Tyydyttävä palkka...?

Taitaa Finskin kapteenit saada jopa 5-6 kertaa kovempaa palkkaa/h siitä "lentämisestä" minkä hoitaa autopilotti.

Lentokapteenilla on vastuu monien matkustajien hengestä. TK päivystäjällä ei mistään, jokainen oikeita toimenpiteitä tarvitseva potilas lähetetään muualle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitukseni olikin ilmaista, että monista ihmisistä tuntuva "mitään tekemättömyys" voi oikeastikkin olla arvokasta ja tarpeellista. Siitä maksetaan, että tarpeen tullen osaa tehdä mitä vaaditaan ja pystytään.
 
Sanotaan että sellanen 8tuhatta kuussa voisi olla ihan kiva palkka, mutta käytännössä se tulee tällä koulutuksella olemaan elämän aikana maksimissaan 1800-2000 ja siit verot.

on lottovoitto syntyä suomeen, mutta tarvitaan toinen lottovoitto että siellä voi kunnolla elää.


Niin suunnitelmana on siirtyä tradenomipuolelta kauppakorkeaan, hiukkasen uravaihtoehdot saattavat parantua. Ulkomaille, taino asunhan mä nytkin alankomaissa, mutta sitten ku paprut saa, niin suomeen nyt muutan viimeseksi, ennemmin vaikka grönlantiin tai venäjälle.


Tosipuheessa ei se raha silloin enää ole kynnyskysymys jos oikeisiin tavoitteisiin pääsee, eli muuttamaan Australiaan pysyvästi:) silloin voin tinkii työn tasosta, palkasta ja kaikesta, kuhan vaan pääsisin joskus siirtolaiseks sinne..

onneksi Australiaan nyt sentään on jopa melkein mahdollista koulutetun ihmisen pysyvästi muuttaakkin, ja kansalaisuudenkin saa nopeaan, se on tavote tässä elämässä sen penkistä 170 kiloo lisäksi..

nii ja hienon bemun lisäks...

kolme oikeaa tavoitetta, 1. Australian passi, 2. BMW 3. 170 kiloa penkistä, muut tulokset linjassa penkin kanssa

nii eli mielellään rahaa niin paljon että on varaa ajaa helvetin kalliilla autolla, suomessa 100tonnia tasoa, eli verovapaissa maissa 40-50tuhatta, ja matkustaa 1kerta vuodessa suomeen sukuloimaan ja tapaamaan kavereita.
ei sitä voi sanoa paljon on riittävästi, ei missään nimessä 2000€ se onPASKASTI.. ei varmana tehä noista mitään niillä liksoilla.. Mutta tärkeämpää kuin raha on itselle viihtyisä ympäristö, tässä tapauksessa Australia.. Iii-Hana paikka.
 
Saatu palkkahan on aina ansaittu. Joku suostuu maksamaan palveluksistasi x määrän rahaa. Siihen miksi se tehdään on monia syitä. Lääkäreille ja lentäjille maksetaan hyvin, koska hommat ovat pirun vastuullisia. Lisäksi hyvällä palkalla saadaan ammatteihin hakeutumaan riittävän tasokasta porukkaa.

Ai niin. Ei se autopilotti sitä konetta lennä. Se vain ohjaa sitä.

Niin se tyydyttävä palkka olisi varmaan 5000 euroa kuussa.
 
Toihan tarkottais jotain 6000-10000 euron bruttotuloja. Ei taida onnistua, varsinkaan ilman stressiä ja sitä ettei tartte viedä töitä kotiin.:hyper:
Jos vaikka 2500 euroa nettona saisi niin hyvä olis. Sillä summalla ei vielä olla niin vastuullisissa hommissa että tarttis ihan koko aikaa töitä miettiä. Mä taidan olla liian vähään tyytyväinen....:rolleyes:

Aivan, mutta tässä puhuttiinkin "millainen palkka olisi sopiva", ei välttämättä realistista palkkaa ;)

Tosin asun nyt jo ulkomailla ja ei tuo mikään mahdoton nettopalkka ole... Suomessa siihen tosin vaaditaan jo tosiaan kovat tulot :(
 
TK päivystäjällä ei mistään, jokainen oikeita toimenpiteitä tarvitseva potilas lähetetään muualle.

Ai? Munpa homma muuttuikin yht'äkkiä vähän perkeleen helpoksi, vittuako mä niitä potilaita katon, jos mulla ei kerran ole vastuuta niistä.. :rolleyes:

Vastuulla onneksi vain kaikki tk:n osaston potilaat, kaikki mitä ovesta tulee ja ne jotka on matkalla sinne muualle. Eli käytännössä tk:ssa vastuulla on jotain kymmeniä potilaita. Sairaalan päivystäjällä vastaava luku voi olla pitkälti päälle sadan.

Esimerkki: Utsjoella (tai muualla perähikiällä) sydäninfarkti mummo. Se on tk-lääkärin hoidettava kohtuu pitkälle. Vaikka lopullinen hoitopaikka on ihan jossain muualla, niin se on hoidettava siihen kuntoon, että se selviää sen matkan sinne jonnekkin ihan muualle. Sitä ei lähetetä sydärin kanssa muutaman tunnin ajoreissulle.
 
Ai? Munpa homma muuttuikin yht'äkkiä vähän perkeleen helpoksi, vittuako mä niitä potilaita katon, jos mulla ei kerran ole vastuuta niistä.. :rolleyes:

Jos oot kerran töissä ollu terveyskeskuksessa ni oot varmaan huomannu että päivystyspotilaista 90% on siellä aivan turhaan, hulluja tai muuten pikkuasioista. Lopuista kymmenestä prosentista ehkä prosentin verran tarvitsee oikeaa hoitoa heti. Käytännössä vahinkoja tuskin tapahtuu vaikka olisitki kattomatta :rolleyes:
 
Miks vitussa me sitten ikinä kiistellään kenenkään palkoista? Miks kukaan kitisee paperimiesten palkoista, kun kaikki on aina ansaittua? Vai kaikkiko on aina kateutta?

No en mä sitä ymmärräkkään, että paperimiesten palkoista valitetaan. Ne palkat muodostaa paperialalla muutaman prosentin kaikista kuluista. Sun mielestä puolet niiden duunareiden palkoista pitäisi siis mennä niiden sijoittajien taskuihin?

Ja kyllä yleensä palkkakeskusteluissa kateus on melko vaikuttava tekijä.

Palkoista tulee voida keskustella ja sitä varten on olemassa aika hyvät kanavat esim. ammattiliitot tai vaikka lähin esimiehesi. Sen sijaan se mitä joku muu jostain aivan muusta työstä saa on aika hedelmätön aihe.

Elämä on kuitenkin sarja valintoja ja uravalinta on yksi niistä. Itse valitsin urani ihan jostain muusta syystä kuin rahasta.
 
Jos oot kerran töissä ollu terveyskeskuksessa ni oot varmaan huomannu että päivystyspotilaista 90% on siellä aivan turhaan, hulluja tai muuten pikkuasioista. Lopuista kymmenestä prosentista ehkä prosentin verran tarvitsee oikeaa hoitoa heti. Käytännössä vahinkoja tuskin tapahtuu vaikka olisitki kattomatta :rolleyes:

Olen huomannut kyllä. Mutta se ei poista sitä vastuuta siltikkään. Se on silti joka potilaasta, vaikka kuinka turhaan ovat siellä. Vahinkoja sattuu helposti. Varsinkin vanhoilta immeisiltä löytyy joskus ihan yllättäviä juttuja. Aina saa miettiä, että onkohan tällä flunssasella ukolla sydäri päällä?
 
Ei palkan tarvitse välttämättä nousta hirveästi, että laskujen jälkeen yli jäävä osuus tuplaantuisi. Sehän on se millä mahdollisesti voi nostaa elämänlaatua. Ellei sitten ne perusmenot nouse samaa tahtia.

Jokainen 100€ ylimääräistä rahaa kuukaudessa käteen jo helpottaa.

Turha miettiä, että paljonko 1000€ korotuksesta menee veroa ja jää käteen. Käteen jäävä on kuitenkin extraa.
 
Mun bruttopalkka on kaksinkertaistunut neljän vuoden takaisesta ja ihan kivasti tuun toimeen ja ihan kivasti tulin toimeen neljä vuotta sittenkin (vai kultaako aika todella muistoja =)). Oon aina ajatellu, että sit on tarpeeks rahaa, kun voi ostaa isompiakin asioita niin halutessaan eikä ikinä tarvis jättää esim. matkaa väliin sen takia ettei olis rahaa. No - viime kesänä ostin sitten moottoripyörän, jolla tulikin ajeltua jopa 2000 km, kun olin 4 vkoa reissussa ympäri Eurooppaa. Ja tietysti, kun reissuhommat alkaa, niin saa päivärahoja + kilometrikorvauksia, joista tulee kans ihan kivasti palkan lisää, mutta on se paskamaista olla viikot poissa kotoa.

Mutta se on totta, että mitä enemmän sitä rahaa tulee, sitä enemmän sitä myös menee kaiken maailman "tärkeisiin hankintoihin". Eikä sitä rahaa kyllä pahemmin koskaan jää, heti kun on vähän ylimääräistä, niin mulla on jo lentoliput jonnekin taskussa. Asuntolainaa maksaessa voi tietysti ajatella, että siinä samalla säästää...

Mutta summa summarum: ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot (on se meidän isä vaan fiksu mies)
 
Ei palkan tarvitse välttämättä nousta hirveästi, että laskujen jälkeen yli jäävä osuus tuplaantuisi. Sehän on se millä mahdollisesti voi nostaa elämänlaatua. Ellei sitten ne perusmenot nouse samaa tahtia.

Jokainen 100€ ylimääräistä rahaa kuukaudessa käteen jo helpottaa.

Turha miettiä, että paljonko 1000€ korotuksesta menee veroa ja jää käteen. Käteen jäävä on kuitenkin extraa.

Totta turiset. Tuostahan joskus kirjoitinkin muistaakseni laskelman? Eli jos kiinteät kulut asumisineen ovat vaikkapa 1000e/kk ja nettopalkka 1300e/kk. Käteenjäävä tulo tuplaantuu kun liksa nousee 1300e->1600e. Palkka ei lähellekään tuplaannu. Tietty verokuviot otettava mukaan mutta silti.
 
Jos rahallista palkkaa ajatellaan ja asuinpaikkana pk-seutu ilman rikkaita avokätisiä vanhempia, ei perintöä luvassa ja oman elämän aloitus nollista, niin sellainen 3000€ netto olisi tyydyttävä palkka. Tuolla voisi jo pienen hetken harkita ostavansa kaksion täältä suunnalta.
 
Ohhoh, en olisi ikinä uskonut, että keskipalkka voisi olla noinkin suuri kuin 2500 € / kk. Olin kesällä mielestäni todella hyvin palkatussa kesätyössä, ja kuvittelin tienaavani helposti yli keskiarvon about 1800 euron kuukausiansioilla ilman suurempia ylitöitä.

Tiedä sitten, mikä olisi vastaus otsikon kysymykseen. Vaikea on kuvitella, että millään DI:n tai lääkärin huippupalkoillakaan olisi mahdollista Suomessa rikastua. Näin ollen olisi varmaan mielekkäämpää tehdä jotain vähemmän stressaavaa hommaa pienemmällä palkalla ja säilyttää mahdollisuus johonkin muuhunkin kuin työntekoon.

Katselin tuossa syyslomalla Wallstreet-elokuvan ja näin Mikrobitissä mainoksen sijoitusammattilaisille suunnitellusta emolevystä. Ajattelin, että pörssihaina oleminen olisi varmaan ihan rentoa ja hyvinpalkattua hommaa parhaassa tapauksessa. Ainut vaan, että en tajua osakkeista tai sijoittamisesta yhtään vitun mitään.
 
0018 sanoi:
Vaikea on kuvitella, että millään DI:n tai lääkärin huippupalkoillakaan olisi mahdollista Suomessa rikastua.
No todella vaikea. Kyllä se vaan niin on, että ei työtä tekemällä rikastumaan pääse. Ja tällä tarkoitan nyt ns. normaaleita duuneja, oli se sitten lääkäri, räätäli tai vaikka insinööri.

Pääasia, että tulee toimeen ja jää rahaa muuhunkin kuin laskuihin ja perussafkaan.
 
No todella vaikea. Kyllä se vaan niin on, että ei työtä tekemällä rikastumaan pääse. Ja tällä tarkoitan nyt ns. normaaleita duuneja, oli se sitten lääkäri, räätäli tai vaikka insinööri.

Pääasia, että tulee toimeen ja jää rahaa muuhunkin kuin laskuihin ja perussafkaan.

Näinpä, eiköhän ne elämän rikkaudet ole muuta kuin mammona.

Jos tässä työssä saan jatkaa, missä olen nyt urani aloittanut, niin kyllä minä saan sen rahan mitä elämiseen tarviinkin ja oikeestaan enemmänkin.
 
arpa80 sanoi:
Näinpä, eiköhän ne elämän rikkaudet ole muuta kuin mammona.

Ehdottomasti. Silti on kiva, että sitä massia virtaa sen verran, että edes yllättävän menon iskiessä ei kuukauden viimeisiä päiviä tarvitse kituuttaa ilman pesoakaan.
 
Back
Ylös Bottom