HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Venäjä haikailee mukaansa syyrialaisia sotilaita, joilla on kokemusta kaupunkisodankäynnistä. Onneksi ovat edelleen lähinnä juuttuneet mutaisille teille.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nordea Privaten salkuhoitajani antoi vahvan ostokehotuksen. Nordean mukaan pohjat on nyt lähellä ja hyvät mahdollisuudet tehdä hyvät tuotot nopeasti kevään ja kesän aikana. Tämä peli alkaa vaan mennä oman sietokyvyn ylitse.
 
– Selvästi Venäjällä on mittavia huolto-ongelmia. On otettu haltuun isoja alueita, mutta ei niitä kuitenkaan hallita. He yrittävät nyt koota lisää voimaa ja saada huoltoasioita kuntoon, että voisivat jatkaa muutaman päivän kuluttua operaatiota suuremmalla voimalla, Toveri sanoo MTV:n Uutisaamussa.

Syyrialaisten rekrytointi haiskahtaa jo hieman epätoivoiselta.
Ilmeisesti Venäjällä on mittavia tappioita. Heillä ei ole riittävästi voimaa ja nyt yritetään Kaukoitää myöten saada kuljetettua viimeisiä taisteluosastoja. Reserviläisiä on myös jonkin verran laitettu liikekannalle täydentämään tappioita.
– Nyt jos aiotaan tosiaan Kiova ja Harkova ottaa, se on kovaa asutuskeskustaistelua. Venäläisiä joukkoja ei ole kovin perusteellisesti koulutettu. Tappiota pukkaa tulemaan ja tarvitaan tykinruokaa. Syyriasta tuodaan eri ryhmittymien taistelijoita. Heillä on varmasti jonkin verran enemmän asutuskeskustaistelusta kokemusta.
 
Terveisiä kuulemma Ukrainasta

EA27C447-DDC6-48D5-8C49-218E3A8C1DA6.jpeg
 
No, esitin oman näkemyksen miksi venäjällä ei mene hyvin. Esitä sinä @Roopeli nyt vastavuoroisesti oma näkemyksesi, vaikka ihan omin sanoin perustellen, miksi/millä mittareilla arvoioituna Venäjällä menee tämä operaatio tällä hetkellä hyvin.
 
Tossa muuten jenkkien irakin valloitus ja huomioitavaa että kyseessä on aavikko kun nopeudesta puhutaan täällä paljon vs ukrainan sota
Aikaa menee tuossakin eikä mistään 2pv sodista edes puhuta


View: https://www.youtube.com/watch?v=SHEJ8Up0mQ8


Eikös Irak ollut vallattu reippaassa parissa viikossa ja hallitus ajettu pakoon. Mutta eihän mikään käy tosiaan muutamassa päivässä, tuossa mitä noita Karin juttujakin on yllä, niin luultavastihan Venäjä oletti taas, että heidät otetaan vastaan avosylin. Toisin kävi taas. Mitenhän se tuo vanja oikein pitää aina itseään vapauttajana, oikea vapauttaja kansa kyllä ovat.
 
Huvittavaa katsella, kun moni Venäjällä lopettava ulkomainen yritys perustelee toimintansa jollain tuella sotaa vastaan. Kerätään vähän pointseja idiooteilta, vaikka tosiasiallinen syy on se, että Venäjällä ei tällä hetkellä ole liiketoimintamahdollisuuksia. Rupla pyörii pohjamudissa ja rahaletkut on katkaistu. Pitäisi ottaa maksu kultana tai muuna arvonsa säilyttävänä hyödykkeenä.

Ovat nämä viimeiset vuodet kyllä olleet melkoista kulta-aikaa lehdistölle. Koronaan liittyvät clickbaitit on nyt saatu ulosmitattua niin voidaan rakentaa uutta korttitaloa sodan ympärille. Iltapulpuset on ammuttu täyteen raflaavia otsikoita, joita kansa käy sormet verellä klikkailemassa. Yleinen pelko nousee samaa tahtia ja varmasti osalla jengistä on jo eteisessä laukut pakattuina eväistä ja joditableteista.

NATO-keskustelu käy tietenkin kuumempana kuin koskaan. Toivottavasti homma saadaan ratkaistua ihan oikeiden asiantuntijoiden toimesta, eikä ainakaan lähdetä kysymään idiootilta kansalta yhtään mitään.
 
No, esitin oman näkemyksen miksi venäjällä ei mene hyvin. Esitä sinä @Roopeli nyt vastavuoroisesti oma näkemyksesi, vaikka ihan omin sanoin perustellen, miksi/millä mittareilla arvoioituna Venäjällä menee tämä operaatio tällä hetkellä hyvin.
Mä olen sen jo kertonut. Omilla sanoin kuten olet varmasti nähnyt. Tuntuu lähinnä siltä että koirat haukkuu mutta ryssien karavaani vaan kulkee.
 
Mä olen sen jo kertonut. Omilla sanoin kuten olet varmasti nähnyt. Tuntuu lähinnä siltä että koirat haukkuu mutta ryssien karavaani vaan kulkee.
Ok, voitko linkata tän jo sanomisen jotenkin? Hankala kaivaa.
Vai pitääkö tulkita niin, että jos jollain rintamalla onnistuvat etenemään edes vähän, tappioista ja koko oman maan taloudellisesta tuhoamisesta huolimatta, on tämä katsottava menestykseksi?
 
Huvittavaa katsella, kun moni Venäjällä lopettava ulkomainen yritys perustelee toimintansa jollain tuella sotaa vastaan. Kerätään vähän pointseja idiooteilta, vaikka tosiasiallinen syy on se, että Venäjällä ei tällä hetkellä ole liiketoimintamahdollisuuksia. Rupla pyörii pohjamudissa ja rahaletkut on katkaistu. Pitäisi ottaa maksu kultana tai muuna arvonsa säilyttävänä hyödykkeenä.

Ovat nämä viimeiset vuodet kyllä olleet melkoista kulta-aikaa lehdistölle. Koronaan liittyvät clickbaitit on nyt saatu ulosmitattua niin voidaan rakentaa uutta korttitaloa sodan ympärille. Iltapulpuset on ammuttu täyteen raflaavia otsikoita, joita kansa käy sormet verellä klikkailemassa. Yleinen pelko nousee samaa tahtia ja varmasti osalla jengistä on jo eteisessä laukut pakattuina eväistä ja joditableteista.

NATO-keskustelu käy tietenkin kuumempana kuin koskaan. Toivottavasti homma saadaan ratkaistua ihan oikeiden asiantuntijoiden toimesta, eikä ainakaan lähdetä kysymään idiootilta kansalta yhtään mitään.

Pakkohan niiden on sanoa niin, sehän olisi aivan itsemurha pamauttaa, että sodasta viis lähdettiin kun pakotteet painaa. Muutenkin tulee monelle lovi kassaan tuosta Venäjä keissistä, niin ottaa nyt vielä toinen lovi ja suututtaa kotimaiset kuluttajat. Se vasta huvittavaa olisi.
 
Ok, voitko linkata tän jo sanomisen jotenkin? Hankala kaivaa.
Vai pitääkö tulkita niin, että jos jollain rintamalla onnistuvat etenemään edes vähän, tappioista ja koko oman maan taloudellisesta tuhoamisesta huolimatta, on tämä katsottava menestykseksi?
En mä linkkaa sulle mitään. Täällä olen päivien ajan keskustellut asiasta. Mä puhun armeijan etenemisestä ja siitä mitä ukrainassa oikeasti tapahtuu maantasolla. Eikä ne ole vaan "vähän" edennyt.

Älä tuo niitä median ja länsimaiden pakotteita tuohon kuvioon. Pakotteet ainakin tällä hetkellä puheiden ja toimien mukaan rajut. Minä otan kantaa sotatoimeen suoraan ukrainassa.
En minä puolusta venäjää tai kannata. Minä katson mitä tapahtuu oikeasti ja se minua kiinnostaa.
 
Nyt liioittelen ja trollaan hieman, mutta viikko pari vielä, muuta tiedustelurapsa ja sisäinen vuoto, niin nyt annettujen sotilaallisten näyttöjen perusteella voidaan varmaan alkaa vähän kyseenalaistamaan neukkujen ydinpelotteen toimivuutta ja "dead handin" uhkaa. Siellä on varmaan kärjet 80-luvulta ja järjestelmää jollain tasolla testattu viimeksi Jeltsinin aikoihin.
 
Hassun näköistä tuo kun venäjä kuljettaa ottoajoneuvoja junalla.

Samahan se toki olisi suomessa. Sodanajan maavoimien vahvuus se mitälie 230k siinä 200k kulkisi siviileiltä otetuilla ajoneuvoilla, oikea ryysyläisarmeija haha.
Varmasti noita huolto ongelmia riittäisi meilläkin.
 
Back
Ylös Bottom