Pistän tähän vähän omia mietteitä. Pääsin juuri oikeastaan unelmieni työpaikkaan, myyntiesimieheksi. Saan aikalailla toteuttaa itseäni vapain käsin kunhan tuloksia näkyy. Siirryin tähän tehtävään juuri nyt valmistuttuani tradenomiksi ja työskenneltyäni noin 4 vuotta myyjänä.
CV yksinään ei tällaiseen paikkaan olisi riittänyt, mutta käytin paljon aikaa miettiäkseni mitä työnhakijat nyt oikeasti haluavat tältä henkilöltä. Työhakemuksen kirjoitin melko yksinkertaisesti, pääpointtina kolme asiaa minkä takia minut pitäisi palkata, ranskalaisin viivoin eriteltynä.
Työhaastattelussa kerroin totuuden, en jaaritellut turhia vaan kerroin syvällisesti miksi minut pitäisi valita ja minkälaisia ominaisuuksia minulla on ja miten ne näkyvät työssä. Itse asiassa haastatteluja oli neljä, viimeisimmän jälkeen oli jo aika tyhjä olo aivoissa mutta onneksi sitten tulikin tieto että sain paikan. Tärkeintä mielestäni on olla itsevarma ja harjoitella kotona vastauksia ja sitä mitä aiot itse sanoa, mieti vaikka autossa ja kaupoilla asioita läpi mielessä jotta haastattelussa ne tulevat automaattisesti. Ainakin minun kokemukseni mukaan rekrytoijat kyselevät aika lailla samanlaisia kysymyksiä joka kerta joten harjoittelu kannattaa. Pidät vaan mielessä että vastaat sen mukaan minkälaista työntekijää ollaan hakemassa, vastaukset tyyliin: "Olen ahkera ja luotettava" on ihan yhtä tehokasta ku jos tulisit kännissä haastatteluun.
Mietin pitkään että pitäisikö hakea tätä paikkaa, kuitenkin oli hyvä duunipaikka ja mietin että tuskin edes tuollaista työtä saan. Kuitenkin pistin hakemuksen menemään ja tässä sitä ollaan, palkka tuplaantui ja CV on tämän jälkeen mitään koulutuksia arvokkaampi paperi.