Työnhaku! (vinkit, ohjeet ja mielipiteet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Jaahans, myyntiedustajan hommaan tuli haastattelukutsu.

Varmaan aika läpihuuto juttu, mutta unohdin kysellä palkkausta (usein noissa on pieni pohjapalkka + provikka), mutta nyt kiinnostaisi kuulla juttua myyntiedustajilta, millaista hommaa?

sen verran juteltiin, että kuulemma firman autolla talosta taloon..

Ihan uteliaisuudesta; mitä alat myymään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan uteliaisuudesta; mitä alat myymään?

Konttoritarvikkeita (mä mitään tulostimista tajuu :D) (jos aljan, ei ihan varma ottavatko minut ja kyllä se kaivinkone on se mikä kiinnostaisi, kun joskus puikkoihin päässyt :) kaivinkonefirmasta ajattelin kysäistä, kun tuttu vihjasi..)

Pitääkö olla sellainen nöyrä 'palkkaathan minut' -hymy vai enemmänkin itsevarma, ikenet paljastava virnistys?

Virnistys ilman ikenia. Ei kannata laittaa kuvaa jos on tosi ruma. Itsellani ei ole kuvaa.

Jos hakee työhön missä naamalla on paljonki väliä niin kuva kannattaa laittaa mun mielestä. Jos ei ole kuvaa niin työnantajapuolella voi olla hiukan hankala tilanne jos kutsutaan haastatteluun ja kaikki olis muuten hyvin mutta naama ei kelpaa. Eikä sitä oikein niinkään voi perustella... :D

Sain eilen ensimmäisen 'alan' työpaikan henkilöstöpuolelta. Eka haastattelu oli missä kävin jokin aika sitten ja heti tärppäsi. Kerkesin tosin käydä jo toisessakin viime viikolla ja eilen oli vielä iltapäivästä haastattelu, vaikka jo ennen sitä sain tietää paikasta. Tänään on myös haastettelu. Ei viitsi enään perua, niin 'läpällä' käyn kokeilemassa :D

Joitain vinkkejä omasta takaa hakemukseen. Selkeä, ytimekäs, selkeästi hyvällä kielellä ja tietysti edes hieman hakemuskohtainen. Myös muotoseikat kuntoon 'toimistoetiketti' tms. Noista löytyy dokumentteja. Itselläni hakemukset n. 170 sanaa olleet sisältäen 3-4 kappaletta. Ensimmäiseen kappaleeseen kiinnostuksen herätys, eli miksi hyvä valinta, kiinnostunut alasta jne. Toiseen kappaleeseen sitten koulutus, osaamista, työkokemus. Kolmanteen persoonatietoa, kielitaitoa jne. Voi myös yhdistää 2/3 kappaleet. Viimoiseen kappaleeseen aloitusaika, mahdolliset palkkatoiveet jne. Sitten kohtelias lopetus, annan tietoa mielelläni jne. Tällä kaavalla itselläni osui ihan hyvin haastatteluja.

Haastatteluissa positiivinen meininki, eikä liian vakavasti. Pyrkii tulemaan 'juttuun' haastateltavan kanssa jne. Tietysti kannattaa miettiä yleisempiä kysymyksiä ja opetella yritys hyvin. Tosin yhdessäkään haastattelussa ei minulta kysytty yrityksestä juuri mitään tällä kertaa.

Jos hakee työhön missä naamalla on paljonki väliä niin kuva kannattaa laittaa mun mielestä. Jos ei ole kuvaa niin työnantajapuolella voi olla hiukan hankala tilanne jos kutsutaan haastatteluun ja kaikki olis muuten hyvin mutta naama ei kelpaa. Eikä sitä oikein niinkään voi perustella... :D
Jos tollanen tilanne tulisi, niin tietääkseni rupee aika laitonta olemaan, jos "KAIKKI olis muuten hyvin mutta naama ei kelpaa" ton ku työnhakija pystyis osottamaan todeksi. Eihän naisiakaan saa syrjiä sen takia vaikka ne tulis maha paksuna haastatteluun.

Virnistys ilman ikenia. Ei kannata laittaa kuvaa jos on tosi ruma. Itsellani ei ole kuvaa.

Ei kai kukaan ole niin ruma, etteikö antaisi itsestään hyvää kuvaa, jos on siististi pukeutunut ja hymyilee kuvassa. Uskon, että sillä tavalla voi välittää sellaisen positiivisen mielikuvan itsestään.

Mitenhän erikoiskuljetuksien (leveät, pitkät jne) edellä ja takana olevaa pakettiautoa pääsis ajamaan? Onko typerää pistää sellaiseen firmaan, jonka kuljetukset kotimaassa koostuu pääosin erikoiskuljetuksista, sähköpostia suoraan ja tiedustella asiaa?

Siinähän se vastaus tulikin. Melkein parempi soittaa. Firmat ei pahemmin sähköpostikyselyihin vastaile, ellei nyt sillä hetkellä satu olemaan akuutti tarve.

Antakaas vinkkejä miten kannattaa tehdä. Löysin hyvän duunin ja oma koulutus/työkokemuskin tuntuis osuvan aika hyvin vaatimuksiin. Haettavan pitää olla työtähakevana, sitä valitettavasti oon tällä hetkellä. Toivon mukaan opiskelut kuitenki jatkuu syksyllä, eli jos pääsen kouluun niin sillon en enää täytä tuota työpaikan vaatimaa kriteeriä. Nyt kun tässä on hetki oltu, niin oon avoimessa yliopistossa suorittanu opintoja. Eli pidänkö turpani kiinni kaikesta hakemisesta kouluun/noista avoimen hommista jne..ja kun kysytään, että mitä oon viimesimmän duunin jälkeen tehny, nii sanon: "ollu vaan ja kattonu leffoja:hyper:", että ne ei mitenkää pystyis yhdistää siihen että pyrin vielä kouluun. Kyse on aluksi vuoden pestistä. Eli jos pääsen kouluun, nii ne potkii mut tietty heti helvettiin koska ne ei saa mitää tukea sitten enää, vai sanonko tulevaisuuden suunnitelmat ihan avoimesti ja kusen omat mahdollisuudet sillä kun on mahdollisuus, että ne ei musta saa vuodeksi tukia.

Antakaas vinkkejä miten kannattaa tehdä. Löysin hyvän duunin ja oma koulutus/työkokemuskin tuntuis osuvan aika hyvin vaatimuksiin. Haettavan pitää olla työtähakevana, sitä valitettavasti oon tällä hetkellä. Toivon mukaan opiskelut kuitenki jatkuu syksyllä, eli jos pääsen kouluun niin sillon en enää täytä tuota työpaikan vaatimaa kriteeriä. Nyt kun tässä on hetki oltu, niin oon avoimessa yliopistossa suorittanu opintoja. Eli pidänkö turpani kiinni kaikesta hakemisesta kouluun/noista avoimen hommista jne..ja kun kysytään, että mitä oon viimesimmän duunin jälkeen tehny, nii sanon: "ollu vaan ja kattonu leffoja:hyper:", että ne ei mitenkää pystyis yhdistää siihen että pyrin vielä kouluun. Kyse on aluksi vuoden pestistä. Eli jos pääsen kouluun, nii ne potkii mut tietty heti helvettiin koska ne ei saa mitää tukea sitten enää, vai sanonko tulevaisuuden suunnitelmat ihan avoimesti ja kusen omat mahdollisuudet sillä kun on mahdollisuus, että ne ei musta saa vuodeksi tukia.

Luultavasti se vaatimus työttömänä työnhakijana olemisesta on lähinnä sen vuoksi että saisivat susta työllistämistukea. Sitä ne saa, jos oot tällä hetkellä työtön, ihan sama mitä aattelit syksyllä tehdä. Mutta jos kysymyksessä on vuoden pesti etkä ajatellut enää töitä tehdä jos kouluun pääset, niin olisin ehkä ihan hissukseen kouluttautumisaikeista.

Tänään oli haastis filmtowniin. Duuni vaikuttaa letkeältä ja mukavalta, mutta arveli kesän tuntimääräksi 50-60h/kk. Kaiken huippuna kuitenkin palkka, joka on aloittaessa 6,79e/h. 3- vai 4kk jälkeen nousee vähän yli seitsemään euroon... Ei paljoa tarvitse miettiä, vaihdanko nykyistä työtä pois...

Voi helkutti, oon kuullu että Filmtown ois aika kitsas mut jotain rajaa. :D Miten piti pokeri kun kertoi tosta?

Piti, ihme kyllä. Kaiken muun hyvän lisäksi työ alkaisi 20h ilmaisella koulutuksella. :D Jos olisi ollut edes hieman yli 9e vaihtaisin samantien tästä nykyisestä reilun 12e/h paskahommasta pois, mutta tolla palkalla ei kyllä pysty vaikka työ olisi miten mielenkiintoista. Ehkä juuri ja juuri menettelisi 165h/kk tuntimäärillä, mutta luulisi että toisen vuoden amk-opiskelijana suht kirjavalla työkokemuksella saan parempaakin duunia paremmalla palkalla :D Toivossa on ainakin hyvä elää.

Josh87 sanoi:
Antakaas vinkkejä miten kannattaa tehdä. Löysin hyvän duunin ja oma koulutus/työkokemuskin tuntuis osuvan aika hyvin vaatimuksiin. Haettavan pitää olla työtähakevana, sitä valitettavasti oon tällä hetkellä. Toivon mukaan opiskelut kuitenki jatkuu syksyllä, eli jos pääsen kouluun niin sillon en enää täytä tuota työpaikan vaatimaa kriteeriä. Nyt kun tässä on hetki oltu, niin oon avoimessa yliopistossa suorittanu opintoja.

Noh sanot vaan että meet vielä joskus opiskelemaan. IMO antaa ihan hyvän kuvan, jos on tiettyä tavoitteellisuutta omassa elämässä. Duunipaikoissa porukkaa tulee ja menee, ei se ole iso asia. Ehkä kannattaa kuitenkin jättää sanomatta että meinaat jo syksyllä lopettaa, jos pääset kouluun.

Noh sanot vaan että meet vielä joskus opiskelemaan. IMO antaa ihan hyvän kuvan, jos on tiettyä tavoitteellisuutta omassa elämässä. Duunipaikoissa porukkaa tulee ja menee, ei se ole iso asia. Ehkä kannattaa kuitenkin jättää sanomatta että meinaat jo syksyllä lopettaa, jos pääset kouluun.
Hakemukset on laitettu menee ja jotenkin noin sen asian ilmasin. Papereista näkyy, että avoimessa ollaan, niin saa sitten työnantaja päätellä mitä haluaa. Mietin vaan, että mitä sanoo laki tähän kohtaan. Nyt siis työtähakevana ja se duunipaikan ehto, mutta jos pääsen kouluun on se vähä pakko ottaa vastaan, jollon toi työnhakijan ehto purkautuu. Ja tottakai mun omat halut on myös ottaa se mahdollinen opiskelupaikka syksyllä vastaan jos satun pääsemään. Kertoo mun mielestä aika hyvin tää mun tilanne tän hetkisestä vääristyneestä työmarkkinatilanteesta. Jään odottamaan, että joku kvartaali kapitalisti hinttari tulee sanoo, että älä hae kouluun vaan tee aina vaan noita tuettuja määräaikasia, sitähän ne yrittäjät haluu. :)

Tässä jonkinlainen hakemusrunko, jonka kyhäilin hurjan positiivisuus ja motivaatioaallon myötävaikutuksella.

Avoin hakemus

Olen paperitekniikan insinööri ja olen pyrkimässä urallani eteepäin. Etsin siis koulutustasoani paremmin vastaavaa paikkaa. Olen työskennellyt tuotantotehtävissä valmistumiseni jälkeen ja pyrin eteenpäin hyödyntääkseni koulutustani ja työkokemustani.

Olen työni puolesta perehtynyt kartongin jatkojalostuksen kautta kartongin ominaisuuksiin. Nykyinen työni hygieniatuotteiden parissa on opettanut minulle laadun ja laadunvalvonnan merkityksen asiakastyytyväisyyden takeena. Kesätöissä olen työskennellyt laboratoriossa sekä paperikemikaalien koeajoissa. Näistä töistä olen oppinut paljon mittaustulosten analysointia ja niistä raportoimista.

Tärkeimpinä ominaisuuksinani pidän huolellisuutta ja tunnollisuutta. Opiskelu- ja työelämässä olen tottunut työskentelemään sekä yksin, pareittain että isommissa ryhmissä. Haluan kehittyä edelleen sekä työntekijänä että ihmisenä. Itseni kehittäminen, niin että myös työnantajani hyötyy siitä, on minulle iso motivaattori. Kiinnostus alaa kohtaan ja halu oppia uutta tekivät opiskelusta helppoa. Lopputyöni suoritin sellutehtaalla ja sain arvosanaksi 3/5. Opiskeluni sisälsivät myös muitakin yleisiä kemian- ja prosessiteollisuuden asioita kuin vain paperin ja sellun valmistukseen liittyviä kursseja. Toimin myös opiskeluaikanani tutor-oppilaana uusille opiskelijoille sekä kv-tutorina ulkomaalaisille opiskelijoille.

Olen vakituisessa työsuhteessa Xxxxxxx Oy:n kanssa. Irtisanomisaikani on tällä hetkellä 14 päivää. Työn aloituksen ajankohdasta ja työsuhteen kestosta olen valmis joustamaan tarpeiden mukaan.
Terveisin

Tää posti kertoo, että oot fiksu äijä!

Sarkasmitutkani on epäkunnossa... onko tämä "vittuilua"? ;) :rolleyes: :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom