HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Tämä oli sikäli erikoinen juttu, että Rantapallo kirjoitti ihan samansuuntaisen kommentin, mutta siihen Roopeli ei puuttunut. En nyt puhelimella sitä osaa tähän kaivaa mutta sieltä ne kommentit löytyy melkein peräkkäin.

Eli Roopeli vänkää väkisin tiettyjä nimimerkkejä vastaan, asiasta ei niin väliä. Tämä alkoi jo covid-ketjussa.

Ja Tartsaniin Roopeli tuntuu olevan erityisen ihastunut.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin kyllä on köyhä elämä oltava.
Taas tommosta tunteellista ulinaa.
Se on kyl hyvä miten on tiedossa moni asia sodasta.
A: ryssät on tapettu moneen kertaan
B: kohta romahtaa koko valtio, ainakin 5. kerran
C: ryssät ei välitä omistaan vaan antavat mädäntyä ties minne
check

Joku täällä ihmetteli miksi "puolustan" vain ryssiä niin se harha johtuu varmaan siitä, että tänne postataan 99% länsimaista suoraa propagandaa asioista ja kommentoin näiden naurettavuutta monesti = ryssähän se ompi
Kommentoisin myös ryssäpropagandaa yhtä palavalla kumoavalla innolla, mutta sellaistahan ei postata tässä laatikossa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas tommosta tunteellista ulinaa.
Se on kyl hyvä miten on tiedossa moni asia sodasta.
A: ryssät on tapettu moneen kertaan
Tiettävästi Venäjällä asuu valtavasti ihmisiä. Siellä värvätään joka paikasta porukkaa sotimaan. Sotilaat ei varmasti tule helpolla loppumaan. Itse en ainakaan koe ja näe, että kukaan täällä olisi kirjoittanut, että ryssät tapettu moneen kertaan.
B: kohta romahtaa koko valtio, ainakin 5. kerran
Tästä on ollut kirjoituksia. Kansalaisten sietokyky vain melko korkea ja pakotteita ovat onnistuneet kiertämään joten homma on pysynyt käynnissä. Itsellä taloushommista niin hatarat käsitykset, että omaa mielipidettä asiaan en osaa edes sanoa.

C: ryssät ei välitä omistaan vaan antavat mädäntyä ties minne
Muutama sivu taaksepäin oli video missä kaksi Venäläistä sotilasta ottivat loukkaantuneelta kaverilta takin päältä ja jättivät hänet ryömimään kentälle. Kävelivät itse tupakalle puun juuren. Eikä tämä ole ainoa sellainen video. Mitä tällainen toiminta kuvaa sinulle?

Joku täällä ihmetteli miksi "puolustan" vain ryssiä niin se harha johtuu varmaan siitä, että tänne postataan 99% länsimaista suoraa propagandaa asioista ja kommentoin näiden naurettavuutta monesti = ryssähän se ompi
Kommentoisin myös ryssäpropagandaa yhtä palavalla kumoavalla innolla, mutta sellaistahan ei postata tässä laatikossa.

Eli ryssä propaganda on syy siihen, että korostat sitä kuinka Ukraina ja Venäjä molemmat tekevät vääryyksiä?

Mitä vääryyksiä Ukraina on tehnyt?

Mitä vääryyksiä Venäjä on tehnyt?
 
Tiettävästi Venäjällä asuu valtavasti ihmisiä. Siellä värvätään joka paikasta porukkaa sotimaan. Sotilaat ei varmasti tule helpolla loppumaan. Itse en ainakaan koe ja näe, että kukaan täällä olisi kirjoittanut, että ryssät tapettu moneen kertaan.

Tästä on ollut kirjoituksia. Kansalaisten sietokyky vain melko korkea ja pakotteita ovat onnistuneet kiertämään joten homma on pysynyt käynnissä. Itsellä taloushommista niin hatarat käsitykset, että omaa mielipidettä asiaan en osaa edes sanoa.


Muutama sivu taaksepäin oli video missä kaksi Venäläistä sotilasta ottivat loukkaantuneelta kaverilta takin päältä ja jättivät hänet ryömimään kentälle. Kävelivät itse tupakalle puun juuren. Eikä tämä ole ainoa sellainen video. Mitä tällainen toiminta kuvaa sinulle?



Eli ryssä propaganda on syy siihen, että korostat sitä kuinka Ukraina ja Venäjä molemmat tekevät vääryyksiä?

Mitä vääryyksiä Ukraina on tehnyt?

Mitä vääryyksiä Venäjä on tehnyt?
"Muutama sivu taaksepäin oli video missä kaksi Venäläistä sotilasta ottivat loukkaantuneelta kaverilta takin päältä ja jättivät hänet ryömimään kentälle. Kävelivät itse tupakalle puun juuren. Eikä tämä ole ainoa sellainen video. Mitä tällainen toiminta kuvaa sinulle?

Täytyy olla yksinkertainen (helpon vaikutuksen alainen) jos tuo antaa sinulle kuvan kaikesta. Mitä jos näet videon missä ryssä silittää kissaa? Onko kaikki ryssät kivoja sitten? Mieti hetki ennenkuin postaat.

En mä korosta mitään. Mä seuraan sotaa ja keskusteluja täällä. Molemmat tekevät vääryyksiä ja ovat sodassa keskenään. Se ei ole mitään leffaa tai mustavalkoista.
 
"Muutama sivu taaksepäin oli video missä kaksi Venäläistä sotilasta ottivat loukkaantuneelta kaverilta takin päältä ja jättivät hänet ryömimään kentälle. Kävelivät itse tupakalle puun juuren. Eikä tämä ole ainoa sellainen video. Mitä tällainen toiminta kuvaa sinulle?

Täytyy olla yksinkertainen (helpon vaikutuksen alainen) jos tuo antaa sinulle kuvan kaikesta. Mitä jos näet videon missä ryssä silittää kissaa? Onko kaikki ryssät kivoja sitten? Mieti hetki ennenkuin postaat.
Tuo ei ole todellakaan ainoa sellainen video jonka olen nähnyt. Siinä vaiheessa kun vastaavia videoita on useita voi olettaa, että se on jotakin mitä tapahtuu toistuvasti.

Vastaavasti Ukrainalaisista on ollut useita videoita joissa oman henkensä kaupalla pelastavat kavereita. Toisinaan itsekkin ovat menehtyneet pelastus yrityksissä.

Kyllä todellakin pyrin miettimään useamman hetken ennen kuin postitan mitään. Oletatko, että tein tuon johto päätöksen yhden ainoan videon perusteella?

En mä korosta mitään. Mä seuraan sotaa ja keskusteluja täällä. Molemmat tekevät vääryyksiä ja ovat sodassa keskenään. Se ei ole mitään leffaa tai mustavalkoista.

Mutta et pysty listaamaan asioita missä Venäjä tekee vääryyksiä?
 
Tuo ei ole todellakaan ainoa sellainen video jonka olen nähnyt. Siinä vaiheessa kun vastaavia videoita on useita voi olettaa, että se on jotakin mitä tapahtuu toistuvasti.

Vastaavasti Ukrainalaisista on ollut useita videoita joissa oman henkensä kaupalla pelastavat kavereita. Toisinaan itsekkin ovat menehtyneet pelastus yrityksissä.

Kyllä todellakin pyrin miettimään useamman hetken ennen kuin postitan mitään. Oletatko, että tein tuon johto päätöksen yhden ainoan videon perusteella?



Mutta et pysty listaamaan asioita missä Venäjä tekee vääryyksiä?
En mä listaa. Mähän sanoin jo miten se asia tässäkin sodassa on.
 
Itse taas koen, että sillä saavutetaan. Kyllä itse ainakin alkaisin miettimään asioita jos yhtäkkiä Suomen ja Ruotsin raja menisi kiinni, että mikä homma tämä on.

Mitä enemmän saadaan tehtyä pakotteita jotka vaikeuttaa ja hankaloittaa ns. normaalien kansalaisten elämää Venäjällä, sitä useampi voi ”herätä” ja alkaa miettimään asioita. Mitä useampi herää todellisuuteen, voi muutos tapahtua Venäjällä sisältä päin. @MÖYKKYNEN Onko ”sisäpiiri” tietoa miten tuohon on Venäjällä ragoitu?

Kyllähän pakotteet vaikuttaa välillisesti meihin kaikkiin, mutta itse ainakin olen valmis sen hinnan siitä maksamaan.
Ei ole valitettavasti enää hajuakaan mitä siellä tapahtuu, kun kaikki kontaktit ovat olleet poikki jostain elokuun seutuvilta lähtien. Mutta jotta venäjänkielinen molotus ei kokonaan häviäisi tästä taloudesta niin olen itse ruvennut opettelemaan sitä. Siinä vaiheessa, kun Venäjä miehittää Suomen, niin olen vahvoilla, koska en enää pelkästään näytä venäläiseltä vaan myös kuulostan siltä ja lisäksi minulla on venäläinen minkki. Mitä jätkillä on siinä vaiheessa? Niinpä. Katsotaan sitten kuka parhaiten nauraa.
 
Ei ole valitettavasti enää hajuakaan mitä siellä tapahtuu, kun kaikki kontaktit ovat olleet poikki jostain elokuun seutuvilta lähtien. Mutta jotta venäjänkielinen molotus ei kokonaan häviäisi tästä taloudesta niin olen itse ruvennut opettelemaan sitä. Siinä vaiheessa, kun Venäjä miehittää Suomen, niin olen vahvoilla, koska en enää pelkästään näytä venäläiseltä vaan myös kuulostan siltä ja lisäksi minulla on venäläinen minkki. Mitä jätkillä on siinä vaiheessa? Niinpä. Katsotaan sitten kuka parhaiten nauraa.

Tämän keskustelupalstan perusteella me ollaan suurin osa varmaan jo muututtu lampaiksi siinä vaiheessa… ;)

IMG_6142.jpeg
 
Niin, se tuntuu vaan monella unohtuvan että pakotteet Venäjälle vaikuttaa myös Suomeen ja Suomalaisiin, joilla ei ole asioiden kanssa osaa eikä arpaa. Tuskin kukaan matkailutoimintaa tai kauppoja pelkästään Venäläisten varaan on laittanut mutta helposti Venäläisten osuus voi olla kymmeniä prosentteja. Venäläisten matkustuskiellolla tai rajojen sulkemisella tuskin saavutetaan yhtään mitään. Toki toivon että Ahmetit jäisivät Venäjälle tämän rajasulun seurauksena mutta uskon että Suomelle jää käteen vain Musta Pekka, pun intended :). Ennenhän asioista yritettiin keskustella, mutta nyt se luonnollinen vaihtoehto on näköjään unohdettu tyystin ja mennään suoraan toiminta edellä kaikissa asioissa, ei hyvä juttu.

Itä-rajan sulkeminen (Venäjän liikenteeltä), pakotteet yms alkavat pikkuhiljaa kantamaan hedelmää, tosin ehkä hiukn eri tavalla kuin uskottiin tai ainakin uskoteltiin. Ikävä kyllä tämä on vasta alkua, ensi vuonna Suomalaisille on tulossa todella kylmää kyytiä...

"Tilastokeskuksen mukaan lokakuussa 2023 pantiin vireille 269 konkurssia, mikä on 53 konkurssia enemmän kuin vastaavana ajankohtana vuotta aiemmin."


4c586373-5312-4c07-a8c5-896d89480fb6


 
Viimeksi muokattu:
Ukrainalaisista on videoita kun oman henkensä uhalla hakevat miinoihin loukkaantuneita kavereita rintamalta. Mikä tavallaan todistaa, että kavereista pidetään huolta, oli tilanne mikä hyvänsä.

Venäläisistä sotilaista on videoita joissa loukkaantuneilta viedään takin päältä, puetaan se itselle ja jätetään kaveri ryömimään kentälle.
Meille vielä rajalla koulutettiin että haavoittunut jätetään jos se vaarantaa muut. Kaverille katotaan sopiva paikka ja annetaan ase ja muutama miina viritetään+ käsikranuja.
Toivotaan että se saa pari naapuria mukaansa ja ostaa muille hetken aikaa.

Samoin koulutettiin että sotavanki tapetaan äänettömästi ja nopeasti mikäli se vaarantaa millään tavalla meidät.

Tosi hienosti Ukrainalaiset hakeneet vaikka miinakentistä haavoittuneet.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom