Tyydyttävä palkka...?

Hynkkä sanoi:
Mulle olis ehkä tällä hetkellä n. 1800 euroa kuussa käteen.

Jep jep, nimimerkki skeema tosin oli sitä mieltä että 90% suomalaisista on sosiaalitapauksia koska he tienaavat "vain" 2000 euroa. :hyper:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Jep jep, nimimerkki skeema tosin oli sitä mieltä että 90% suomalaisista on sosiaalitapauksia koska he tienaavat "vain" 2000 euroa. :hyper:

En tarkoittanut noin. Esitin vain 2-3 hengen talouden (1 aikuinen + 1-2 lasta) vastaesimerkin, jossa 2ke bruttotulot eivät takaa huoletonta elämää. Jos tuo 2ke brutto on tarkoitettu vain yhdelle aikuiselle, elo on huoletonta, kunhan ei haikaile joka kuukausi teknoleluja tms.
Btw: En jaksa tarkistaa tilastokeskuksen sivuilta, mutta olen valmis lyömään kohtuullisen summan vetoa, että työväestöstä kevyesti yli 10% saa yli 2ke.

Edit: Tarkistinpa sittenkin. Keskiarvo näyttäisi pyörivän sektorissa 2.3ke. Tosin tiedetään, että keskiarvo on vinoutunut isojen palkkojen johdosta, joten mediaanin voisi arvioida pyörivän likimain 2ke:ssä. Eli noin 50% työpopulaatiosta saa 2ke tai enemmän.
 
skeema sanoi:
Eikös noi manuaalit, laitteet ja kurssit pitäisi työnantajan maksaa, jos ne ovat välttämättömiä työtehtävien kannalta. Mä en ainakaan maksa itse mitään kirjoja, laitteita tai kursseja, joita tarvitsen duunissa vaan pistän kaiken tilaukseen duunin puolesta.

Kun eivät ne "virallisesti" ole välttämättömiä. Ainoastaan siten että jos et kiivaasti etenevää alaa seuraa niin jäät muista jälkeen.
 
lepex sanoi:
Mulla tulee olemaan palkka valmistuttuani jossain 2500€-3000€/kk tienoilla, brutto. Se on sellainen porkkana, että kyllä se koulua laittaa hieman käymään.

Kävin nykyiseen työhöni "koulua" noin kolme viikkoa (lakisääteiset minimit) ja palkka on tällä hetkellä 2000€. Tuollainen 2500-3000 tulee helposti muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen ns. "spesiaalemmista" hommista. Eipähän tarvitse ensin istua opintotuella koulussa sitä muutamaa vuotta kun voin olla suoraan työelämässäkin. :rock:

Itse ollaan ainakin huomattu että kun perheen yhteiset tulot on noin 4000€ ja vuokra on vajaat 600€ niin aika hyvin rahaa jää pakollisten menojen jälkeen käteen. :kippis1:
 
Jissen, tee hyvin ja kerro missä töissä olet.
 
Erilaisia vartijanhommia (pääosin valvomohommia ja yritysturvallisuusduunia). Olen tarkoituksella pysytellyt poissa näistä pienempipalkkaisemmista ja vähemmän houkuttelevista markettivartijahommista, millaiseksi vartijanduunit yleisesti mielletään. Meidänkin firmassa on vähän väliä pulaa pätevistä tekijöistä. :)
 
Jissen, jos olet nyt vasta 20-vuotias niin tienaat helposti asunto-osakkeen 30-vuotiaaksi mennessä. Hyvä homma!

P.S. Yliopisto sux
 
En ole enää ihan 20 vee, kun tuli hetken aikaa ihmeteltyä elämää tuolla yliopistomaailmassa ja duunailtua it-hommissa "huippupalkalla" kunnes loikkasin pois siitä oravanpyörästä. Iso merkitys oli myös elämäntapamuutoksella, kun lapsia tuli niin alkoivat rahaakin enemmän merkitsemään sellaiset asiat kuin yhteinen aika perheen kanssa jne.
 
Jeps itse miellän ihan ok palkaksi sen mitä nykyisin tienaan. Vuorotyössä tehtaalla lähinnä erilaisia valvontahommia sekä koneidenhoitoa ja sen tapaista. Ei mitään fyysisesti rankkaa, henkisesti vähän ykstoikkoista mutta senkin voi ratkaista keksimällä jotain hyödyllistä tekemistä itse...

Koulutus erilaisiin hommiin kestänyt vaativuudesta riippuen viikosta pariin kuukauteen.

Viimeisimmän palkkalapun mukaan tämän vuoden keskipalkka on ollut brutto noin 2800 euroa kuukaudessa(mukana ylitöitä). Ainoa minkä vois antaa "harmittaa" on se etten mennyt lähes suoraan peruskoulun jälkeen tonne töihin :D Muutama sellainenkin tyyppi tuolta nimittäin löytyy ja onhan se kiva kun rupeaa kolmekymppisenä asunto olemaan maksettuna omaksi.
 
Suomalainen tienasi viime vuonna 26 972e. Elikäs rapiat 2240e kuussa, josta maksetaan yli neljännes veroa (verolaskuri 2003). Kansainvälisesti aivan viemärilukemia. Ei kannata päräyttää ulkomailla pöytäkeskusteluissa.

Mitä mieltä täälä ihmiset? Haluatteko maksaa näitä aivan jäätäviä veroja, että saatte "ilmaiset" sairaanhoidot ja koulut? 22% veroa tuotteista ja 17% ruuasta.

Itse (kuten aiemmin mainitsin) tykkään kyllä siitä, että toimeentulotuella elävien ihmisten ei tarvitse rötöstellä. Mutta (kuten aiemmin mainitsin) en tykkää, että jotkut maksaa yli 50% veroa. En oikeen osaa päättää :rolleyes:
 
Taisteluahven sanoi:
Ei kannata päräyttää ulkomailla pöytäkeskusteluissa.

Ei kannata päräyttää itä-euroopassa, suurimmassa osassa aasiaa, afrikassa eikä etelä-amerikassa, ryöstävät vielä kun kuulevat sinun olevan Roope Ankka. Ulkomaita on olemassa muitakin, kuin Yhdysvallat, Japani ja muutama länsi-euroopan maa.

Mitä mieltä täälä ihmiset? Haluatteko maksaa näitä aivan jäätäviä veroja, että saatte "ilmaiset" sairaanhoidot ja koulut? 22% veroa tuotteista ja 17% ruuasta.

En jaksa valittaa, mutta kyllähän noilla veroilla pitäisi saada asiat parempaan kuntoon. Periaatteessa ihan ok, mutta toteutus perseestä. Paljonkohan esim. turhaan koulutukseen syydetään rahaa vuosittain... Ja sitten taas terveydenhoito on kuitenkin maksullista. Onneksi en ole itse kyseisiä palveluja juurikaan tarvinnut.
 
Mä olen tyytyväinen. Mun koulut on maksanut aika v..., mut on aina hoidettu sairaalassa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi, poliisi on tullut kun on ollut tarvetta jne.
 
skeema sanoi:
huoletonta elämää. Jos tuo 2ke brutto on tarkoitettu vain yhdelle aikuiselle, elo on huoletonta, kunhan ei haikaile joka kuukausi teknoleluja tms.


Häh, minä saan nettoa pari tonnia kuussa ja elätän sillä itseni yleensä 3 viikkoa.......
 
mun brutto palkka 4100e kuussa ja pari vuotta ollu töissä eikä oikeastaan yhtään säästössä..... ei ne isot tulot vaan pienet menot :wall:
 
Aikoinaan nuorena poikana ennen opiskeluja mietti, miksikä haluaisi isona tulla ja paljonko haluaisi tienata. Nyt kun on päässyt hyviin tienesteihin, kasvaa nälkä syödessä. Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa mitataan menestystä rahassa ja varsinkin busineksessä. Suomalainen kateusvähättelyeisaapuhuapalkasta -asenne nousee monen mieleen näistä asioista keskusteltaessa.

Minä sanon rehellisesti sen, että nautin siitä että saan ajaa uudella autolla, koska olen päässyt yhteen tavoitteeseeni työni suhteen. Monet tavoitteet on tosin vielä saavuttamatta.
 
luumu sanoi:
Mä olen tyytyväinen. Mun koulut on maksanut aika v..., mut on aina hoidettu sairaalassa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi, poliisi on tullut kun on ollut tarvetta jne.

Kuten jo aiemmin kävi ilmi, nämäkin hommat on kyllä hoidettu muualla euroopassa paremminkin. Tenavien kanssa esim ollaan käyty aina yksityisellä lääkärissä, koska ei nappaa pätkääkään istua kaikenmaailman juoppojen seassa tuntikausia päivystysasemalla. No tämä on vielä pientä verrattuna niihin jotka joutuvat oikeasti sairaina jonottamaan kuukausia, ellei jopa vuosia leikkaukseen.

Pointti siis on: miksi pitää maksaa v*tusti puolivillaisesti toteutetuista palveluista?
 
voimavellu sanoi:
mun brutto palkka 4100e kuussa ja pari vuotta ollu töissä eikä oikeastaan yhtään säästössä..... ei ne isot tulot vaan pienet menot :wall:

Aika mukava palkka 22 vuotiaalle.
Tommonen 25€/tunti ois hienoa tienata..jos sitä ensin nyt kävis sen koulun loppuun. :rolleyes:
 
Jissen sanoi:
Kävin nykyiseen työhöni "koulua" noin kolme viikkoa (lakisääteiset minimit) ja palkka on tällä hetkellä 2000€. Tuollainen 2500-3000 tulee helposti muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen ns. "spesiaalemmista" hommista. Eipähän tarvitse ensin istua opintotuella koulussa sitä muutamaa vuotta kun voin olla suoraan työelämässäkin. :rock:

Itse ollaan ainakin huomattu että kun perheen yhteiset tulot on noin 4000€ ja vuokra on vajaat 600€ niin aika hyvin rahaa jää pakollisten menojen jälkeen käteen. :kippis1:

protsku sanoi:
Jissen, jos olet nyt vasta 20-vuotias niin tienaat helposti asunto-osakkeen 30-vuotiaaksi mennessä. Hyvä homma!

P.S. Yliopisto sux

No eipäs - yliopiston (tai yleensä opiskelun) jälkeen se palkka voi olla se "noin" 4000 E per henkilö.
Omalla kohdalla ylivoimaisesti parhaita päätöksiä tähän asti on ollut päätös aloittaa opiskelu heti armeijan jälkeen....Niin ja täällä puhutaan pelkästään rahasta - yleensä sen rahan lisäksi parempipalkkaiset tehtävät ovat mielekkäämpiä
 
muzzi sanoi:
No eipäs - yliopiston (tai yleensä opiskelun) jälkeen se palkka voi olla se "noin" 4000 E per henkilö.

No voihan se palkka periaatteessa olla mitä vaan. Silti väitän että hyvin harvalla on palkka 4k/kk kun saa pahvit yliopistolta ulos.

edit: Toki alasta riippuen se voi nousta pätevällä kaverilla suht nopeastikin tohon mainittuun neljään tonniin.
 
Back
Ylös Bottom