Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sitä mä ihmettelen että nykymaailmassa on firmoja joissa voi olla 3pvää veke ilman saikkutodistusta menettämättä palkkaa siltä ajalta!
Pakkohan se saikku on vähänkin isommassa firmassa tai valtiolla / kunnalla käyttää, jos se on lekurin määräämä. Tulee pomolta paha sana, jos menee saikulla työmaalle. Tossa omalla ilmotuksella saikulla on varmasti ainakin osittain pointtina just tää.
Ite olin Meikussa viime talvena kolme yötä (todella kipeänä). Halusin sieltä melkein väkisin Perjantaina pois ja päästivät. Lekuri halus kirjoittaa 10(!) päivää saigonia lähtiessä. Sanoin, että ei käy missään tapauksessa. Uusi duuni päällä ja koeaika yms. Ja mikä pahinta: Puolet olisi lähtenyt omasta pussista....
Ei jossain nuhataudissa ole mikään pakko pitää. En tiiä tulisko legenda siitä että varmaan jossain tapaturmassa on pidettävä koska muuten voi olla heikkoa vakuutuksien kanssa.
Velliperseitä nämä sairaslomalla köllöttelijät. Mutta nehän tässä maailmassa pärjää, ahneet valehtilijat. Lisä tunneista ei varmasti olisi haittaa kenellekkään mutta mitä hyötyäkä niistä olis valtiollisella tasollai? Eihän nytkään ole tarpeeksi töitä kaikille.
Ne pärjää sosialismissa, koska sosialismissa vastuu jaetaan kaikkien kesken. Ylityöt eivät ole pois toisten töistä kuin sosialismissa, jossa palkkaaminen on tehty kannattamattomaksi.
Eiköhän kaikissa menestyneissä valtioissa ole jonkinasteinen sekatalous voimassa, jopa Jenkeissä.
Kerro esimerkkinä sitten joku valtio, jossa ei ole "sosialismia" ja kuinka hyvin siellä menee?
Jenkit -> menestynyt? Eikö ole kokoajan ihan hilkulla nouseeko niiden velkojen korot yli bruttokansantuotteen?
Näytä minulle valtio jossa ei ole lainkaan ryöstöjä. Ai et pysty, no se varmaan todistaa, ettei ryöstely ole yhteiskunnalle haitallista. Sehän on vain tulonsiirtoa rikkaammilta köyhemmille. Tällä hetkellä yksi liberaaleimmista paikoista on Hong Kong ja se on kehittynyt ilman luonnonvaroja erittäin hyvin puolessa vuosisadassa kehitysmaasta yhdeksi hyvätuloisimmista. Mitä vapaampaa on talous, niin sitä nopeammin kansa vaurastuu. Sosialismi on loisimista ja se kehittyy siellä, missä on jotain mistä loisia.