HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Miksi yksin Ukrainalla on vastuu sodan lopettamisesta ja kompromisseistä? Miksi et kysy samoja kysymyksiä Venäjästä? Eikö Venäjän olisi kannattanut esittää realistisempia ehdotuksia? Ei se niin mene, että hyökkääjä sanelee rauhansopimuksen jolla puolustautuja ei voi enää jatkossa puolustautua.
Mä en vaan pidä realistisena vaihtoehtona sitä että Venäjä pakotetaan häntä koipien välissä pois Ukrainasta. Siksi en sitä vaihtoehtoa edes mieti. Venäjällä on nimenomaan vastuu mielestäni sodan lopettamisesta ja vielä kohtuullisilla ehdoilla, jolla Ukrainan itsenäisyys säilyy. Mielestäni nuo 22 esitetyt ehdot olivat sen kaltaisia ja edelleen ihmettelen miksei niihin suostuttu.

Mitkä olisi mielestäsi realistisempia ehdotuksia joita juuri Venäjä voisi esittää ja mikä noista esitetyistä ehdotuksista oli epärealistinen mielestäsi ja miksi tarkalleen ?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai se, ettei näe muita vaihtoehtoja ole mitään vaatimista. Ukrainalaiset saa toki laskea aseensa milloin vain siltä tuntuu. Näyttää tosin siltä, ettei aseiden laskeminen ole kavereille mieleen, kummaa porukkaa.
"Näyttää tosin siltä, ettei aseiden laskeminen ole kavereille mieleen, kummaa porukkaa."

Mikä lie totuus sitten oikeasti. Uudet kutsunnat näyttää osakseen suuntaa, mutta silti nuorta lähtenyt paljon maasta eli ei se se pyssykään hyvälle tuntunut.
Siksi nää jutut missä ukrainalaiset suorastaan haluavat kaikki sotia on niin yksinkertaista löpinää taas massoille ettei vaan jaksa. Nykyrintaman keski-ikä soltuilla aivan liian vanhaa porukkaa.

Ukraine is short of men and desperately short on ammunition. It’s now fielding a largely volunteer middle-aged army — 43 years is the average age of its frontline soldiers — and there’s also mounting evidence of draft dodging. The BBC recently reported that 650,000 Ukrainian men of fighting age fled the country in the past two years.

 
Riippuu tilanteesta ja ehdoista. Oma mielipiteeni on, että sodan alussa sovittu rauha käytännössä ehdoilla ei Natolle ja rajoitus armeijaan kokoon kuulostaa aika hyvältä jos sillä olisi välttänyt maan tuhoamisen ja ihmishenkien menetykset.
Roopelin sanoin, jos jos ja jos. Ei mikään itseään kunnioittava itsenäinen valtio tuollaisiin diileihin suostu. Lähinnä tuollaisiin armeijan koon rajoituksiin on taidettu suostua ehdottomien antautumisten yhteydessä, Saksa ja Japani WW2:n päätteeksi esim. Kun jatkuvasti rajanaapureitaan vastaan hyökkivä suurvalta asettaa naapurilleen rajoituksia armeijan koon suhteen niin pitäisi tyhmemmälläkin syttyä valo päässä mitkä ne tarkoitusperät ovat.
 
Tämäkö on mielestäsi riittävä lähde, joka muuttaa tosiasiaksi väitteen, että Yhdysvallat esti rauhansopimuksen syntymisen?
Jos sama uutinen olisi iltalehdissä, hesarissa tai vaikka bbc tai cnn kanavilla niin ei olisi luotettava mutta kun maailman suurin media sen julkaisee niin se on luotettava lähde. Ja kyseinen media viellä omaa pitkän historiankin, on perustettu maaliskuussa 2022.
ja sitten minua ihmetyttää että ainakaan itsellä kun käy töissä, harrastukset, parisuhde ja muu eläminen vie niin paljon aikaa että ei edes kunnolla riitä aika lukea normi lehtiäkin niin mistä nämä sankarit taikovat niitä tunteja kelloon niin että jaksavat etsiä tälläisiä "vaihtoehtoja". Ja edelleen olen erittäin kiinnostunut että miten nämä samat sankarit elävät omaa elämäänsä vai onko sellaista kaksoiselämää? Netissä julistetaan oikeaa maailman sanaa ja sitten muualla ollaan hiljaa ja katsellaan omia varpaita.... ihan oikeasti tunteeko kukaan täällä forumilla kirjoittajista ropelin. tuutellen tai muiden neutraalin kaltaista ihmistä tosielämässä??
 
Jos sama uutinen olisi iltalehdissä, hesarissa tai vaikka bbc tai cnn kanavilla niin ei olisi luotettava mutta kun maailman suurin media sen julkaisee niin se on luotettava lähde. Ja kyseinen media viellä omaa pitkän historiankin, on perustettu maaliskuussa 2022.
ja sitten minua ihmetyttää että ainakaan itsellä kun käy töissä, harrastukset, parisuhde ja muu eläminen vie niin paljon aikaa että ei edes kunnolla riitä aika lukea normi lehtiäkin niin mistä nämä sankarit taikovat niitä tunteja kelloon niin että jaksavat etsiä tälläisiä "vaihtoehtoja". Ja edelleen olen erittäin kiinnostunut että miten nämä samat sankarit elävät omaa elämäänsä vai onko sellaista kaksoiselämää? Netissä julistetaan oikeaa maailman sanaa ja sitten muualla ollaan hiljaa ja katsellaan omia varpaita.... ihan oikeasti tunteeko kukaan täällä forumilla kirjoittajista ropelin. tuutellen tai muiden neutraalin kaltaista ihmistä tosielämässä??
Jännä miten asioista puhuminen realistiseen sävyyn on jotain "julistamista" jne. Tai kuin siinä olisi jotain todella väärää?
Kertoo vähän enemmän omasta tavastasi reagoida kaikkeen mikä ei sovi muottiisi.

Itse puhun asioista samoin, jos tulee juttua politiikasta ja tarkemmin tästä eli en usko ukrainan/lännen voittavan ja päinvastoin asiat olisi pitänyt hoitaa erilain alusta lähtien. En oikeen tiedä missä porukassa itse liikut, mutta ainakin omat kaverit ja tutut töissä on pitkälti samaa mieltä ettei tämä mene kuten kerrottiin menevän (tämäkään asia). Varsinkin omasta ja oman maan taloudesta ollaan huolissaan, mutta ehkä ne jotka tykkää toisten rahoja käyttää miettii sit erilain!
 
Riippuu tilanteesta ja ehdoista. Oma mielipiteeni on, että sodan alussa sovittu rauha käytännössä ehdoilla ei Natolle ja rajoitus armeijaan kokoon kuulostaa aika hyvältä jos sillä olisi välttänyt maan tuhoamisen ja ihmishenkien menetykset.
Mites Puola, Liettua, Latvia, Viro ja Suomi? Oisko pitäny tehdä samoin heti pari vuotta sitte?
 
Me ollaan nimenomaan hoidettu hommat diplomatialla, tietty sodittiin ensin kovaa, mutta ei sodittu katkeran loppuun asti, tehtiin myönnytyksiä ja koko ajan oltu kallellaan länteen vaikka vaalittu neukkulan/venäjän tunteita. Pikkuhiljaa identifioiduttu selkeämmin länteen EU, Naton kumppaniksi ja Naton täysjäseneksi viimeksi. Hieno tie vs neukkulan kommareiksi joutuneet. Tietty sekin etuna että täysin eri kulttuuri eikä isoa ryssävähemmistöä kuten Ukrainalla eikä muutakaan slaavilaismielisyyttä kuten idässä monin paikoin ollut.
Ukraina on efektiivisesti jossain vuodessa 1944. Siinä tilanteessa jos Suomi olisi sotinut loppuun asti olis voitu päätyä osaksi Neuvostoliittoa, hoidettiin kuitenkin aika fiksusti diplomatia ja onneksi ei ollut mitään ryssämielistä vähemmistöä pahentamassa tilannetta kuten Ukrainalla ollut. Nyt Ukrainalla eri tilanne koska länsi tukee massiivisesti. Mutta kuinka tosissaan tuetaan että tästä oikeasti tulisi sotilaallinen ratkaisu ja Venäjä lyötäisiin? 31/6000+ Abramsia vastahyökkäykseen? Ihme juttu ei onnistunu.
 
Jännä miten asioista puhuminen realistiseen sävyyn on jotain "julistamista" jne. Tai kuin siinä olisi jotain todella väärää?
Kertoo vähän enemmän omasta tavastasi reagoida kaikkeen mikä ei sovi muottiisi.

Itse puhun asioista samoin, jos tulee juttua politiikasta ja tarkemmin tästä eli en usko ukrainan/lännen voittavan ja päinvastoin asiat olisi pitänyt hoitaa erilain alusta lähtien. En oikeen tiedä missä porukassa itse liikut, mutta ainakin omat kaverit ja tutut töissä on pitkälti samaa mieltä ettei tämä mene kuten kerrottiin menevän (tämäkään asia). Varsinkin omasta ja oman maan taloudesta ollaan huolissaan, mutta ehkä ne jotka tykkää toisten rahoja käyttää miettii sit erilain!
Miten sinä kerkiät käydä töissä kun päivystät täällä kokoajan? tai hoidatko duunisi huonosti kun keskityt vain pakkotoistolle kirjoittamiseen? Itse olen suuressa yhtiössä töissä(ja työelämässä jo+40vuotta) ja kuulun useampaan metsästysseuraan sekä urheiluseuraan. Missään en ole tavannut ihmistä joka toisi samankaltaisia ajatuksia maailman menosta kuin täällä jotkut tuovat. Olen myös tehnyt galluppia tuttujen kesken sekä jopa joillekin näyttänyt näitä pakkiksen kirjoituksia ja kukaan ei ole myöntänyt samankaltaisia ajatuksia vaan ovat repeilleet näille realistisille keskusteluille. Olisin valmis heti muuttamaan näkökantaani jos ihan normaalissa elämässä tuntisin että olen ajatusmaailmaltani tai arvoiltani väärässä. Mutta kun kaikille ihmisille joita tunnen ja tiedän tuntuu olevan samat arvot maailman suhteen. Ja jokainen osaa arvostella venäjän tekemisiä ja tuomita venäjän teot. Joten hieman ihmeissäni tässä olen että mistä nämä realistiseen sävyyn puhuvat ihmiset sitten on?
 
Me ollaan nimenomaan hoidettu hommat diplomatialla, tietty sodittiin ensin kovaa, mutta ei sodittu katkeran loppuun asti, tehtiin myönnytyksiä ja koko ajan oltu kallellaan länteen vaikka vaalittu neukkulan/venäjän tunteita. Pikkuhiljaa identifioiduttu selkeämmin länteen EU, Naton kumppaniksi ja Naton täysjäseneksi viimeksi. Hieno tie vs neukkulan kommareiksi joutuneet. Tietty sekin etuna että täysin eri kulttuuri eikä isoa ryssävähemmistöä kuten Ukrainalla eikä muutakaan slaavilaismielisyyttä kuten idässä monin paikoin ollut.
Ukraina on efektiivisesti jossain vuodessa 1944. Siinä tilanteessa jos Suomi olisi sotinut loppuun asti olis voitu päätyä osaksi Neuvostoliittoa, hoidettiin kuitenkin aika fiksusti diplomatia ja onneksi ei ollut mitään ryssämielistä vähemmistöä pahentamassa tilannetta kuten Ukrainalla ollut. Nyt Ukrainalla eri tilanne koska länsi tukee massiivisesti. Mutta kuinka tosissaan tuetaan että tästä oikeasti tulisi sotilaallinen ratkaisu ja Venäjä lyötäisiin? 31/6000+ Abramsia vastahyökkäykseen? Ihme juttu ei onnistunu.
Mulla on sellainen kutina ollut jo tovin, että tossa avustuksessa on ollut ehtona Ukrainaan syöpyneen ryssämäisyyden ja ryssyyden karsiminen ennenkuin hanat aukeaa kunnolla? Sekä on seurattu Ukrainan halua ja mahdollisuuksia rintamalla, ettei lännen high tech-kalusto päädy ryssälle sotasaaliiksi, joista saisivat kopioitua itselleen uutta tekniikkaa?
 
Miten sinä kerkiät käydä töissä kun päivystät täällä kokoajan? tai hoidatko duunisi huonosti kun keskityt vain pakkotoistolle kirjoittamiseen? Itse olen suuressa yhtiössä töissä(ja työelämässä jo+40vuotta) ja kuulun useampaan metsästysseuraan sekä urheiluseuraan. Missään en ole tavannut ihmistä joka toisi samankaltaisia ajatuksia maailman menosta kuin täällä jotkut tuovat. Olen myös tehnyt galluppia tuttujen kesken sekä jopa joillekin näyttänyt näitä pakkiksen kirjoituksia ja kukaan ei ole myöntänyt samankaltaisia ajatuksia vaan ovat repeilleet näille realistisille keskusteluille. Olisin valmis heti muuttamaan näkökantaani jos ihan normaalissa elämässä tuntisin että olen ajatusmaailmaltani tai arvoiltani väärässä. Mutta kun kaikille ihmisille joita tunnen ja tiedän tuntuu olevan samat arvot maailman suhteen. Ja jokainen osaa arvostella venäjän tekemisiä ja tuomita venäjän teot. Joten hieman ihmeissäni tässä olen että mistä nämä realistiseen sävyyn puhuvat ihmiset sitten on?
"Joten hieman ihmeissäni tässä olen että mistä nämä realistiseen sävyyn puhuvat ihmiset sitten on?"
Täällä muunmuassa ja tuolla ulkona.

En mä ole muuttamassa sinun tai monen muunkaan näkökantoja mihinkään. Näen että valtaosassa se olisi täysin turhaa sekä yleisesti se että kerrotaan mitä PITÄÄ ajatella on typerää mitä käytetään kyllä muuten massojen hallinnassa täysin. Pitäisi riittää että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä realistisesti ja jokainen sitten itse osaa ajatella itse mitä mieltä on asioista.

Se on kans jännä miten muka porukka "repeilee" näille jutuille, mutta se on myös täysin opeteltu reaktio asioihin mihin ei pidä puuttua tai ajatella. Olen minäkin politiikasta puhuessa monesti tullut tilanteeseen esim. kahvipyödässä että toinen luettelee median opeteltuja juttuja ja sitten on kuin huvittunut mitä puhuin. Tässäkin kohtaa ei tarvitse kuin kysellä vähän enemmän ja perusteluja sen toisen omiin juttuihin niin hiljaiseksi menee 99% henkilöistä, koska tajuaa ettei oikeastaan edes tiedä mitään koko asiasta vaan sen mitä PITÄISI sanoa ja mitä mieltä olla. Eli heille on ohjelmoitu emotionaalinen reaktio tiettyihin asioihin näin yksinkertaistettuna.
 
Roopelin sanoin, jos jos ja jos. Ei mikään itseään kunnioittava itsenäinen valtio tuollaisiin diileihin suostu. Lähinnä tuollaisiin armeijan koon rajoituksiin on taidettu suostua ehdottomien antautumisten yhteydessä, Saksa ja Japani WW2:n päätteeksi esim. Kun jatkuvasti rajanaapureitaan vastaan hyökkivä suurvalta asettaa naapurilleen rajoituksia armeijan koon suhteen niin pitäisi tyhmemmälläkin syttyä valo päässä mitkä ne tarkoitusperät ovat.

2022 näytti, että Venäjä on heikko ja Ukraina oli saavuttanut ilman isoa tukea suuria torjuntavoittoja esim. Kiovassa. Venäjällä oli pakotteet päällä minkä arviointiin romahduttavan talouden niin kaipa arvio oli, että lännen tuella Ukraina hoitelee Venäjän heikosti valmistautuneet joukot, mikä oli varmaan syys-lokakuussa 2022 aika lähellä. Sitten tuli Venäjän mobilisaatio ja sotatalouteen siirtyminen ja lopulta epäonnistunut vastahyökkäys 2023, minkä jälkeen Ukraina on ollut altavastaaja.
 
Tietty sekin etuna että täysin eri kulttuuri eikä isoa ryssävähemmistöä kuten Ukrainalla eikä muutakaan slaavilaismielisyyttä kuten idässä monin paikoin ollut.

Suomen etuna myös maan mitätön strateginen sijainti ja vähäiset luonnonvarat eli Neuvostoliiton intressit oli Baltian ja Itä-Euroopan suunnalla. Sehän on täysin poikkeuksellista, ettei NL miehittänyt Suomea vuonna 1944. Alkoi kylmä sota, jossa pienen Suomen merkitys oli kuin itikan pissi valtameressä. Köyhyydestä ja syrjäisyydestä on ollut erinomaista hyötyä!
 
Mulla on sellainen kutina ollut jo tovin, että tossa avustuksessa on ollut ehtona Ukrainaan syöpyneen ryssämäisyyden ja ryssyyden karsiminen ennenkuin hanat aukeaa kunnolla? Sekä on seurattu Ukrainan halua ja mahdollisuuksia rintamalla, ettei lännen high tech-kalusto päädy ryssälle sotasaaliiksi, joista saisivat kopioitua itselleen uutta tekniikkaa?

Tuon lisäksi alkuun ollu jarruna energiakuviot, Saksan tuskailut natsimenneisyytensä kanssa, energia ja öljyn hinta edelleen pelimerkki ja ennen kaikkea nuke-pelot katsottu miten Putte reagoi.
Ehdottomasti Ukrainalle iso tervehdyttävä mahdollisuus, että pääsee eroon ryssämielisestä väestönosasta ja voi lopettaa kaiken venäläistävän touhun koululaitoksessa, palveluissa ym.
Katotaan mitä tämä paketti tuo tullessaan, mutta jos vuoden päästä rintamalinjat samoilla paikoilla tai jopa pikkusen väärään suuntaan liikkuneet, niin pitäs ehkä alkaa tosiasiain tunnustaminen. Tietenkin länsi voisi Venäjän lyödä, mutta haluaako se oikeasti?
Nykypäivänä kun menee signalointi ja julistaminen ratkaisukeskeisyyden edelle. Ja talous on kaiken yläpuolella. Mikä ei välttämättä ihan väärä ajatus ole.
 
Suomen etuna myös maan mitätön strateginen sijainti ja vähäiset luonnonvarat eli Neuvostoliiton intressit oli Baltian ja Itä-Euroopan suunnalla. Sehän on täysin poikkeuksellista, ettei NL miehittänyt Suomea vuonna 1944. Alkoi kylmä sota, jossa pienen Suomen merkitys oli kuin itikan pissi valtameressä. Köyhyydestä ja syrjäisyydestä on ollut erinomaista hyötyä!

No näinpä usein kuvittelemme itsemme houkuttelevimmiksi kuin olemmekaan. Lisää samaa mettää mitä Siperia täynnä, maailman saastunein meri meidän ja Euroopan välissä, maitse pääsee vain jänkhälle tai Venäjälle.
Ukrainalla maaraja moneen Euroopan maahan, luonnonvaroja on runsaasti, maa viljavaa, parempi ilmasto ja parhaat hiekkarannat menikin jo. Lisäksi kaikki osaa ryssää, kirjottaa ryssän aakkosilla eli helppo ryssän hallinnoida. Pikkusen eri houkutusaste kuin niukassa kylmässä eristäytyneessä Suomiperkeleessä. =D
Ja mitä tähän päivään tulee niin lisäksi vahvat puolustusvoimat, onko Euroopan korkein maanpuolustus halukkuus peräti ja Nato jäsenyys tietty viimeinen sinetti.
 
Teatteri jatkuu 🎭. Jenkit voisi vetää mikkisoftan ja googlen servereiltä piuhat ja koko Venäjän johto olisi hirtetty punaiselle torille perjantaihin mennessä.



Jos sama uutinen olisi iltalehdissä, hesarissa tai vaikka bbc tai cnn kanavilla niin ei olisi luotettava mutta kun maailman suurin media sen julkaisee niin se on luotettava lähde. Ja kyseinen media viellä omaa pitkän historiankin, on perustettu maaliskuussa 2022.
ja sitten minua ihmetyttää että ainakaan itsellä kun käy töissä, harrastukset, parisuhde ja muu eläminen vie niin paljon aikaa että ei edes kunnolla riitä aika lukea normi lehtiäkin niin mistä nämä sankarit taikovat niitä tunteja kelloon niin että jaksavat etsiä tälläisiä "vaihtoehtoja". Ja edelleen olen erittäin kiinnostunut että miten nämä samat sankarit elävät omaa elämäänsä vai onko sellaista kaksoiselämää? Netissä julistetaan oikeaa maailman sanaa ja sitten muualla ollaan hiljaa ja katsellaan omia varpaita.... ihan oikeasti tunteeko kukaan täällä forumilla kirjoittajista ropelin. tuutellen tai muiden neutraalin kaltaista ihmistä tosielämässä??
Niin, suurimmalla osalla ei valitettavasti ole mitään omia ajatuksia tai mielipiteitä. Siksi maailma menee kuten menee.

Televisio kertoo heille, että milloin vihataan maahanmuuton vastustajia, antivaxxereita, jne. jne.

Vaikka informaatio olisi täysin ristiriitaista havaitun todellisuuden kanssa, niin sillä ei ole heille mitään merkitystä.

Tätä aikaa tullaan katsomaan kauhulla, kun massat uskoivat kaiken valtaapitävien propagandan. Ruudun(tai radion) voimalla saatiin orjat tappamaan, luovuttamaan omaisuuteensa tai tuhoamaan kansansa.
 

Liitteet

  • GLupQG0XoAAgcvF.png
    GLupQG0XoAAgcvF.png
    358,4 KB · Katsottu: 15
No näinpä usein kuvittelemme itsemme houkuttelevimmiksi kuin olemmekaan. Lisää samaa mettää mitä Siperia täynnä, maailman saastunein meri meidän ja Euroopan välissä, maitse pääsee vain jänkhälle tai Venäjälle.
Ukrainalla maaraja moneen Euroopan maahan, luonnonvaroja on runsaasti, maa viljavaa, parempi ilmasto ja parhaat hiekkarannat menikin jo. Lisäksi kaikki osaa ryssää, kirjottaa ryssän aakkosilla eli helppo ryssän hallinnoida. Pikkusen eri houkutusaste kuin niukassa kylmässä eristäytyneessä Suomiperkeleessä. =D
Ja mitä tähän päivään tulee niin lisäksi vahvat puolustusvoimat, onko Euroopan korkein maanpuolustus halukkuus peräti ja Nato jäsenyys tietty viimeinen sinetti.
Tosin ilman maanpuolustustahtoa, vahvoja puolustusvoimia ja Natojäsenyyttä meistä tulisikin houkutteleva kohde hyvinkin. Kasakka ottaa sen, mikä on huonosti kiinni... vai miten se Niinistö sen runoilikaan. Kyllä rysylle pääsy lähelle pohjoisen Norjan ja Ruotsin luonnonvaroja ja tukikohdan rakentaminen ahvenanmaalle olisi varmasti mieleen, sitten olisi kiva suunnitella seuraavia erikoisoperaatioita, ja Pietari olisi paremmin turvattu.
 
Ymmärrän tämän näkemyksen hyvin. Katson asiaa toisaalta vähän eri kannalta koska olen sitä mieltä, että sodat pitäisi lopettaa ja välttää keinolla millä hyvänsä. Mielestäni ihmishengillä on niin suuri arvo, että nuo rauhanehdot, jotka yllä mainittiin olisi olleet siedettäviä sodan loppumiseksi. Tosissaanhan niitä myös ilmeisesti pohdittiin Ukrainan taholta.

Jos maailma olisi näin idealistinen, ei sodat edes alkaisi eli niitä ei tarvitsisi lopettaa. Valitettavasti tuo "välttää keinolla millä hyvänsä" eli millä tahansa ehdoilla, tässä tapauksessa valtiollisen päätösvallan siirtäminen hyökkääjävaltiolle, ei lukeudu käytettävissä oleviin keinoihin.
 
Tosin ilman maanpuolustustahtoa, vahvoja puolustusvoimia ja Natojäsenyyttä meistä tulisikin houkutteleva kohde hyvinkin. Kasakka ottaa sen, mikä on huonosti kiinni... vai miten se Niinistö sen runoilikaan. Kyllä rysylle pääsy lähelle pohjoisen Norjan ja Ruotsin luonnonvaroja ja tukikohdan rakentaminen ahvenanmaalle olisi varmasti mieleen, sitten olisi kiva suunnitella seuraavia erikoisoperaatioita, ja Pietari olisi paremmin turvattu.

Juu ei pidä tuudittautua liikaan turvallisuuden tunteeseen. Mutta näillä spekseillä tuskin ollaan listalla ensimmäisenä mikäli Venäjällä vielä laajenemisintoa löytyisi. Ryssävähemmistöjen vapahtaja Putte ollut, poikkeuksen ja ison virheen teki kun lähti Länsi-Ukrainaan ei ryssämielisille maille, sieltä häädettiinkin aika nopeasti pois.
 
Teatteri jatkuu 🎭. Jenkit voisi vetää mikkisoftan ja googlen servereiltä piuhat ja koko Venäjän johto olisi hirtetty punaiselle torille perjantaihin mennessä.
Hei, jos sulla on noin varma tieto asiasta ja lähdet mukaan tekemään noin niin mä lähden kanssa. Miten roopeli ja makhak, lähdetäänkö lopettamaan tämä sota? mä jo aloitan oman sissi-iskun sillä että asennan google chromen läppäristä pois...
 
Back
Ylös Bottom