Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm. Mitähän nää haasteet mahtaa olla? Aina ku kuluneiden rumpujarrujen kans on touhunnu, niin haastavinta on ollu saaha se rumpu pois...

Mikset laita niitä uusia kenkiä sinne ennenku lähet korjaamolle?

Periaatteessa kolmellaki jarrulla voi ajaa korjaamolle, mutta siitä yhdestä kengättömästä pitäs saada männät sidottua sylinteriin etteivät sano plop ja sitte ei ookaan jarruja. Nippuside ei välttämättä riitä, jos rollaattorimummo keikahtaa suojatielle ku oot ajamassa risteyksestä läpi...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minullehan kävi nyt sitten niin, että Tampereella käydessäni parkkeerasin autoni ja olin unohtanut vaihtaa easypark-sovellukseen auton tiedot kun tuli juuri taas vaihtettua autoa. Ihan oikein siis sinänsä maksoin tuosta parkkeeraamisesta mutta lappuhan siitä ikkunaan tuli. Meinasin kuolla vitutukseen ensin. Sitten katsoin olisiko easyparkin appissa jotain apua tällaiseen. Sieltä kysyttiin että oletko sakon saanut, johon minä klikkasin että kyllä näin on. Seuraavanahan siellä kysyttiin sitten että onko appissa oleva rekkari ja auton rekkari samat, johon vastasin että ei ole. Eipä siitä sitten tulkintaa tullut kun appi ilmoitti suoraan jotta sakko on aiheellinen ja pitäisi maksaa.

Onko täällä kellään jotain parempaa tietoa että voiko tuollaisesta onnistuneesti valittaa tai reklamoida? Ymmärrän kyllä jos tuo on vaan niitä jossa "computer says no", mutta vähän tuo tietenkin sapettaa koska minähän parkkeeraamisesta kyllä maksoin, vaikka paikalle osoittamani auto olikin kokenut vaihdoksen. Maksan mielelläni sakot jotka tulee ihan pelkästään omasta töttöilystä tai perssilmäisyydestä, mutta moraalisesti tämä vähän harmittaa kun maksoin parkkimaksun ja sitten vielä sakonkin koska asiaan liittyvä tietotekninen yksityiskohta meni hetkellisesti mönkään.
 
Kenen muun, kuin sinun, vika tämä mielestäsi on?

Osoita reklamaatio hänelle.
No kylläpä pisti saivarruttamaan kaveria. Tarkoitin että jos olisin parkkeerannut ilman maksamista tai kiekkoa sun muuta niin kyllä maksaisin ihan mutisematta, mutta tässä tilanteessa nyt olin maksanut parkkeeraamisesta kyseisessä ruudussa ja kyseisenä aikana, mutta unohtanut sovelluksessa korjata uuden rekkarin vanhan tilalle. Että olen kyllä syypää siihen että yksi kohta sovelluksessa sisälsi muutaman väärän merkin, siihen en ole että olisin ollut maksamatta parkkimaksua.

Tuo sun mukanokkela insinöörihenkinen semisutkautus antaa muutenkin ymmärtää että nyt kun sakko on olemassa niin on syntynyt joku sakon mittainen vaje joka pitää täyttää sen toimesta kelle reklamoidaan, sen sijaan että se vaan lakkaisi olemasta. Sun mielestä ylipäänsä varmaan jokainen sakko on aiheellinen, vaikka mitä olisi tapahtunut. Voin hyvin kuvitella sinut myös lipuntarkastajana jossain ja kun lipussa lukeekin asiakkaan nimi hieman väärin kirjoitettuna niin et päästä asiakasta sisään vaan kehotat menemään reklamoimaan siltä jonka vika tämä mielestäsi on.
 
Mulla on 2001 vuoden mitsubishi carisma jossa on takana tottakai rumpujarrut.Oikee puoli takana oli heikko joten nyt on tarkotus vaihtaa kengät taakse molemmille puolille.Nyt tossa alkaa tulla sellasia haasteita joita ei kiinnostais perus työkaluilla parkkipaikalla tehdä.Muuten kaikki jarrut on ok paitsi tuolla oikeella takana.Oon poistanut ne loppuunkuluneet kengät sieltä.Kysymys kuuluu että onko tota mahdollista ajaa huoltoon silleen että ne kengät puuttuu tosta yhdestä pyörästä?
Sainpas tehtyä ton ite.Aluks tuli väärät osat joiden kanssa tuskailin pari päivää.Palautin ne liikkeeseen ja ne sano että hups eihän nuo käy siihen alkuunkaan.Sitten uudet osat ja homma alko luistaa,naapurin äijä tulee mun luo ja pokalla sanoo että oon varastanut sen hylsysarjan!!Sain aikamoiset raivarit mutta en kuitenkaan hakannut sitä vaan käskin äkkiä häipymään mun silmistä.Vähän ajan päästä muita naapureita uskaltautui paikalle ja ne sano että se on tullut seniiliksi ja syyttänyt muita samalla lailla.Keskittyminen meni hetkeksi mutta sain kaikki tehtyä ja jälkikatsastus meni läpi.Nyt sen variksenpelättimen asutoa ei oo näkynyt viikkoon tossa,on varmaan jossain mökillä kun varmaan kuvittelee neuroottisessa mielessään ties mitä.Ens kerralla kun se tulee jotain jauhamaan niin annan sille tikkarin ja sanon että siitä tulee hyvä mieli.Vitun pelle.
 
Mikäs hitto auton laseihin tullut, kun kaikki näyttävät vähän kuin hiekkapuhalletuilta auringon osuessa oikeassa kulmassa. Siis myös sivu- ja takalasit.

Kilsoja reilusti alle 20tkm.

Harjaton pesu ei auttanut mitään, vielä pitää kokeilla kunnon hankaamista mikrokuituliinalla.
 
Mikäs hitto auton laseihin tullut, kun kaikki näyttävät vähän kuin hiekkapuhalletuilta auringon osuessa oikeassa kulmassa. Siis myös sivu- ja takalasit.

Kilsoja reilusti alle 20tkm.

Harjaton pesu ei auttanut mitään, vielä pitää kokeilla kunnon hankaamista mikrokuituliinalla.
Kokeile pestä sisältäki lasit.
 
Nyt tarvisin hieman apua teiltä arvon pakkislaiset.

Minulla on ylimääräisenä Sinisalon Bengt ajotakki ja ajohousut (C1). Nämä on ostettu arviolta 5 vuotta sitten, mutta niitä ei ole käytetty kuin muutaman kerran. Ovat siis lähes uudenveroiset. Ajattelin myydä nämä pois. Netistä löydän uusille hinnan: Takki 279e ja housut 220e. Minkälaista hintaa näistä voi lähteä pyytämään? Itse ajattelen niin, että kamat ovat käytännössä uudenveroisia, vaikkakin 5 vuotta vanhoja.

Meneekö ajokamppeet paljon eteenpäin tuossa ajassa?

Minulla ei ole näistä mitään kokemusta, koska en omista moottoripyörää.
 
Ford Grand C-Max vm. 2012. Aux-nappi löytyy stereoista, mutta piuhalle ei löydy paikkaa mistään. Yleisimmät paikat taitaa olla hansikaslokerossa, tai kyynärnojan lokerossa (kyynärnojaa ei tässä autossa ole), mutta noista(kaan) ei löydy. Mihinkähän aux-in on piilotettu, vai onkohan tuolle paikkaa ollenkaan?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom