UFC 165: Jones vs. Gustafsson

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä minä ja minä, kyllä minä tiedän, minun tietoni parempaa kuin muiden, minun sanani on totuus sinä et voi olla sitä mieltä koska minä sanon niin ja minäpä osaan vielä laskea silmälukujakin, sinä et varmana osaa.

En jaksa kokoajan korjata sanomisiani mitä tulkitset päin vittua vissiin tahallasi.

En jaksa kokoajan korjata sanomisiani mitä tulkitset päin vittua vissiin tahallasi.

Saat naureskella minulle ihan täysin rinnoin sen jälkeen jos Jones osoittaa olevansa omalla levelillään dominoimalla ja ottamalla helpon voiton Gustafssonista. On tietenkin mahdollista, että olen esim.aliarvioinut Jonesia liikaa tai yliarvioinut Gustafssonia tai molempia, mutta varaudu sinäkin siihen, että olet saattanut olla täysin väärässä Gustafssonin todellisen tason suhteen. Uskon tietäväni tämän matsin voimasuhteet paremmin kuin sinä eikä minua haittaa jos kutsut minua sen takia ylimieliseksi. Tykkään väitellä asioista joista uskon jotain tietäväni. Saat olla minun puolesta ihan yhtä ylimielinen takaisin, ei se minua haittaa.

Ps.Luuletko, etten ymmärrä miten nololta ja naurettavalta minun Gussen hehkutus näyttää jos Jones osoittaa minun olleen koko ajan väärässä ja etten olisi hyvin perillä siitä miten todennäköisenä sitä yleisesti pidetään? :D Silti teen niin, eli minun täytyy siis olla jonkinlainen masokisti, joka haluaa tulla nöyryytetyksi tai sitten olen vain niin luottavainen sen suhteen mitä uskon tietäväni, että uskallan tehdä niin.

Ps.Luuletko, etten ymmärrä miten nololta ja naurettavalta minun Gussen hehkutus näyttää kun Jones osoittaa minun olleen koko ajan väärässä ja etten olisi hyvin perillä siitä miten todennäköisenä sitä yleisesti pidetään? :D Silti teen niin, eli minun täytyy siis olla jonkinlainen masokisti, joka haluaa tulla nöyryytetyksi tai sitten olen vain niin luottavainen sen suhteen mitä uskon tietäväni, että uskallan tehdä niin.

Anteeksi, tein pienen reality checkin tuohon :D

Mauleri oot kyl hienosti vetäny ton että sun ei perjaatteessa tarvii syödä sanojas muutenkun sillon kun Jones murskaa Maulerin.Jos siitä lähetään niin en usko Jonesin lähtevän tähän matsiin "murskaamaan" vaan ottelemaan fiksusti ja varmasti.

Toi sun pointti et Maulerin TDD on parantunu huomattavasti on kyl vähän hatara.En oo sun jokasta viestiä lukenu mut mitä nyt oon saanu selkoa niin Davis on kehunu Maulerin TDDtä paremmaks kun koskaan ja enää ei edes Davis(joka on imo Jonesia huonompi mma painija) saa sitä mattoon.Se miten Jones on rieputellu muita ottelijoita on jotain mitä en oo kenenkään muun taholta koskaan nähny.Mistä sä voit nyt olla niin varma et Mauler yhtäkkiä pystyis selvittämään ne alasviennit kun esim Sonnen ei siihen pystynyt?

Sulla on nyt valahtanu vähä turhan pahasti Mauler lasit silmille.Kattele niit Jonesin matseja ja lyö niitä sen giffejä kehiin välillä niin huomaat sen eron näissä kahdessa ottelijassa.

Mauleri oot kyl hienosti vetäny ton että sun ei perjaatteessa tarvii syödä sanojas muutenkun sillon kun Jones murskaa Maulerin.

Niiden kanssahan minä olen täällä väitellyt, jotka ovat Jonesin voitosta esiintyneet niin varmasti. Sellaiset postaajat, jotka ovat kirjoittaneet uskovansa Jonesin voittoon, mutta ovat myös tuoneet esiin, että näkevät Maulerillakin hyvät mahdollisuudet ovat saaneet minulta usein tykkäystä kommenteistaan. Tottakai voin myös heidän viesteihin jotain kommentoida, mutta en tee sitä silloin ylimielisesti vaan kommentoin ihan asiallisesti jos postaaja ei ole minun mielestä huomioinut jotain asiaa.

Kyllä varsin monet ovat alkaneet hiljalleen lämpenemään myös Gustafssonin mahdollisuuksille ja se on ollut todella mukava huomata. Eiköhän tässä kohta ole minultakin kaikki sanottu ja voidaan vain odotella sitä matsia.

Jos siitä lähetään niin en usko Jonesin lähtevän tähän matsiin "murskaamaan" vaan ottelemaan fiksusti ja varmasti.

Jones ottelee mielestäni aina fiksusti ja varmasti. Se on tähän asti Evansia lukuunottamatta johtanut aina vastustajan melko täydelliseen murskaamiseen. Vai oletko eri mieltä? Näetkö sinäkin, että nyt Jonesilla on astetta kovempi ottelija vastassa ja siksi luvassa on tasaisempi matsi? Jos olet sitä mieltä, niin sittenhän me ollaan ihan samalla aaltopituudella.

Toi sun pointti et Maulerin TDD on parantunu huomattavasti on kyl vähän hatara.En oo sun jokasta viestiä lukenu mut mitä nyt oon saanu selkoa niin Davis on kehunu Maulerin TDDtä paremmaks kun koskaan ja enää ei edes Davis(joka on imo Jonesia huonompi mma painija) saa sitä mattoon.Se miten Jones on rieputellu muita ottelijoita on jotain mitä en oo kenenkään muun taholta koskaan nähny.Mistä sä voit nyt olla niin varma et Mauler yhtäkkiä pystyis selvittämään ne alasviennit kun esim Sonnen ei siihen pystynyt?

Uskon, että Gustafssonin erinomainen jalkatyö ja sivuttaisliike aiheuttaa Jonesille ongelmia saada Gustafsson kiinni ja ahdistettua clinchia vasten. Jossain vaiheessa matsia näin tulee kuitenkin luultavasti käymään ja silloin Gustafssonin clinch-peli ja sprawlaus mitataan Jonesia vastaan. Oma arvioni on, että se tulee näyttämään tasaiselta ja kaikkea muuta kuin helpolta Jonesille, koska Gustafsson on minun pelikirjassani heti Jonesin jälkeen lhw:n paras silläkin osa-alueella. Voi olla, että Gusse yllättää minutkin ja on siellä jopa niskan päällä.

Sulla on nyt valahtanu vähä turhan pahasti Mauler lasit silmille.Kattele niit Jonesin matseja ja lyö niitä sen giffejä kehiin välillä niin huomaat sen eron näissä kahdessa ottelijassa.

Eiköhän kaikki meistä tunne varsin hyvin Jonesin matsit ja sen mihin mies kykenee. Kyllä minä sen myönnän, että pidän Jonesia kokonaisuutena parempana ottelijana. Mutta kumman veikkaisit kehittyneen enemmän ottelijana tässä viimeisen vuoden aikana? Oletatko, että Jones on kehittynyt Mauleria enemmän siitä huolimatta, että miehellä on tällä hetkellä elämässään aika paljon muitakin velvollisuuksia ja bisneksiä mitkä vievät oman osansa miehen arjesta? Siitä voit olla varma, että Gustafsson on treenannut koko viimeisen vuoden pää märkänä tullakseen paremmaksi ottelijaksi ja sillä tulee olemaan kaksi täyttä ja kuulemani mukaan täysin tervettä treenicamppia takana 21.9 mennessä, kunhan nyt ei loppumetreillä vain mitään satu.

Gussella vielä hyvin paha tilanne edessä että vaikka voittaisi(lucky punch periaattessa ainoa mahdollisuus), joutuu herra vielä saman suorittamaan uudestaan revanssissa. Ei ole helppoa aikaa ruottalaisella edessä.

Gussella vielä hyvin paha tilanne edessä että vaikka voittaisi(lucky punch periaattessa ainoa mahdollisuus), joutuu herra vielä saman suorittamaan uudestaan revanssissa. Ei ole helppoa aikaa ruottalaisella edessä.

Se on sääli, että Gusse ei voi tätä matsia ensimmäisen erän tyrmäyksellä voittaa ilman, että se leimattaisiin automaattisesti ns.lucky punchiksi.

Se on sääli, että Gusse ei voi tätä matsia ensimmäisen erän tyrmäyksellä voittaa ilman, että se leimattaisiin automaattisesti ns.lucky punchiksi.

Se on kyllä totta. Jos sattuisi voittamaan niin itsekin toivon että dominoisi sen 3 erää ennenkun pistäisi Jonesin luovuttamaan joten Danan olisi paha rematchia tehdä heti. Tämä skenaario ei kyllä tähän todellisuuteen kuulu

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on kyllä totta. Jos sattuisi voittamaan niin itsekin toivon että dominoisi sen 3 erää ennenkun pistäisi Jonesin luovuttamaan joten Danan olisi paha rematchia tehdä heti. Tämä skenaario ei kyllä tähän todellisuuteen kuulu

Vaikka et uskokaan kuin Maulerin lucky punch - saumaan, niin toivotko silti Gussen voittoa? Eikö olisi hienoa jos täältä pohjolasta meidän naapurista tulis ukko, joka kukistais p4p1:sen?:) Mieti miten paljon positiivista huomiota se kohdistaisi mma-skeneen tänne päin..

Hienoahan se olisi ja saataisiin vielä todennäköisesti tittelimatsi tohon naapuriin. Jones fanikaan en varsinaisesti ole vaikka kirjoitukseni niin ehkä antaa näyttää, fanitan yleisesti taitoa häkin sisällä ja Jones on siellä omassa luokassaan IMO.

Saat naureskella minulle ihan täysin rinnoin sen jälkeen jos...

Ei ole ollut tapana. En saa siitä kicksejä että voi leijua jos on sattunut olemaan oikeassa.

...Tai no Silva tappion jälkeen en kyllä pystynyt olemaan kuittaamatta kun oli sitä Silva trollausta kestetty kuitenkin vuositolkulla.:whip:

Ei ole ollut tapana. En saa siitä kicksejä että voi leijua jos on sattunut olemaan oikeassa.

...Tai no Silva tappion jälkeen en kyllä pystynyt olemaan kuittaamatta kun oli sitä Silva trollausta kestetty kuitenkin vuositolkulla.:whip:

Minun mielestä sellaisille voi vähän naureskellakin, jotka hypettävät jotain ottelijaa niin korkealle, etteivät suostu näkemään käytännössä juuri lainkaan mahdollisuuksia vastustajille. Kyseessä on silloin yleensä sellaiset mestarit, jotka ovat pisimmissä voittoputkissa. Sama ilmiö tapahtui Fedorin kohdalla, sama tapahtui Silvan kohdalla ja nyt näköjään ollaan siirrytty aikaan, jolloin Jonesin suhteen menetetään käsitys siitä mikä on realismia ja mikä fantasiaa.

Sitten, kun joku tällainen ottelija häviää, niin puhutaan taas "upseteista" aivan kuin olisi tapahtunut jotain ihmeellistä ja shokeeraavaa vaikka kyseessä on saattanut olla esim.vain joku kerran kolmesta tapahtuva skenaario. Et tiedäkään miten turhauttavaa vapaaottelukeskustelua on usein seurata juuri sen takia miten harvalla on edes kohtalaista käsitystä sellaisista urheilussa ja yleensäkin elämässä vaikuttavista asioista kuin "todennäköisyys" ja "varianssi".

Roganilta taas pientä liioittelua Jonesia hehkuttaessa, ettei Jones muka olisi hävinnyt yhtään erää ufc-urallaan jos ensimmäistä erää Machidaa vastaan ei lasketa. Hävisi viimeisen erän melko selvästikin Bonnarille, koska alkoi kaasuttamaan ja jos kyseessä olisi sattunut olemaan 5 eräinen matsi, niin Bonnar olisi luultavasti voittanut Jonesin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

n.03:05-04:00. Reilun vuoden vanha, mutta ihan kiinnostavaa juttua ainakin kaikille Gusse-faneille.

DW: "He told me (Forrest Griffin) people didnt even want to spar with him (Alex). He beat the living shit out of everybody".

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pakko ihan antaa aplodit Mauler>Bonesin pakkomielteelle! Kyllä mä aina kunnon obsessioo arvostan. Jäbä kaivaa giffit random sparreista ja eristää pikkupätkät vuoden vanhoista Danan haastatteluista. :rock:

Tässä Sherdogin nimimerkki "a guyn" analyysia Gustafssonin pystyottelusta lähinnä jalkatyön näkökulmasta. Kyseessä on yksi mma-forumien arvostetuimmista pystyottelun analysoijista. Kylläpä on mieltä lämmittävää luettavaa.

A Basic Study of Angles and Good Footwork (Gif Heavy) - Page 5 - Sherdog Mixed Martial Arts Forums

"It should also be mentioned that Gustafsson's style is based on hitting people very hard. His footwork really plays to his strengths and he uses it to take advantage of his height better than any fighter I've seen in the mma when it comes to boxing." :rock:

Lopun yhteenveto: So, in summary, Alexander Gustafsson is fucking dangerous. He uses a deadly jab and his footwork to control the range as he tries to create angles while forcing the opponent to turn. Then, one of 2 things happens. Either the opponent rushes him and gets dropped (with say, a right uppercut or jab) or he creates an opening to rush them (usually with a right straight, sometimes with a right uppercut). When he rushes them, he either backs them into the cage and tees off or rushes into a clinch (sometimes a clinch against the cage, when everything goes right) and uses it to turn the opponent or land strikes. His footwork is excellent because he can use it to counter you when you rush or to corner you and unload. He utilizes interesting stance switching and can take angles to land both kicks and punches while making the most use of his reach. In short, he's brilliant.

Pari viikkoa enää. Toivon ja haluan uskoa Gussen voittoon, pidän kuitenkin Jonesia luonnollisesti ennakkosuosikkina. Olen tosin myös ruvennut pitämään Jonesista hieman, yksinkertaisesti siitä syystä, että mies on niin uskomaton vapaaottelija ja miehen työskentelyä sekä ylivoimaa on hieno katsoa kehässä. Mutta Gusse on mielestäni Jonesin kovin haaste tähän saakka. Gusse lyö Jonesia isovarpaaseen ja voittaa tyrmäyksellä toisessa erässä ajassa 3:12. Tai Jones vie mattoon ja lukottaa. En tiedä, mahtava matsi, kaksi nälkäistä nuorta ja loistavaa vapaaottelijaa kohtaa.

Tarjoan Mauler>Bones sinulle virtuaalisen oluen, jos Gusse voittaa. Olet saanut minut innostumaan pääottelusta entistä enemmän.

Pääkortilta toivon myös Mitronen ja Baraon voittoa. Preleissä taas uskon ja toivon Myles Juryn jatkavan nousujohteista uraansa tyrmäämällä Mike Riccin. Ja ei hitto, ihana Khabibkin ottelee kortilla.

Lievän humalan johdosta varaan oikeuden muttaa mielipiteitäni. Otteluviikolla sisäinen 12-vuotiaani voi herätä ja Jones saattaa olla mielestäni ärsyttävä homo.

Suositut

Back
Ylös Bottom