Tyhjällä mahalla treenaaminen JA aerobinen päälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kinaasi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kinaasi sanoi:
Täältä löytyy varmasti monia, jotka tekevät salitreeninsä heti herättyään, mutta tekeekö kukaan vielä treenin päälle esim. 20 minuutin aerobista sessiota (matalahko intensiteetti kuntopyörällä)? Mietin vaan, menisikö tuo aerobinen jo liian pitkälle. Ajankäytöllisesti olisi tietysti kätevää.

On kokemusta ja toimii ainakin laihdutuksessa. Sali 40 minuuttia ja kuntopyörä tai uinti 25 minuuttia on systeemi jolla tiputin painoa yli 15 kiloa kun viimeksi oikein tosissaan kiristelin. Tämä setti tuli tehtyä viikossa läpi 3-4 kertaa, lisäksi vielä parina päivänä pitkä kävelylenkki.

Sitä on sitten vaikea sanoa että pystyykö tuolla repimisellä saamaan lihaksia. Jos ei vedä aerobista ihan apinan raivolla joka kerta niin ehkä lihaakin tarttuu. Muuten kyllä uhkaa jäädä palautukset liian lyhyeksi.

Meikäläinen tekee tällä hetkellä pelkkää iltavuoroa (14:00 ->) joten treenaan aina aamulla ja tyhjällä vatsalla. Ainakin itse olen kyllä geinannut massaa lihaksiin ja pitänyt päälle rasvatkin kurissa tuolla tavalla. Ei tyhjillä vatsoilla treenaaminen aamulla ole pelkkää dietti juttua. :D Tosin aerobista en tee.

No kyllä itellä on ainaki aamulla ihan eri tavalla energiaa reenata, aamuvuoron jälkee ei oo enää oikee paukkuja ja väsyttääki nii vitusti. Ite oon 2-vuoro hommissa ja iltavuoroviikko menee aina niin et ku klo22 pääsee töistä, nii vetäsen siin iltapalan ja sit koisii, kello o jotai 23-23.30, sit aamulla kello soittaa klo 7, sit siinä painaa pari torkkuu, nousee ja syö ja touhuilee päivän asioita ja klo 10 salil nii jaksaa helvetin hyvi...Kyllä tohon rytmii tottuu ja ei oikeestaa väsytäkkää, ja alussa jos on ongelmii nii tauriini o helveti hyvää kamaa, sitä ku ei heittää heltta 10g nii paljo väsytä!

Entäpä toisinpäin? Eli aamulla tyhjään mahaan ENSIN 30min pyörää ja sitten 30min jotain hifistelyä painoilla - onko ideaa? Tarkoituksena rasvanpoltto ja lihasrippeiden säilyttäminen.

a) Onko järkeä ottaa mitään palauttavaa heti setin jälkeen/välissä? Entä aamiainen, heti vai esim. 1h kuluttua?

b) Vai onko järkevämpää polkea täysi tunti ja tehdä tunnin salitreeni jonain toisena aamuna? (palautusjuomat ja aamiaisen sijoittelu?)

c) Vai pitää aamupyöräily kuvioissa mutta siirtää salitreeni toiseen päivään ja iltapäivään/iltaan? (lihasrippeiden säilyttäminen mielessä)

En lähtisi vetämään samaan aikaan kumpaakin. Eli b) tai c)

Mää oon nyt useemman viikon treenannu aamulla tyhjällä mahalla(1.5h abaut kestää reenit, ei paljoo sarjoja kylläkään) ja sit viel 30min kävelyä päälle. Kyllä oon laihtunu ainaki.

Suositut

Back
Ylös Bottom