HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Se käsitys tulee siitä kun tarttuu sellaiseen asiaan johon ei ole tarvetta tarttua jos se ei kosketa mitenkään itseä.

Muut kommentoivat siihen, että eivät kärsi asiasta. Sinä kommentoit siihen kun @descent miettii, että joitakin asia varmaa häiritsee.

Jos sää kirjoitat, että Venäjällä osataan tehdä laadukkaita tuotteita. Joku komppaa sua, että niin osataan. Joku tulee ja kommentoin, että kaikki täällä ei varmaan ole samaa mieltä. Minä sit tartun tähän, että joku ei ole samaa mieltä. Niin mitä luulet millaisen vaikutuksen annan?
En mä tiedä mitä sä kuvittelet.
Mä vain kirjoitan foorumille ja huomasin räikeän epäkohdan ja leimauksen yleisellä tasolla. Noille harvemmin on mitään lähdettä sitten kuitenkaan ketjussa eli henkilön omaa kiukuttelua.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En mä tiedä mitä sä kuvittelet.
Mä vain kirjoitan foorumille ja huomasin räikeän epäkohdan ja leimauksen yleisellä tasolla. Noille harvemmin on mitään lähdettä sitten kuitenkaan ketjussa eli henkilön omaa kiukuttelua.
Ei kai tuollaiseen nyt mitään varsinaista "lähdettä" voikaan olla.

Tuossa aiemmin muistaakseni @Multivita epäili, että Venäjää ei juuri kiinnosta omien sotilaiden ruumiiden siivoaminen taistelukentiltä. Sinä kiirehdit toteamaan, jotenkin "Näinhän sinä haluat kuvitella". Jostain syystä sinulla siis oli tässäkin halu tai tarve puolustaa sitä, ettei Venäjä nyt tietenkään näin välinpitämättömästi suhtaudu omiin sotasankareihinsa.

Tällaisia "lähteitä" kun on ketjussa todella paljon, niin jotain sä varmaan haluat sanoa? En ymmärrä, miksei sitä voi myöntää, vaan pitää väittää, että ei asia näin ole. Tai no ehkä sekin tyyli on opittu itänaapurin puolelta 🤔
 
Kyllä Itärajalla on aika moni yrittäjä kovassa ahdingossa. kun turismi hyytyi lopullisesti. Tuntuu siltä että aika moni unohtaa sen tosiasian että Venäläinen turismi on tai oli suht iso juttu mm. matkailualalle eritoten itärajalla.
Mutta siihen ei vaikuta enää tämä rajan sulku pyörällä tulevalta ahmetilta, joka kuitenkin olisi ollut a) rahaton ja b) kuskattu vastaanottokeskukseen.
 
Kyllä Itärajalla on aika moni yrittäjä kovassa ahdingossa. kun turismi hyytyi lopullisesti. Tuntuu siltä että aika moni unohtaa sen tosiasian että Venäläinen turismi on tai oli suht iso juttu mm. matkailualalle eritoten itärajalla.

Varmasti vaikuttaa. Venäjän matkailu Suomeen on vähentynyt huomattavasti jo ennen sotaa. 2010-2014 aikoihi matkailua oli todella paljon. Piti tietyiltä alueilta hotelleja työreissuille varata hyvissä ajoin. Silloin ns. tavan Venäläisiä tuli busseilla lomailemaan Suomeen. Tämä matkailu homma laski 2014 aikoihin kun ruplan arvo tipahti reilummin.

1701244331577.jpeg


Ja jos liiketoiminta pohjautuu yhteen tiettyyn asiakaskuntaan on se aika riskialtista. Jos maa alkaa käymään sotaa joka tuomitaan maailman laajuisesti, niin jokainen voi ymmärtää, että sillä on seurauksia.

Lisäksi matkailu tipahti jo koronan takia vuonna 2020 lähes nolliin. Joten tavallaan matkailu oli jo kuollutta ennen sotaakin.

EDIT: Kyllä kavereilla on myös töitä ollut vähemmän, kun Venäjälle teollisuuteen tekivät projekteja. Heistä kuitenkin kaikki ovat vahvasti sitä mieltä, etteivät halua tehdä sinne töitä, vaikka voisivat hyvin sillä tienata.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Minkä takia Suomi on tehnyt päätöksen sulkea [raja] kokonaan? En ymmärrä”, hän sanoo.
”Harmillinen tilanne, että ollaan demokraattisessa valtiossa, mutta tuntuu siltä, että ei olla. Päätöksiä tehdään ihan noin vain”, Mihailov pohtii." HS.FI

Njet panimaajuu 🤷‍♂️
Suomessa asuva venäläinen ymmärrä. Kuinkahan moni muu venäläinen/ kaksoiskansalainen ei ymmärrä? Miksi venäläinen ei yleensäkään oikein näytä ymmärtävän?
 
En mä tiedä mitä sä kuvittelet.
Mä vain kirjoitan foorumille ja huomasin räikeän epäkohdan ja leimauksen yleisellä tasolla. Noille harvemmin on mitään lähdettä sitten kuitenkaan ketjussa eli henkilön omaa kiukuttelua.

En mitään kuvittele. Tulkitsin sitä miten asiaan puutuit ja kirjoitit.

Huomasit räikeän epäkohdan ja leimauksen. Tarkoitatko nyt niitä Suomalaisia kohtaan jotka kärsivät kaikkein eniten rajojen sulkemisesta?
Vai koetko asian niin, että juuri sinua henkilökohtaisesti leimataan tässä?
 
Varmasti vaikuttaa. Venäjän matkailu Suomeen on vähentynyt huomattavasti jo ennen sotaa. 2010-2014 aikoihi matkailua oli todella paljon. Piti tietyiltä alueilta hotelleja työreissuille varata hyvissä ajoin. Silloin ns. tavan Venäläisiä tuli busseilla lomailemaan Suomeen. Tämä matkailu homma laski 2014 aikoihin kun ruplan arvo tipahti reilummin.

katso liitettä 260596

Ja jos liiketoiminta pohjautuu yhteen tiettyyn asiakaskuntaan on se aika riskialtista. Jos maa alkaa käymään sotaa joka tuomitaan maailman laajuisesti, niin jokainen voi ymmärtää, että sillä on seurauksia.

Lisäksi matkailu tipahti jo koronan takia vuonna 2020 lähes nolliin. Joten tavallaan matkailu oli jo kuollutta ennen sotaakin.

EDIT: Kyllä kavereilla on myös töitä ollut vähemmän, kun Venäjälle teollisuuteen tekivät projekteja. Heistä kuitenkin kaikki ovat vahvasti sitä mieltä, etteivät halua tehdä sinne töitä, vaikka voisivat hyvin sillä tienata.
Niin, se tuntuu vaan monella unohtuvan että pakotteet Venäjälle vaikuttaa myös Suomeen ja Suomalaisiin, joilla ei ole asioiden kanssa osaa eikä arpaa. Tuskin kukaan matkailutoimintaa tai kauppoja pelkästään Venäläisten varaan on laittanut mutta helposti Venäläisten osuus voi olla kymmeniä prosentteja. Venäläisten matkustuskiellolla tai rajojen sulkemisella tuskin saavutetaan yhtään mitään. Toki toivon että Ahmetit jäisivät Venäjälle tämän rajasulun seurauksena mutta uskon että Suomelle jää käteen vain Musta Pekka, pun intended :). Ennenhän asioista yritettiin keskustella, mutta nyt se luonnollinen vaihtoehto on näköjään unohdettu tyystin ja mennään suoraan toiminta edellä kaikissa asioissa, ei hyvä juttu.
 
Ennenhän asioista yritettiin keskustella,
Niinpä. Niinhän nytkin aluksi.
mutta nyt se luonnollinen vaihtoehto on näköjään unohdettu tyystin ja mennään suoraan toiminta edellä kaikissa asioissa, ei hyvä juttu.
Väittäisin, että suljetun rajan takainen naapuri on ikäänkuin provosoinut tämän tilanteen, ja siihen on pakko reagoida.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, se tuntuu vaan monella unohtuvan että pakotteet Venäjälle vaikuttaa myös Suomeen ja Suomalaisiin, joilla ei ole asioiden kanssa osaa eikä arpaa. Tuskin kukaan matkailutoimintaa tai kauppoja pelkästään Venäläisten varaan on laittanut mutta helposti Venäläisten osuus voi olla kymmeniä prosentteja. Venäläisten matkustuskiellolla tai rajojen sulkemisella tuskin saavutetaan yhtään mitään. Toki toivon että Ahmetit jäisivät Venäjälle tämän rajasulun seurauksena mutta uskon että Suomelle jää käteen vain Musta Pekka, pun intended :). Ennenhän asioista yritettiin keskustella, mutta nyt se luonnollinen vaihtoehto on näköjään unohdettu tyystin ja mennään suoraan toiminta edellä kaikissa asioissa, ei hyvä juttu.

Itse taas koen, että sillä saavutetaan. Kyllä itse ainakin alkaisin miettimään asioita jos yhtäkkiä Suomen ja Ruotsin raja menisi kiinni, että mikä homma tämä on.

Mitä enemmän saadaan tehtyä pakotteita jotka vaikeuttaa ja hankaloittaa ns. normaalien kansalaisten elämää Venäjällä, sitä useampi voi ”herätä” ja alkaa miettimään asioita. Mitä useampi herää todellisuuteen, voi muutos tapahtua Venäjällä sisältä päin. @MÖYKKYNEN Onko ”sisäpiiri” tietoa miten tuohon on Venäjällä ragoitu?

Kyllähän pakotteet vaikuttaa välillisesti meihin kaikkiin, mutta itse ainakin olen valmis sen hinnan siitä maksamaan.
 
Ei kai tuollaiseen nyt mitään varsinaista "lähdettä" voikaan olla.

Tuossa aiemmin muistaakseni @Multivita epäili, että Venäjää ei juuri kiinnosta omien sotilaiden ruumiiden siivoaminen taistelukentiltä. Sinä kiirehdit toteamaan, jotenkin "Näinhän sinä haluat kuvitella". Jostain syystä sinulla siis oli tässäkin halu tai tarve puolustaa sitä, ettei Venäjä nyt tietenkään näin välinpitämättömästi suhtaudu omiin sotasankareihinsa.

Tällaisia "lähteitä" kun on ketjussa todella paljon, niin jotain sä varmaan haluat sanoa? En ymmärrä, miksei sitä voi myöntää, vaan pitää väittää, että ei asia näin ole. Tai no ehkä sekin tyyli on opittu itänaapurin puolelta 🤔
Eli ei lähdettä väitteellesi? Näin ajattelinkin.
Samalla projisointia loppuun. Hienoo hei.
 
En mitään kuvittele. Tulkitsin sitä miten asiaan puutuit ja kirjoitit.

Huomasit räikeän epäkohdan ja leimauksen. Tarkoitatko nyt niitä Suomalaisia kohtaan jotka kärsivät kaikkein eniten rajojen sulkemisesta?
Vai koetko asian niin, että juuri sinua henkilökohtaisesti leimataan tässä?
En toista itseni kun voit lukea selvästi mitä kirjoitin. Voit väärinkäsittää asiaa vaikka loppupäivän.
 
Niin ja se kumoaa harhasi. Sinun väittämälle taas ei ole pontta.
Tajuat varmaan eron? Tunteesi vs todellisuus.
Se nimenomaan vahvistaa todellisuuden. Se, että et mielestäsi ole venäjämyönteinen, ei ole sama asia kuin todellisuus.

Todella yleistä on esimerkiksi se, että ihminen väittää, ettei ole rasisti, vaikka saman ihmisen ajatukset ja uskomukset ovat suoraan kuin rasismin ideologian päälle rakennettuja. Tässä tapauksessa itse arvostan sitä, miten eräs ystäväni joskus totesi olevansa ehdottomasti rasisti ja jopa ylpeä siitä.

Suurin osa rasisteista tai venäjämyönteisistä ihmisistä vain kieltää ja kiistää omat arvonsa ja ideologiansa.
 
Se nimenomaan vahvistaa todellisuuden. Se, että et mielestäsi ole venäjämyönteinen, ei ole sama asia kuin todellisuus.

Todella yleistä on esimerkiksi se, että ihminen väittää, ettei ole rasisti, vaikka saman ihmisen ajatukset ja uskomukset ovat suoraan kuin rasismin ideologian päälle rakennettuja. Tässä tapauksessa itse arvostan sitä, miten eräs ystäväni joskus totesi olevansa ehdottomasti rasisti ja jopa ylpeä siitä.

Suurin osa rasisteista tai venäjämyönteisistä ihmisistä vain kieltää ja kiistää omat arvonsa ja ideologiansa.
Onko tämä nyt sitä implikointia? Mitähän se edes koitat saavuttaa tällä?
Se on jännä miten on aihe ja sitten osalla on henkinen tarve koittaa taas leimata muita keskustelijoita... Se itse aiheesta keskustelua on toissijainen juttu... Se on jännä seurata tässä lomassa.
Mikä tuohon ajaa?
 
Tuossa aiemmin muistaakseni @Multivita epäili, että Venäjää ei juuri kiinnosta omien sotilaiden ruumiiden siivoaminen taistelukentiltä. Sinä kiirehdit toteamaan, jotenkin "Näinhän sinä haluat kuvitella". Jostain syystä sinulla siis oli tässäkin halu tai tarve puolustaa sitä, ettei Venäjä nyt tietenkään näin välinpitämättömästi suhtaudu omiin sotasankareihinsa.
Tämä oli sikäli erikoinen juttu, että Rantapallo kirjoitti ihan samansuuntaisen kommentin, mutta siihen Roopeli ei puuttunut. En nyt puhelimella sitä osaa tähän kaivaa mutta sieltä ne kommentit löytyy melkein peräkkäin.

Eli Roopeli vänkää väkisin tiettyjä nimimerkkejä vastaan, asiasta ei niin väliä. Tämä alkoi jo covid-ketjussa.

Ja Tartsaniin Roopeli tuntuu olevan erityisen ihastunut.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin kyllä on köyhä elämä oltava.
 
Onko tämä nyt sitä implikointia? Mitähän se edes koitat saavuttaa tällä?
Se on jännä miten on aihe ja sitten osalla on henkinen tarve koittaa taas leimata muita keskustelijoita... Se itse aiheesta keskustelua on toissijainen juttu... Se on jännä seurata tässä lomassa.
Mikä tuohon ajaa?

Ehkä myös kannattaa miettiä sitä miten kirjoitat ja esität asiat. Koska hyvin moni on huomannut sen, että monessa asiassa syyllistät länttä ja Ukrainaa ja puolustat Venäjää. Mielestäsi molemmat tekevät vääryyksiä. Vaikka varmasti moni näkee asian niin, että Venäjä toimi väärin kun hyökkäsi, eikä hyökkäävälle osa puolelle tule antaa armoa.

Samalla tapaa kuin itse tulkitset ja seuraat sotaa neutraalisti. Niin väistämättä keskustelupalstalla lukee ja tulkitsee ihmisten ajatuksia asioista ja näiden kirjoitusten pohjalta henkilön arvomaailmasta ja mielipiteistä muodostuu tietty kuva. Olet varmasti huomannut, että moni tänne kirjoittava pitää sinua Venäjä myönteisenä.

Mikäli et itse koe yhtään olevan sellainen, voi olla kannattavaa miettiä mistä voi sellainen johtua? Onko niin, että kaikki ymmärtävät sinua väärin? Vai voiko olla joku kirjoitus tapaan liittyvä asia mistä tämä johtuu?

Itse olen varsin paska äidinkielessä, enkä edes tiedä mitä implikoida tarkoittaa.
 
Tämä oli sikäli erikoinen juttu, että Rantapallo kirjoitti ihan samansuuntaisen kommentin, mutta siihen Roopeli ei puuttunut. En nyt puhelimella sitä osaa tähän kaivaa mutta sieltä ne kommentit löytyy melkein peräkkäin.

Eli Roopeli vänkää väkisin tiettyjä nimimerkkejä vastaan, asiasta ei niin väliä. Tämä alkoi jo covid-ketjussa.

Ja Tartsaniin Roopeli tuntuu olevan erityisen ihastunut.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin kyllä on köyhä elämä oltava.

Ukrainalaisista on videoita kun oman henkensä uhalla hakevat miinoihin loukkaantuneita kavereita rintamalta. Mikä tavallaan todistaa, että kavereista pidetään huolta, oli tilanne mikä hyvänsä.

Venäläisistä sotilaista on videoita joissa loukkaantuneilta viedään takin päältä, puetaan se itselle ja jätetään kaveri ryömimään kentälle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom