HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Hienoja uutisia!! Oppii veli venäläinen olemaan! Siinä meni vaivalla p-koreasta kerjätty ja haalittu materiaali. Hupsista hei. Eivät pysty kleptokratiassa edes ykkösprioriteetin kohteita suojata. Että sellasta. Toi naapuri romahtaa yllättävän pian. Koko pluffi sulaa kasaan.

Miinakenttä itärajalle koko matkalle olis hyvä, asianmukaisesti aidattu ja merkattu toki, mutta katkaisemaan kun tuolta onnelasta lähtee kerjäläislaumat liikkeelle...

USA antaa nyt juuri myös vapaammat kädet ampua Venäjän kohteisiin heiltä tulleilla ohjuksilla. Ni kyllä se siitä..

 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistan joskus 90-luvulla näin uutisissa, että venäjän talous on nousussa. Innokkaasti ja ilmeisesti neutraalisti (termiä ei vielä sillon tunnettu tässä yhteydessä) kerroin tämän yläasteen välitunnilla kaverille. Kaverini sanoi, että ryzzissä kaikki on perseestä ja sieltä ei nouse yhtään mikään. Toistaiseksi kaverini on ollut oikeassa.
 
Muistan joskus 90-luvulla näin uutisissa, että venäjän talous on nousussa. Innokkaasti ja ilmeisesti neutraalisti (termiä ei vielä sillon tunnettu tässä yhteydessä) kerroin tämän yläasteen välitunnilla kaverille. Kaverini sanoi, että ryzzissä kaikki on perseestä ja sieltä ei nouse yhtään mikään. Toistaiseksi kaverini on ollut oikeassa.
Ensimmäinen juttu, jonka itse muistan kuulleni Venäjästä joskus 10-11-vuotiaana eli ysärin alulla, oli isän kaverin kertoma, joka oli rekkakunti ja rahtasi tavaraa Venäjälle. Kunti oli tullut majapaikkaansa johonkin kerrostalohuoneistoon, ja sinne oli tunkeutunut yöllä jotain venäläisiä gangstereita. Hänet oli ryöstetty ja jätetty ns. ½-hirteen jakkaran päälle seisomaan hirttosilmukka kaulassa siten, ettei sitä saanut itse pois. Oli sitten lopulta huutamalla saanut apua ja selvinnyt hengissä mutta koko yön oli siinä jakkaralla joutunut ensin viihtymään.

20 vuotta myöhemmin kun itselleni tuli ”hieno tilaisuus” alkaa tekemään ex-neukkumaiden ja myös Venäjän projekteja, tuo kauhutarina tuli heti ensimmäisenä mieleen ja olin jättää koko homman väliin pelkästä pelosta. Valitettavasti ei kuitenkaan pelottanut sitten tarpeeksi.
 
Hyvin menee tosiaan. Vieläkö voidaan väittää, etteikö Suomi olisi hidasta kuolemaa tekevä talous. Varsinkin nyt, kun edellytykset kasvulle ovat äärimmäisen heikot globaalin kilpailukyvyn merkittävän heikkenemisen vuoksi ja mitä enemmän esim. vihreää siirtymää implementoidaan teollisuuteen, sitä enemmän se heikkenee.







Mutta joo, parempi olisi olla hissukseen näistä haasteista, ettei pelata Putinin pussiin.

Suomi käytännössä lopetti kaupan Venäjän kanssa, ja vaihtoi sen Saksaan, nyt Saksa tekee miinustulosta, joten se vaihdettiin USA:han.
USA:n velkataakka pahenee kokoajan, se joutuu maksamaan jo tällä hetkellä pelkästään korkoja 3 miljardia joka päivä! USA:n valtion velkakirjat eivät käy enää kaupaksi (tosi yllättävää), lainojen saanti vaikeutunut yms... On selvää, että USA:n ja Suomen välinen kauppa on ensimmäisten karsittavien listalla jenkeillä, joka on suomelle vielä yksi lisäkatastrofi. Kansalle tietenkin annetaan täysin päinvastaista signaalia, kuten juuri valtionvarainministeri hetki sitten kertoi, että taantuman pohja on saavutettu, nyt on suunta ylöspäin! :confused:
 
Pakko olla taas fake news, täällä on tiedetty kertoa, että vapaaehtoisiakin on ukrainassa niin paljon, ettei kaikkia edes kyetä ottamaan palvelukseen.


 
Ensimmäinen juttu, jonka itse muistan kuulleni Venäjästä joskus 10-11-vuotiaana eli ysärin alulla, oli isän kaverin kertoma, joka oli rekkakunti ja rahtasi tavaraa Venäjälle. Kunti oli tullut majapaikkaansa johonkin kerrostalohuoneistoon, ja sinne oli tunkeutunut yöllä jotain venäläisiä gangstereita. Hänet oli ryöstetty ja jätetty ns. ½-hirteen jakkaran päälle seisomaan hirttosilmukka kaulassa siten, ettei sitä saanut itse pois. Oli sitten lopulta huutamalla saanut apua ja selvinnyt hengissä mutta koko yön oli siinä jakkaralla joutunut ensin viihtymään.

20 vuotta myöhemmin kun itselleni tuli ”hieno tilaisuus” alkaa tekemään ex-neukkumaiden ja myös Venäjän projekteja, tuo kauhutarina tuli heti ensimmäisenä mieleen ja olin jättää koko homman väliin pelkästä pelosta. Valitettavasti ei kuitenkaan pelottanut sitten tarpeeksi.
Itsekkin olen tehnyt reissuhommaa, mutta Venäjällä en ollut kertaakaan. Vähän harmittaa, toisaalta olen helpottunut, koska en sinne ikinä päässyt.
 

Tuolta alueeltahan oli ne uutisoinnit että sillat paskottu ja tuhansia ryssiä motissa. Taisikin olla hieman värikynällä vedettyä juttua.
Toki voi olla ja varmaan vähän onkin värikynää. Mutta Uket ovat ilmeisesti ryzzineet myös itse.


View: https://x.com/AndrewPerpetua/status/1833838845336453480?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1833838845336453480%7Ctwgr%5E9eb9991abef4b1bfe6ed6efb663ad5fb9f309e0d%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fmaanpuolustus.net%2Fthreads%2Fukrainan-konflikti-sota.2939%2Fpage-11815
 
Pakko olla taas fake news.


Hyvä, että alkaa sullekin todellisuus pikkuhiljaa taas palautumaan rankemman jakson jälkeen. Herää vain kysymys, että miksi silti levität tätä disinfoa vaikka itsekin jo oivalsit sen olevan sitä itseään? Pakkiksella "bannattujen" disinfosaittien listaa voisi kyllä päivitää, vinkkinä ylläpidolle.
 
Hyvä, että alkaa sullekin todellisuus pikkuhiljaa taas palautumaan rankemman jakson jälkeen. Herää vain kysymys, että miksi silti levität tätä disinfoa vaikka itsekin jo oivalsit sen olevan sitä itseään? Pakkiksella "bannattujen" disinfosaittien listaa voisi kyllä päivitää, vinkkinä ylläpidolle.

Neiti DEI:llä taas vähän pimpissä hiertää.

Alkuperäisenä lähteenä uutiselle siis on Ukrainan asevoimissa palveleva ukrainalainen toimittaja Volodymyr Boiko.

Ymmärrän kyllä, että epämiellyttäviä totuuksia ei saisi julkaista, vaan ainoastaan sitä "oikeaa" lännen propagandaa, muu pitää sensuroida demokratian nimissä, vaikka sitten ylläpitäjälle itkien (valehdellen), tosi miehen touhua!

 
Viimeksi muokattu:
ryssät alkaneet purkamaan kurskin pattia

1726080146679.webp
 
Ei mitenkään vittuilua tai vastaavaa, mutta siis miten paljon tohon karttaan oot ite lisäilly merkintöjä? Vai suoraan kopattu jostain sivulta?
"itse merkinnyt"

En tietenkään. Tuosta linkin laittanut tänne monesti niin voit kaivaa sen menneiltä sivuilta. Ei mitenkään vittuiluna tai vastaavana.
 
Back
Ylös Bottom