisi vapaakauppaa, jonka myötä voisi monen maan maanviljely olla pulassa kun Ukrainasta tulis puoli-ilmaista viljaa markkinoille helvetillisiä määriä.

Vai että jokatapauksessa... on kyllä mollivoittoista menoa. No se varmasti toteutuu kun tämä tehdään niin että oikein VELVOITETAAN työntämään rahaa mustaan aukkoon jatkossakin. Kyllä ihanaa.

Ja kyllä sekin lämmittää että blackrock hoitelee viljahommat sitten kätevästi. Hoidetaan me infra ja muu tylsä homma.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todellakin off topiccia. Mutta EU:ssa on jo Itä-Euroopan maita jotka eivät täyttäneet vaatimuksia. Itse TP Alex Stubb totesi, että parempi katsoa hommaa sormien läpi ja hyväksyä maat mukaan. Koska muuten ne on jonkun toisen liittolaisia (lue venäjä).
Hienoa stubbi! Ryssähän ottaa vaan sen osan ukrainasta mitä ottaa ja se on sitten ryssän liittolainen.
Loppu jää taas meille maksettavaksi ja mitä kivaa se tuo mukanaan. Ryssä varmasti koittaa/vaikuttaa lännen ukrainaan jatkossakin ja valitettavasti tuo on likainen pommi minkä ryssä jättää mielellään "liittolaiseksi".

Mutta joo eipä ole mitään uutta tähän pellemaailmaan.

#meillä_on_tilaa
#meillä_on_rahaa
#pakko
 
Raha ei ole onneksi oikeaa, Suomi on ollut miehitetty WW2 lopusta asti, joten ei kannata liikaa stressata.

Ja kyllä, tämän naurettavan feikkisodan yksi tarkoitus oli tuhota euroopan viimeinen kansallisvaltio eli Ukraina.
 
Voisin jopa sijoittaa omaa rahaani tuollaiseen businekseen. Vaikken turismista mitään ymmärräkään niin maalaisjärjelläkin voi todeta potentiaalin.

Kosti Heiskainen pitäisi pitää kuitenkin kaukana näistä busineksesta. Muistelenko oikein, että Kosti muutti jonkun Januksen Venäjä-ystävyysmatkan homostelumatkaksi omalla päätöksellä. Se ei ole ok.
Ei ole tosin kovin paljon sotaturismia näkynyt vaikkapa jugoslavian maissa tai lähi-idässä🤔.
Itse en oikeen koe että kukaan haluaisi nähdä paskaksi ammuttuja taloja ym, sitäpaitsi nehän korjataan heti kun mahdollista.
Mutta tää vaan mun mielipide.
 
Hienoa stubbi! Ryssähän ottaa vaan sen osan ukrainasta mitä ottaa ja se on sitten ryssän liittolainen.
Loppu jää taas meille maksettavaksi ja mitä kivaa se tuo mukanaan. Ryssä varmasti koittaa/vaikuttaa lännen ukrainaan jatkossakin ja valitettavasti tuo on likainen pommi minkä ryssä jättää mielellään "liittolaiseksi".

Mutta joo eipä ole mitään uutta tähän pellemaailmaan.

#meillä_on_tilaa
#meillä_on_rahaa
#pakko

Ryssät ei voi vaikuttaa Ukrainaan enää, vaan Ukraina on heille vihamielinen maa kuten vaikka Viro. Ryssät myös tulee lähtemään Ukrainasta niska-perseotteella ja maksamaan sotakorvauksia.

Ukraina tulee olemaan hyvä juttu EU:ssa ja Turkki pitäisi ottaa myös jäseneksi. Sen jälkeen pitäisi aloittaa "EU first" linja ja siirtää tuotantoketjut EU:n sisälle ja kovat tullit muualta tuleville tavaroille. Kiinan sijaan halpistuotanto pitäisi siirtää Turkkiin ja Ukrainaan.

Meidän pitäisi olla kovasti mukana Ukrainan jälleenrakennuksessa ja pyrkiä siihen, että suomalaiset yritykset saisivat sieltä urakoita ja esim. Fortum rakentaisi sinne voimaloita yms. Siellä olisi paljon markkinoita vallattavana.
 
Ryssät ei voi vaikuttaa Ukrainaan enää, vaan Ukraina on heille vihamielinen maa kuten vaikka Viro. Ryssät myös tulee lähtemään Ukrainasta niska-perseotteella ja maksamaan sotakorvauksia.

Ukraina tulee olemaan hyvä juttu EU:ssa ja Turkki pitäisi ottaa myös jäseneksi. Sen jälkeen pitäisi aloittaa "EU first" linja ja siirtää tuotantoketjut EU:n sisälle ja kovat tullit muualta tuleville tavaroille. Kiinan sijaan halpistuotanto pitäisi siirtää Turkkiin ja Ukrainaan.

Meidän pitäisi olla kovasti mukana Ukrainan jälleenrakennuksessa ja pyrkiä siihen, että suomalaiset yritykset saisivat sieltä urakoita ja esim. Fortum rakentaisi sinne voimaloita yms. Siellä olisi paljon markkinoita vallattavana.
Sä olet aivan irti todellisuudesta. Iltalehtitason vouhkaamista kassan päässä.
Meinaat ettei ukrainan omat firmat rakenna vai?

Eli veisit senkin talouden pois ukrainalta tuossa tilanteessa? Vai onko kenties motiivisi vähän ilmeisempi eli se miten ukrainalla voi parhaiten tehdä voittoja kun se on ensin paskottu totaalisesti. Onko tämä uusin slava ukraine?
 
Sä olet aivan irti todellisuudesta. Iltalehtitason vouhkaamista kassan päässä.
Meinaat ettei ukrainan omat firmat rakenna vai?

Eli veisit senkin talouden pois ukrainalta tuossa tilanteessa? Vai onko kenties motiivisi vähän ilmeisempi eli se miten ukrainalla voi parhaiten tehdä voittoja kun se on ensin paskottu totaalisesti. Onko tämä uusin slava ukraine?

Fortum omistaisi voimalat ja rakennuttaisi ne, mutta itse rakentamisen tekisi ukrainalaiset raksaukot. Samaten Ukrainaan perustettavat halpistuotantotehtaat työllistäisi ukrainalaisia työukkoja. Tuon on sama juttu kuin joku Microsoftin Suomeen perustama datacenter. Kyllähän se työllistää täällä ja tuo verotuloja ja on erinomainen juttu.

Hauskaa seurata miten kilahdit täysin tuosta Ukrainan EU-jäsenyydestä ja jälleenrakentamisesta. Näkee hyvin miten ryssää vituttaa tuo, kun tiedät Venäjän kohtalon olevan päinvastainen. Ryssät tulee jatkossa myymään persettä Pattayan rantakadulla persaukisina intialaisille turisteille. Paikallisten kanssa tuli naureskeltua tuolle miten venäläiset on niin maailmanomistajia, mutta siellä ne sitten illalla myy itseään rantakadulla sitten kuitenkin.
 
Fortum omistaisi voimalat ja rakennuttaisi ne, mutta itse rakentamisen tekisi ukrainalaiset raksaukot. Samaten Ukrainaan perustettavat halpistuotantotehtaat työllistäisi ukrainalaisia työukkoja. Tuon on sama juttu kuin joku Microsoftin Suomeen perustama datacenter. Kyllähän se työllistää täällä ja tuo verotuloja ja on erinomainen juttu.

Hauskaa seurata miten kilahdit täysin tuosta Ukrainan EU-jäsenyydestä ja jälleenrakentamisesta. Näkee hyvin miten ryssää vituttaa tuo, kun tiedät Venäjän kohtalon olevan päinvastainen. Ryssät tulee jatkossa myymään persettä Pattayan rantakadulla persaukisina intialaisille turisteille. Paikallisten kanssa tuli naureskeltua tuolle miten venäläiset on niin maailmanomistajia, mutta siellä ne sitten illalla myy itseään rantakadulla sitten kuitenkin.
Mä olen kokoajan sanonut että tämä johtaa loputtomaan rahareikään ja EU jäsenyys on sille selvä niitti.
Mä olen varma että vielä joku aika sitten EU ei ollut tapetilla vaan nato ukrainalle mutta nyt on kaikki selvää...

Kyllä ryssä nauraa partaansa
 
Mä olen kokoajan sanonut että tämä johtaa loputtomaan rahareikään ja EU jäsenyys on sille selvä niitti.
Mä olen varma että vielä joku aika sitten EU ei ollut tapetilla vaan nato ukrainalle mutta nyt on kaikki selvää...

Kyllä ryssä nauraa partaansa

Kyllä Ukrainan EU-jäsenyydestä on puhuttu aikaisemminkin. Jo Euromaidan tuli siksi, että Yanukovits blokkasi kauppasopimuksen EU:n kanssa. Jo silloin oli puhetta Ukrainan EU-jäsenyydestä pitkällä aikavälillä.

Sinä nyt olet tästäkin tietämätön, kun katsot vain ryssäbottien youtubevideoita ja olet siinä luulossa, että Ukraina sotii koska jenkit manipuloi niitä ja oikeasti Ukraina haluaisi olla osa Venäjää, kunhan vain Venäjä saisi Ukrainan denatsifikoitua.
 
Luulen, että se "taloudellinen musta-aukko" toteutuu joka tapauksessa, olivat he EU:ssa tai ei. EU-jäsenyys saattaa olla aika pitkissä kantimissa veikkaisin vaikka joistain vaatimuksista joustettaisiinkin. Sehän tarkoittaisi vapaakauppaa, jonka myötä voisi monen maan maanviljely olla pulassa kun Ukrainasta tulis puoli-ilmaista viljaa markkinoille helvetillisiä määriä.
En usko että Ukrainasta tulee EU maa. Paljon on heillä ensin tehtävää ennen sitä.

Eu:n myötä hitosti ihmisiä lähtisi Ukrainasta pois paremman elämän perässä. Miksi jäädä sodan raunioittamaan maahan jossa sähköinfra ja lämpövoimalat paskana? Valtiolla hitosti velkaa ja uhka ryssän uudesta hyökkäyksestä. Perinteinen korruptio edelleen vaikuttaisi maassa kaikkeen.

Lisäksi miksi vaikkapa Puola hyväksyisi Ukrainan jäsenyyden ja romahduttaisi oman maataloutensa samalla.
 
Back
Ylös Bottom