Työnhaku! (vinkit, ohjeet ja mielipiteet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Itse sain työpaikan hakemuksen ja haastiksen kautta. Se kävi loppujen lopuksi aika kivuttomasti. Kohta pitäisi aloittaa uudessa paikassa. Kuitenkin jännittää kovasti miten hommat lähtee sujumaan uudessa paikassa kun toimenkuva vähän muuttuu sellaiseen mitä en ole aiemmin ihan tehnyt käytännössä (en olis oikein voinu perustella edes itselleni miksi olisin hakenut samanlaista hommaa mitä on aiemmat vuodet tehnyt). Ei oikein tunne vielä saaneensa sitä paikkaa. Mielessä vain että saisi hommat sujumaan ja asemaansa vakiintumaan. (nimim. yhdet yt:t kokenut)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neuvokaas vikkelästi! Aamulla on haastattelu ja pitäisi tietää miten pukeutua. Joutunen käymään vaateostoksillä vielä tänä iltana joten arvostan nopeita vastauksia... kello on täällä seitsemän. Työnkuva on jonkinlaista market researchia puhelimen välityksellä, soittelen firmoihin ja kyselen vissiinkin listan mukaan. Ei ole kysymys mistään akateemisesta hommasta ja tosiaan itse työssä ei ulkoisella olemuksella ole kivestäkään väliä kun eihän mua kukaan näe, kuulee vain. Siltikään en ihan perussuomalaisen kamppeissa halua lähteä haastatteluun. Mitä mun pitää pukea? Mikä on minimivarustus? Asialliset nahkapopot + farkut + kauluspaita? Farkut vähän pahat, mutta tyytyväinen olen jos ei tarvitse sen kummempia housuja ostaa...

Vaikuttaa sen verran turhanpäiväseltä hommalta( kuten about kaikki puhelinmyynti) ettei ole mitään väliä mis kuteis menee. Ite taisin mennä jossai farkuis ja t paidas.

Neuvokaas vikkelästi! Aamulla on haastattelu ja pitäisi tietää miten pukeutua. Joutunen käymään vaateostoksillä vielä tänä iltana joten arvostan nopeita vastauksia... kello on täällä seitsemän. Työnkuva on jonkinlaista market researchia puhelimen välityksellä, soittelen firmoihin ja kyselen vissiinkin listan mukaan. Ei ole kysymys mistään akateemisesta hommasta ja tosiaan itse työssä ei ulkoisella olemuksella ole kivestäkään väliä kun eihän mua kukaan näe, kuulee vain. Siltikään en ihan perussuomalaisen kamppeissa halua lähteä haastatteluun. Mitä mun pitää pukea? Mikä on minimivarustus? Asialliset nahkapopot + farkut + kauluspaita? Farkut vähän pahat, mutta tyytyväinen olen jos ei tarvitse sen kummempia housuja ostaa...

No farkut ja joku kauluspaita niin ei voi mennä pahasti pieleen. Tosin enpä tiedä onko ko. maan työkulttuurissa jotain erityispiirteitä.

^^ Sain jopin :dance2:

En saanut hommattua kummempaa varustusta kuin kauluspaidan, joten muuten oli sitten ihan tennarit ja farkut. Sen verran fiini oli toimisto että hirvitti mennä noissa kuteissa, mutta otin sellaisen asenteen että nyt mennään eikä meinata ja hyvä tuli. Huomenna töihin. Soittelen suomalaisiin firmoihin :)

E: Kai ne täällä Briteissä vähän jäykköjä olevat vaatetuksen kanssa, mutta näillä tyypeillä oli kova kiire löytää pätevä suomenpuhuja, joten ei ollut varaa sakottaa kuteista.

On muuten aika helvetin hiljaista kesäduunien suhteen ainakin pk-seudulla, huvikseni katselin netistä paikkoja. Ei siis oikeasti mitään...

^kai se jo tähän aikaan vuodesta on hiljasta ku kaikki fiksut on töitä hakenu pari kuukautta takaperin :D
Tietysti mutta kyllä yleensä on sentään jotain... Itse olen 4 viime vuoden kesätyöt hankkinu vasta touko-kesäkuussa aika helpollakin itse asiassa. :D Onneks tänä vuonna ei sentään tarvii.

Pistän tähän vähän omia mietteitä. Pääsin juuri oikeastaan unelmieni työpaikkaan, myyntiesimieheksi. Saan aikalailla toteuttaa itseäni vapain käsin kunhan tuloksia näkyy. Siirryin tähän tehtävään juuri nyt valmistuttuani tradenomiksi ja työskenneltyäni noin 4 vuotta myyjänä.

CV yksinään ei tällaiseen paikkaan olisi riittänyt, mutta käytin paljon aikaa miettiäkseni mitä työnhakijat nyt oikeasti haluavat tältä henkilöltä. Työhakemuksen kirjoitin melko yksinkertaisesti, pääpointtina kolme asiaa minkä takia minut pitäisi palkata, ranskalaisin viivoin eriteltynä.

Työhaastattelussa kerroin totuuden, en jaaritellut turhia vaan kerroin syvällisesti miksi minut pitäisi valita ja minkälaisia ominaisuuksia minulla on ja miten ne näkyvät työssä. Itse asiassa haastatteluja oli neljä, viimeisimmän jälkeen oli jo aika tyhjä olo aivoissa mutta onneksi sitten tulikin tieto että sain paikan. Tärkeintä mielestäni on olla itsevarma ja harjoitella kotona vastauksia ja sitä mitä aiot itse sanoa, mieti vaikka autossa ja kaupoilla asioita läpi mielessä jotta haastattelussa ne tulevat automaattisesti. Ainakin minun kokemukseni mukaan rekrytoijat kyselevät aika lailla samanlaisia kysymyksiä joka kerta joten harjoittelu kannattaa. Pidät vaan mielessä että vastaat sen mukaan minkälaista työntekijää ollaan hakemassa, vastaukset tyyliin: "Olen ahkera ja luotettava" on ihan yhtä tehokasta ku jos tulisit kännissä haastatteluun.

Mietin pitkään että pitäisikö hakea tätä paikkaa, kuitenkin oli hyvä duunipaikka ja mietin että tuskin edes tuollaista työtä saan. Kuitenkin pistin hakemuksen menemään ja tässä sitä ollaan, palkka tuplaantui ja CV on tämän jälkeen mitään koulutuksia arvokkaampi paperi.

Ja työnhaku jatkuu. Seuraavaksi hakemusta McKinseylle. Onko täällä kenelläkään kokemuksia kyseisen firman valintaprosesseista ja kriteereistä?

Ja työnhaku jatkuu. Seuraavaksi hakemusta McKinseylle. Onko täällä kenelläkään kokemuksia kyseisen firman valintaprosesseista ja kriteereistä?

Eikö noi Mckinseyt ym. hae kauppiksesta tai tutalta vastavalmsituneita, jotka haluaa tehdä pitkää päivää pienellä palkalla? Ja jostain syystä näihin hommiin hakeutuu parhaat...

Eikö noi Mckinseyt ym. hae kauppiksesta tai tutalta vastavalmsituneita, jotka haluaa tehdä pitkää päivää pienellä palkalla? Ja jostain syystä näihin hommiin hakeutuu parhaat...
Valtaosa taitaa kuitenkin olla muita kuin noita. Tieteen ja tekniikan porukkaa on paljon. Palkkaavat eri alojen ammattilaisia ja itse harkitsen hakevani juuri asiantuntijapaikkaan. Ja jos palkka alkaa seiskalla, niin ei se minulle huono ole.

Kysyn kaverin puolesta: Mikä on se taho jonka puoleen voi kääntyä jos työpaikka on jäänyt saamatta laittomin perustein?

Pystyykö kaveri näyttämään toteen tämän väitteen?

Ja vaikka pystyisikin, niin jälkikäteen on helppo työnantajan sanoa, että "Painotimme tällä kertaa enemmän osaamista/kokemusta XXXX:n suhteen valinnassamme". Jos koulutus, kielitaito ja kokemus eivät ole identtisiä, niin vaikeaksi menee.

Tilanne kuulemma sittenkin ok kaverin puolelta. Yksityiselle haki. Puhelimessa sanottiin että voit aloittaa vaikka samantien mutta sitten kun selvisi että kaverilla on mies ja lapsikin niin homma kaatui työnantajan puolelta siihen. :D

Ei siis enää väliä pystyykö näyttämään toteen vai ei. Ei kuulemma enää kiinnosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom