HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

@Mike Voiko läpinäkyvämpää ryssän propagandan levittäjää enää olla kuin makki? Miksi näitä ei bannata? Vähän hankala itsellä käsittää kun pian tilanne voi olla se että myös Suomessa soditaan niin nämä yhdet saa vapaasti levittää tuota paskaa.
Sananvapautta toteutetaan täällä. En ota ite kantaa miltään osin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaan mikä se räjähdys oli josta norjalaiset kertoivat? Aika täsmää ainakin. Suomalaiset vaikenivat vaikka samoja antureita seuraavat.
Anturithan rekisteröi seismistä värähtelyä, eli ei värähdys käppyrässä vältsiin räjähdys ole. Eli voisi veikata että esim laivan ajaminen karille voisi vastaavan aiheuttaa, tai maakaasuputken poikkasu brute forcella. En toki ole asiantuntija.
 
Mitenkään Yhdysvaltoja puolustamatta tämä usein kuultu "mutta koska jenkit" -argumentaatio on kaiken huipentuma. Jos ryssät käyttäytyisivät asiallisesti, eivätkä jatkuvasti elättelisi haaveitaan imperiumin palauttamisesta, ei useimmilla mailla olisi tarvetta liittyä Natoon.

Näen asian niin, että mikäli Itä-Euroopan maita ei olisi päästetty Natoon, olisi Venäjälle myönnetty vapaus toimia sillä suunnalla miten se tahtoo. Ja se olisi meillekin todella huono juttu.
Se on sen takia varmaan haram koska antaisi persepektiiviä näille suurvaltojen toimille yleisesti. Kiina ja muut on samanlaisia kanssa.
 
Kohteliaimmin suosittelen IGNORE-toiminnan käyttöä. Helppoa ja kätevää. Ei tule itse auttaneeksi paskan levittämistä.

Välillä on kyllä pakko kurkata, jos muiden kommenteista huomaa, että nyt on joltain neutraalilta päässyt erityisen muheva aivopieru 😉 Saa vähän iloa elämään.
 
Ukrainan sodankäyntiä pitää tarkastella realistisesti, mutta minua väkisin pännii se, että osa suomalaisista jopa riemuitsee Ukrainan tappioista ja levittää niitä. Samalla Venäjän sotavoimaa korostetaan ja muutenkin rummutetaan Kremlin narratiiviin sopivia juttuja. En tiedä sitten, onko Venäjä heille samanlainen ihannevaltio kuin NL oli osalle kansasta.

Ukrainalla on paljon petrattavaa ja haasteita edessä. Mutta pitää muistaa, ettei mikään Nato-maa ole käynyt vastaavaa sotaa voimakkaampaa vihollista vastaan. Heikommatkin viholliset on murjottu ennen maaoperaatioita ilmaylivoimalla.
 
Ukrainan sodankäyntiä pitää tarkastella realistisesti, mutta minua väkisin pännii se, että osa suomalaisista jopa riemuitsee Ukrainan tappioista ja levittää niitä. Samalla Venäjän sotavoimaa korostetaan ja muutenkin rummutetaan Kremlin narratiiviin sopivia juttuja. En tiedä sitten, onko Venäjä heille samanlainen ihannevaltio kuin NL oli osalle kansasta.

Ukrainalla on paljon petrattavaa ja haasteita edessä. Mutta pitää muistaa, ettei mikään Nato-maa ole käynyt vastaavaa sotaa voimakkaampaa vihollista vastaan. Heikommatkin viholliset on murjottu ennen maaoperaatioita ilmaylivoimalla.
Ei.
Se että ei syö lännen propagandaa sodasta ei ole ryssän kannatatusta. Kuka tänne muuten postaa ryssän propagandaa joka on varmasti yhtä surkeaa kuin lännen tässä sodassa? No ei kukaan.
Eli näemme vain lännen puolen sotapropagandaa ja sen kritisointi ei tarkoita kannatusta kumpaakaan suuntaan vaan lähinnä todenmukaiseen tilannekuvaan pyrkimistä mikä on ainoa asia mikä itselle merkitsee mistä vain asiasta.
 
No sä voit peilata asiaa siirtämällä ryssiä etelä-amerikkaan tyyliin meksiko tai kuuba ja katsoa mitä jenkit tästä sanoo... taas. Mut se on varmaan vaan eri asia!

Tämä on käyty täällä ennenkin, mutta otetaanpa kertausta. Venäjä on historiansa aikana valloittanut sotimalla naapurimaitaan tai "vapauttamalla" ne Saksalaisilta. Näiden maiden kansalaisia on sitten uhkailu, pakkosiirretty, vangittu, kidutettu, tapettu massoittain esim. nälällä jne. Jostain kertoo sekin että Japanissa laskettiin viisaammaksi antautua jenkeille kuin neukuille.

Tämän jälkeen ei tarvitse kauhean pitkään miettiä miksi Baltit ja vaikkapa Puola eivät enää koskaan halua samaa kohtelua. Nato tarjoaa suojaa Venäjän arvaamattomuutta ja imperialismia vastaan.

Jenkeillä on omat tahransa historiassa, mutta ne eivät ole verrattavissa itänaapurin suorittamiin hirmutekoihin. Fakta on se että roistovaltion naapurina meidän oli tehtävä valinta. Neutraalin leikkiminen ja pään painaminen hiekkaan ei enää onnistunut, ei meidän geopoliittisella asemallamme. Sveitsillä tai Itävallalla on helpompi homma leikkiä neutraalia.
 
Ei.
Se että ei syö lännen propagandaa sodasta ei ole ryssän kannatatusta. Kuka tänne muuten postaa ryssän propagandaa joka on varmasti yhtä surkeaa kuin lännen tässä sodassa? No ei kukaan.
Eli näemme vain lännen puolen sotapropagandaa ja sen kritisointi ei tarkoita kannatusta kumpaakaan suuntaan vaan lähinnä todenmukaiseen tilannekuvaan pyrkimistä mikä on ainoa asia mikä itselle merkitsee mistä vain asiasta.

Tämäpä se, vaikka koko Venäjä muuttuisi savuaviksi raunioiksi tänään, nukkuisin ensi yöni hyvin, sama Ukrainan kohdalla, niin kuin olen usein sanonut, nuo molemmat maat ovat samaa paskaa! Täällä porukka vetää aivan kauhealla tunteenpalolla, kuvitellen että myös ne, jotka eivät osta propagandaa heidän tavoin, tekisi samaa, näin ei ole.
 
Ukrainan sodankäyntiä pitää tarkastella realistisesti, mutta minua väkisin pännii se, että osa suomalaisista jopa riemuitsee Ukrainan tappioista ja levittää niitä. Samalla Venäjän sotavoimaa korostetaan ja muutenkin rummutetaan Kremlin narratiiviin sopivia juttuja. En tiedä sitten, onko Venäjä heille samanlainen ihannevaltio kuin NL oli osalle kansasta.
Usein nämä ryssälää ihannoivat, tai jotka sönköttävät, että kyllä ne länsimaatkin, eivät omaa mitään kosketuspintaa itse ryssälään. Jotain mv-lehteä ja anon saarnoja seuraamalla muodostunut neutraali näkemys heille. Toista sitten toki nämä ihka aidot ryssät, kuten palstan paskasäkki ropeli.
 
Onneksi ryssä ryssii ja saa selkäänsä maalla ja merellä. Harmi, että tuota massaa piisaa tuhottavaksi..


 
Ei.
Se että ei syö lännen propagandaa sodasta ei ole ryssän kannatatusta. Kuka tänne muuten postaa ryssän propagandaa joka on varmasti yhtä surkeaa kuin lännen tässä sodassa? No ei kukaan.
Eli näemme vain lännen puolen sotapropagandaa ja sen kritisointi ei tarkoita kannatusta kumpaakaan suuntaan vaan lähinnä todenmukaiseen tilannekuvaan pyrkimistä mikä on ainoa asia mikä itselle merkitsee mistä vain asiasta.

Sinä postaat koko ajan noita Historylegendsin ja Weeb Unionin videoita. Ne on just sitä ryssäropagandaa. Samaten Rantapallon Willy.
 
Sinä postaat koko ajan noita Historylegendsin ja Weeb Unionin videoita. Ne on just sitä ryssäropagandaa. Samaten Rantapallon Willy.
Tuo on naurettavaa että vedetään leimasimella heti jos erimieltä jostakin asiasta.

Nuo z-rotta, ryssä ja paskasäkki nimittelyt on mautonta 5v touhua. Keskustelua ei paranna milläänlailla.
Monesti vielä itse aiheeseen noilla huutelijoilla ei ole mitään sanottavaa.
 
Tuo on naurettavaa että vedetään leimasimella heti jos erimieltä jostakin asiasta.

Nuo z-rotta, ryssä ja paskasäkki nimittelyt on mautonta 5v touhua. Keskustelua ei paranna milläänlailla.
Monesti vielä itse aiheeseen noilla huutelijoilla ei ole mitään sanottavaa.

Propagandaa ne on, ei se ole mikään leimasin. Käsittämätöntä että neutraalit linkittävät koko ajan samoja tekijöitä. Luulisi että olisi hieman enemmän lähteitä siitä miten asiat "oikeasti ovat", kun neutraalit nämä tietävät.

Millä tavalla nämä videot parantavat keskustelua? Tai uhriutuminen? Hyvä että Mike ei sensuroi niin pysyy trollien aikaa kiinni marginaaliforumilla.
 
Propagandaa ne on, ei se ole mikään leimasin. Käsittämätöntä että neutraalit linkittävät koko ajan samoja tekijöitä. Luulisi että olisi hieman enemmän lähteitä siitä miten asiat "oikeasti ovat", kun neutraalit nämä tietävät.

Millä tavalla nämä videot parantavat keskustelua? Tai uhriutuminen? Hyvä että Mike ei sensuroi niin pysyy trollien aikaa kiinni marginaaliforumilla.
No mitä sinun mielestäsi pitäisi sanoa? Millaisia videoita laittaa?
Minusta asiaa voi käsitellä molemmilta puolilta samalla itse neutraalisti ajatellen :) .

Kaikki osapuolet harrastavat propagandaa sodassa.

Ukraina ei tiedota iskuista sotilaskohteisiin, mikä on ymmärrettävää.
Lähteitä jotka oikeasti kertovat miten asia on ei siis välttämättä ole saatavilla. Näemme lähinnä Ukrainan kannalta edullista uutisointia mikäli emme katso muitakin lähteitä.
En minä niitä totuutena pidä, osaan kyllä suodattaa ja ottaa huomioon miten molemmat puolet tekee propagandaa.

Mikäli itse osaat ajatella vain mustavalkoisesti niin huono sinulle.
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom