HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kohta on vaunuilla paha liikkua... puolustajan eduksi.
Paljon on varmaan kiinni siitäkin missä rintamalinjat menevät kelirikon pahentuessa.
Millaisia haasteita se luo tykistölle esim ammushuollon ja tykistön liikkumisen suhteen? Tehostuuko vastatykistötoiminta koska liikkuminen on rajoitetumpaa, toimiiko ammushuolto mutaisia teitä käyttämällä.
Raskaiden it systeemien sijoittaminen voi myös hankaloitua.
Kumpi sitten saakaan tilanteesta vähemmän haittaa...

Robotynessä oleva pullistuma voi olla hankala huoltaa kunhan kelirikko iskee.
 
Minulla on pari venäläistä työkaveria, olen deittaillut venäläisiä naisia ja minulla on yksi Venäjään hurahtanut kaveri. Kaikki nuo on ns. liberaaleja ja inhoavat Venäjän nykymenoa.
Ahaa, jätkä on siis tehnyt muitakin kyseenalaisia valintoja, kuin BMW:n hankkimisen, hehe.

Mites sellainen juttu, että olivatko nuo minkit länsimaissa asuvia/länsimaalaistuneita vai turmeltumattomia versiota? Jäikö kokonaisuutena positiiviset vai negatiiviset fiilikset näistä jutuista? Jos pitäisi nostaa esiin yksi eniten positiivinen ja yksi eniten negatiivinen asia ko. kansallisuuden minkeistä niin mitkä nostaisit? Mikä muuten lopulta mättäsi, että puhut nyt näistä menneessä aikamuodossa?

Ehkä vähän turhan henk.koht. kysymyksiä mutta ajattelin, ettei se ole niin nuukaa anonyymillä foorumilla.
 
Mites sellainen juttu, että olivatko nuo minkit länsimaissa asuvia/länsimaalaistuneita vai turmeltumattomia versiota? Jäikö kokonaisuutena positiiviset vai negatiiviset fiilikset näistä jutuista? Jos pitäisi nostaa esiin yksi eniten positiivinen ja yksi eniten negatiivinen asia ko. kansallisuuden minkeistä niin mitkä nostaisit? Mikä muuten lopulta mättäsi, että puhut nyt näistä menneessä aikamuodossa?
Itselläni on aiheesta vaatimaton, mutta mieleenpainuva kokemus. Vokottelin baarissa venäläistä minkkiä, joka asui Suomessa ja puhui suomea tyydyttävästi.

plussaa
  • fyysisesti seksikkäin nainen, joka on lämmennyt mulle
  • punainen mekko
  • kehui minua ihanasti
  • tunnusteli suorasukaisesti mun aviomiespotentiaalin (talouden)
  • 4ke kuukausipalkka tuntui riittävän
miinusta
  • lisääntymisiän ohittanut
  • ei innostunut pussailusta
  • ei lähtenyt baarista mun matkaan
Tuohon aikaan mun primääritavoite oli löytää äiti mun lapsille. Naisen ikä oli siis niin selkeä show stopper, ettei jatkoa tarvinnut miettiä enempää. Kävi myös selväksi, että sekundäärisen tavoitteeni saavuttaminen vaatisi niin paljon vaivaa, etten jaksanut ryhtyä. Tai no jos ollaan ihan rehellisiä näin anonyymisti niin kävin asiasta kauhean sisäisen kamppailun. Mutta primääritavoite on primääritavoite. Vai mitä? Vai olisiko sitä sittenkin pitänyt...
 
Ryssiä ilmeisesti perc raiskataan bakhmutissa!
Screenshot_20230919_084843_Chrome~2.jpg


View: https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1703840723337113894?t=NyhlMo-gk7I2nKhaKBWg8w&s=19
 
Ollut mutta nyt tilanne rintamalla on toisinpäin. Saa nähdä tuleeko tuossa joku hiljaisempi vaihe kohtapuoleen. Toki kelit määrää paljon tätäkin ja voi olla kuivempaa syksyä.
Huvikseni vilkasin luhanskin säätiedotetta forecalta. En tosin ole varma onko toi luotettava, mutta ainakin hyvätä näyttää sää lähitulevaisuudessa tän mukaan. 10vrk on toki lyhyt aika.
1695102851591.png
 
Itselläni on aiheesta vaatimaton, mutta mieleenpainuva kokemus. Vokottelin baarissa venäläistä minkkiä, joka asui Suomessa ja puhui suomea tyydyttävästi.

plussaa
  • fyysisesti seksikkäin nainen, joka on lämmennyt mulle
  • punainen mekko
  • kehui minua ihanasti
  • tunnusteli suorasukaisesti mun aviomiespotentiaalin (talouden)
  • 4ke kuukausipalkka tuntui riittävän
miinusta
  • lisääntymisiän ohittanut
  • ei innostunut pussailusta
  • ei lähtenyt baarista mun matkaan
Tuohon aikaan mun primääritavoite oli löytää äiti mun lapsille. Naisen ikä oli siis niin selkeä show stopper, ettei jatkoa tarvinnut miettiä enempää. Kävi myös selväksi, että sekundäärisen tavoitteeni saavuttaminen vaatisi niin paljon vaivaa, etten jaksanut ryhtyä. Tai no jos ollaan ihan rehellisiä näin anonyymisti niin kävin asiasta kauhean sisäisen kamppailun. Mutta primääritavoite on primääritavoite. Vai mitä? Vai olisiko sitä sittenkin pitänyt...
Mua ainakin ärsyttäisi tuollainen, että ukon palkka on hänelle joku tärkeä juttu. Ehkä noiden maassa tuolla tavalla, mutta mitä tuokin akka toisi pöytään?
HAH

.jpg kuvia löytyy netistä ilmaiseksi
 
Itselläni on aiheesta vaatimaton, mutta mieleenpainuva kokemus. Vokottelin baarissa venäläistä minkkiä, joka asui Suomessa ja puhui suomea tyydyttävästi.

plussaa
  • fyysisesti seksikkäin nainen, joka on lämmennyt mulle
  • punainen mekko
  • kehui minua ihanasti
  • tunnusteli suorasukaisesti mun aviomiespotentiaalin (talouden)
  • 4ke kuukausipalkka tuntui riittävän
miinusta
  • lisääntymisiän ohittanut
  • ei innostunut pussailusta
  • ei lähtenyt baarista mun matkaan
Tuohon aikaan mun primääritavoite oli löytää äiti mun lapsille. Naisen ikä oli siis niin selkeä show stopper, ettei jatkoa tarvinnut miettiä enempää. Kävi myös selväksi, että sekundäärisen tavoitteeni saavuttaminen vaatisi niin paljon vaivaa, etten jaksanut ryhtyä. Tai no jos ollaan ihan rehellisiä näin anonyymisti niin kävin asiasta kauhean sisäisen kamppailun. Mutta primääritavoite on primääritavoite. Vai mitä? Vai olisiko sitä sittenkin pitänyt...
Hehe, kiitettävän tason analyysi. Tuossa tapauksessa, kun asuinpaikka on Suomi ja kielikin jollain tavalla hallussa, niin valitettavasti kyseessä taisi olla lännen jo turmelema tapaus eli et olisi todennäköisesti saanut ”sitä ihtiänsä” eli originaalia ryssämentaliteettia.

Tuo varallisuuden probettaminen on tosiaan perusjuttuja. Minullahan kävi sen suhteen aika velho juttu, kun tapasin tuon minun akan klubilla, jossa hän oli töissä tanssijana ja tarjosin koko illan järkyttävän ylihintaista shampanjaa, varmaan parilla tuhannella eurolla, joka antoi todennäköisesti sellaisen vaikutelman, että olen kova poika laittamaan rahaa haisemaan eli siinä mielessä ihannekumppani.

Se velho juttu tässä kuitenkin oli, että laitoin haisemaan vain firman rahoja, jotka oli tarkoitettu asiakkaiden voiteluun eli tuhlattavaksi. Todellisuudessahan minä olen varmaan koko pohjoisen pallonpuoliskon pahin kiristäjäjuutalainen ja penninvenyttäjä. Se tuli hänelle myöhemmin pienoisena yllärinä, hahahaaa!
 
Mielestäni varsin realistinen näkemys Ukrainan tämän hetken tilanteesta.

"Tässä esimerkillinen toimittajanäkemys Ukrainan tilanteesta. Tilanteen esitetään olevan Ukrainan kannalta paranemassa ja siksi rahahanoja ei saa sulkea. Todellinen asetelma rintamalla kuitenkin on, että vauhti on vain hidastunut, eivätkä ukrainalaiset juuri etene. Ja jos etenevät, niin suurin menetyksin. Wagner eteni viime talvena puolet nopeammalla tahdilla ja valloitettujen asutuskeskusten koot olivat aivan eri luokkaa kuin nyt.
Jutussa perustellaan sodan jatkoa juuri niin kuin aiemmassa postauksessani kuvasin. Putinin ei saa antaa voittaa, ei väliä paljonko se maksaa ja mitä aseita se vaatii. Ja perimmäinen syy ei ole ukrainalaiset, vaan USA:n ja Lännen asema sodan jälkeen. Eli sotaa pitää jatkaa väkisin siihen asti, että Putin hyväksyy järkevän rauhan, mikä se sitten onkaan...
Jutussa ei oteta kantaa ukrainalaisten menetyksiin, eikä Ukrainan kykyyn käydä kulumissotaa. Strategisesta näkökulmasta muutaman neliökilometrin tai parin hassun kylän valtauksilla ei ole mitään merkitystä. Sodassa merkityksellisintä on vastapuolen armeijan tuhoaminen. Nyt Ukraina tuhoaa omaa armeijaansa.
Epäilyksettä myös venäläiset kokevat menetyksiä koko ajan, mutta aivan eri luokassa kuin ukrainalaiset, koska hyökkääjän menetykset ovat aina suuremmat kuin puolustajan. Vaikka menetykset olisivat yhtä suuret, niin silti kulumissota pelaa Venäjän pussiin. Suursäätilan muutos saattaa vesittää koko Ukrainan vastahyökkäyksen ja kovin menetyksin valloitetut alueet putoavat takaisin venäläisten käsiin itsestään.
Arvioidaan asetelmaa miten hyvänsä, niin se on Ukrainan kannalta huonompi kuin Venäjän. Ukrainalla ei ole riittävästi rahaa, aseita, miehiä pitkäkestoiseen sotaan. Uuteen mobilisaatioon ei saada sotilaita, sodankäynti ja maan taloudellinen selviäminen ovat täysin ulkopuolisesta tuesta riippuvaisia. Mitä kauemmin sota kestää, sitä vaikeammaksi Ukrainan tilanne käy.
Lännelle ei jää vaihtoehtoja kuin lisätä menoja, tukea ja asetuotantoa. Sodan mahdollinen lopputulos, joka saattaa olla täysin lännen olettaman vastainen, alkaa vasta nyt valjeta lännessä. Viimeaikaisista ulostuloista voi jo lukea, että lännellä ei ole tarjota todellista varteenotettavaa vaihtoehtoa Ukrainalle. Kukaan ei halua sanoa edes ääneen, mitä sota on tulllut Ukrainalle ja sen kansalle maksamaan ja mitkä ovat seuraukset, jos rauha solmitaan.
Tilanne on lännen ja sen johtajien kannalta häpeällinen ja palaset eivät tunnu pysyvän kasassa. Todelllisen tilanteen tunnustamisen sijaan ylläpidetään poliittista retoriikkaa sodan jatkamisesta maailman tappiin asti ja jopa sen eskaloimisesta; sohitaan sinne tänne. Yritetään esittää, että vain raha, asevuoret ja loputon päättäväisyys voivat ratkaista sodan. Sotaan on ladattu liikaa epärealistisia odotuksia, länsi on laittanut itsensä ja arvovaltansa lähes kokonaan likoon.
Realistinen näkökulma taas on, että jonkun pitäisi nousta esiin ja sanoa, että tämä oli nyt tässä. Kukaan ei uskalla. Sodan toisenlaiseen lopputulokseen on ladattu niin paljon painetta, että Venäjän voitto kaataisi Bidenin ja Zelenskyn klaaneineen. Jäätyään yksin ukrainalaiset nousisivat todennäköisestä kapinaan. Koko mielikuvituspalapeli osoittautuisi korttitaloksi.
Ei Putin neuvotellut Kim Jong-Unin kanssa siksi, että Venäjän aseet olisivat loppumassa, vaan siksi, että näin saadaan nopeasti aseistettua ja varusteltua 200 000 uutta miestä ja lähettämään heidät hyökkäämään Ukrainaan tänä talvena. Venäjä petaa loputonta tykinammusarsenaalia uutta hyökkäystä ja rintaman laajentamista silmällä pitäen.
Jos Venäjällä on kaikki pelissä, niin niin on lähes lännelläkin. Vaihtoehdot ovat käymässä vähiin. Koska kukaan ei uskalla nostaa kissaa pöydälle, niin helpoin vaihtoehto on jatkaa panoksia korottamalla. Lännen johtajien on kuitenkin jossain vaiheessa kerättävä arvovaltansa rippeet ja aloitettava miettimään poispääsyä tilanteesta ilman kasvojen ja aseman kokonaismenetystä. Se on mahdollista niin kauan kuin ei itse lähdetä sotimaan.
Tällä sodalla ei ole hyvää loppua ja Ukrainalle se lupaa vähiten hyvää. Jos Zelensky aloitti uransa koomikkona, niin se päättyy todennäköisimmin murhenäytelmään."


 
Kyllä SIC keksii tolle kohta selityksen miksei se ei voinut olla

Eikös samanlainen juttu tapahtunut Puolassa joku aika sitten? Ukrainalaisen ilmatorjuntaohjuksen palasia osui Puolaan ja tappoi jotain maanviljelijöitä yms. Onhan se ihan mahdollista, että ukrainalainen IT-ohjus on harhautunut tuolla tavalla. Venäläisten syy se on silti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom