Tyhjällä mahalla treenaaminen JA aerobinen päälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kinaasi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Täältä löytyy varmasti monia, jotka tekevät salitreeninsä heti herättyään, mutta tekeekö kukaan vielä treenin päälle esim. 20 minuutin aerobista sessiota (matalahko intensiteetti kuntopyörällä)? Mietin vaan, menisikö tuo aerobinen jo liian pitkälle. Ajankäytöllisesti olisi tietysti kätevää.

Vuorotyön takia aamureenit on arkipäivää...mutta tyhjällä vatsalla niiden tekeminen on ainakin itelle lähes mahdotonta...siis kommentoidakseni tota otsikkoa.

Kyllähän moni tekee kepeet aerobiset päälle,varsinkin jalkapäivänä...
Päälle mäkin aerobista kokeilisin,jos ennen tekee,niin syö tehoja salireeneistä... :whip:

Monesti käynny ennen duunia salilla. Eikä kyllä ole koskaan ollut yhtä hyvä treeni kun illemmalla. Jotenkin ei vaan jaksa koskaan niin aikasin. Johtuukohan siitä, että aamiainen on mulla suhteessa heikoin ruokailu koko päivänä.

Omat treenit venyy aina suht pitkiksi ja päälle tulee vielä otettua yleensä se 20minuuttinen aerobista, treenailen tosin iltaisin. Noin tunti-puol ennen treeniä tökkään protupaukun ja pari omenaa naamariin ja hyvin on potkinut. Joskus jos ei ennen treeniä oo tullu pariin tuntiin mitään safkattua rupeaa maha herkästi äännehtimään ja valittamaan tyhjyyttä --->homma ei pelaa.

Sellaiseen 45min treeniin tai juoksulenkkiin riittää tosiaan hyvin energiaa juuri heränneenäkin (pidän siitä fiiliksestä, minkä heti aamulla suoritettu liikunta antaa moneksi tunniksi). Saattaa toisaalta olla proteiinikatabolian kannata aika paha, jos ensin tekee tuon salitreeniin ja alkaa sitten polkea vielä kuntopyörällä. Illalla sama homma ei varmasti tuottaisi mitään ongelmia.

Tyhjällä mahalla treenaaminen olisi jotenkin järkevää, jos ei olisi muuta tavoitetta kuin rasvojenpoltto. Mutta jos on tavoitteena massan ja voiman lisäys ei ole mitään järkeä treenata tyhjällä mahalla.

Dietillä nyt vedän treenin tyhjään mahaan (n. 2h syömättä ennen treeniä) ja päälle pari-kolme kertaa viikossa 15-20min aeroobinen korreloimaan aamulenkkien puutetta. Hyvin kulkee. Alunperin en uskonut millään jaksavani, mutta näköjään kaikkeen tottuu :)

Melko usein tulee aamusalin jälkeen vetäistyä fillarilla uimahallille ja sitten siellä reipas pikku pulikointi.

Jälkeenpäin saunassa lojuessa sitä on kyllä melko valmista tavaraa pakettiin. Yleensä nämä käynnit ajoittuukin vapaapäiville, kun ei tarvitse mennä töihin eikä edes yrittää esittää olevansa hereillä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vuorotyöstä johtuen käyn monesti heti aamulla treenaamassa. Olen kokeillut pelkän kahvin voimalla mutta en saa tehoja irti noin. Jotain on pakko vetää alle tyyliin pari ruisleipää juuston ja lihan kera. Sit irtoo kyllä.

Nykyään teen aina 15-20min aerobisen tuon treenin päälle. Laardia ei ole hävinnyt mutta eipä ole kessikään enää kasvanut eli kauhun tasapaino on löytynyt.

Ei todellakaan perustu muuhun kun vaan ihan omiin tuntemuksiin,mutta itelle tuntuu sopivan,että syön maltillisesti jotain pientä,joka sisältää myös hitaita hiilareita,ennen aamupäivätreenejä.Tämä siis salijuttuja ajatellen.Aerooppiset on sitten eri juttu.
Ne menee kyllä ihan tyhjällä vatsallakin.

teemal sanoi:
Vuorotyöstä johtuen käyn monesti heti aamulla treenaamassa. Olen kokeillut pelkän kahvin voimalla mutta en saa tehoja irti noin. Jotain on pakko vetää alle tyyliin pari ruisleipää juuston ja lihan kera. Sit irtoo kyllä.

Nykyään teen aina 15-20min aerobisen tuon treenin päälle. Laardia ei ole hävinnyt mutta eipä ole kessikään enää kasvanut eli kauhun tasapaino on löytynyt.

ITse olen kokeillut kanssa nyt aamuisin treenaamista... Kun herään, pari kofetablettia ja tauriinia naamariin, kinkkujuustoruisleipä pohjille ja 30min automatka punttisalille.. Toistaiseksi kaikki liikkeet on mennyt vähintään samalla tasolla, jotkut jopa paremmin kuin iltareeneissä. Sitten heti perään oon vetänyt prodepatukan ja jonkun leivän, n 8.00 aikaan ja 10-11 kohdilla syönyt tukevammin. Aerobista en ole vielä lisännyt perään, mutta kyllä aamulla jaksaa..

Mupa sanoi:
Osaisiko kukaan kertoa aerobisen hyödystä salitreenin jälkeen, juuri tuo 15-20min?
Joo,tosta kuulisin mielellään itekkin,lähinnä siitä näkökulmasta,että tuleeko tossa voimakas katabolia?

Osaisiko kukaan kertoa aerobisen hyödystä salitreenin jälkeen, juuri tuo 15-20min?

Salitreenin jälkeen ainakin syke nousee nopeasti kuntoa kohottavalle tasolle. Eli voisiko siitä olla se hyöty, että laerobinen kunto kohoaa lyhymmälläkin treenillä?

Mupa sanoi:
itse olen tajunnut niin että salilla menee treenissä kaikki ruuasta saatu energia ja siten tuo treeninjälkeen tehtävä aerobinen tulee ikäänkuin tyhjään mahaan. voin toki olla väärässäkin.

Riippuu varmasti siitä, kuinka pitkä itse puntti treeni on. Yleisestihän ei suositella treenattavan hirveästi yli tuntia, koska kortisolitasot alkavat nousta. Voisin kuvitella, että pitkän ja raskaan treenin päätteksi vielä aerobinen päälle ei olisi niin hyvä idea lihaskasvun kannalta.
Jostain epämääräisestä lähteestä luin, että tämä "palkkari naamaan heti kun viimeinen sarja päättyy"-ajatus ei ole perusteltua. Syynä muistaakseni kasvuärsykkeen heikkeneminen tyyliin: sammutetaan tulipalo ennen kuin se on ehtinyt levitä=>pienempi ylikompensaatio. Lisäksi aerobisen aiheuttama lisääntynyt verenkierto poistaa lihaksesta kasvuärsykettä aiheuttavia aineita (maitohappo, happiradikaalit jne).

Minulla tulee usein pää kipeäksi jo siitä, että unohtaa syödä aamupalan heti herättyään, juoksee jonkun 13km lenkin aamupalan ja lounaan välissä ja lounas jää hiukan myöhäiseksi..

(vaikka lenkillä olisi juomaa mukana ottaisi heti lenkin jälkeen palautusjuoman)

Suositut

Back
Ylös Bottom