Työvoimatoimisto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipahan taas käytyä :P
Olin vajaa 1.5 vuotta maansiirto ja rikastustöissä, (kaivinkone, kuormaaja, dumpperi, kuorma-auto). Muija ehdotti että menisin maansiirtokonekursseille 100km päähän, hohohoho.

Sitten olivat antaneet ekalla kerralla seuraavan käynnin 19.2. ja he olivat katkaisseet jo eilen multa työnhaun 16.2. asia kyllä korjaantui kun kävin tänään. Tarkistin vielä laput jotka antoivat ja kyllä he olivat taas väärässä. siis voi v...

Sekin on ärsyttävää kun saat karenssin lomarahoista, joista lasketaan lomapäivät esim. 20 arkipäivää (eli olet tavallaan lomalla) , niin silti pakottavat sinut käymään tietyssä paikoissa säilyttääksesi haun.

Sillähän tuosta laitoksesta pääsee kun käy töissä, mutta jos ei käy niin joutuu siitä kärsimään :down:
Olipa paska idea joo. Moni tuttu käy joka päivä pidemmällä töissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käykö moni tuttu pidemmällä kursseilla, joilla opetellaan sitä samaa asiaa mitä on viimeiset 1,5 vuotta tehnyt?

e: samaa meinasin
 
Viimeksi muokattu:
Käykö moni tuttu pidemmällä kursseilla, joilla opetellaan sitä samaa asiaa mitä on viimeiset 1,5 vuotta tehnyt?

Käy. Moni opiskelee kokonaisen monivuotisen korkeakoulututkinnon, jotta saavat paperit hommiin, joita ovat tehneet ennen muutenkin. Lisäksi monet (useimmat?) ihmiset käyvät sillointällöin erilaisissa koulutuksissa päivittämässä tai virkistämässä tietojaan, vaikka ovat työskennelleet alalla vuosikymmeniä.

Onko aivan mahdotonta, että koulunpenkillä saattaisi oppia tekemään hommansa entistä paremmin tai jopa jotain mitä ei ennestään tiennyt? Minä olen melko varma ettei tiedä puolentoista vuoden työkokemuksellakaan kaikkea työmenetelmistä ja erilaisten työkoneiden hallinnasta, työturvallisuudesta (tämä tieto on usein monilla itseoppineilla aivan hukassa ainakin raksalla) ja muusta aiheeseen liittyvästä.

Työnantajat katsovat ja arvostavat ihmisten koulutusta. Monissa tehtävissä edellytetään tiettyjen kurssien käymistä (esimerkiksi työkoneiden kuljettajalle Tieturva-kurssi ja Työturvallisuuskortti) ja virallista pätevyyttä ammatissaan. Vaikka osaisit mielestäsi asiat kuinka hyvin, niin koulututodistus on aina vakuuttava todiste siitä ja helpottaa työnsaantia. Valtaosa työstä opitaan tekemällä, mutta silti ihmiset kouluttautuvat jopa vuosia omalle alalleen vaikka vain saadakseen virallisen pätevyyden tehtäväänsä.

Mene sinne kurssille Mniska, jos vaikka oppisit jotain uutta sekä saisit lisämeriittejä CV:een. Ei se sentään vuosien koulutus ole niinkuin monissa muissa ammateissa. Absurdia edes valittaa tuollaisesta, kun tarjotaan täysin perustellusti ilmaista ja varmasti hyödyllistä lisäkoulutusta, joka auttaa työn löytämisessä.
 
Noi kurssit voi olla mitä sattuu:

http://areena.yle.fi/toista?id=2163651

Tosin Saranen Consulting:n -Pro - kursseista mulla on hyviä kokemuksia työllistymisen suhteen (TestPro, yms), vaikka en oo ite käynyt. Mut tunnen jengiä, mikä on työllistynyt vakituisiin hommiin ton TestPron kautta. Sisältöön en ota kantaa, tosin "orjatöitä" tossakin joutuu tekemään. Mutta tsänssit vakihommiin on kans hyvät.
 
Nyt kaivattaisiin neuvoja, tilanne on tämä:

Tällä hetkellä olen työtön ja työkkäriin pitäisi ilmottautua viimeistään 17.6 mennessä, mikäili duunia ei ole löytynyt. 6.6 pitäisi lähteä kahdeksi viikoksi Eurooppaan apukuljettajaksi siskon ja hänen miehensä reissulle. Miten sumplin asiat työkkärin kanssa?
- Olisiko mahdollista ilmottautua esim 5.6 työkkärissä? tosin sillon on pelkona, että lätkäisevät ajan työnhakuneuvojalle juuri siihen saumaan kun olisi tarkoitus olla reissun päällä.
- Miten työkkärissä suhtaudutaan siihen, että ollaan 2vkoa pois työmarkkinoilta? Onko mahdollista, että työttömyysrahaa ei maksettaisi niiltä päiviltä kun olen reissussa, ja palatessani takaisin asiat olisivat taas normaalissa päiväjärjestyksessä?

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, pääasia ettei karenssi uhkaa.
 
Nyt kaivattaisiin neuvoja, tilanne on tämä:

Tällä hetkellä olen työtön ja työkkäriin pitäisi ilmottautua viimeistään 17.6 mennessä, mikäili duunia ei ole löytynyt. 6.6 pitäisi lähteä kahdeksi viikoksi Eurooppaan apukuljettajaksi siskon ja hänen miehensä reissulle. Miten sumplin asiat työkkärin kanssa?
- Olisiko mahdollista ilmottautua esim 5.6 työkkärissä? tosin sillon on pelkona, että lätkäisevät ajan työnhakuneuvojalle juuri siihen saumaan kun olisi tarkoitus olla reissun päällä.
- Miten työkkärissä suhtaudutaan siihen, että ollaan 2vkoa pois työmarkkinoilta? Onko mahdollista, että työttömyysrahaa ei maksettaisi niiltä päiviltä kun olen reissussa, ja palatessani takaisin asiat olisivat taas normaalissa päiväjärjestyksessä?

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, pääasia ettei karenssi uhkaa.


Et ilmoita mitään matkastasi ja perut sen 17.6 ajan edellisenä päivänä sieltä espanjasta vedoten siihen että olet kipeä. Ne antaa sulle uuden ajan johonkin viikon päähän. Moraalitonta, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä toimii. Kaveri venkoili samalla tavalla 3kk Thaimaassa ja rahat juoksi kokoajan.
 
En päässyt syksyllä minnekään opiskelemaan ja jätin nyt hakematta syyshaussa minnekään, koska amk:issa ei ollut mitään kiinnostavia paikkoja vapaana. Nyt työkkäriin pitäs palauttaa lappu, että miksen hakenut syyshakuun? Ja jos ei mene selitys läpi, en saa päivärahaa.

Kannattaako minun hakea nyt yliopistoihin vielä kun ehtii, vaikka ei minulla kyllä toivoa ole päästä, vai riittääkö selitykseksi "Syyshaussa ei ollut itseäni kiinnostavia paikkoja vapaana ja aion sitäpaitsi keväällä täydentää ylioppilastodistustani." Sillä todellakin meinaan ja laittaisin vielä liitteen siitä mukaan että olen osallistumassa kirjoituksiin.
 
En päässyt syksyllä minnekään opiskelemaan ja jätin nyt hakematta syyshaussa minnekään, koska amk:issa ei ollut mitään kiinnostavia paikkoja vapaana. Nyt työkkäriin pitäs palauttaa lappu, että miksen hakenut syyshakuun? Ja jos ei mene selitys läpi, en saa päivärahaa.

Kannattaako minun hakea nyt yliopistoihin vielä kun ehtii, vaikka ei minulla kyllä toivoa ole päästä, vai riittääkö selitykseksi "Syyshaussa ei ollut itseäni kiinnostavia paikkoja vapaana ja aion sitäpaitsi keväällä täydentää ylioppilastodistustani." Sillä todellakin meinaan ja laittaisin vielä liitteen siitä mukaan että olen osallistumassa kirjoituksiin.

Hae ihmeessä niihin yliopistopaikkoihin. Laitat vaan siihen paperiin, ettei amk:ssa ollut mielenkiintoisia paikkoja ja päätit hakea vain yliopistoon ja myöhemmin täydentää yo-tutkintoa.

Älä missään nimessä jätä kaikkea pelkän selityksen varaan, koska harvemmin ne menee läpi.
 
En päässyt syksyllä minnekään opiskelemaan ja jätin nyt hakematta syyshaussa minnekään, koska amk:issa ei ollut mitään kiinnostavia paikkoja vapaana. Nyt työkkäriin pitäs palauttaa lappu, että miksen hakenut syyshakuun? Ja jos ei mene selitys läpi, en saa päivärahaa.

Kannattaako minun hakea nyt yliopistoihin vielä kun ehtii, vaikka ei minulla kyllä toivoa ole päästä, vai riittääkö selitykseksi "Syyshaussa ei ollut itseäni kiinnostavia paikkoja vapaana ja aion sitäpaitsi keväällä täydentää ylioppilastodistustani." Sillä todellakin meinaan ja laittaisin vielä liitteen siitä mukaan että olen osallistumassa kirjoituksiin.
Hae ihmeessä niihin yliopistopaikkoihin. Laitat vaan siihen paperiin, ettei amk:ssa ollut mielenkiintoisia paikkoja ja päätit hakea vain yliopistoon ja myöhemmin täydentää yo-tutkintoa.

Älä missään nimessä jätä kaikkea pelkän selityksen varaan, koska harvemmin ne menee läpi.

Omalla kohdalla tuo selitys meni silloin aikanaan läpi. Intin jälkeen ei ollut hommia ja työttömäksi ilmoittauduin. Ehdottivat AMK:n syksyn hakua, mutta tein kirjelmän, jossa selostin, että ei ollut mitään itseäni kiinnostavaa, joten väkisin en mitään ala lukemaan. Tuohon kirjelmään sitten kirjailin tulevaisuuden suunnitelmani eli opiskelupaikka kkk:ssa. Tämä kelpasi, koska minulla oli kuulemma tarpeeksi selkeä suunnitelma tulevaksi vuodeksi.
 
Henkilö lähti opiskelemaan ja ala ei kiinnostakkaan yhtään. Päättää keskeyttää opiskelun kokonaan. Jos henkilö on täyttänyt työssäoloehdon ennen opiskelemaan lähtöä sekä maksanut normaalit liiton maksut niin silloinhan hän on oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan opintojen keskeydyttyä,eikö?

Mitä työvoimatoimisto ajattelee tälläisestä? Lataako ne suoraan jonkunlaisen karenssin jos ala ei vaan todella kiinnosta ja ei halua jatkaa täten siellä koulussa. Onko kokemuksia/faktaa kellään?
 
Back
Ylös Bottom