Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hakemus heti siihen viestiin.
Muuten siinä on taas yks välivaihe viestistä sinne hakemukseen, mikä voi jossain tilanteessa olla se yks liikaa.
Hakemus ja CV liitteiksi mailiin ja mailissa lyhyesti vain mainitsee mitä asia koskee ja että hakemus on liitteenä. Jos työnantajaa ei kiinnosta avata liitteitä, ehkä se työantaja ei ole mua varten.
Yksi asia suorastaan viduttaa tällä hetkellä työnhaussa. Työnhakijalta vaaditaan tänä päivänä aivan älyttömästi ja hakijoita yhtä paikkaa kohden voi olla tuhansia. Onko tosiaan liikaa pyydetty työnantajan puolelta tulla edes sen verran vastaan, että tekisivät työnhakusivustostaan mahdollisimman selkeän ja helpon hakijalle? En voi käsittää, että vuonna 2013 on yrityksiä jotka eivät suostu ottamaan järjestelmiinsä liitteitä. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin naputella jokainen työkokemus(päivälleen oikein - yleensä riittää kuukausi ja vuosi) pieniin ruutuihin, ja pahimmassa tapauksessa niitä ruutuja on annettu pari kolme. CV:tä et voi liittää. Hakemusta et voi liittää. Voit ainoastaan kertoa itsestäsi ja miksi haet ko. työpaikkaa. Ai niin, ethän kirjoita yli 300 merkkiä. Ja nyt kyseessä on siis isot yritykset ja valtio/kunnat. Tulipa myös vastaan eräs alan markkinajohtaja jonka rekrysivusto ei toimi kuin IE:llä. Näin. ARGH!
Mikään ei ole niin rasittavaa kuin naputella jokainen työkokemus(päivälleen oikein - yleensä riittää kuukausi ja vuosi) pieniin ruutuihin, ja pahimmassa tapauksessa niitä ruutuja on annettu pari kolme. CV:tä et voi liittää. Hakemusta et voi liittää. Voit ainoastaan kertoa itsestäsi ja miksi haet ko. työpaikkaa. Ai niin, ethän kirjoita yli 300 merkkiä. Ja nyt kyseessä on siis isot yritykset ja valtio/kunnat. Tulipa myös vastaan eräs alan markkinajohtaja jonka rekrysivusto ei toimi kuin IE:llä. Näin. ARGH!
Minulla on vähän sellainen fiilis, että mahtaako nuo online-hakemukset edes mennä minnekään? Korkeintaan jonnekin HR-säiliöön. Itse kaivaisin suoran managerin nimen ja emailaisin hänelle suoraan mikäli suinkaan vaan mahdollista.
jos saan tuolta kesäharjoittelun jälkeen 2v harjoittelusopparin, on tulevaisuus aika pitkälti taattu koska ilman harjoittelua oikistutkinnolla ei voi tehdä oikein mitään alaan liittyvää...Melkeinpä uskallan luvata, että kyseisen kioskin rekryjärjestelmässä "lähetä" ja "kopioi viestipohjaksi" -napit ovat vierekkäin. Eipä sillä että olisin itse ikinä noin kömpelöä mokaa tehnyt. :jahas:Hauskoihin työnhakusattumuksiin liittyen sain viime viikolla sähköpostia "Kiitos mielenkiinnostanne tehtävää kohtaan, mutta tällä kertaa valinta ei osunut teihin" yhdestä tehtävästä johon olin hakenut viime elokuussa. No eipä kauheasti ollut edes odotuksia kun hakemuksen jälkeen ei kuulunut mitään ennen tätä viestiä. :D
Noi on-line hakemukset on yleensä rajapintoja firman käyttämään rekrytointijärjestelmään. Paikkaa ei siis ole mahdollista saada, ellet ole täyttänyt tuota online-lomaketta, joten aiheutat vain lisävaivaa ellet täytä sitä.Minulla on vähän sellainen fiilis, että mahtaako nuo online-hakemukset edes mennä minnekään? Korkeintaan jonnekin HR-säiliöön. Itse kaivaisin suoran managerin nimen ja emailaisin hänelle suoraan mikäli suinkaan vaan mahdollista.
Jos hakemuksessa on jonkun henkilön yhteystiedot, kannattaa ehdottomasti soittaa ja vähän kysellä taustoja noden listattujen kriteerien takana. Itse olen aika usein myös kuvannut omia taustojani ja kysellyt, miten hyvin osuu heidän haluamaansa profiiliin. Näin siis kannattaa tehdä, vaikka tuo ilmoitus olisi miten selvä tahansa. Sitten hakemuskirjeessä kannattaa viitata tuohon keskusteluun ja lisäksi vaikka lopuksi heittää maililla sitä yhteyshenkilöä, kun hakemus on järjestelmässä sisällä. Jos annat itsestäsi puhelimessa hyvän kuvan, tällä tavoin pääset ainakin ensimmäisestä raakkauskierroksesta läpi.
Tämä on muuten yksi niistä syistä joiden vuoksi rivirekrytointeja sysätään HR-puolelle, sen sijaan että yksiköt tekisivät niitä itse. Kun hakijoita on 200 ja edes neljännes soittaa, ne puhelut on pakko ohjata sellaiselle jolla on aikaa rupatella mukavia. Avainrekryt tietysti erikseen.Vanha totuus, joka ei vanhene ja jota ei voi tarpeeksi korostaa. Ellei erikseen kielletä, ilman muuta yhteyttä puhelimitse!
Minulla on vähän sellainen fiilis, että mahtaako nuo online-hakemukset edes mennä minnekään? Korkeintaan jonnekin HR-säiliöön. Itse kaivaisin suoran managerin nimen ja emailaisin hänelle suoraan mikäli suinkaan vaan mahdollista.
Tällä hetkellä haetaan myyjiä ihan älyttömästi. Lähinnä siis b2b myyjiä.
Palkkaus (provisioehdot) ja muut työsuhteen ehdot on myös heikentyneet huomattavasti. Monessa paikassa myös herätellään toivoa, että myyjät toimisivat oman y-tunnuksen kautta mutta kuitenkin käytänössä työshuteessa.