UFC 165: Jones vs. Gustafsson

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vielä kääntäen kellään Gustafssonin vastuksella ei ole ollut samanlaista ulottuvuutta kuin Jonesilla joten uskoisin enemmän kuin joka toisen osuman menevän perille.

LiJvU2.gif

qv9YVR.gif

Diabate on kyllä erittäin lähellä Jonesia ulottuvuudeltaan. Jonesin vastustajista ainoastaan Bonnarilla oli Diabateen verrattava reach, mutta Diabate on potkunyrkkeily ja muay thai taustallaan tyylillisesti lähempänä Jonesia kuin Bonnarin pysty Alexin pystyä. Pitäisin Diabatea muutenkin parempana mittarina kuin Bonnaria puhtaasti pystyottelun näkökulmasta.

Mitäpä jos vain sovittaisiin, että kummallakaan ei tule tässä ottelussa olemaan niin merkittävää ulottuvuusetua, että sillä voisi ottelun tulosta selitellä suuntaan tai toiseen?

Aika moni täällä on sanonu maulerin olevan Jonesin uran kovin testi.mikä on tikkuukon veikkaus ottelun lopputuloksesta?itse uskon vakaasti Jonesin voittoon,tuli se sit keskeytyksellä tai pisteillä.helppo ottelu tämä ei tule olemaan kummallekkaan.

Aika monta kertaa on myös kuultu miten Jones on ottelijana ihan eri maailmasta, parempi Gustafssonia joka osa-alueella, vie Gussen mattoon heti kun tahtoo, takoo helpon lopetuksen matossa kyynärpäillä jne. Jos täällä ei olisi yleisenä käytäntönä huudella niitä vuorenvarmoja profetioita, niin ei tarvitsisi niin usein muistuttaa realiteeteista.

Olen ehkä pari kertaa tässä viimeisen vuoden aikana kirjoittanut "varmana", että Gustafsson voittaa Jonesin ja olen silloin lisännyt viestin perään jonkin silmäniskun tms. kertomaan lukijalle, että siinä on nyt fanilaseja mukana. Kaikki se argumentointi mitä olen Gustafssonin puolesta kirjoittanut on koskenut arviotani, että Gustafsson ei ole niin suuri altavastaaja mitä yleisesti uskotaan ja olen tuonut sen esille vaikka kuinka monta kertaa. Missään vaiheessa en ole koskaan kirjoittanut, että pitäisin Mauleria suosikkina. Päinvastoin olen sanonut monta kertaa, että pidän Jonesia suosikkina.

Mietippä siis hetki kumpi osapuoli täällä kirjoittelee objektiivisemmin: Sellainen, joka väittää varmana, että Jones murskaa Gustafssonin helposti vai sellainen, joka argumentoi sen puolesta, että Gustafssonilla on yleistä käsitystä parempi mahdollisuus voittaa. Minullehan naureskellaan täällä jatkuvasti miten harhainen olen, kun en ymmärrä miten kovaa kyytiä Gusse tulee saamaan ja kukaan ei näe siinä mitään häiritsevää, mutta sitten kun minä kuittaan jotain pientäkin piikkiä takaisin, niin olette heti kuin perseeseen ammuttuja karhuja, kun loukkaannutte siitä miten joku kehtaa kyseenalaistaa Jonesin ylivoiman.

Kutsuin mielipidettäsi "Bones what ever he chooses" typeräksi ja ylimieliseksi, koska se oli sitä. Itse en ole edes läpällä kirjoittanut mitään tuollaista Gustafssonin voiton puolesta koska tuollaiset kliseet ON kaukana totuudesta.

Jos oikeasti uskot tuollaisiin yliluonnollisiin kykyihin, niin minkä takia et ole jo lyönyt koko omaisuuttasi Jonesin voiton puolesta? Välillä tuntuu, ettet edes ymmärrä mitä kirjoittamasi lauseet tarkoittavat. Väitit juuri kirjaimellisesti, että Jones on jollain sellaisella mystisellä levelillä missä se voisi itse halutessaan valita miten ottelu etenee ja päättyy. Oikeasti, miten sinulla voisi olla minkäänlaista uskottavuutta tulla sanomaan, että minä liioittelen Gustafssonin kykyjä, kun itse suollat tuollaisia täysiä satuja ihan vakavalla naamalla? :D

Innostun lähinnä kirjoittelemaan enemmän jostain ottelijasta tai otteluparista silloin, kun olen huomannut olevani vahvasti jotakin yleistä mielipidettä ja odotuksia vastaan ja luonnollisesti siitä on aina seurannut sitten voimakas vastareaktio missä minulle naureskellaan miten "dosentti tikkuukko" taas luulee tietävänsä sitä ja tätä. Sama tapahtui mm.Overeem vs Antonio Silvan kohdalla, Uriah Hallin hypen kohdalla ja A.Silva vs Weidman kohdalla. Kumma, kun se naureskelu on loppunut aina sen jälkeen, kun tapetilla olleet matsit on oteltu.

En ole koskaan kiinnittänyt yhdenkään ottelijan uraan yhtä paljon huomiota kuin Gustafssonin, niin uskon olevani suhteellisen hyvin kartalla miehen kykyjen suhteen. Ei välttämättä kannattaisi naureskella ja vähätellä taas etukäteen.

Sun mielipide ja samat argumentit on kuultu jo ihan liian monta kertaa, sun mielipide ei varmasti ole jäänyt yhtään keneltäkään huomaamatta, ei ole tarvis toistaa sitä ketjun jokaiselle sivulle. Ja btw sinä se olet kyllä se perseeseen ammuttu karhu kun joku kehtaa heittää jotain piikkiä takasin. Koita nyt vähän kestää.

Ja vosit ihan itse lukea uudelleen mitä kirjoitin ja yrittää ymmärtää sen. Eli "Toi "what ever he chooses" oli vähän puoliksi läppä, mutta tarkemmin ajatellen ei välttämättä edes kaukana totuudesta." Tämä ei ole lähelläkään "kirjaimellista väittämää" kuten sanot. Ihan turha yrittää laittaa sanoja muiden suuhun jättämällä puolet quotesta huomiotta. Olen perustellut mielipiteeni ketjuun jo aiemminkin, en koe tarpeelliseksi toistaa samoja juttuja joka sivulle uudelleen. Toi on edelleen puoliksi läppä, niinkuin varmasti tajusit jo alunperinkin, haluat vaan tehdä siitä jotain esimerkkiä ja kinaa.

Mä voisin kaivaa tällasen sun heiton "Veikkaan, että jonkinlaista hätääntynyttä räpiköintiä ja karkuun juoksemista ainakin nähdään, kun Mauler osuu ensimmäisen kerran." Tämäkö on sitten sun todenmukainen ja hieno nakemyksesi ja veikkauksesi että Jones räpiköi hätääntyneenä ja juoksee karkuun ensimmäisestä iskusta... Sit kun heittää jotain vastaavan tasoista takasin niin alkaa itku toisten harhaisuudesta..

Ja noista kliseistä kun mainitsit niin toi sun nokkela "minkä takia et ole jo lyönyt koko omaisuuttasi Jonesin voiton puolesta?" on kaikista latteuksista ehkä se kaikkein klassisin.. c´moon.

Ja sit kaiken tän lomassa sulla on edelleen ballsseja tuomita ja vähätellä toisten mielipiteitä ja uskottavuutta samalla nostaa itseäsi jalustalle muka mahtavine argumentteinesi ja näkemyksinesi.

Ja sun väittämästä "että Gustafssonilla on yleistä käsitystä parempi mahdollisuus voittaa" on ihan totta, en ole väittänyt vastaan. Gussella on mahdollisuus ja jopa ihan kohtuullisen hyvä sellainen, tosin mielestäni huomattavasti pienempi kuin mitä sun hypetys antaa ymmärtää. Vapari on kuitenkin vaparia ja mitä tahansa voi sattua, mielestäni Bones vaan tällä hetkellä huitelee sellaisella tasolla että todella vaikea kuvitella Gussen pystyvän siihen vastaamaan. Jos sanotaan että Gusse on Bonesille tyylillisesti paha vastus niin se on totta, mutta Bones on Gusselle tyylillisesti vielä huommattavasti pahempi.

Atleettisuus ja räjähtävyys näyttelee suurta roolia, kun vastakkain asetetaan kaksi samanpituista ottelijaa. Jones on raameiltaan huomattavasti lihaksikkaampi ja jäntevämpi kuin Gusse. Kaikkialla muualla kuin pystyottelutilanteissa annan Jonesille ison edun, eli clinchissä ja matossa. Pystyssäkin Gusse on aika yksipuolinen nekkailuineen. Jonesin isoin heikkous taas on juuri se nyrkkeily, mutta sen se korvaa häröillä potkuilla ja ulottuvilla kyynerpäillä. Kaikki lhw:n hyvät pystymiehet on näyttänyt huonoilta Jonesia vastaan, pystyssä. Paitsi Machida, joka eteenpäin rynniessä aiheutti pahaa mieltä Bonesille. Jos Gusse astuu häkkiin verenmaku suussa ja menee kirjaimmellisesti "vetämään turpaa" Jonesia, niin saumat voittoon saattaa olla hyvät. Tosin siinäkin alasviedyksi tulemisen vaara kasvaa aikalailla ja äkkiä on ruotsalainen selällään. Jos Gusse taas astuu häkkiin samalla gamepläänillä kuin Shogunia ja Silvaa vastaan, niin lyhyt on ilta. Kaikki edellämainitut huomioonottaen, ei voi muuta kuin pitää Jonesia todella isona ennakkosuosikkina.

Sun mielipide ja samat argumentit on kuultu jo ihan liian monta kertaa, sun mielipide ei varmasti ole jäänyt yhtään keneltäkään huomaamatta, ei ole tarvis toistaa sitä ketjun jokaiselle sivulle.

Älä esitä omia mielipiteitäsi muiden äänellä. Minulla on itse asiassa erittäin vähän suoraa toistoa tässä ketjussa siihen nähden miten paljon materiaalia ja argumentteja olen tuonut tähän keskusteluun. Sinulta sen sijaan on aina luvassa vain tuota samaa minuun kohdistuvaa negaatiota.

Ja btw sinä se olet kyllä se perseeseen ammuttu karhu kun joku kehtaa heittää jotain piikkiä takasin. Koita nyt vähän kestää.

Eihän minun tarvitse kuin yksi provosoiva sanamuoto lisätä silloin tällöin johonkin lauseeseen, niin täällä loukkaannutaan siitä miten joku kehtaa Jonesin ylivoimaa sillä tavalla kyseenalaistaa. Minusta se on vain hauskaa, sillähän sitä keskustelua saadaan aikaan.

Ja vosit ihan itse lukea uudelleen mitä kirjoitin ja yrittää ymmärtää sen. Eli "Toi "what ever he chooses" oli vähän puoliksi läppä, mutta tarkemmin ajatellen ei välttämättä edes kaukana totuudesta." Tämä ei ole lähelläkään "kirjaimellista väittämää" kuten sanot. Ihan turha yrittää laittaa sanoja muiden suuhun jättämällä puolet quotesta huomiotta. Olen perustellut mielipiteeni ketjuun jo aiemminkin, en koe tarpeelliseksi toistaa samoja juttuja joka sivulle uudelleen. Toi on edelleen puoliksi läppä, niinkuin varmasti tajusit jo alunperinkin, haluat vaan tehdä siitä jotain esimerkkiä ja kinaa.

Paitsi, ettet maininnut millään tavalla sitä läpäksi alkuperäisessä viestissäsi vaan jouduit nöyrtymään ja muuttamaan sitä läpäksi vasta sen jälkeen, kun huomautin asiasta.

Mä voisin kaivaa tällasen sun heiton "Veikkaan, että jonkinlaista hätääntynyttä räpiköintiä ja karkuun juoksemista ainakin nähdään, kun Mauler osuu ensimmäisen kerran." Tämäkö on sitten sun todenmukainen ja hieno nakemyksesi ja veikkauksesi että Jones räpiköi hätääntyneenä ja juoksee karkuun ensimmäisestä iskusta... Sit kun heittää jotain vastaavan tasoista takasin niin alkaa itku toisten harhaisuudesta..

Voi hellan lettas sentään :D Pitäisikö tähän nyt koota kaikki tämän ketjun Jonesin hehkutukset Gussen suhteen missä mennään tuosta vielä paljon pidemälle ja jopa yli todellisuusrajojen? Etkö ihan oikeasti ymmärrä pointtiani ilman, että minun pitää alkaa kasaamaan niitä tähän?

Ja noista kliseistä kun mainitsit niin toi sun nokkela "minkä takia et ole jo lyönyt koko omaisuuttasi Jonesin voiton puolesta?" on kaikista latteuksista ehkä se kaikkein klassisin.. c´moon.

Itsehän pokkana väitit, että Jones voi halutessaan päättää miten matsi etenee ja päättyy, yritit oikein vielä perustellakin sitä :D Ymmärräthän, että väitit käytännössä, että Gustafssonilla ei ole mitään sanottavaa ottelun lopputulokseen ja Jonesille riittää voittoon pelkkä halu? Itsehän sinä kirjoitat tuollaisia aivopieruja, ihan turhaan mussutat seurauksista minulle.

Ai niin, sinähän nyt jälkikäteen kiirehdit sanomaan, että se oli "puoliksi läppää". Näköjään tajusit itsekin oman typeryytesi ja pelastit minkä vielä saatoit.

Ja sun väittämästä "että Gustafssonilla on yleistä käsitystä parempi mahdollisuus voittaa" on ihan totta, en ole väittänyt vastaan.

Etpä vissiin. Et ole mitään muuta tehnytkään, kuin keskittynyt ylistämään Jonesin ylivoimaisuutta Gustafssoniin nähden. Alkaa näköjään tulla vähän epävarma olo, kun matsi lähestyy. :D

Bones vaan tällä hetkellä huitelee sellaisella tasolla että todella vaikea kuvitella Gussen pystyvän siihen vastaamaan.

Tämä on se sinun linja mitä olet koko ajan pitänyt. Jos sinun on vaikea edes kuvitella miten Gusse pystyisi Jonesin tason haastamaan, niin älä sitten samaan aikaan esitä, että sinunkin mielestä Gussella on yleistä käsitystä parempi mahdollisuus voittaa.

- - - Updated - - -

Aika moni täällä on sanonu maulerin olevan Jonesin uran kovin testi.mikä on tikkuukon veikkaus ottelun lopputuloksesta?itse uskon vakaasti Jonesin voittoon,tuli se sit keskeytyksellä tai pisteillä.helppo ottelu tämä ei tule olemaan kummallekkaan.

Jonesin subivoitto vie suurimmat prosentit minun pelikirjassa. Kaiken kaikkiaan olen alusta asti nähnyt Gussella n.30-35% saumat voittoon tässä matsissa. Voisin nostaa sen jopa 40% jos tietäisin enemmän jotain positiivista Gussen bjj:n (lähinnä subipuolustuksen) tasosta tänä päivänä.

Jones on raameiltaan huomattavasti lihaksikkaampi ja jäntevämpi kuin Gusse. Kaikkialla muualla kuin pystyottelutilanteissa annan Jonesille ison edun, eli clinchissä ja matossa.

Puhut vain yläkropasta. Gusse on alakropastaan (jalat ja lantion seutu) huomattavasti lihaksikkaampi ja jäntevämpi kuin Jones. Oma mututuntumani on, että Gusse on vahvempi kuin Jones ja se tulee näkymään mm.clinchissa tasaisena vääntönä.

Pystyssäkin Gusse on aika yksipuolinen nekkailuineen.

Niinkö meinaat..

tumblr_mert2fc8Iz1qaa8d1o1_500.gif

tumblr_mersz8t9qp1qaa8d1o1_500.gif

Btq1v8.gif

mma_e_gustafsson2_576.jpg

Pudottanut yksipuolisella nyrkkeilyllään vastustajia ainakin jabilla, crossilla, koukulla, upparilla..

Diabate on kyllä erittäin lähellä Jonesia ulottuvuudeltaan. Jonesin vastustajista ainoastaan Bonnarilla oli Diabateen verrattava reach, mutta Diabate on potkunyrkkeily ja muay thai taustallaan tyylillisesti lähempänä Jonesia kuin Bonnarin pysty Alexin pystyä. Pitäisin Diabatea muutenkin parempana mittarina kuin Bonnaria puhtaasti pystyottelun näkökulmasta.

Mitäpä jos vain sovittaisiin, että kummallakaan ei tule tässä ottelussa olemaan niin merkittävää ulottuvuusetua, että sillä voisi ottelun tulosta selitellä suuntaan tai toiseen?

Katsotaampa vielä lukemat:

Jon "Bones" Jones - Official UFC® Fighter Profile

Alexander Gustafsson - Official UFC® Fighter Profile

Gussen osumatarkkuus 36%, Jones 53%. Osumien välttely: 67%, Gusse 56%. Alasviennit Jonesille 62%, Gusse 50%. Alasvientien puolustus: Jones 100%, Gusse 84% jne...

Ottaen huomioon, että Jones on kohdannut paljon kovempaa kilpailua kuin Gusse niin lukemien valossa homman pitäisi olla aika selvää pässinlihaa. Gusselle pisteet jos pääsee kolmanteen erään saakka.

En vaan nää et Gusse pystyis puolustautumaan Jonesin alasvienneistä kun kuitenkin 5 erää aikaa.Subipuolustus ja tdd on ne kysymysmerkit tässä.Voihan se olla et Jones ottaa pari napakkaa ja menee gameplanit ihan sekasin mut en jaksa uskoa.

Kyl Jonesin kulmassa osataan neuvoa miten se decission voitto otetaan jos alkaa näyttää pahalta joten en jaksa nähdä kyl mitenkään Maulerin vievän ainakaan pisteillä.

En usko et Jones lähtee tähän yhtä aggresiivisesti ku esim Sonnenia vastaan mut tuskin mennään pisteille.Toisaalta jos Maulerin alasviennit on tosiaan Tikkukon hehkuttamaa tasoa niin voi olla et Jones sit päättää pitää matsin pystyssä who knows.

Jännä matsi ja kummallakin on paljon todisteltavaa.Jones haluu näyttää että ei oo vaan reachin takia siel korkeimmalla pallilla ja Mauler ofc nälkänen haastaja kellä on näytönpaikka nyt jos koskaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katsotaampa vielä lukemat:

Jon "Bones" Jones - Official UFC® Fighter Profile

Alexander Gustafsson - Official UFC® Fighter Profile

Gussen osumatarkkuus 36%, Jones 53%. Osumien välttely: 67%, Gusse 56%. Alasviennit Jonesille 62%, Gusse 50%. Alasvientien puolustus: Jones 100%, Gusse 84% jne...

Ottaen huomioon, että Jones on kohdannut paljon kovempaa kilpailua kuin Gusse niin lukemien valossa homman pitäisi olla aika selvää pässinlihaa. Gusselle pisteet jos pääsee kolmanteen erään saakka.

Noiden perusteella nyt aika huono lähteä voittajaa valitsemaan, toi on sitä samaa mma-matikkaa eli ei toimi. Tota kun pelkästään kattoo niin selviää sekin että Gusse on paljon parempi painija kuin esim. phil davis, sekä viemään maihin että puolustamaan.

edit: Näköjään A. Silva on myös Sonnenia paljon kovempi painija! Kattokaa nyt noita statseja!

Kyllä se Gussen alasvientipuolustus/mattopuolustus hyvin pitkälti tulee tän ratkaisemaan. Pystyssä Gusse on nopea, erittäin hyvin liikkuva ja kovalyöntinen. En oikein näe miten Jonesin normaali pystytyyli toimisi Gussea vastaan, kun sitä älytöntä reachietua ei tällä kertaa ole. Aika erikoista miten täällä porukka tuntuu pitävän Jonesin jonkinlaisena tyrmäyskoneena mikä jotenkin mystisesti vie Gussea pystyssä. Jonesin pysty perustuu ufc:n parhaaseen reachin hyödyntämiseen ja kyynärpäihin/polviin clinchissä, mutta nyrkkeily/potkuetäisyydeltä se ei kyllä mitään tyrmäysiskuja heitä.

Jos Jones osottaisi pystyvänsä viemään Gussea myös pystyssä selvästi dominoiden, niin olisin kyllä aika monttu auki ja sanaton. Minun puolesta miestä voisi kutsua vaikka GOAT:iksi sen jälkeen. Olisi vaikeaa keksiä enää sen jälkeen mitä todistettavaa miehellä voisi enää lhw:ssa olla ketään vastaan.

Wednesday night was a big one for Glover Teixeira.

He beat Ryan Bader in main event, in the 1st round, via TKO, in front of his hometown, earning knockout of the night. That pushed his win stream to an astonishing 20 in a row (five in the UFC), and earned him a shot at the winner of the title fight between light heavyweght champion Jon Jones and challenger Alexander Gustafsson at UFC 165 on September 21.

Teixeira thinks that Jones will win, and that is how he likes it.

"My dream is to get the belt, but I believe Jon Jones will win," Teixeira told MMA Junkie. "That's the way I see it, and I definitely prefer to fight him, in a certain manner because Jon Jones has a better name. He's been a champ for a long time, so whoever goes to face him has to be very focused, very well-trained."

"The knockout power, I believe I have it, and if I hit him, he's going to go down."

Noiden perusteella nyt aika huono lähteä voittajaa valitsemaan, toi on sitä samaa mma-matikkaa eli ei toimi. Tota kun pelkästään kattoo niin selviää sekin että Gusse on paljon parempi painija kuin esim. phil davis, sekä viemään maihin että puolustamaan.

edit: Näköjään A. Silva on myös Sonnenia paljon kovempi painija! Kattokaa nyt noita statseja!

Kyllä statsien pohjalta on parempi tehdä johtopäätöksiä kuin puhtaan mututuntuman. Toki noissa seikkoja jotka pitää ottaa huomioon, mutta kyllähän nuo kertovat esim. miesten pystyottelusta.

Kyllä statsien pohjalta on parempi tehdä johtopäätöksiä kuin puhtaan mututuntuman. Toki noissa seikkoja jotka pitää ottaa huomioon, mutta kyllähän nuo kertovat esim. miesten pystyottelusta.

http://www.cagepotato.com/cagepotato-databomb-7-breaking-down-the-ufc-light-heavyweights-by-striking-performance/

:) Voit vedota ainoastaan Jonesin kovempaan vastustajien tasoon mikä on täysin aiheellistakin ja niin kuuluu tehdäkin, mutta puhtaasti statsien valossa Jones ei pärjää pystyottelun vertailussa lähellekään Gustafssonille.

"Standup Striking Pace: Prior analysis reveals that outpacing your opponent is a key predictor of success, and certainly correlates with winning decisions as it reflects which fighter is dictating the pace of the fight. Here, I’ve used the total number of standup strikes thrown as a ratio to the same output from a fighter’s opponents. All strikes attempted from a standup position are counted, including body shots and leg kicks. This is the horizontal axis in the graph, and the average for the whole division must be 1, so fighters with superior pace appear further to the right."

"Knockdown Rate: The objective of every strike thrown is to hurt your opponent, and knockdowns reflect a fighter that has connected with a powerful strike. I’ve used the total number of knockdowns a fighter landed divided by the number of landed power head strikes to see who does the most damage per strike landed. The size of the bubble for a fighter indicates their relative knockdown rate; the bigger the bubble, the higher their knockdown rate".

Gusse siis vie Jonesia noilla molemmilla alueilla ja kirkkaasti. Ja edelleen, sillä vastustajien tasolla on iso merkitys, mutta toin tämän nyt esille, kun halusit vertailla puhtaasti niitä statseja.

CagePotato Databomb #7: Breaking Down the UFC Light-Heavyweights by Striking Performance | Cagepotato

:) Voit vedota ainoastaan Jonesin kovempaan vastustajien tasoon mikä on täysin aiheellistakin ja niin kuuluu tehdäkin, mutta puhtaasti statsien valossa Jones ei pärjää pystyottelun vertailussa lähellekään Gustafssonille.

"Standup Striking Pace: Prior analysis reveals that outpacing your opponent is a key predictor of success, and certainly correlates with winning decisions as it reflects which fighter is dictating the pace of the fight. Here, I’ve used the total number of standup strikes thrown as a ratio to the same output from a fighter’s opponents. All strikes attempted from a standup position are counted, including body shots and leg kicks. This is the horizontal axis in the graph, and the average for the whole division must be 1, so fighters with superior pace appear further to the right."

"Knockdown Rate: The objective of every strike thrown is to hurt your opponent, and knockdowns reflect a fighter that has connected with a powerful strike. I’ve used the total number of knockdowns a fighter landed divided by the number of landed power head strikes to see who does the most damage per strike landed. The size of the bubble for a fighter indicates their relative knockdown rate; the bigger the bubble, the higher their knockdown rate".

Gusse siis vie Jonesia noilla molemmilla alueilla ja kirkkaasti. Ja edelleen, sillä vastustajien tasolla on iso merkitys, mutta toin tämän nyt esille, kun halusit vertailla puhtaasti niitä statseja.

Jaa, kovempi tahti ja enemmän tiputuksia. Silti huonommin osuu ja suojaa kuin Jones. Ei siitä tahdista paljoa iloa ole jos syö osumia jatkuvasti eikä itse osu. No onhan Gussella tyrmäysvoimaa ja siinä se mahis onkin. Vai meinaatko oikeasti, että Gusse on muka parempi pystyottelija kuin Jones? Taino tottakai meinaat, mutta pettymys on luvassa.

Eihän minun tarvitse kuin yksi provosoiva sanamuoto lisätä silloin tällöin johonkin lauseeseen, niin täällä loukkaannutaan siitä miten joku kehtaa Jonesin ylivoimaa sillä tavalla kyseenalaistaa. Minusta se on vain hauskaa, sillähän sitä keskustelua saadaan aikaan.
Itse myönnät ensin provosoivasi tarkoituksella ja sitten heti itse astut omaan ansaasi ja kilahtelet kun joku piikittää vastaan. :D

Paitsi, ettet maininnut millään tavalla sitä läpäksi alkuperäisessä viestissäsi vaan jouduit nöyrtymään ja muuttamaan sitä läpäksi vasta sen jälkeen, kun huomautin asiasta.
Sanoin jo aiemmin että heitin vain samalla tasolla takaisin sun kuin sun ääliömäinen Jonesin karkuunjouksemis räpiköinti läppä oli. Kerrataanko vielä?

Itsehän pokkana väitit, että Jones voi halutessaan päättää miten matsi etenee ja päättyy, yritit oikein vielä perustellakin sitä :D Ymmärräthän, että väitit käytännössä, että Gustafssonilla ei ole mitään sanottavaa ottelun lopputulokseen ja Jonesille riittää voittoon pelkkä halu? Itsehän sinä kirjoitat tuollaisia aivopieruja, ihan turhaan mussutat seurauksista minulle.
Itsehän pokkana väitit että Bones juoksee karkuun räpiköiden kun Gus lyö ensimmäisen kerran... Get the point?

Ai niin, sinähän nyt jälkikäteen kiirehdit sanomaan, että se oli "puoliksi läppää". Näköjään tajusit itsekin oman typeryytesi ja pelastit minkä vielä saatoit.
Niin mutta sä et vieläkään ole pehmentänyt tota sun argumenttia Gussen ensimmäisestä lyönnistä jolla Bones laitetaan räpiköimään.. Mä katsos ajattelin että se oli läppää ja vastasin samalla tasolla takaisin. Olin siis ilmeisesti väärässä ja olit tosissaasi etkä ole vieläkään tajunnut kuinka typerä väitteesi on... :face:

Etpä vissiin. Et ole mitään muuta tehnytkään, kuin keskittynyt ylistämään Jonesin ylivoimaisuutta Gustafssoniin nähden. Alkaa näköjään tulla vähän epävarma olo, kun matsi lähestyy. :D
Olen kyllä tuonut mielipiteeni esiin myös Gussen mahdollisuuksista ja kyvyistä. Ihan samoin sinä olet itse keskittynyt hehkuttamaan Gussen ylivoimaisen upeita ominaisuuksia jatkuvasti ja vieläpä moniin ketjuihin. Taas syytät jostain johon itse ihan samalla tavalla syyllistyt. Epävarma olo mistä? Mehän veikataan voittajaksi samaa miestä... ja olen aika monta kertaa sanonut että toivoisin Gussea voittajaksi.

Tämä on se sinun linja mitä olet koko ajan pitänyt. Jos sinun on vaikea edes kuvitella miten Gusse pystyisi Jonesin tason haastamaan, niin älä sitten samaan aikaan esitä, että sinunkin mielestä Gussella on yleistä käsitystä parempi mahdollisuus voittaa.
Ja sekös sua vittuttaa. Ja edelleen olen sitä mieltä että Gussella on paremmat mahdollisuudet kuin mitä yleisesti annetaan ymmärtää. Koita nyt vaan kestää se. Ihan turhaan yrität lokeroida mua joksikin mitä en ole.

Jaa, kovempi tahti ja enemmän tiputuksia. Silti huonommin osuu ja suojaa kuin Jones. Ei siitä tahdista paljoa iloa ole jos syö osumia jatkuvasti eikä itse osu.

Tuosta mainitsemastasi osumaprosentista sen verran, että sehän ei luonnollisesti kerro mitään vielä siitä montako iskua ottelija osuu. Gustafssonin kaikkien iskujen ei ole tarkoituskaan osua vaan miehen ottelutyyliin kuuluu ahkeralla jabin käytöllä hallita etäisyyttä vastustajaan ja siitä johtuu alhainen osumaprosentti, koska ne lasketaan yrityksiksi osua. Siitä myös johtuu Gussen niin selvä jyräys tuossa linkkaamassani taulukossa, koska siinäkin lasketaan mukaan kaikki iskut. Molemmat statsit siis vääristävät tavallaan eri suuntiin oleellista infoa Gustafssonin ottelutyylistä johtuen.

Jos katsotaan ihan puhtaasti sen mukaan, kuinka paljon Jones ja Gustafsson oikeasti osuvat vastustajiinsa, niin vertailun vuoksi Fightmetricin statsien mukaan:

Gustafsson vs Shogun: Merkittävät iskut 72/156 ja kaikki iskut 128/215.

Jones vs Evans: Merkittävät iskut 105/214 ja kaikki iskut 116/228.

FightMetric - MMA Statistics : SQL/XML Data Feeds

Otin nuo kaksi matsia vertailuun siksi, että molemmissa osumissa lähes kaikki iskut jaettiin pystyssä, vastustajien taso on lähempänä toisiaan mitä muissa ottelupareissa ja kyseessä on matsit missä molemmat iskivät kaikkein eniten tähän asti pystyssä.

Gustafsson osui Shoguniin 3 erän aikana enemmän iskuja mitä Jones Evansiin 5 erän eli lähes tuplasti pidemmän ajan aikana. (Gussella keskimäärin noin 43 osunutta iskua per erä, Jonesilla noin 24 per erä).

Kuten huomaat, Gustafssonilla on myös merkittäviä iskuja enemmän kuin Jonesilla, kun se suhteutetaan otteluaikaan. (Gussella keskimäärin 25 merkittävää iskua per erä, Jonesilla 21 per erä).

Siinä olet ihan oikeassa, että Jonesilla on parempi puolustus. Ei Gustafssonillakaan huono ole millään mittarilla, mutta Jonesia vastaan ei kukaan pärjää siinä vertailussa. Gusse on tavallaan jo näyttänyt varsin lupaavia viitteitä siitä miten mies ottaa koviakin osumia vastaan. Mielestäni onkin paljon mielenkiintoisempaa kytätä tässä matsissa sitä miten Jones tulee reagoimaan jos/kun myös hän tulee nyt ottamaan enemmän osumaa mitä on tähän asti totuttu näkemään.

Itse myönnät ensin provosoivasi tarkoituksella ja sitten heti itse astut omaan ansaasi ja kilahtelet kun joku piikittää vastaan. :D

Minähän juuri toivon sitä, että piikitätte, että pääsen vastailemaan. Haluan mahdollisimman paljon keskustelua, mielummin kuitenkin asiallista ja rakentavaa. Jos sitä ei muuten tahdo syntyä, niin pieni piikki silloin tällöin on mielestäni ihan paikallaan, jotta keskustelu saa taas uutta virtaa.

Sanoin jo aiemmin että heitin vain samalla tasolla takaisin sun kuin sun ääliömäinen Jonesin karkuunjouksemis räpiköinti läppä oli. Kerrataanko vielä?

Tiedän. Luuletko, etten osannut odottaa juuri sinun reaktiota siihen viestiin? Sinua varsinkin on helppo ohjailla yksittäisilläkin sanavalinnoilla, tietää aina mitä sieltä tulee seuraavaksi. "Yritin kyllä kertoa sinulle Machidasta", haha ;)

Itsehän pokkana väitit että Bones juoksee karkuun räpiköiden kun Gus lyö ensimmäisen kerran... Get the point?

En väittänyt, veikkasin. Tarkka lainaus: Veikkaan, että jonkinlaista hätääntynyttä räpiköintiä ja karkuun juoksemista ainakin nähdään, kun Mauler osuu ensimmäisen kerran.

Miksi en saisi veikata? Joku toinen veikkaa esim tyyliin: Siinä ei paljoa svedun nekkailut paina, kun Jones vie tonttiin heti, kun siltä tuntuu ja hellbowta satelee Gussen naamaan tms.

Niin mutta sä et vieläkään ole pehmentänyt tota sun argumenttia Gussen ensimmäisestä lyönnistä jolla Bones laitetaan räpiköimään.. Mä katsos ajattelin että se oli läppää ja vastasin samalla tasolla takaisin. Olin siis ilmeisesti väärässä ja olit tosissaasi etkä ole vieläkään tajunnut kuinka typerä väitteesi on... :face:

Se oli tarkkaan harkittu sanamuoto keskustelun sytyttämiseksi, mutta odotan myös ihan aidosti kiinnostuneena sitä hetkeä, kun Gusse lyö Jonesia ensimmäisen kerran. Niin moni vastustaja on tipahtanut niin nopeasti ottelun alettua Gussea vastaan, että se on hyvän piikin lisäksi myös täysin legit ja perusteltu näkökulma.

Olen kyllä tuonut mielipiteeni esiin myös Gussen mahdollisuuksista ja kyvyistä. Ihan samoin sinä olet itse keskittynyt hehkuttamaan Gussen ylivoimaisen upeita ominaisuuksia jatkuvasti ja vieläpä moniin ketjuihin.

Olen kirjoittanut parin eventin spoiler-ketjuihin tästä matsista vähän ennen kuin ketjut ovat hautautuneet unholaan, joten äläpäs nyt yritä leimata minua joksikin ot-kirjoittelijaksi. Tämä väittely sinun kanssa sen sijaan on aina ot:ta. Voisit jatkossa kirjoittaa avautumisesi minulle vaikka privaattina, koska tällainen inttäminen kanssasi vain pilaa tämän muuten niin hyvän ketjun.

Ja edelleen olen sitä mieltä että Gussella on paremmat mahdollisuudet kuin mitä yleisesti annetaan ymmärtää. Koita nyt vaan kestää se. Ihan turhaan yrität lokeroida mua joksikin mitä en ole

Et voi olla tuota mieltä ja samaan aikaan sanoa, että sinun on vaikea edes kuvitella miten Gusse pystyisi Jonesin tason haastamaan. Ymmärräthän, että noissa on aika iso ristiriita? Näet luultavasti Gussella n.20% saumat maksimissaan (olenko oikeassa?), jolloin asettuisit juuri sinne keskiarvon (bookkerit/gallupit) tuntumaan.

Ps.Siltä osin kun haluat jatkaa ot:linjalla, niin laita minulle jatkossa vaikka asiasi privana niin vastailen sitten sitä kautta. Ei pilata tätä ketjua.

Back
Ylös Bottom