Työnhaku! (vinkit, ohjeet ja mielipiteet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Kylläpä taas vitutti täytää hakemusta, mihin piti kirjoittaa kohdat: kerro itsestäsi, miksi haet juuri tätä työpaikka, miksi olet sopiva jne skeidaa. No nämä ovat toki normaaleja kohtia, mutta vitutti silti. Tämän takia en varmaan ole hakenutkaan mitään yli kolmeen vuoteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kylläpä taas vitutti täytää hakemusta, mihin piti kirjoittaa kohdat: kerro itsestäsi, miksi haet juuri tätä työpaikka, miksi olet sopiva jne skeidaa. No nämä ovat toki normaaleja kohtia, mutta vitutti silti. Tämän takia en varmaan ole hakenutkaan mitään yli kolmeen vuoteen.
Mä en kirjottanu ikinä noihin kuin max muutaman sanan. Pitäkööt tunkkinsa.

Minä taas ihmettelen miksi jokainen työpaikka ja koulutus pitää erikseen näpytellä sinne formiin jos liitteeksi menee kuitenkin CV? Hakemuskirje ja CV esim. PDF:nä pitää riittää.

Minä taas ihmettelen miksi jokainen työpaikka ja koulutus pitää erikseen näpytellä sinne formiin jos liitteeksi menee kuitenkin CV? Hakemuskirje ja CV esim. PDF:nä pitää riittää.

Hyvin tuntemalleni herralle tulee n. 4000 kesätyöhakemusta vuodessa. Niitä ei todellakaan lueta kaikkia vaan tietokone hoitaa karsinnan pitkälti niiden formiin kirjattujen keywordien perusteella. Ehkä tästä syystä?

Jenkkilään mentäessä voi tulla vaikeuksia työluvan saamisen kanssa mikäli ei ole "oikeaa" yliopistotutkintoa suoritettuna.

AMK-tutkinto on ihan oikea bachelor degree ja käy varmasti tohon tarkoitukseen.

Hyvin tuntemalleni herralle tulee n. 4000 kesätyöhakemusta vuodessa. Niitä ei todellakaan lueta kaikkia vaan tietokone hoitaa karsinnan pitkälti niiden formiin kirjattujen keywordien perusteella. Ehkä tästä syystä?

Toi on varmaan totta. Osaatko sanoa, mitä tällaiset avainsanat voisivat olla? Tottakai joka alalla varmaan eri sanat, mutta kyllähän esim. tunnollinen, tarkka, sosiaalinen yms on sellaista paskaa, ettei ne voi olla tärkeitä sanoja?

Eiköhän se alkukarsinta ole suoraan koulusta ja työkokemuksesta. Työpaikan nimi ja tehtävä suodattamalla luulis sadoista löytyvän tarkempaan syyniin vielä aika monta.

AMK-tutkinto on ihan oikea bachelor degree ja käy varmasti tohon tarkoitukseen.
Juurikin näin.

Itse olen jämä-inssin papereilla jenkeissä tällä hetkellä. Tosin oma viisumini on L1, joka on kuulemma se helpoin reitti. H1:sitä hakiessa voi tulla hankaluuksia ellei ole Masters Degreetä, tai monen vuoden kokemusta. Periaatteessa jokaiseen työviisumiin vaaditaan että osaa jonkin spesiaali taidon mitä paikallisilla työnhakijoilla ei ole.

Luultavasti diplomin insinööriksi tulee kuitenkin itsenikin luettua joskus tulevaisuudessa.

Toi on varmaan totta. Osaatko sanoa, mitä tällaiset avainsanat voisivat olla? Tottakai joka alalla varmaan eri sanat, mutta kyllähän esim. tunnollinen, tarkka, sosiaalinen yms on sellaista paskaa, ettei ne voi olla tärkeitä sanoja?

Tuollaisen vastauksen sain:

**QUOTE**
Tärkeintä on lukea työpaikkailmoitus tarkasti ja se, mitä oikein haetaan. Ennen kuin kirjoittelee ja monistelee samaa hakemusta, kannattaa myös
AINA soittaa ja kysellä, minkälaista osaamista ollaan hakemassa. Sitten vain varsinaiseen hakemukseen tiivisteysti kaikki se osaaminen, mikä liittyy
haettavaan profiiliin ja "tärkeys"järjestyksessä kuvaten lyhyesti mitä on tehnyt. Ei siis samaa hakemusta joka paikkaan.

Tuossa on yksi head hunting-firman näkemys asiasta, tilanne voi olla erilainen Keski-Euroopassa:

Unohda työhakemus ja panosta CV:hen! » InHunt Group Oy ? Suorahaku, rekrytointi, uudelleensijoitus ja testaus
**UNQUOTE**

Voi olla, tietty. Eiköhän tuollaiset ole kuitenkin enemmän poikkeus?

En nyt ihan äsken ole noita hommia tehnyt, mutta joskus kuitenkin ja kyllä se on CV joka ratkaisee kuka kutsutaan paikalle. Hakemuksen horinoita harvemmin jaksoi lukea muuten kuin pintapuolisesti.

Rekrytointia tekevät, kumman luette ensin ja kummalla on isompi merkitys, CV vai hakemus?

Jos paikkaan on paljon hakijoita, paskasti tehtyjen hakemusten CV.tä ei kukaan edes lue. Kyllä hakemuksen perusteella niputetaan ne aluksi kahteen pinoon: Jatkoon, ei jatkoon! Jos työhakemus on kirjoitettu sekavasti ja siinä on virheitä---> Ei jatkoon. Räätälöi hakemuksesi ja CV, juuri kyseisen työtehtävän mukaisiksi!!!

Sitten lue tarkkaan mitä halutaan ja avaa se hakijoille, omien kokemustesi ja vahvuuksiesi näkökulmasta.

Lyhyesti :Korosta omaa osaamistasi ja vahvuuksiasi! Ajattele hakijaa ja kirjoita selkeästi. CV.llä sitten kerrot itsestäsi, historiastasi ja todennat "kertomasi oikeaksi".

Pelkän hakemuksen perusteella hakijoiden rankkaaminen on lähes tulkoon yhtä järkevää kuin jos Nobelin fysiikanpalkinnon saajaehdokkaat valittaisiin Tinderillä.

Pelkän hakemuksen perusteella hakijoiden rankkaaminen on lähes tulkoon yhtä järkevää kuin jos Nobelin fysiikanpalkinnon saajaehdokkaat valittaisiin Tinderillä.

Jepulis,
kysymys kuului. Kumman luette ensin!!! Miten tuo sun kommettisi liittyy mihinkään?

- - - Updated - - -

Jos paikkaan on paljon hakijoita, paskasti tehtyjen hakemusten CV.tä ei kukaan edes lue. Kyllä hakemuksen perusteella niputetaan ne aluksi kahteen pinoon: Jatkoon, ei jatkoon! Jos työhakemus on kirjoitettu sekavasti ja siinä on virheitä---> Ei jatkoon. Räätälöi hakemuksesi ja CV, juuri kyseisen työtehtävän mukaisiksi!!!

Sitten lue tarkkaan mitä halutaan ja avaa se hakijoille, omien kokemustesi ja vahvuuksiesi näkökulmasta.

Lyhyesti :Korosta omaa osaamistasi ja vahvuuksiasi! Ajattele hakijaa ja kirjoita selkeästi. CV.llä sitten kerrot itsestäsi, historiastasi ja todennat "kertomasi oikeaksi".

Jepulis,
lukemisen ymmärtäminen. Se on vaikea asia se...:hyvä:

Näköjään työnhaku on helppoa sen jälkeen kun yksi hyvä firma on antanut hyväksyntänsä. Sain aikoja sitten sähköpostia erään energiafirman CEO:lta sen jälkeen kun hän oli löytänyt CV:ni netistä. Laitoin sähköpostia takaisin eilen ja sain kutsun haastatteluun. Tänään kävin haastattelussa ja sain paikan saman tien. Haastatteluja ei juurikaan kysynyt kysymyksiä sen jälkeen kun kerroin missä firmassa teen harjoitteluni parin vuoden päästä, sanoi vaan että minun on pakko olla hyvä jos olen päässyt sinne sisään.

Nyt pitänee lopettaa muissa työpaikoissa koska teen uudessa paikassa ke-pe ja olen koulussa ma-ti. Kyseessä siis osa-aikainen avustaja firman lakiosastolla neuvottelemassa ja järjestämässä rakennuslupia, vuokrasopimuksia jne. Hauskinta tässä on se, etten edes aktiivisesti hakenut uutta työtä koska minulla tosiaan oli ennestään kaksi... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom