Minä voisin suostua sellaiseen, että
- Palkkoja leikataan 20%
- Lomaraha pois
- Eläkeikää 5v ylöspäin
Ja vastaavasti
- Työviikko 45h
- 2vk lomaa vuodessa
Korjasin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
- Palkkoja leikataan 20%
- Lomaraha pois
- Eläkeikää 5v ylöspäin
Ja vastaavasti
- Työviikko 45h
- 2vk lomaa vuodessa
Toi kävis mullekkin, vaikka olis kanssa rapian viiden pinnan palkanalennus. Mutta jos tienaat luokkaa paritonnia brutto tai alle, niin tuollainen olisi katastrofaalista. Varsinkin Helsingissä.
- Palkkoja leikataan 15%
- Lomaraha pois
- Eläkeikää 3v ylöspäin
Ja vastaavasti
- Työviikko 35h
- 2vk lisää lomaa vuodessa
"Ei ole penniäkään kiinni" asenne on valitettavan yleistä kun ei pääse osalliseksi firman tuloskunnosta ja kiinteä palkka juoksee vakkariduunissa.
- Palkkoja leikataan 15%
- Lomaraha pois
- Eläkeikää 3v ylöspäin
Ja vastaavasti
- Työviikko 35h
Hyvä ehdotus. Suostuisin myös heittämällä. Palkkojen leikkaukseen voisi tosin ottaa kevyen progression, jotta ei osuisi alapäähän liian kovaa.Minä voisin suostua sellaiseen, että
- Palkkoja leikataan 15%
- Lomaraha pois
- Eläkeikää 3v ylöspäin
Ja vastaavasti
- Työviikko 35h
Hyvä ehdotus. Suostuisin myös heittämällä. Palkkojen leikkaukseen voisi tosin ottaa kevyen progression, jotta ei osuisi alapäähän liian kovaa.
Kas-vain:ilta myös hyvää ajatelmaa. Kyllä palkasta pitäisi muodostua isompi osa sen henkilökohtaisen suoriutumisen kautta. Joku työmaajohtaja sanoi osuvasti, että jos toinen kantaa kaksi parrua samaan aikaan kuin toinen vain yhden niin miksi v*tussa heille pitäisi maksaa samaa palkkaa. Ei siellä työmaalla vain olla saman arvoisia vaikka samaa duunia tehtäisiinkin. Pirun hankalaksihan tuon "arvon" määrittäminen monella alalla tosin tulisi.
Myös perheelliset käyttävät "lapsi sairas" korttia hyvinkin helposti hyväkseen ja mistä työnantaja voi tarkistaa ettei molemmat vanhemmat ole kotona samaan aikaan? .
Itsellä ei lapsia ole, mutta meilläpäin osa työantajista haluaa toisen vanhemman työpaikalta todistuksen, että on ollut töissä kyseisenä aikana.
Hyvä ehdotus. Suostuisin myös heittämällä. Palkkojen leikkaukseen voisi tosin ottaa kevyen progression, jotta ei osuisi alapäähän liian kovaa.
Kas-vain:ilta myös hyvää ajatelmaa. Kyllä palkasta pitäisi muodostua isompi osa sen henkilökohtaisen suoriutumisen kautta. Joku työmaajohtaja sanoi osuvasti, että jos toinen kantaa kaksi parrua samaan aikaan kuin toinen vain yhden niin miksi v*tussa heille pitäisi maksaa samaa palkkaa. Ei siellä työmaalla vain olla saman arvoisia vaikka samaa duunia tehtäisiinkin. Pirun hankalaksihan tuon "arvon" määrittäminen monella alalla tosin tulisi.
Itsellä ei lapsia ole, mutta meilläpäin osa työantajista haluaa toisen vanhemman työpaikalta todistuksen, että on ollut töissä kyseisenä aikana.
P.S Onko muuten työnantajilla jotain keinoa päättää kumpi vanhemmista pitäisi jäädä kotiin hoitamaan lapsia? Eli jos molemmat vanhemmat ovat 8-16?
Mä en kyllä ymmärrä tätä EK:n ja Sekoomuksen höpötystä näistä työurien pidennyksistä tälläisena murskaavan nuorisotyöttömyyden aikoina.