Työnhaku! (vinkit, ohjeet ja mielipiteet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Itse kyllä suosittelen soittamista, vaikkei mitään kysyttävää olisikaan. Työnhaussa on oltava sopivan röyhkeä. Eipä siinä soittamisessa mitään menetä. Rekry korkeintaan miettii, että vittu tää kaveri on rasittava kun soittelee, pakko ottaa haastatteluun ettei soittele enää.
Tuskin kannattaa mistään soittaa, jos ei kysyttävää ole, mutta sanotaan nyt näin että kannattaa vaikka lapulle suunnitella järkevä keskustelun runko ja muutama (vaikka lähes päästä keksitty) kysymys, niin puhelusta jää hyvä kuva vastaajalle. Soittaminen ehdottomasti kannattaa (nimim. kokemusta on), mutta täytyy kyllä olla jonkinlainen runko selvillä, mistä asiasta soittaa ja mihin haluaa vastaukset. Typerällä ihmettelysoitolla saa kyllä ihan yhtä varmasti hakemuksen roskapönttöön kuin lähettämällä huonon hakemuksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi ***tu, en sitten päässyt hakemaani paikkaan. Olis ollut niin mukava lopettaa manageritason hommat ja esimiestyöt siirtymällä asiantuntijatehtäviin :(

p.s pessimisti ei pety, mutta tsemppiä tuon hakemasi työnsuhteen!
Kiitos, kerrankin onni potkaisi koska sain sen paikan. Piti olla vielä toinen haastattelukierros, mutta ilmoittivat sittenkin eilen, että olin ollut niin vakuuttava jo kahden haastattelijan mielestä, että asiaa ei tartte miettiä sen enempää. :)

Yhteensä 13 eri paikkaan oon laittanut hakemukset menemään, eikä mistään ole tullut edes haastattelupyyntöä :face:. Ihan kiva on tosiaan lähteä hakemaan töitä ensimmäisen vuoden opiskelijana ilman suhteita ja ilman sen suurempaa työkokemustakaan. Me likes.

Kuinka helposti vuokratyöfirmojen kautta pääsee työllistymään kesällä? Pitää varmaan sitäkin vaihtoehtoa ruveta jo miettimään, koska kuukauden päästä pitäisi olla töissä jo.

Yhteensä 13 eri paikkaan oon laittanut hakemukset menemään, eikä mistään ole tullut edes haastattelupyyntöä :face:. Ihan kiva on tosiaan lähteä hakemaan töitä ensimmäisen vuoden opiskelijana ilman suhteita ja ilman sen suurempaa työkokemustakaan. Me likes.
Joku varmaan tulee kohta vinkumaan, että 13 paikkaa on tosi vähä, niitä hakemuksia ois pitäny laittaa 13 tuhatta. Jos niistä yrityksistä ei tule missään vaiheessa edes sitä "kiitos mielenkiinnostasi yritystämme kohtaan jne..valinta ei osunut Sinuun" viestiä, niin lisää kyseiset yritykset automaattisesti sun "mustalle listalle", niin tiedät että et jatkossakaan sellaisiin paskafirmoihin hae, mitkä ei edes ilmota mitään.

Joku varmaan tulee kohta vinkumaan, että 13 paikkaa on tosi vähä, niitä hakemuksia ois pitäny laittaa 13 tuhatta. Jos niistä yrityksistä ei tule missään vaiheessa edes sitä "kiitos mielenkiinnostasi yritystämme kohtaan jne..valinta ei osunut Sinuun" viestiä, niin lisää kyseiset yritykset automaattisesti sun "mustalle listalle", niin tiedät että et jatkossakaan sellaisiin paskafirmoihin hae, mitkä ei edes ilmota mitään.
Ei tässä ole hirveesti varaa laittaa yrityksiä mihinkään mustille listoille :). Loppuu pian hakukohteet kesken.

Ei tässä ole hirveesti varaa laittaa yrityksiä mihinkään mustille listoille :). Loppuu pian hakukohteet kesken.

Varmaan tullut tässä tredissä jo monta kertaa esille, mutta sanonpa silti. Eli keksit jotain FIKSUA kysyttävää liittyen hakemaasi työhön ja soitat sinne firmaan. Näin olet ainakin vähän lähempänä sen paikan saantia.

Kyllähän tässä vielä on aikaa hakea ja ilmoitella.

Kuinka helposti vuokratyöfirmojen kautta pääsee työllistymään kesällä? Pitää varmaan sitäkin vaihtoehtoa ruveta jo miettimään, koska kuukauden päästä pitäisi olla töissä jo.
Ei siinä vuokrafirmoihin kirjoille menemisessä mitään menetä mutta melkoset määrät niissäkin on porukkaa listoilla.

En mä nyt alkais vetää herneitä nenään jos ei vastata, kannattaa miettiä että jos hakemuksia tulee vaikka 500 niin kenellä riittää aikaa vastailla kaikille jotain henkilökohtaista...

En mä nyt alkais vetää herneitä nenään jos ei vastata, kannattaa miettiä että jos hakemuksia tulee vaikka 500 niin kenellä riittää aikaa vastailla kaikille jotain henkilökohtaista...
Okei myönnetään, saatoin ilmaista itseäni turhan räikeästi:) Jokanen varmaa kokee nämä asiat omalla tavalla. Itse näen asian näin: Työn saaminen on tällä hetkellä jotain ihan uskomattoman vaikeeta ja työnhakijalta aletaan monessa paikassa jo vaatimaan sitä videohakua mistä oon jo aiemmin maininnut, sit ton päälle vielä parhaassa tapauksessa joku haastattelurumba. Eli oot ite kuitenkin antanu jonkin näkösen panoksen, että saisit työpaikan, niin sitten ei edes vaivauduta ilmottaa mitään, on mun mielestä vaan aika törkeetä niitä hakijoita kohtaan. Mitään henkilökohtasta syväanalyysiä ei tietysti voi odottaa jos johonkin paikkaan rupee olemaan tajuton määrä hakijoita.

Varmaan tullut tässä tredissä jo monta kertaa esille, mutta sanonpa silti. Eli keksit jotain FIKSUA kysyttävää liittyen hakemaasi työhön ja soitat sinne firmaan. Näin olet ainakin vähän lähempänä sen paikan saantia.
Kannatetaan.

Propsit siitä että jo ensimmäisen vuoden jälkeen haet töitä. Liian moni menee opiskelut sillä periaattella että "kyllä töitä ehtii tehdä myöhemmin" eikä opiskeluajalta ole yhtään työkokemusta. Sitten ihmetelleen kun ei saadakaan sitä 3000e/kk esimies tehtävää ilman työkokemusta ja tutkinto uhkaa muuttua paskapaperiksi.

Joo kyllä se alan kokemuksen kartoittaminen kannattaa aloittaa heti ekasta kesästä saakka jos mahdollista. Itsellä kävi tuuri sen suhteen, että pari ekaa kesää meni osittain suhteiden kautta eikä tarvinnut kummempaa hakua tehdä. Tänä kesänä kun pitää suorittaa toinen työharjoittelu (avustavat ammattitehtävät, rakennusinsinööri) oli haku edessä joka onneksi sujui myös hyvin. Hioin heti tammikuussa CV:n ja hakemuksen kuntoon ja laitoin 26 hakemusta vetämään. Kahdessa haastattelussa kävin ja molemmista sain paikan joista valitsin itselleni paremmin soveltuvan paikan. Tähän mennessä vielä yhdestä paikasta näiden lisäksi on tullut e-mailia, että olisi kiinnostuneita.

Joo-o...Tonne vitutus threadiin jo tätä purinkin. Joulukuusta asti olen lähetellyt työhakemuksia useisiin kymmeniin yrityksiin kestätöiden ja mahdollisten osa-aikaisten töiden suhteen opiskelujen ohelle. Suurimmasta osasta ei ole tullut (vielä) vastausta ja hyvin monesta paikkaa se perus "Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" -litania. Muutamassa paikassa olen käynyt paikan päällä kysymässä ja useaan olen soittanut hakemuskeni perään. Eivät oikeen sano juuta eikä jaata töiden suhteen. Ei vain taida nykyään Suomessa päteä sanonta: "Kyllä töitä tekevälle löytyy". Käytännössä mikä tahansa työ kelpaisi, pois lukien puhelinmyynnit. Nyt ennen kuin joku saarnaa siitä, että työtä se puhelinmyyntikin on, niin olen sitä kerran kokeillut ja ei ollut minun hommani, en ole henkilö, joka saa tuotteen kaupaksi puhelimitse.

Asia vain taitaa olla niin, ettei ilman suhteita mistään töitä saa...Kai se on kesäkin sitten opiskeltava. Tässä vaiheessa vituttaa se, ettei jäänyt inttiin aikanaan töihin kun pyytelivät, sieltä olisi ollut helppo nakata myös vakituinen pesti myöhemmin. Opiskelen tällä hetkellä luultavasti työttömäksi tradenomi -nimikkeellä.

Opiskelen tällä hetkellä luultavasti työttömäksi tradenomi -nimikkeellä.

Ikävä kyllä niin tekee moni muukin :(

Mun mielestä on jotenkin ihmeellistä miten jotkut saavat paljon hyviä työtarjouksia, kun taas toiset eivät saa mitään vaikka väittävät olevansa aktiivisia työnhaussa. Jos ei tule kutsuja haastatteluihin, niin silloin kannattaa vilkaista hakemusta ja CVtä, ja hioa niitä paremmiksi.

Hej,
kyselisin tietääkö joku, minkälainen TES on yksityisillä museoilla..? Palkkaa lähinnä mietin ja sitä kannattaako ottaa vastaan kyseistä työtä. Koitin netistä etsiä, mutta liiton sivuille tarvitsee tunnukset jotta pääsee lukemaan.

Huomiselle pukkais työhaastattelua, josta haluaisin kysyä mielipidettä:

Eli kävin kuukausi takaperin haastattelussa, jossa en saanut paikkaa. Huomenna ois luvassa haastis täsmälleen samaan hommaan, täsmälleen samassa "firmassa", erona paikkakunta. Eka haastis oli pk-seudulla, ja tämä huominen taas maalla. Eli kannattaako haastattelussa keulia sillä että toinenkin yksikkö on osoittanut kiinnostusta pienen ajan sisällä, vai onko kyseessä miinus, koska toinen yksikkö ei päätynyt palkkaamaan juuri minua. Keksin paljon plussia, mutta myös miinuksia asiasta mainitsemisen suhteen, joten saisko arvon pakkislaisilta mielipiteitä? Oon siis vielä opiskelija, yhtä tenttiä ja työn alla olevaa gradua vaille maisteri.

Kertoo mun mielestä siitä, että olet tuon pk-seudun toimiston (?) mielestä selkeästi soveltuva hommaan, mutta joku toinen oli kalkkiviivoilla parempi. Pahin mitä voit tehdä on "keulia" sillä, että tiedät soveltuvasi hommaan firman toisen toimiston mielestä. Paras tapa on vetää ihan samalla tavalla kuin vedit ekankin haastattelun, kovalla itsevarmuudella, mutta missään nimessä EI ylimielisesti.

Ehdottomasti todella hyvä signaali, että pääsit toisen paikkakunnan haastatteluun. Se ei kerro siitä, että olit huono ekassa haastattelussa, vaan nimenomaan että olit hyvä, mutta joku toinen oli vaan parempi.

Huh huh, kevyt jäätyminen työhaastattelussa (kohdassa 1:23)

[video=youtube_share;SKFF82LxB_8]http://youtu.be/SKFF82LxB_8?t=1m23s[/video]

On muuten tuo dokkari hyvää materiaalia, jos työmotivaatio nykyistä työtä kohtaan on laskusuunnassa.

^No mutta miten helvetissä toiki tilanne pitää ratkasta? :D
Joo o. Piru ku alkaa jännittää, kohta työhaastatteluun lähössä ja jumaliste tästä threadista on ollu paljon hyötyä + tän lukeminen on kyllä lisänny jännitystäkin aika paljon :D Ihan paskoja hakemuksia sitä on tullu elämän aikana tehtyä, vaikka tullu sellasia fiiliksiä että no nyt perkele nappaa ja haasattelut on menny joskus omasta mielestä tosi hyvin mutta nyt alkanu tuntuu että paljon on parantamisen varaakin ollut. Kiitos Pakkotoisto.com jo etukäteen, vaikka ei mikään vielä varmaa ookaan. Katotaa nyt ensin saanko töitä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom