Uimalla kiloja pois

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mafia
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
eli olis tavoite ens kesänä aloittaa uiminen.
olen 180cm ja paino 140:(

pitäs ainakin saada ekana tuo 40kiloa pois.

onnistuiskohan uimalla kesässä jos oikeen aktiivinen olis " joka päivä "
+ ruokvalio muuttuu rasvaisesta ruuasta salaattiin.

suositelkaa jotain :)

mikset alottaisi jo nyt uimista uimahallissa?
kyllähän uiminen on hyvää liikuntaa ja varmasti polttaa kaloreita.
täysin salaattiin ei varmastikkaan kannata vaihtaa.
lueskele palstaa, varsinkin alottelijoiden osiota siellä on paljon hyviä vinkkejä.

eli olis tavoite ens kesänä aloittaa uiminen.
olen 180cm ja paino 140:(

pitäs ainakin saada ekana tuo 40kiloa pois.

onnistuiskohan uimalla kesässä jos oikeen aktiivinen olis " joka päivä "
+ ruokvalio muuttuu rasvaisesta ruuasta salaattiin.

suositelkaa jotain :)

Aika kova tavoitehhan tuo 40 kiloa on, mutta kyllä se varmaan ihan tavoitettavissa on. Kunnolla aerobista liikuntaa ja siihen päälle hyvin -suunniteltu- ruokavalio niin kyllä sieltä varmaan pari kiloa putoaa pois. :)

-Nyyppä

Sen mukaan miten jaksaa ja paikat kestää.

Hyvä/helppo tapa liikkua on myös kävely pehmeällä alustalla == pururadalla.

Harrastin ite uintia monta vuotta ja voin vaan todeta että se paremminkin pitkällä aikavälillä kiinteyttää, kuin varsinaisesti rasvaa polttaa. Varsinkin jos ei uimataito ole kovin kummoinen ei siitä kaikkea irti saa. Suosittelisin itse lenkkeilyä tai vaikka naruhyppelyä :) Tottakai uinti on hyvä lisä, mutta sitä ei ehkä rasvanpolttoon kannata pääaerobiseksi valita. Tsemppiä sitten laihdutukseen! :kippis1:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Uiminenhan on siitä hyvä, että siinä ei synny sitä tärähdystä mikä juostessa/kävellessä. Luulisi sen näin olevan siis nivelille vähän parempi vaihtoehto. Itellä jätin iltapalan pois/vähälle. On parempi sit totutella siihen näläntunteeseen hitaasti ettet tosiaan heti voi pahoin ja lopeta. Muista kanssa, että kun liikut niin koita liikkua jotain vähintään se 1h kerralla ja pidät koko ajan niin ripeän kävelyn päällä ku vaan pystyt.

Kannattaa muistaa, että pelkällä liikunnalla ei helposti kiloja pudota. Sen kertoo sykemittari. Monesti raju kuntoilu vaan lisää ruokahalua, joten syömispuoleen kannattaa kiinnittää huomiota: useasti ja vähän sokeria välttäen. Olen varma, että pääset tavoitteeseen, kun kiinnität suurimman huomiosi ruokavalioon. Kuntoilua unohtamatta.

Joo siis ittellä oli kans että piti saada painoo alas, mut sit ku aloin treenaa söin myös enemmän, tuli päin vastoin lisää painoa. Nyt olen noin puoli vuotta katsonut tarkemmin syömisiäni ja paino on lähtenyt ihan kivasti laskemaan. Ja tollanen suunnittelu että alottaa ensivuonna uinnin, niin ei toimi, pitää vaan uskaltaa lähteä sinne hallille. Nii ja ohan toi uiminen tosi hyvä liikunta muoto näin alkuun kun kiloja on sen verran että paikat rasittuu esim. juostessa, kun tossa uimisessahan ei luut rasitu.

miksei jokapäivä 2kilsan uinnilla?:)

Siksi, että tuo on liikaa dieetin päälle, varsinkin jos aloittelet vasta kuntoilua. Lihakset ei välttämättä ehdi palautua jos heti aloitat kiskomaan päivittäin tuommoisia settejä, etkä syö yli kulutuksesi. Niin kuin tossa jo sanottiinkin, hiljaa hyvä tulee. Aloitat vaan rauhallisesti.

Vettä kannattaa myös juoda paljon (noin 2-4 litraa päivässä), vesi auttaa pitämään näläntunteen poissa ja sitten kun syöt "täytyt" nopeampaa. Muista myös syödä hitaasti, aivot ei heti ymmärrä kun maha on täysi. Napostelun tavasta on myös hyvä päästä eroon, syö sillon ku tarvitset energiaa elä silloin kun siltä tuntuu.

-Nyyppä

Itsellä 17kg:n pudotus reilussa puolessa vuodessa takana ja toisen mokoman voisi vielä yrittää pudottaa. Itselläni toimi kävely, joka päivä ulos 30-60min vähintään ja uintia pari kertaa viikossa. Mitä syömiseen tulee niin kaikilla homma toimii hieman erilailla mutta voin kokemuksesta sanoa ettei mitään himodiettiä kannata edes ajatella, se ei tule yksinkertaisesti toimimaan pidemmän päälle.

Säännöllinen/tiheä ruokailu, pienempiä annoksia ja extra herkut pois (kerran viikossa/kahdessa herkkupäivä) niin pitäisi painon lähteä tippumaan. Itse lasken päivän kalorit joten homma pysyy kasassa ja automaattisesti annos koot ja ruokailutavat ovat muuttuneet järkevimmäksi.

Tarpeeksi motivaatiota ja elämäntapojen muutoksia niin sillä se hoituu.

Suositut

Back
Ylös Bottom