Työttömät jotka eivät haluaisi olla työttömiä?

Laitan tämän tähän ketjuun, koska en halua avata asiasta uutta aihetta ja asiani koskee työttömyyttä.

Eli asiani koskee työmarkkinatukea johon minun pitäisi olla oikeutettu, koska 5kk odotusaika on tullut täyteen, en ole kieltäytynyt tarjotusta työstä tai koulutuksesta ja olen hakenut ammatillisiin koulutuksiin. Rajoitukset ovat siis alle 25-vuotialle.

No, multa vaadittiin selivitykset syksyn 2012 ja kevään 2013 yhteishauista, että mihin olen hakenut. Laitoin ulkomuistista keväältä kaksi ja syksyltä myös kaksi paikkaa mihin olin hakenut. Päätöksen tulo kesti kuukauden ja kielteinenhän sieltä tuli. Syynä oli seuraava; Sykysyllä 2012 pitää olla hakenut vähintään kolmeen ammatilliseen koulutukseen ja keväällä 2013 kahteen. No olin siis laittanut molempiin kaksi koulua, koska en tiennyt tästä. Missään vaiheessa virkailija joka mun asoita on hoitanut ei tästä maininnut. Kelan sivuilta en myöskään asiasta mitään löytänyt. Parasta tässä on se, että työkki ei kuulemma edes tarkista näitä hakuja mistään vaan tekee päätöksen selvityksen perusteella eli jos olisin tiennyt olisin tietenkin laittanut vaikka kymmenen koulua.

Uuteen selvitykseen tarvitaankin sitten jonkin näköset todisteet että mihin on hakenut. Kevään 2013 on kunnossa koska hain kahteen, mutta syksyllä 2012 hain vain kahteen myös, kun kolmeen olisi pitänyt eli pitääkö tässä vaan niellä tämä päätös ja todellakin todeta, että jos olisin vaikka syksyllä kokiksi kouvolaan hakenut, niin olisin oikeutettu tukeen?
Vai onko jotakin tehtävissä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai tuossa auta kuin valittaa päätöksestä. mol.fi
Tuossa sanotaan, että pitäis hakea vähintään kahta paikkaa. Toi tilanne on kyllä ihan peestä. Muistan ite intin jälkeen kävelin työkkäriin ilmottautumaan ja aika turha käynti oli, kun todetaan että olet käynyt lukion ja ei ole ammatillista koulutusta. Eli et ole oikeutettu tukee ja töitäkin on nihkeästi tarjoilla. :wall:
 
Ei kai tuossa auta kuin valittaa päätöksestä. mol.fi
Tuossa sanotaan, että pitäis hakea vähintään kahta paikkaa. Toi tilanne on kyllä ihan peestä. Muistan ite intin jälkeen kävelin työkkäriin ilmottautumaan ja aika turha käynti oli, kun todetaan että olet käynyt lukion ja ei ole ammatillista koulutusta. Eli et ole oikeutettu tukee ja töitäkin on nihkeästi tarjoilla. :wall:

Itsellä sama, mutta inttiä ennen. Sain kuitenkin työttömyystukea parille kuukaudelle, koska työssäoloehto täyttyi kun ajelin ympäri vanhojen kesätyöpaikkojen tilitoimistoja ettien tuntilappuja. Eli kannattaa tarkistaa tuo. Mutta silloin tosissaan vitutti, että naapurin pultsari ja mamu saa moninkertaset tuet tekemättä yhtään mitään, kun oma elämä junnaa paikallaan pari kuukautta intin alkamisen odottamisen takia.
 
Joo onhan tää täyttä paskaa. Kävin aika kuumana mun asoita hoitaneelle virkailijalle ja sanoin, että vaihdan virkailijaa. Tosiaan olisin voinut vaikka keksiä kolme paikkaa mihin olisin ollut "hakenut" jos olisin tiennyt.

No ei tämä niin pahalta näytä, koska hain yhteen oppilaitokseen syksyllä -12 yhteishaun ulkopuolelta, joten nuo säännöt pitäisi täyttyä. Ongelma vaan on, että kevään 2013 yhteishausta tarvitsen nyt todisteen ja olen tietenkin poistanut sähköposti viestin mihin hain sekä hävittänyt kirjeet. Mistähän noi saisi? AMK:sta mihin haki?
?
 
Eihän se olekkaan arvostettua, vaikkakin jotkut tälläkin hommalla tienaavat niin maan perkeleesti.. Mutta se on kuitenkin työ jossa on työajat säännöt ja paikallaolo velvoite ja jos olet tuollaisessa firmassa pystynyt olemaan tai saanut olla töissä vähänkin pidempään se kertoo mun mielestä siitä että ainakin perusjutut on kunnossa.

Töissä oleminen ja töissä menestyminen on ihan eri asioita.
Puhelinmyyntiä kannattaa kaikkien kokeilla. se on yllättävän vaikeaa.. Itse olin 19 vuotiaana jonkun aikaa ja sain koko työsuhteen keskituntiansioiksi 10.55 e/h joka on suomen sotilasta myyden aika hankalaa. Parempiakin myyjiä varmasti on.

Ei töissä käydä siks että pääsee käymään töissä ja mä en ainakaan esimiehenä palkkaisi jos ei ole näyttöä siitä mitä siellä voi saada aikaan. Jos menee puhelinmyyjän hommiin niin tekee hommia ihan perkeleesti, ottaa oppia paremmistaan ja jatkaa niin kauan että sitä tulosta tulee..:) uutta työtä saadakseen näytöt tuloksenteosta aikaisemmissa töissä on tärkeistä tärkeimpiä juttuja. Ei töihin tarvita mä olen vaan töissä kuhan oleilee hyypiöitä vaan niitä jotka saa aikaan

E. Tuolla puhuttiin siitä alan kokemuksesta vs raha. Mä olen itse mennyt oman alan töihin tekemään ajalta rankasti tappiota jotta saa sitä kokemusta ja kielitaito paranee ihan erilailla kun opiskelija (ryyppäysputki)vaihdoissa. Seuraavan talven sai kynsiä syödä mutta ihan eri asia olla oikeissa oman alan asiantuntijatöissä ulkomailla (vaikka kulujen jälkeen ei jäänyt kamalasti käteen vaikka palkka etuineen oli yli suomalaisten mediaanin.:) )

Kokemuksen hankinta on sijoitus tulevaisuuteen. Ilman sijoitusta tulevaisuuteen ei taatusti menesty. Ilman riskinottoa ei voi menestyä eikä oikein mitään voi hankkia ilman lainaa.. Jos ei menesty niin ei mutta ennemmin mä teen komean konkurssin kun en koskaan yritä menestyä.
 
Uskon että "kyllä tekevälle töitä löytyy" . Ihan sama mikä koulutus on, johonkin pääsee aina, edellyttäen tietenkin että olet terve, sekä kiinnostunut tekemään. Näin siis duunari hommissa
 
En tiedä miten helvetissä tässä näin pääs käymään, ens tiistaina haastatteluun vakkarihommasta ja vielä omalta alalta. Nyt kaikki mahdolliset tähdet oikeisiin asentoihin ja silleen, jumalauta jos tä onnistuu..
 
Uskon että "kyllä tekevälle töitä löytyy" . Ihan sama mikä koulutus on, johonkin pääsee aina, edellyttäen tietenkin että olet terve, sekä kiinnostunut tekemään. Näin siis duunari hommissa

Eli jos ihmisiä vaan kiinnostaisi enemmän työnteko, myös työpaikkoja syntyisi radikaalisti enemmän?
 
En tiedä miten helvetissä tässä näin pääs käymään, ens tiistaina haastatteluun vakkarihommasta ja vielä omalta alalta. Nyt kaikki mahdolliset tähdet oikeisiin asentoihin ja silleen, jumalauta jos tä onnistuu..

Pidä kuitenkin mielessä, että vastoinkäymisiä voi sattua. Itsellä kävi tässä lähiaikoina niin, että oli kaksivaiheiset haastattelut erääseen hommaan, joka oli luokkaa unelmajobi. Näytti lupaavalta, ja olivat kuulemma erittäin kiinnostuneita. Kuitenkaan määräaikaan mennessä ei kuulunut mitään, joten soittelin perään. Kukaan ei vastannut, ja viikko siitä eteenpäin sain mailia, että ei valitettavasti tällä kertaa
 
Pidä kuitenkin mielessä, että vastoinkäymisiä voi sattua. Itsellä kävi tässä lähiaikoina niin, että oli kaksivaiheiset haastattelut erääseen hommaan, joka oli luokkaa unelmajobi. Näytti lupaavalta, ja olivat kuulemma erittäin kiinnostuneita. Kuitenkaan määräaikaan mennessä ei kuulunut mitään, joten soittelin perään. Kukaan ei vastannut, ja viikko siitä eteenpäin sain mailia, että ei valitettavasti tällä kertaa

Toki, on tässä 7 haastattelun jälkeen jo suht skeptinen kaikenlaisiin muutoksiin siihen asti että nimet komeilee paperissa.
 
.. Mä olen itse mennyt oman alan töihin tekemään ajalta rankasti tappiota jotta saa sitä kokemusta ja kielitaito paranee ihan erilailla kun opiskelija (ryyppäysputki)vaihdoissa.

Mä ainaki sain helvetisti enemmän kielitaitoa 4kk opiskelijavaihdossa, jonka vietin ainoana suomalaisena käytännössä katsoen koko ajan irlantilaisten tyyppien kanssa enemmän tai vähemmän kännissä, kuin 1,5 vuoden ulkomaillatyöskentelyn aikana. Meillä on nyt kaksi eriävää näkemystä, olisko sittenkin niin että on ihmisestä ja tuurista sekä ulkomailla oleskelun ajankohdasta kiinni eikä noin jyrkkä kommentti välttämättä ole yleispätevä? Ootko käyny korkeakoulusta vaihdossa vai onko toi vaan ennakkoluulo?
 
Mä ainaki sain helvetisti enemmän kielitaitoa 4kk opiskelijavaihdossa, jonka vietin ainoana suomalaisena käytännössä katsoen koko ajan irlantilaisten tyyppien kanssa enemmän tai vähemmän kännissä, kuin 1,5 vuoden ulkomaillatyöskentelyn aikana. Meillä on nyt kaksi eriävää näkemystä, olisko sittenkin niin että on ihmisestä ja tuurista sekä ulkomailla oleskelun ajankohdasta kiinni eikä noin jyrkkä kommentti välttämättä ole yleispätevä? Ootko käyny korkeakoulusta vaihdossa vai onko toi vaan ennakkoluulo?

Olen ollu töissä kahteen otteeseen ulkomailla ja vaihdossa vain kerran, tosin 12kk.
Silti osaan paremmin työskentelymaan kieltä kun vaihtomaan kieltä. Työkielenä oli työskentelymaan kieli. Vaihdossa taas käytettiin liikaa englantia. Toki molempia osaan, toista paremmin kuin englantia ja toista paremmin kuin ruotsia

Toki YMMV.

+kaveri ollu vaihdossa siel työskentelymaassa eikä osaa silti kieltä ollenkaan. Toki koulupohjia oli itsellä aika lailla mutta niin oli silläkin. Se ei silti osaa. Tunnen jopa yhden joka oli Venäjällä vuoden ja naimisissa venäläisen naisen kanssa ja mä osaan paremmin venäjää 3. Kurssin jälkeen ku se. Kun sitä englantia pitää viljellä :(
 
Kannattaa huomioida se, että jokainen korkeakouluopiskelija voi lähteä vaihtoon harjoittelemaa kieliä yms., kun taas se vuoden ulkomaan jobi ei olekkaan niin läpihuuto juttu.
 
Kannattaa huomioida se, että jokainen korkeakouluopiskelija voi lähteä vaihtoon harjoittelemaa kieliä yms., kun taas se vuoden ulkomaan jobi ei olekkaan niin läpihuuto juttu.

Jos kriteerinä on vaan ulkomaille töihin, niin se onnistuu keneltä tahansa, jolla on alkeellinen englannin kielen taito ja etuna jos edes jollain tasolla tervejärkinen (ei vaatimus).

E: listaan pitää lisätä se, että osaa käyttää tietokonetta, jos se ei onnistu niin sitten nousee kyllä mun tarjoamien vaihtoehtojen kohdalla tie pystyyn.
 
Nykyään nuorilla on varmaan ainakin työttömyysprosenttien perusteella vielä paljon kovemmat ajat kun itellä oli 10 vuotta sitten, kun valmistuin inssiksi.

Itellä ei oikein koskaan oo ollu mitään suhteita, niin kesätöiden saaminen oli opiskeluaikana aina kiven alla. Aina kuitenkin jotain löyty, vaikka välillä duunit joutu hakeen vuokrafirmojen kautta, yms. Valmistumisenkin jälkeen joutu ottaan vauhtia esim. kokoonpanohommista vuokrafirmoista ja paketinheittelystä lentokentällä.

Pikkuhiljaa kuitenkin lähti homma käyntiin ja viimeiset ~9 vuotta ollu OK duunit. Tuskin tää ketään lohduttaa, mutta melkein ihan mitä tahansa duunia kannattaa tehdä mielummin kun olla työttömänä. Paitsi sitä puhelinmyyntiä en suosittele. Sitäkin tuli kokeiltua....
 
Töissä oleminen ja töissä menestyminen on ihan eri asioita.
Puhelinmyyntiä kannattaa kaikkien kokeilla. se on yllättävän vaikeaa.. Itse olin 19 vuotiaana jonkun aikaa ja sain koko työsuhteen keskituntiansioiksi 10.55 e/h joka on suomen sotilasta myyden aika hankalaa. Parempiakin myyjiä varmasti on.
.
Meidän lehtimyynti toimistolla oli 2 myyjää jotka teki sillon hirveetä tiliä myymällä Apua+ muita lehtiä hyvin tuli huomattua silloin kuinka paljon se vaatii ihmiseltä että pystyy olemaan sen 6-9h erittäin positiivinen,iloinen ja sanavalmis.. satoja puheluja putkeen päivästä toiseen aina samat vitsit ja jaarittelut, ei mun mielenterveys olisi kestänyt tota kauan. Mutta ton työn ansiosta hain toimistotarviketukkuun töihin ja sainkin sieltä paikan.. Homma oli aivan eri planeetalta kuin lehtien myynti, vaikka saikin olla 7h puhelimessa päivittäin , pelkästään jo sen takia että myimme erittäin laadukkaita ja tarpeellisia tuotteita ns erittäin helppo myyntiartikkeli..
Olisin varmaan vieläkin tuolla töissä jos ns lama ja internet eivät olisi syöneet asiakkaita pois.
 
Avun myyminen dementikoille pitäisi kieltää lailla. Eräs firma on jo kolmen "vahinko" tilauksen perumisen yhteydessä luvannut lopettaa soittelun, mutta eihän se saatana lopu ikänä.
 
Toisaalta puhelinmyynnin sujuessa se on parhaimmillaan aika lepposaa hommaa (mikäs siinä soitellessa, rento työilmapiiri ja kevyttää hommaa) - tosin valtaosalle tätä se ei ole koskaan. Mutta ei sitä kyllä lopun elämää halua tehdä.
 
Avun myyminen dementikoille pitäisi kieltää lailla. Eräs firma on jo kolmen "vahinko" tilauksen perumisen yhteydessä luvannut lopettaa soittelun, mutta eihän se saatana lopu ikänä.

Oon täysin samaa mieltä, v...u mua sillon korpes kun mua koulutettiin ja soitin jollekkin aivan täysin muissa mailmoissa elävälle mummolle.. Joka olisi tilannut vaikka hatullisen paskaa 200mk hinnalla niin perkele toimiston johtaja /kouluttaja näyttää vieres peukkua ja kehuu et anna mennä vaan :face:

Noille vanhuksile kannattaa kyl ehdottomasti hommata telemarkkinointi kielto, googlen haulla löytyy tietoa ei sitten tarvitse enää noista stressata.
 
Ihme ukko olet jos sua vituttaa jos saat työssä menestystä?
Siis parhaita asiakkaita oli mm. Nuori nainen jonka puhuin ympäri tilaamaan peräti 2 eri lehteä vaikka se valitti et luottotiedot muutenki menny eikä ole rahaa. Mä olin et tilaa mun mieliks kuulostat niin sympaattiselta et ansaitset hemmotella itseäsi..:)

On se välillä moraalitonta mut se on firman omistajien ongelma..

Puhelinmyynnissä risoo se että siinä täytyy olla niiin hyvä jos sillä meinaisi rahaa saada oikeasti ja se ei tule helpolla.. Hattua nostan jotka sil pitää itsensä masseissa isosti..:)

Myin mäkin dementikolle joka luuli et Suomessa on sota vielä ja sitte perustelin jotenki et sil me saadaa ryssä kukistettua jos ostat sen suomen sotilas lehden et ne rahat menee suoraan armeijalle ja koht Ollaa uralilla..;) ja se toki tilasi. Ei se ole työntekijän vastuulla että kelle myydään vaan sen työnantajan. Ja mä en ollut moraaliton vaan noudatin vaan ohjeita ja tienasin kivat kesärahat.

Enää en ehkä ihan noin röyhkeästi kusettamista harrastaisi, korkeintaan autokaupoilla;) oikeisiin rahoihin pääsee kyllä ihan muulla kuin puhelinmyyjänä
 
Back
Ylös Bottom