UFC 165: Jones vs. Gustafsson

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on menny ihan ohi tämä mauler komeetta.kenet se on voittanu vakuuttavammin kuin jones? Hyvä et löytyy uskoa omaa suosikkia kohtaan,mut siinä ei usko auta,ku mauler joutuu selältään syömään Jonesin kyynerpäitä.ps.laita taas jotain kivoja giffejä teorioittesi tueksi:)

Mielenkiintoista nähdä tipahtaako Joneskin kanveesiin heti matsin alkuhetkillä Shogunin, Silvan, Diabaten, Hammanin ja Janitorin tapaan. Veikkaan, että jonkinlaista hätääntynyttä räpiköintiä ja karkuun juoksemista ainakin nähdään, kun Mauler osuu ensimmäisen kerran.

Onneksi vaikutat tasapainoiselta kaverilta, joka osaa käsitellä pettymyksiä. Suosittelen kuitenkin perisuomalaiseen tyyliin varaamaan sikspäkin jääkaappiin ottelua seuraavalle sunnuntaille.

Mielenkiintoista nähdä tipahtaako Joneskin kanveesiin heti matsin alkuhetkillä Shogunin, Silvan, Diabaten, Hammanin ja Janitorin tapaan. Veikkaan, että jonkinlaista hätääntynyttä räpiköintiä ja karkuun juoksemista ainakin nähdään, kun Mauler osuu ensimmäisen kerran.

Todennäköisempää lienee kuitenkin se että Mauler pyllähtää mattoon heti kun Bones niin päättää ja sitä hätääntynyttä räpiköintiä nähdään Maulerilta kyynärpääsateen alla. Ennen kuin Mauler on toipudut adrenaliinihumalsta niin Bones hapettaa Ruottin pojan luovutukseen kuten Machidan, Rampagen, Baderin tai O´Brienin..

Toivoisin kyllä että nähtäis tasaisempi ottelu kuin yleensä Bonesin kehässä ollessa. Toivotavasti Mauler on keksinyt jotain lääkkeitä, koska sillä mitä häneltä toistaiseksi on nähty ei Bonesia yllätetä.

Onneksi vaikutat tasapainoiselta kaverilta, joka osaa käsitellä pettymyksiä. Suosittelen kuitenkin perisuomalaiseen tyyliin varaamaan sikspäkin jääkaappiin ottelua seuraavalle sunnuntaille.

Perus nuthugger, seuraava altteri tulee olemaan Cain>Jones ja itketään miksei se Jones mene jo ylös. Tässä voidaan vielä mainita että Gusse aloittaa cuttinsa ilmeisesti noin 240lbs lihoista joten voidaan laskea se isommaksi kuin Jones, joten ei sitä tekosyytä nyt käytetä sitten matsin jälkeen. Liian pitkät kädet on vielä OK.

Veikkaan ettei tule niin helppoa matsia Jonesille mitä lyhyempiä kavereita vastaan. Lyhyempää vastaan pitkä kaveri pystyy lyömään nyrkillä/kyynärpäillä mountista paljon helpommin, kuin mitä saman mittaista tai pidempää vastaan. Tästä johtuen en usko matsin kulminoituvan tähän. Ennemmin veikkaan, että Gustafsson ottaa pari kovaa pommia pystyssä, hyppypolvea kroppaan ja sen jälkeen maahan jossa Jones pääsee iskemään pari kertaa tuomarin tullessa väliin. Mielenkiintoiseksi matsi menisi siinä kohtaa, jos Gustafsson saisi pystyssä pari kunnon osumaa, niin nähtäisiin miten Jones reagoisi tilanteeseen. Tuskin Jones mitään kilppareita tuossa tilanteessa vetäisi, mutta jonkinlainen painopisteen muutos Gustafssonin eduksi voi sotkea Jonesin suunnitelmat.

Jonesin kyynärpäistä tulee mieleen David Loiseau kyynärpää GnP parhaimmillaan. Loiseau kun pääsi guardista niitä jakelemaan niin kylmät väreet meni ruudun takanakin ja naamat aukeili häkissä. Jonesissa on jotain samaa. Minusta se ulottuvuus ei ole se kaikkein merkittävin tekijä vaan mielumminkin se räjähtävyys millä ne lähtee. Loiseau oli kyllä tässä aivan ylitse muiden, harmi että kaverin paketti (pää) hajos täysin Franklin selkäsaunan jälkeen.

Veikkaan, että Jonesia kyllä on aiemminkin lyöty kovaa nassuun ettei ihmeellisemmin ala räpiköimään...

En usko, että on lyöty niin kovaa mitä Gustafsson tulee lyömään.

Mulla on menny ihan ohi tämä mauler komeetta.

Aika monelta on mennyt, siksihän tämä onkin niin hauskaa :)

kenet se on voittanu vakuuttavammin kuin jones?

Miksi pitäisi olla voittanut jonkun vakuuttavammin? Täysin epäoleellista, mutta Alex voitti Janitorin käytännössä yhdellä jabilla eli on ihan perusteltua sanoa, että voitti Janitorin vakuuttavammin kuin Jones. Voitti myös Hamillin vakuuttavammin lyömällä Hamillin ensin pystyssä kanveesiin ja lopettamalla sen jälkeen sääntöjenmukaisilla kyynärpäillä ja gnp:llä, toisin kuin Jones.

Hyvä et löytyy uskoa omaa suosikkia kohtaan,mut siinä ei usko auta,ku mauler joutuu selältään syömään Jonesin kyynerpäitä.ps.laita taas jotain kivoja giffejä teorioittesi tueksi:)

Kohtahan se nähdään.

Olen tyytyväinen jos matsi on tasainen, kävi miten kävi. Se riittää jo siihen, että kaikki teistä joutuvat tunnustamaan olleensa väärässä Gustafssonin tason suhteen suhteessa Jonesiin. Vaikka Gustafsson häviäisikin, niin jos se tulee tasaisella matsilla, niin sekin jo riittää antamaan todella hyvää nostetta Maulerin uralle jatkossa ajatellen uutta sopimusta, palkkausta, fanimäärän lisääntymistä jne.

Todennäköisempää lienee kuitenkin se että Mauler pyllähtää mattoon heti kun Bones niin päättää ja sitä hätääntynyttä räpiköintiä nähdään Maulerilta kyynärpääsateen alla. Ennen kuin Mauler on toipudut adrenaliinihumalsta niin Bones hapettaa Ruottin pojan luovutukseen kuten Machidan, Rampagen, Baderin tai O´Brienin..

Eikös veikkauksesi ollut ainakin vähän aikaa sitten vielä 1 erän TKO-voitto Jonesille? Etkö olekaan enää niin varma siitä..

Perus nuthugger, seuraava altteri tulee olemaan Cain>Jones ja itketään miksei se Jones mene jo ylös.

Itse asiassa haluaisin nähdä vielä mielummin Gussen hw:ssa. Olet aika pihalla sen suhteen mitä luulet minun ajattelevan.

Tässä voidaan vielä mainita että Gusse aloittaa cuttinsa ilmeisesti noin 240lbs lihoista joten voidaan laskea se isommaksi kuin Jones, joten ei sitä tekosyytä nyt käytetä sitten matsin jälkeen. Liian pitkät kädet on vielä OK.

Pidän Gussea vähintään yhtä isona kuin Jones, joten se siitä. Jos haluat käyttää Gussen isompaa kokoa tekosyynä jos Jones häviää, niin siitä vain.

Tää on kyllä ehdottomasti tämän vuoden eniten odotettu ottelu.
Sitä vaan toivoo naapurin pojan voittoa kädet ja jalat ristissä. En siksi ettenkö pitäisi Jonesista mutta olisihan se aika eeppistä saada LHW champpi tuohon naapuripitäjään!
Jäin myös miettimään tuota Santosin ja Cainin jälleenkohtaamista. Vaikka Santos on all time yksi lempi ottelijoista, en kertakaikkiaan nää Santosille muuta mahdollisuutta kuin sen mitä ensimmäiessä kohtaamisessa kävi. Viitaten tuohon Ruttenin haastikseen, aika vaikea otella kun toinen tulee päälle kuin höyryveturi kongin kilahtaessa ja lopettaa vasta 5 erä loppuu. Olisi tdd kuinka hyvä tahansa.

Itse nyt en ole kun vahan potkunyrkkeillyt, mutta se on ihan saatanan rankkaa otella jo pelkastaan pystyottelua kaveria vastaan joka liikkuu jatkuvasti eteenpain. Ei paase hengahtamaan missaan valissa, jatkuvasti saa jannittaa lihaksia eika saa omaa pelia kayntiin helpolla.

Samaa mielta yllaolevan postauksen kanssa, jos JDS ei osu kovaa kuten ekassa matsissa, Cain vie. Cain vahva ennakkosuosikki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös veikkauksesi ollut ainakin vähän aikaa sitten vielä 1 erän TKO-voitto Jonesille? Etkö olekaan enää niin varma siitä..

En ole koskaan väittänyt olevani varma.

Veikkaukseni on Bones by what ever he chooses. Vaikka sitten TKO jos niin on mieluisempi..

En ole koskaan väittänyt olevani varma.

Veikkaukseni on Bones by what ever he chooses. Vaikka sitten TKO jos niin on mieluisempi..

Muistaakseni aika varman oloisesti sen silloin muotoilit jollain onelinerilla, en jaksaisi alkaa kaivamaan sitä tähän. "Bones by what ever he chooses" kuulostaa pelkkänä kliseenä vielä typerämmältä ja ylimielisemmältä. Huvittavaa miten jengiä pännii, kun hehkutan Gustafssonin mahdollisuuksia, kun samaan aikaan itse kirjoitatte tuollaisia naurettavuuksia.

Itsekin haluaisin uskoa Gussen mahdollisuuksiin, mutta tähän astisilla näytöillä joutuu olemaan vielä hieman skeptisellä kannalla. Tuosta saattaa tulla ihan tasaväkinen mittelö, mutta veikkaan Jonesin olevan vielä himpun verran edellä, jonka ansiosta säilyttää myös mestaruutensa.

Vaparissa kaikki on kuitenkin onneksi mahdollista (jep, vanha klisee), joten jännäkakka housussa tätä saa odotella. Jännitystä lisätäkseni taidan sijoittaa muutaman riposen Gussen voiton puolesta. Lisäksi tekisi mieli ottaa kiinni tuo tuomariäänille meneminen.

Veikkaan, että Jonesia kyllä on aiemminkin lyöty kovaa nassuun ettei ihmeellisemmin ala räpiköimään...
Räpiköinti nyt on ehdottomasti väärä sana, sillä Jones on selviytynyt hyvin niistä osumista, jotka on urallaan saanut. Näitä osumia ei nyt kuitenkaan tule mieleen kuin kaksi. Jones on (muistini mukaan) ottanut kaksi pikkuisen kovempaa osumaa vastaan. Lyoto löi yhden hyvän osuman ja Evansin potku oli hyvä.

Vaikea sanoa oliko kumpikaan välttämättä mitään tyrmäysiskuja, mutta hiljaisia ne eivät olleet. Jones ei missään nimessä mikään lasileuka ole, mutta graniittileukakin on tässä vaiheessa ehdotonta liioittelua (ennen kuin paremmin tiedetään).

Jones ei todellakaan syönyt näitä kahta osumaa nallekarkkien tavoin. Selvisi niistä kyllä kunnialla, mutta otti heti pakin päälle ja laittoi kädet suoriksi estäen vastustajan lähentelyt. Kumpikaan näistä vastustajista ei lähtenyt missään nimessä jahtaamaan Jonesia siinä vaiheessa, vaan antoivat Jonesin pakitella ja keräillä rauhassa.

Totuus on, että vielä ei tiedetä onko Jonesia ylipäänsä mahdollista lyödä maihin. Minusta olisi mukavaa nähdä Maulerin oikeasti etenevän siinä vaiheessa, kun iskuja on perille annettu. Puhtaassa iskujen vaihdossa uskon Maulerin olevan se antava osapuoli, joka pakottaa Jonesin perääntymään.

Mauler treenaa helvetisti painia ja varmasti on kehittynyt nousemaan matosta ylös. Iskujen kestävyys Maulerilla on ihan huippuluokkaa, joten voisin kuvitella miehen etenevän melko rohkeasti Jonesia kohti ilman pelkoa. Alasviennin pelko Jonesia vastaan on tosin niin suuri, ettei varmasti Ruotsin poika halua koettaa miltä siellä matossa tuntuu olla alimmaisena. Se pelko takaraivossa on omiaan vesittämään pystyottelemisen sujuvuuden.

Historia myös osoittaa, että kerran kun selältään on Jonesia vastaan otellut, on osumia otettu sen verran, ettei keho enää toimi kuten pitäisi.

Muistaakseni aika varman oloisesti sen silloin muotoilit jollain onelinerilla, en jaksaisi alkaa kaivamaan sitä tähän. "Bones by what ever he chooses" kuulostaa pelkkänä kliseenä vielä typerämmältä ja ylimielisemmältä. Huvittavaa miten jengiä pännii, kun hehkutan Gustafssonin mahdollisuuksia, kun samaan aikaan itse kirjoitatte tuollaisia naurettavuuksia.

OT: Itseä on alkanut hieman pännimään se, kuinka tartut melkein jokaisen viestiin jossa puhutaan jotenkin Mauleriin liittyen ja välillä on hieman vaikuttanut, että menisi semmoiseen Japimaiseen touhuun. Tietenkin keskustelua on mukava lukea, mutta välillä on tullut sellainen "kuultu jo"-fiilis. Ei siinä, kyllä sulla on hyviä postauksia (varsinkin edellisellä acolla). :)

Itse heittelet vastaavia piikkejä niin koita nyt hyvä mies kestää jos joku nakkelee niitä takasin.

Ja jos jollain on mielipide niin miksi sulla on oikeus kutsua sitä typeräksi ja ylimieliseksi. Toi "what ever he chooses" oli vähän puoliksi läppä, mutta tarkemmin ajatellen ei välttämättä edes kaukana totuudesta. IMO Kuten muutama muukin (esim.Andy, Fedor, Aldo jne.) uransa peakissa Bones on mielestäni tällä hetkellä sillä tasolla itseluottamuksen, fysiikan ja taitojen (muihin verrattuna) suhteen että pystyy halutessaan valitsemaan sen miten ottelu menee ja jopa sen miten se päätty. Mauler on mielenkiintoinen vastus tyylillisesti, mutta niin on sanottu monesta muustakin jyrän alle jääneestä. Mauler on ollut ihan vakuuttava, mutta mitään niin ihmeellistä ei ole nähty ja hänen dokumentoidut heikkoutensa ovat vieläpä Bonesin parhaat aseet. Ei hyvälle näytä, valitettavasti.

Edelleen sanon että toivon olevani väärässä, mutta pahoin pelkään/uskon että kehässä nähdään taas uusi ja entistäkin dominoivampi Bones.

Luulen että matsin ratkaiseva tekijä tulee olemaan se miten ruotsin pojan pää kestää.
Jos uskaltaa luottaa omaan tekemiseen ja painaa lyönneillä räjähtävästi ja rennosti päälle niin Jones joutuu hankalan paikan eteen.
Jos taas alkaa pätkääkään jarruttelee tai ottamaan liian varovaisesti alasviennin pelossa niin uskon Jonesin pärjäävän varsin hyvin pystyssä ja saavan vielä sen alasvienninkin.

OT: Itseä on alkanut hieman pännimään se, kuinka tartut melkein jokaisen viestiin jossa puhutaan jotenkin Mauleriin liittyen ja välillä on hieman vaikuttanut, että menisi semmoiseen Japimaiseen touhuun. Tietenkin keskustelua on mukava lukea, mutta välillä on tullut sellainen "kuultu jo"-fiilis. Ei siinä, kyllä sulla on hyviä postauksia (varsinkin edellisellä acolla). :)

Aika monta kertaa on myös kuultu miten Jones on ottelijana ihan eri maailmasta, parempi Gustafssonia joka osa-alueella, vie Gussen mattoon heti kun tahtoo, takoo helpon lopetuksen matossa kyynärpäillä jne. Jos täällä ei olisi yleisenä käytäntönä huudella niitä vuorenvarmoja profetioita, niin ei tarvitsisi niin usein muistuttaa realiteeteista.

Itse heittelet vastaavia piikkejä niin koita nyt hyvä mies kestää jos joku nakkelee niitä takasin.

Olen ehkä pari kertaa tässä viimeisen vuoden aikana kirjoittanut "varmana", että Gustafsson voittaa Jonesin ja olen silloin lisännyt viestin perään jonkin silmäniskun tms. kertomaan lukijalle, että siinä on nyt fanilaseja mukana. Kaikki se argumentointi mitä olen Gustafssonin puolesta kirjoittanut on koskenut arviotani, että Gustafsson ei ole niin suuri altavastaaja mitä yleisesti uskotaan ja olen tuonut sen esille vaikka kuinka monta kertaa. Missään vaiheessa en ole koskaan kirjoittanut, että pitäisin Mauleria suosikkina. Päinvastoin olen sanonut monta kertaa, että pidän Jonesia suosikkina.

Mietippä siis hetki kumpi osapuoli täällä kirjoittelee objektiivisemmin: Sellainen, joka väittää varmana, että Jones murskaa Gustafssonin helposti vai sellainen, joka argumentoi sen puolesta, että Gustafssonilla on yleistä käsitystä parempi mahdollisuus voittaa. Minullehan naureskellaan täällä jatkuvasti miten harhainen olen, kun en ymmärrä miten kovaa kyytiä Gusse tulee saamaan ja kukaan ei näe siinä mitään häiritsevää, mutta sitten kun minä kuittaan jotain pientäkin piikkiä takaisin, niin olette heti kuin perseeseen ammuttuja karhuja, kun loukkaannutte siitä miten joku kehtaa kyseenalaistaa Jonesin ylivoiman.

Ja jos jollain on mielipide niin miksi sulla on oikeus kutsua sitä typeräksi ja ylimieliseksi. Toi "what ever he chooses" oli vähän puoliksi läppä, mutta tarkemmin ajatellen ei välttämättä edes kaukana totuudesta.

Kutsuin mielipidettäsi "Bones what ever he chooses" typeräksi ja ylimieliseksi, koska se oli sitä. Itse en ole edes läpällä kirjoittanut mitään tuollaista Gustafssonin voiton puolesta koska tuollaiset kliseet ON kaukana totuudesta.

IMO Kuten muutama muukin (esim.Andy, Fedor, Aldo jne.) uransa peakissa Bones on mielestäni tällä hetkellä sillä tasolla itseluottamuksen, fysiikan ja taitojen (muihin verrattuna) suhteen että pystyy halutessaan valitsemaan sen miten ottelu menee ja jopa sen miten se päätty.

Jos oikeasti uskot tuollaisiin yliluonnollisiin kykyihin, niin minkä takia et ole jo lyönyt koko omaisuuttasi Jonesin voiton puolesta? Välillä tuntuu, ettet edes ymmärrä mitä kirjoittamasi lauseet tarkoittavat. Väitit juuri kirjaimellisesti, että Jones on jollain sellaisella mystisellä levelillä missä se voisi itse halutessaan valita miten ottelu etenee ja päättyy. Oikeasti, miten sinulla voisi olla minkäänlaista uskottavuutta tulla sanomaan, että minä liioittelen Gustafssonin kykyjä, kun itse suollat tuollaisia täysiä satuja ihan vakavalla naamalla? :D

Mauler on mielenkiintoinen vastus tyylillisesti, mutta niin on sanottu monesta muustakin jyrän alle jääneestä. Mauler on ollut ihan vakuuttava, mutta mitään niin ihmeellistä ei ole nähty ja hänen dokumentoidut heikkoutensa ovat vieläpä Bonesin parhaat aseet. Ei hyvälle näytä, valitettavasti.

Innostun lähinnä kirjoittelemaan enemmän jostain ottelijasta tai otteluparista silloin, kun olen huomannut olevani vahvasti jotakin yleistä mielipidettä ja odotuksia vastaan ja luonnollisesti siitä on aina seurannut sitten voimakas vastareaktio missä minulle naureskellaan miten "dosentti tikkuukko" taas luulee tietävänsä sitä ja tätä. Sama tapahtui mm.Overeem vs Antonio Silvan kohdalla, Uriah Hallin hypen kohdalla ja A.Silva vs Weidman kohdalla. Kumma, kun se naureskelu on loppunut aina sen jälkeen, kun tapetilla olleet matsit on oteltu.

En ole koskaan kiinnittänyt yhdenkään ottelijan uraan yhtä paljon huomiota kuin Gustafssonin, niin uskon olevani suhteellisen hyvin kartalla miehen kykyjen suhteen. Ei välttämättä kannattaisi naureskella ja vähätellä taas etukäteen.

Jones vie Gussen maihin ja takoo lopetuksen ennen kolmatta erää. Jonesin paini on yksinkertaisesti aivan liikaa Gustafssonille. Myöskin puhtaasti statsien pohjalta Gustafssonin puolustus pystyssä on huonompi kuin Jonesin (56% vs 67%). Vielä kääntäen kellään Gustafssonin vastuksella ei ole ollut samanlaista ulottuvuutta kuin Jonesilla joten uskoisin enemmän kuin joka toisen osuman menevän perille.

Edelleen sanon että toivon olevani väärässä, mutta pahoin pelkään/uskon että kehässä nähdään taas uusi ja entistäkin dominoivampi Bones.

Lisätään vielä sen verran, että jos Jones todistaa minun olleen väärässä dominoimalla Gustafssonista helpon voiton ja osoittamalla olevansa eri levelillä, niin saatte ihan vapaasti naureskella minulle. Myönnän silloin rehdisti olleeni väärässä ja aliarvioineeni rankasti Jonesin tasoa tai yliarvioineeni Gussen tasoa suhteessa Jonesiin. Jos taas käy niin kuin uskon ja Gusse tekee matsista vähintään tasaisen, niin minulla ei tule olemaan mitään tarvetta hieroa sitä täällä teidän naamaan, aion vain keskittyä silloin iloitsemaan Gussen menestyksestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom