Työttömät jotka eivät haluaisi olla työttömiä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
. Ei se ole työntekijän vastuulla että kelle myydään vaan sen työnantajan. Ja mä en ollut moraaliton vaan noudatin vaan ohjeita ja tienasin kivat kesärahat.

Enää en ehkä ihan noin röyhkeästi kusettamista harrastaisi, korkeintaan autokaupoilla;) oikeisiin rahoihin pääsee kyllä ihan muulla kuin puhelinmyyjänä

Tuo logiikka on ihan perseestä.Kuvitellaan vaikka että mä ottaisin sut töihin ja sun homma olis ryöstellä kakaroitten lompakoita?
 
Ihme ukko olet jos sua vituttaa jos saat työssä menestystä?
Siis parhaita asiakkaita oli mm. Nuori nainen jonka puhuin ympäri tilaamaan peräti 2 eri lehteä vaikka se valitti et luottotiedot muutenki menny eikä ole rahaa. Mä olin et tilaa mun mieliks kuulostat niin sympaattiselta et ansaitset hemmotella itseäsi..:)

On se välillä moraalitonta mut se on firman omistajien ongelma..

Puhelinmyynnissä risoo se että siinä täytyy olla niiin hyvä jos sillä meinaisi rahaa saada oikeasti ja se ei tule helpolla.. Hattua nostan jotka sil pitää itsensä masseissa isosti..:)

Myin mäkin dementikolle joka luuli et Suomessa on sota vielä ja sitte perustelin jotenki et sil me saadaa ryssä kukistettua jos ostat sen suomen sotilas lehden et ne rahat menee suoraan armeijalle ja koht Ollaa uralilla..;) ja se toki tilasi. Ei se ole työntekijän vastuulla että kelle myydään vaan sen työnantajan. Ja mä en ollut moraaliton vaan noudatin vaan ohjeita ja tienasin kivat kesärahat.

Enää en ehkä ihan noin röyhkeästi kusettamista harrastaisi, korkeintaan autokaupoilla;) oikeisiin rahoihin pääsee kyllä ihan muulla kuin puhelinmyyjänä
Eihän sun työnkuvaan kuulu valehteleminen? Kyllähän tuo on moraalitonta sun puolesta että valehtelet ihmisille, ei siinä voi ketään muuta syyttää. Kysymyshän on siitä että haluatko tienata rahaa niin että joudut valehtelemaan vai et, tuskin sun elämäs oli siitä puhelinmyynnistä kiinni.

Toihan on sama kun kävelisin kadulla pyytämässä ihmisiltä rahaa ja tappaisin jokaisen joka ei antaisi minulle niitä, eihän se mun vika ole että ne ei niitä mulle antanu.
 
Eipä tuo ihan laillista puuhaa ole: Kuluttajansuojalaista "6 § (29.8.2008/561)

Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja

Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt."
 
Firman ohjeistuksissa ja säännöissäkin kiellettiin tuonkaltainen toiminta eikä noi sanomatalotkaan varmaan hyvällä katsele jos jollekkin dementikolle myydään Nalle puhista->Apuun kaikki julkaisut.. Ton jälkeen tuli lopetettua puhelu useamman kerran sen takia kun tuli fiilis ettei ostajalla ole ihan selvää mitä on tekemässä, olisko ollut jotain 5mk per tilaus mitä tolla menetin.

Ps: samaan aikaan meidän toimistolta sai yks likka potkut asiakkaille valehtelun takia, jäi vielä palkatkin saamatta -> Hälle sanottiin hyvin selkeästi että palkkojasi voit hakea oikeuden kautta jos haluat. Ei hakenut.
 
Myin mäkin dementikolle joka luuli et Suomessa on sota vielä ja sitte perustelin jotenki et sil me saadaa ryssä kukistettua jos ostat sen suomen sotilas lehden et ne rahat menee suoraan armeijalle ja koht Ollaa uralilla..;) ja se toki tilasi. Ei se ole työntekijän vastuulla että kelle myydään vaan sen työnantajan. Ja mä en ollut moraaliton vaan noudatin vaan ohjeita ja tienasin kivat kesärahat.

Siis sähän olet aivan karmea ihminen. Miten ihmeessä joku voi perustella itelleen vielä että "en minä tässä väärin tee". Häpeäisit!
 
no siellä oisi tuntipalkka ollu 4 euroa ja ei nyt kukaan ihminen sellasella mitään tee, sitäpaitsi paikan pomo kannusti että kauppa se on mikä kannattaa.. tein oman osani niin hyvin että parisen vuotta lopetettuani mua pomo pyyteli takaisin töihin.. No mun moraali ei nykyisellään ihan vastaavaa myyntitoimintaa salli..

Kun nyt haters gonna hate, niin ennemmin itse olisitte myymättä ja ottamatta niitä provisioita ja oisitte töissä luokkaa 400e/kk?
Ei kouluttamattomana teininä saa mitään 3000e kk duuneja..

Ja venskulle.. jos oisin ollu se likka toki oikeudest oisin hakenu mulle kuuluvat rahat, mitä ne sille yritykselle kuuluu hyötyä olla jos ne ei sille kuulu lain mukaan. Eikä se että käräjöi jotain vitun puhelinmyyntifirmaa vastaan pilaa tulevaa uraa imo..
Ja jep. en mä tollaista työtä enää ottaisi vastaan.. enkä mä nyt enää uskottelisi muistisairaalle että rahat menee armeijalle, suomi menee uralille-tyylistä settiä koska on se nyt väärin..

e. tosta on ~ 10 vuotta.. enää en menisi puhelinmyyjäksi..

Siitä Hyvä linkki: http://www.pollitasta.fi/2013/05/yrittajan-vinkki-tyottomalle/
 
Ei kyllä kaikki asiat oikein mallillaan ole jos vielä 10 vuoden jälkeen puolustelee tollasta vitun ryöstämistä. Laittais edes nuoruuden hölmöilyn piikkiin mutta ei, selittelee vaan.
 
Ja venskulle.. jos oisin ollu se likka toki oikeudest oisin hakenu mulle kuuluvat rahat, mitä ne sille yritykselle kuuluu hyötyä olla jos ne ei sille kuulu lain mukaan. Eikä se että käräjöi jotain vitun puhelinmyyntifirmaa vastaan pilaa tulevaa uraa imo..
Ja jep. en mä tollaista työtä enää ottaisi vastaan.. enkä mä nyt enää uskottelisi muistisairaalle että rahat menee armeijalle, suomi menee uralille-tyylistä settiä koska on se nyt väärin..

e. tosta on ~ 10 vuotta.. enää en menisi puhelinmyyjäksi..

Siitä Hyvä linkki: Yrittäjän vinkki työttömälle - Pölli tästä



Ois kyllä ollu melkosen typerä temppu, kuitenkin firma oli valmis painamaan villaisella sen tekemät kusetukset, voisi olla että tulisi ihan pikkasen maksuja oikeuden kautta.
 
Siis onko tää Indica sama hemmo joka aijemmin kyseli "miks kaupan kassan pitäis tienata enemmän kun sossun asiakkaan", ja toisaalta vaati että hänen tutuilleen pitäisi järjestää suojatyöpaikka Kouvolasta julkiselta sektorilta etteivät joudu työttömäksi? Nyt sitten retostelee että on kusettanut puhelinmyynnissä.

Muistaakseni indica opiskeli kauppatieteitä tai jotain vastaavaa. Taitaa olla ihan normi moraalikäsityksiä ko. jengin piirissä.
Huono provo.
 
Siis onko tää Indica sama hemmo joka aijemmin kyseli "miks kaupan kassan pitäis tienata enemmän kun sossun asiakkaan", ja toisaalta vaati että hänen tutuilleen pitäisi järjestää suojatyöpaikka Kouvolasta julkiselta sektorilta etteivät joudu työttömäksi? Nyt sitten retostelee että on kusettanut puhelinmyynnissä.
Moraalikäsitys on toisilla ihmisillä sikäli kummallinen, että se muuttuu riippuen siitä, joutuuko itse tai oma lähipiiri kärsimään korkean moraalin harjoittamisesta...
 
Ihme ukko olet jos sua vituttaa jos saat työssä menestystä?
Siis parhaita asiakkaita oli mm. Nuori nainen jonka puhuin ympäri tilaamaan peräti 2 eri lehteä vaikka se valitti et luottotiedot muutenki menny eikä ole rahaa. Mä olin et tilaa mun mieliks kuulostat niin sympaattiselta et ansaitset hemmotella itseäsi..:)

On se välillä moraalitonta mut se on firman omistajien ongelma..

Puhelinmyynnissä risoo se että siinä täytyy olla niiin hyvä jos sillä meinaisi rahaa saada oikeasti ja se ei tule helpolla.. Hattua nostan jotka sil pitää itsensä masseissa isosti..:)

Myin mäkin dementikolle joka luuli et Suomessa on sota vielä ja sitte perustelin jotenki et sil me saadaa ryssä kukistettua jos ostat sen suomen sotilas lehden et ne rahat menee suoraan armeijalle ja koht Ollaa uralilla..;) ja se toki tilasi. Ei se ole työntekijän vastuulla että kelle myydään vaan sen työnantajan. Ja mä en ollut moraaliton vaan noudatin vaan ohjeita ja tienasin kivat kesärahat.

Enää en ehkä ihan noin röyhkeästi kusettamista harrastaisi, korkeintaan autokaupoilla;) oikeisiin rahoihin pääsee kyllä ihan muulla kuin puhelinmyyjänä

Lyhyesti: haista paska ja häpeä saatana itteäsi, jos osaat.
 
Tarjoaakohan kesätyökokemus esim. puhelinmyynnistä mitään etua töitä hakiessa? Eipä taida. Taitaa enemmän olla siitä haittaa kuin hyötyä.

Tähän tartun nyt, koska näkemykseni eroaa aika paljon.

Jos jätetään pois työt, jotka ovat oikeasti negatiivisia hyödyiltään töitä hakiessa, kuten kettutyttöjen kanssa työskentely, niin työkokemuksesta on aina hyötyä. Vaikka työ olisi jäätävää kuraa omasta mielestä työtä tehdessä, niin siitä jää aina takkiin jotain, mitä ei olisi jäänyt ilman tuohon työhön ryhtymistä. Tuossa esimerkissäsi: puhelinmyynnistä oppii ainakin sen, että osaa käsitellä ja lukea ihmisiä paremmin. Puhelinmyyntityössä oppii tunnistamaan äänensävyjä, vaikka asiakkaan kehonkielen lukeminen ei olekkaan mahdollista. Työhaastattelussa ei varmasti aiheuta rekryyjälle wau-elämystä, jossa oletkin oikeassa, mutta koska olet myynyt sukkia puhelimen yli, niin varmasti myyntikokemus on parantunut ja olet oppinut myymään tuotteita edes hieman lisää. Sitten kun huomioidaan, että työhaastattelu on "myyntitapahtuma", jossa myyt itseäsi firmaan, niin puhelinmyyntikokemus on varmasti parempi kuin ilman kokemusta. Samoin kun soittelet toisiin firmoihin työnhaun merkeissä, niin osaat myös myydä ja markkinoida itsesi haastatteluun. Kuten tässäkin keskustelussa on käynyt ilmi, niin kynnys haastatteluun pääsemiseksi on suuri, ja haastatteluun pääseminen on jo osa voittoa. Tästä on omissa kaveripiireissä hyviä esimerkkejä. Muutama DI-opiskelija on lähtenyt vielä opintojen loppupuolella polkupalkalla puhelinmyyntiin, koska muuta ei ole ollut tarjolla, ja ovat saaneet sieltä myyntikokemusta, ja ovat myöhemmin päässeet eri firmoissa asemiin, joissa tuon puolen osaamisesta on tehty oikeasti kovaa palkkaa. Puhelinmyynti onkin ollut sijoitus tulevaisuuteen, jota ei ole tunnistanut aiemmin.

Ongelma on pääsääntöisesti se, että ihmiset eivät tunnista "huonompien" duunien etuja itselle ja itsensä kehittämiselle. Silloin vertaa palkkaa vain ja ainoastaan siihen, kuinka mukavaa työ on. Olen itse tarttunut lähes poikkeuksetta työmahdollisuuksiin, kun sellainen on jostain auennut, ja tunnen, että monet omat epämiellyttävät pätkäduunit ovat kasvattaneet henkistä ja sosiaalista pääomaa tavalla tai toisella, ja aivan varmasti minullekin on ollut hyötyä niistä työtehtävien parantumisessa.

Viimeisimpänä hain töitä 200km etelämmästä, painotin omaa muuttovalmiutta, ja ei ole hetkeäkään kaduttanut, että näin tein sillä sain lopulta paikan, jossa uran saa luultavasti hyvään nousukiitoon. Toki osaltaan oli matkassa onnea, mutta aiempiin työtarjouksiin tarttuminen nähtiin todella hyvänä juttuna CV:ssä.
 
Ihmisten moraali sitäpaitsi kehittyy vanhetessaan, kuten miljoonasti sanottu enää EN menisi a.puhelinmyyntiin ja b. Myisi moraalia venyttäen etten jäisi 4 euron perustuntipalkalle.

Ja niin kuinka moni teistä olisi töissä 4 euroa tunti? Jep. Ei kukaan. Ja kyllä sitä oli valmis venymään kun muuta myyntiä ei vaan tullut..

Ja jep en todellakaan enää toimisi ihan noin. Nykyään nähnyt mitä muistisairaudet on, vähän liian konkreettisesti
 
"Mä en ollut moraaliton ja noudatin vaan ohjeita" kirjoittelet tuolla. Hymiöitä tekstissä.

Jos muka on vaihtoehtoina moraalinen sairaitten vanhusten kusettaminen tai 4 euron tuntipalkka, valitsisin näistä työpäivän pidentämisen ja vaikkapa siivoustyön vastaanottamisen iltapuhteiksi.

Äläkä vittu enää mussuta.
 
Ihmisten moraali sitäpaitsi kehittyy vanhetessaan, kuten miljoonasti sanottu enää EN menisi a.puhelinmyyntiin ja b. Myisi moraalia venyttäen etten jäisi 4 euron perustuntipalkalle.
Kuinkahan merkittävästi tuo sinun moraalisi kehittyminen pitäisi näkyä viimeaikaisissa viesteissäsi? Jos moraalista puhutaan, niin mun mielestä on aika kornia puolustella oman lähipiirin suojatyöpaikkoja jossain Kouvolassa ja samaan aikaan sanoa, että kaupan kassalla työskentelystä pitäisi saada saman verran "palkkaa" kuin sossun luukulta. Jos olet oikeasti tehnyt jotain oikeita töitä, niin tajuat varmasti, että työ kaupan kassalla on ihan oikeaa työtä toisin kuin kotona makaaminen.
 
Jos jätetään pois työt, jotka ovat oikeasti negatiivisia hyödyiltään töitä hakiessa, kuten kettutyttöjen kanssa työskentely, niin työkokemuksesta on aina hyötyä. Vaikka työ olisi jäätävää kuraa omasta mielestä työtä tehdessä, niin siitä jää aina takkiin jotain, mitä ei olisi jäänyt ilman tuohon työhön ryhtymistä...

Todella hyvää asiaa. Uskon että eri alojen välillä on eroja siinä, mitä rekrytoijat arvostavat. Kaikki tekeminen kuitenkin kehittää tekijäänsä. Tämä on nähdäkseni tärkeämpi pointti, kuin CV:n kehittäminen. Tuotekehitys voi olla hyvinkin erilainen ala raksapuoleen verrattuna, mutta meillä arvostetaan nimenomaan kykyä hoitaa hommat. Puhelinmyynnit yms. on CV:ssä täysin epärelevantteja tekijöitä. Monilla firmoilla alkaa myös olla koodaustestejä, joilla jyvät karsitaan akanoista. Tärkeintä on siis kehittää itseään ja omaa osaamistaan.

Turinoinpa tässä sunnuntain ratoksi tarinan kaveristani ja itsestäni työelämän pyörteissä.

Ensimmäiset kesätyöni tein joskus 15-vuotiaana. Leikkasin nurmikkoa kaupungilla ja hoidin pensaita. Vihasin sitä turhan oloista puurtamista. Homman hyöty oli siinä, että sain motivaatiota opiskella. Tajusin etten halua tätä ainakaan tehdä loppuikääni. Olin myös kesän tehtaalla kunnossapitäjän hanslankarina. Tästä opin sen, miten kovia jätkiä tuon homman osaavat tyypit on. Kaverit piti tehtaan pyörimässä, kun muilta meni sormi suuhun. Tajusin että haluan olla se, joka tietää miten tehdas pyörii. En se joka ajaa konetta. CV:n kannaltta näillä duuneilla ei ollut mitään virkaa, koska niissä ei koodattu. Opiskellessa mun vahvuus oli suhteissa. Sain ekan paikan inttikaverin vinkistä mestasta, jonne pääsin parilla koodausnopalla. Sieltä pääsin parempaan paikkaan opiskelukaverin suosituksesta ja kerryttämälläni kokemuksella. Todettakoon etten tajunnut mitään hommasta, jota ekassa paikassa tein. Koodaustaitoni olivat myös melko rajalliset. Mun vahvuus oli sosiaalisuus. Suoraansanottuna kaljanjuonti, paskanjauhaminen ja uskottavuus haastattelutilanteessa.
Toisessa työpaikassa tutustuin kaveriin, joka oli samasta koulusta ja samanikäinen. Hän oli saanut duunia, koska osasi koodata. Tämä kävi ilmi siitä, että hän oli koodannut tuloslaskusoftan harrasteseuralleen. Aivan pyytämättä ja ilman palkkaa. En muista oliko kaveri joskus ollut kesätöissä, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun lyö pöytään toimivan softan, jota ihmiset oikeasti käyttää.
Nyt vuosia myöhemmin kaveri sai fudut duunistaan. Hänellä sattuu olemaan tuoteidea, jonka toimivuutta päätti testata yrittäjänä. Kaveri joka osaa koodata tarvitsee kuitenkin avukseen kaverin, joka osaa jauhaa paskaa, sparrata strategiaa ja verkostoitua. Kuinka ollakaan minä olen hionut näitä taitoja itsessäni, vaikka CV:tä katsomalla käyn lähinnä koodiapinasta. Oon pirun kyllästynyt IT-alaan ja lopettelemassa koko touhua. Silti innostuin lähtemään mukaan, koska minun ei tarvitse implementoida mitään. Katotaan hetki lähteekö homma vetämään. Tuloja en odota saavani parhaassakaan tapauksessa kahteen vuoteen, mutta sillä ei ole väliä. Näen tässä loistavan tilaisuuden kehittää itseäni ja oppia lisää siitä miten maailma toimii. Tulojen puute tietysti rajoittaa käytettävissä olevaa aikaa, mutta arvioin voivani tehdä tarpeeksi talkootunteja rooliini nähden.
 
Oon täysin samaa mieltä, v...u mua sillon korpes kun mua koulutettiin ja soitin jollekkin aivan täysin muissa mailmoissa elävälle mummolle.. Joka olisi tilannut vaikka hatullisen paskaa 200mk hinnalla niin perkele toimiston johtaja /kouluttaja näyttää vieres peukkua ja kehuu et anna mennä vaan :face:

Noille vanhuksile kannattaa kyl ehdottomasti hommata telemarkkinointi kielto, googlen haulla löytyy tietoa ei sitten tarvitse enää noista stressata.

On laitettu suoramarkkinointikielto vai mikä onkaan, sekä lankaluuriin että kännykkään. Kaikki muut lehti- ja bokserikauppiaat ovat lopettaneet, mutta avusta soitellaan muutaman kerran vuodessa.
 
Itse en vastaa tuntemattomiin numeroihin, vaan duunissa katon Finderilla kuka soitti. Tämä on kanssa hyvä:

Amiga Zone BBS - Lista puhelinmyyjien käyttämistä numeroista

Itse asiassa tältä listalta on löytynyt lähes jokainen puhelinmyyjä, joka on soittanut.

Aina kun on hakenut duunia, niin sillon on pakko vastata tuntemattomiin numeroihin. Voi sitä vitutuksen määrää, kun langan toisessa päässä onkin joku lehtimyyjä....

Sori offtopic.
 
Back
Ylös Bottom