UFC 165: Jones vs. Gustafsson

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minusta Evans ja Zombie-Shogun eivät ole ihan vertailukelpoisia vastuksia. Evans on todella sähäkkä ja vaikea osuttava, nykyiseen Shoguniin on taas vaikea olla osumatta, näin kärjistäen.

Minusta Evans ja Zombie-Shogun eivät ole ihan vertailukelpoisia vastuksia. Evans on todella sähäkkä ja vaikea osuttava, nykyiseen Shoguniin on taas vaikea olla osumatta, näin kärjistäen.

Ei sulle nyt oikein mikään tahdo kelvata :) Mitä haluat minun sanovan, että Jones on kingi? Niin se onkin, Jones on mielestäni tämän hetken paras ottelija. Itse vain näen Gustafssonin puuskuttavan siinä suht lähellä perässä ja sen näkymistä minä tässä matsissa ennen kaikkea odotan.

Satuitko näkemään Evans VS Jones matsin ? Sähäkkyys oli tuossa matsissa kaukana, aivan kuten Lil Nog matsissakin.

Ei sulle nyt oikein mikään tahdo kelvata :) Mitä haluat minun sanovan, että Jones on kingi? Niin se onkin, Jones on mielestäni tämän hetken paras ottelija. Itse vain näen Gustafssonin puuskuttavan siinä suht lähellä perässä ja sen näkymistä minä tässä matsissa ennen kaikkea odotan.

Gusse on selkeä ykköshaastaja, se on totta. Minusta Gusse on erittäin hyvä ottelija ja viihdyttävä, mutta Jones on kerran vuosikymmenessä tuleva ilmiö. Aivan omalla tasollaan ja Gusse ei ole samaa kaliiberia.

Mahtaakohan olla vika omassa päässä, kun en näe Gustafssonia lähellekään Jonesin tasoisena ottelijana. Vaikka kuinka katsoisin pohjoismaisten lasien läpi asiaa, niin en näe sitten mitään mahista hänellä voittoon.

En minä myöskään anna suurta mahdollisuutta ruotsin pojalle, vaikka olisihan se kiva jos ruotsin poika voittaisi.
Gustafssonilla on hyvä liike ja terävä pysty, joten kai sillä puolella jotakin voi sattua.
Bones on vaan paini puolella niin kova ollut, että jos on kasan päällimäisenä niin ei kateeksi Gustafssonia käy.

Minähän juuri toivon sitä, että piikitätte, että pääsen vastailemaan. Haluan mahdollisimman paljon keskustelua, mielummin kuitenkin asiallista ja rakentavaa. Jos sitä ei muuten tahdo syntyä, niin pieni piikki silloin tällöin on mielestäni ihan paikallaan, jotta keskustelu saa taas uutta virtaa.

Tiedän. Luuletko, etten osannut odottaa juuri sinun reaktiota siihen viestiin? Sinua varsinkin on helppo ohjailla yksittäisilläkin sanavalinnoilla, tietää aina mitä sieltä tulee seuraavaksi. "Yritin kyllä kertoa sinulle Machidasta", haha ;)
Yritit kertoa.:face: Mieti nyt kumpi vei kumpaa. Mä tarkotuksella heitin takaisin samalla mitalla ja siitähän se ei sun ego kestänyt vaan hihat paloi heti kun joku kehtasi sanoa vastaan. Tein juuri niin kuin aiemmin sulle lupasin, että kun jutut alkaa mennä yli niin ole valmis että tulee pudotus maanpinnalle ja nopeasti.

En väittänyt, veikkasin. Tarkka lainaus: Veikkaan, että jonkinlaista hätääntynyttä räpiköintiä ja karkuun juoksemista ainakin nähdään, kun Mauler osuu ensimmäisen kerran.
Miksi en saisi veikata? Joku toinen veikkaa esim tyyliin: Siinä ei paljoa svedun nekkailut paina, kun Jones vie tonttiin heti, kun siltä tuntuu ja hellbowta satelee Gussen naamaan tms.
Pyörittele sanojasi nyt miten vaan niin veikkauksesi oli ääliömäinen.

Se oli tarkkaan harkittu sanamuoto keskustelun sytyttämiseksi, mutta odotan myös ihan aidosti kiinnostuneena sitä hetkeä, kun Gusse lyö Jonesia ensimmäisen kerran. Niin moni vastustaja on tipahtanut niin nopeasti ottelun alettua Gussea vastaan, että se on hyvän piikin lisäksi myös täysin legit ja perusteltu näkökulma.
Odottele ihan rauhassa. :D Paljonko laitat oddseja sille että Gussen ensimmäisestä lyönnistä alkaa karkuun juokseminen ja räpiköinti?

Olen kirjoittanut parin eventin spoiler-ketjuihin tästä matsista vähän ennen kuin ketjut ovat hautautuneet unholaan, joten äläpäs nyt yritä leimata minua joksikin ot-kirjoittelijaksi. Tämä väittely sinun kanssa sen sijaan on aina ot:ta. Voisit jatkossa kirjoittaa avautumisesi minulle vaikka privaattina, koska tällainen inttäminen kanssasi vain pilaa tämän muuten niin hyvän ketjun.
Aika lievä ilmaisu pari ketjua mielestäni.. Näytti vahvasti siltä että sitä olis jatkunut joka ketjussa ellei sua olis laittettu ojennukseen.

Et voi olla tuota mieltä ja samaan aikaan sanoa, että sinun on vaikea edes kuvitella miten Gusse pystyisi Jonesin tason haastamaan. Ymmärräthän, että noissa on aika iso ristiriita? Näet luultavasti Gussella n.20% saumat maksimissaan (olenko oikeassa?), jolloin asettuisit juuri sinne keskiarvon (bookkerit/gallupit) tuntumaan.
Et ole oikeassa. Mä olen sitä mieltä että otteluissa missä isot miehet heiluttelee pieniä hanskoja tuollainen 20% tsäänssi on lähes poikkeuksetta aliarvoitu, varsinkin kun altavastaajalla on todistetusti one-punch tyrmäysvoimaa. Lisäksi aina on mahdollisuus että sattuu jotain odottamatonta, loukkaantumiset, painonvetojen onnistuminen yms yms.. En harrasta rahalla pelaamista enkä tiedä tarkkaan miten kertoimet muodostetaan, mutta sanoisin että Gustaffson voisi hyvin voittaa yhden matsin kolmesta/neljästä, onko se nyt sit 25-33%... Hyvä esimerkki on JDS-Cain, vasta kakkosmatsi näytti oikeat mittasuhteet, ensimmäiseen matsin lopputulokseen vaikutti muutkin seikat kuin vain all-around taso ottelijana. Näitä sattuu jatkuvasti ja 1/5 on mielestäni aliarvioitu.

Olen sitä mieltä että Bones on lähes kaikilla osa-aluilla ennakkoon arvioituna edellä. Enemmän kokemusta isoista otteluista, parempi paini, parempi BJJ, parempi fysiikka, tod.näk parempi valmennus/gameplan, monipuolisempi pystyarsenaali+ennalta arvaamattomampi. Gussella liikkuminen ja pystyboksaus ja GnP on todella hyvää, mutta Bones on kohdannut aika monta hyvää pystymiestä ja myös hyvin liikkuvia vastuksia ja ollut silti parempi myös pystyssä. Lisäksi vielä se että Bones edelleen kehittyy jatkuvasti ottelusta toiseen. Gussen heikkous on todistetusti ollut paini/mattopeli ja se on Jonesin suurin vahvuus. ihan varmasti Gusse on tässä kehittynyt, mutta olisi suoranainen ihme jos Gussen paini olisi yhtäkkiä niin huippua että sillä pystyttäisiin vastaamaan Jonesille. Jones on kuitenkin dominoinut painissa/matossa suorastaan helpon näköisesti kavereita kuten Bader ja Sonnen, jotka aika monen mielestä kuuluu MMA-skenen kovimpiin tällä saralla.

Sonnen on kyl pieni tohon painoluokkaan et en nyt pistäisi sitä Sonnen pyörittelyä pelkän tekniikan varaan. Vaikka Sonnen siellä pärjääkin niin se lähinnä kertoo siitä että #2 MW on parempi kuin lähes kaikki LHWt. MW on kuitenkin se painoluokka missä on GOAT ja muutenkin kova taso.

Toivotaan et Gusse vie, mut pahaa pelkään että Jones raiskaa sen. Sit vaan Texeiraa oottelee.

Trollailua

wiaw-trap-star-wars.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sonnen on kyl pieni tohon painoluokkaan et en nyt pistäisi sitä Sonnen pyörittelyä pelkän tekniikan varaan.

Dolcen jutuissa voi olla vähän lapinlisää mutta en mä nyt usko että se ihan törkeesti valehteleekaan.. Eikä toi tietysti kerro ottelupainosta kaikkea, mutta ei se Sonnen mitenkään erityisen pieni ole.

"Everybody thinks that Jones is bigger than Sonnen, but that's not true. Sonnen walks at 240 lbs, almost the same as Jones. I've never seen Sonnen so strong and motivated in my life, he's training harder and harder, Dolce said. "Chael is an extremely organized and focused guy, he's ready for the fight and he's going to be stronger than in the Jones fight day, a lot of people will be surprised."

UFC 159: Mike Dolce Says 'Chael Sonnen Will Be Stronger Than (Jon) Jones' | Bleacher Report

Mike Dolce: Chael Sonnen is currently '240 pounds and ripped' - MMAmania.com

Ei Sonnen nyt ainakaan Evansia vastaan pieni ole.

Dolcen jutuissa voi olla vähän lapinlisää mutta en mä nyt usko että se ihan törkeesti valehteleekaan.. Eikä toi tietysti kerro ottelupainosta kaikkea, mutta ei se Sonnen mitenkään erityisen pieni ole.

UFC 159: Mike Dolce Says 'Chael Sonnen Will Be Stronger Than (Jon) Jones' | Bleacher Report

Mike Dolce: Chael Sonnen is currently '240 pounds and ripped' - MMAmania.com

Voihan se olla matsien välissä vaikka 400 paunaa mutta Sonnen menee heittämällä 185siin, Jones ei.

Minä itseasiassa luulen, että noissa Dolcen jutuissa on aika paljonkin lisää. Tässä ekassa kuvassa mies ottelee luokassa 185
scaled.0706_web_ufc_148_weigh004_t653x653.jpg

Ja tässä kuvassa pitäisi olla se 240 paunainen ripped Chael
20130426024744_IMG_9900.JPG

En nyt nopealla etsimisellä löytänyt linkkiä mutta jostain mulle on jäänyt sellainen kuva, että Chael itse on sanonut painavansa noin 215...

Ja tässä kuvassa pitäisi olla se 240 paunainen ripped Chael
20130426024744_IMG_9900.JPG

Sehän seisoo puntarilla eli 205...

Noissa kuvissa on eroa 20 paunaa, mikä ei hirveästi edes näy kyllä löysyytenä.

Sehän seisoo puntarilla eli 205...

Noissa kuvissa on eroa 20 paunaa, mikä ei hirveästi edes näy kyllä löysyytenä.

Elä? en nyt löytänyt parempaakaan kuvaa, missä Chael seisoisi puntarilla ja painoa olisi se 240 lbs.. Se pointti nyt oli kuitenkin se, että merkittävää eroa noiden kahden kuvan välillä ei ole. Ylemmässä kuvassa toki kireämpi ja kuivempi, mutta en vaan edelleen jaksa uskoa että mies olisi missään vaiheessa painanut tuota 240...

Eikos Dolce nyt tee ammatikseen nykyisin noita ravintohommia, kaipa sen puheissa on vahan markkinointia ja hehkuttamista mukana.

Kyl Sonnen oli Tuffissa paljon isommassa kunnossa kun tos puntari kuvassa.Yks mistä jo huomaa helposti sen painon pudottelun on niska/kaula

Yritit kertoa.:face: Mieti nyt kumpi vei kumpaa.

Et tainnut ymmärtää. Yritin siis vihjata, että käytin tarkoituksella sitä sanamuotoa Machidaan liittyen, koska tiesin miten tulet reagoimaan. Mutta se on nyt jo vanha juttu, se siitä.

Mä tarkotuksella heitin takaisin samalla mitalla ja siitähän se ei sun ego kestänyt vaan hihat paloi heti kun joku kehtasi sanoa vastaan. Tein juuri niin kuin aiemmin sulle lupasin, että kun jutut alkaa mennä yli niin ole valmis että tulee pudotus maanpinnalle ja nopeasti.

Mikähän tämä pudotus maanpinnalle on, kun en ole huomannut.. Rauhoitu vähän, vaikutat itse koko ajan jotenkin kireältä ja hermostuneelta. Vaikutat oikeastaan aina kireältä ja hermostuneelta, kun minulle jotain kirjoitat.

Pyörittele sanojasi nyt miten vaan niin veikkauksesi oli ääliömäinen.

Väitit, että minä olisin väittänyt ja minä vain korjasin, että olit väärässä.

Odottele ihan rauhassa. :D Paljonko laitat oddseja sille että Gussen ensimmäisestä lyönnistä alkaa karkuun juokseminen ja räpiköinti?

Ainoastaan kaksi Gustafssonin vastustajaa 8:sta ei ole tipahtanut kanveesiin ensimmäisen kahden minuutin aikana, kun Gustafsson on osunut kunnolla ensimmäisen kerran. Sanotaan näin, etten ainakaan ylläty jos Joneskin tipahtaa tai vähintään joutuu vaikeuksiin.

Aika lievä ilmaisu pari ketjua mielestäni.. Näytti vahvasti siltä että sitä olis jatkunut joka ketjussa ellei sua olis laittettu ojennukseen.

Hehe, vai että ihan ojennukseen. Edelleen, rauhoitu vähän. Sulla poksahtaa kohta verisuoni päästä :)

Et ole oikeassa. Mä olen sitä mieltä että otteluissa missä isot miehet heiluttelee pieniä hanskoja tuollainen 20% tsäänssi on lähes poikkeuksetta aliarvoitu, varsinkin kun altavastaajalla on todistetusti one-punch tyrmäysvoimaa. Lisäksi aina on mahdollisuus että sattuu jotain odottamatonta, loukkaantumiset, painonvetojen onnistuminen yms yms.. En harrasta rahalla pelaamista enkä tiedä tarkkaan miten kertoimet muodostetaan, mutta sanoisin että Gustaffson voisi hyvin voittaa yhden matsin kolmesta/neljästä, onko se nyt sit 25-33%... Hyvä esimerkki on JDS-Cain, vasta kakkosmatsi näytti oikeat mittasuhteet, ensimmäiseen matsin lopputulokseen vaikutti muutkin seikat kuin vain all-around taso ottelijana. Näitä sattuu jatkuvasti ja 1/5 on mielestäni aliarvioitu.

Tämä on edelleen ristiriidassa sen kanssa, että omien sanojesi mukaan sinun on edes vaikea kuvitella miten Gustafsson pystyisi Jonesin haastamaan. Onko sinun myös yhtä vaikea kuvitella, että heittämällä kerran noppaa sattuisi tulemaan silmäluku 1 tai 2? Käytännössä puhut nyt samanlaisesta todennäköisyydestä "vaikeasti kuviteltavana".

Odottamattomat loukkaantumiset, painonvetojen onnistumiset tms. ovat taas lähtökohtaisesti keskimäärin yhtä suuria epävarmuustekijöitä molemmille ottelijoille.

Olen sitä mieltä että Bones on lähes kaikilla osa-aluilla ennakkoon arvioituna edellä. Enemmän kokemusta isoista otteluista, parempi paini, parempi BJJ, parempi fysiikka, tod.näk parempi valmennus/gameplan, monipuolisempi pystyarsenaali+ennalta arvaamattomampi.

Kuulostaa siltä, että pidät Jonesia todella isona ennakkosuosikkina ja näet Gustafssonilla vain pienen yllätysmahdollisuuden. Jälleen ristiriidassa 25-33% höpöhöpösi kanssa.

Gussen heikkous on todistetusti ollut paini/mattopeli ja se on Jonesin suurin vahvuus.

Yleinen sitkeästi elävä harhaluulo. Gustafssonin paini huonoimmillaan oli sellaista millä painittiin tasaisesti Davisin tasoisen painijan kanssa. Tänä päivänä en näe lhw:ssa kenenkään muun mma-painia Gustafssonin edellä kuin Jonesin. Ottaisin Maulerin silmänräpäyksessä esim.Evansia, Davisia tai Gloveria vastaan.. Tämä on juuri se kaikkein tärkein elementti minkä takia odotukseni ovat niin eri linjoilla yleisen mielipiteen kanssa.

Sinun mielestä on minulta ylimielistä esittää tällaisia uskomuksia ja sanoa, että enemmistö on väärässä, mutta luuletko, että enemmistö tuntee yhtä hyvin Gustafssonin skill setin kuin minä, joka en ole muuta tehnytkään kuin käyttänyt yli vuoden sen ottelijan jatkuvaan ja tarkkaan kehityksen seuraamiseen? Kummalla luulet olevan enemmän tietoa Gustafssonin painin tämän päivän tasosta, minulla vai laiskalla mainstream enemmistöllä, joka on keskimäärin ehkä maksimissaan kerran nähnyt Gustafssonin kaikki matsit ja luulee siten tietävänsä, että Gustafssonin heikkous on paini, koska Phil Davis - gif.

Luulisi sinunkin pikkaisen jarruttavan, kun et tiedäkään miten naurettavaa on lukea omia uskomuksiasi Gustafssonista, kun olen niistä jo ajat sitten nähnyt, ettet tiedä yhtään mistä puhut. Minulla on varaakin olla ylimielinen sen suhteen mitä tulee Gustafssonin skill setin tuntemiseen. Tunnen sen paljon paremmin kuin sinä tai keskimääräinen mma-seuraaja.

ihan varmasti Gusse on tässä kehittynyt, mutta olisi suoranainen ihme jos Gussen paini olisi yhtäkkiä niin huippua että sillä pystyttäisiin vastaamaan Jonesille.

Uskon sen olevan riittävän kovalla tasolla aiheuttamaan Jonesille selviä vaikeuksia alasvientien kanssa. Samoin uskon, että Jonesilla tulee olemaan vaikeuksia Gustafssonin kontrolloinnin kanssa matossa.

Jones on kuitenkin dominoinut painissa/matossa suorastaan helpon näköisesti kavereita kuten Bader ja Sonnen, jotka aika monen mielestä kuuluu MMA-skenen kovimpiin tällä saralla.

En olisi lainkaan huolissani Gustafssonin painista ja tdd:sta noita kahta kaveria vastaan. Jones on ainoa, jonka näen aiheuttavan painillaan ongelmia Gustafssonille. Mutta parisen viikkoa enää, niin jokainen pääsee omin silmin arvioimaan tämän päivän voimasuhteita.

Suositut

Back
Ylös Bottom