Deleted member 48743
Pistin juuri hakemuksen filmtowniin osa-aikatöitä koskien, toivottavasti tärppäisi. Hakemusta yritin kirjoitella http://teekkarintyokirja.tek.fi/fi/tyohakemus tuon mukaan, täytyy toivoa että se on edes sinnepäin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puuttuvat resurssit ovat kuitenkin pienin ongelmistasi, koska suurin osa työnantajista arvostaa hyviä tyyppejä, joilla on hyvä asenne ja nykyistä tietotaitoa katsotaan vasta sitten. Ja se johtuu vain siitä, että ihminen, jolla on hyvä asenne voidaan kouluttaa mihin tahansa työhön, mutta jos asenne on huono, niin vaikka taitoa olisikin, niin huono asenne on työyhteisössä myrkkyä ja toisen ihmisen asennetta on hirveän vaikea korjata.
Just just... eli eipä tässä auta muuta kuin nostaa kädet ylös ja luovuttaa. Kiitos kaikille muillekin auttajille, eiköhän tämä ole nähty, hajaantukaa.
Mulla on tässä sivulehdillä auki vaikka minkälaista hakemus- ja cv-ohjeita, mutta ei ne hienot hakemuksetkaan auta jos ei ole mitään sisältöä mitä niihin laittaa. Ja mistä sen hienon bumtsibumpusipusinaminami positiivisen voittajafiilis asenteenkin tyhjästä taikoo?
Henkilöstökonsultti, psykologi Pentti Uuttu (kosto elää prkl!) leimasi minut soveltuvuusarviossaan sosiaalisesti jäykäksi, päätöksenteko ja reagointi vaativissa uusissa tilanteissa saattaa tuottaa vaikeuksia, sosiaalisesti vaativissa nopeasti kokonaisuuksia hahmottamiseen liittyviin tehtäviin ominaisuuteni eivät riitä, en myöskään hänen mielestään kykene nopeasti sopeutumaan uusiin vaihtuviin tilanteisiin. ym.ym.ym. Jos psykologi on tätä mieltä niin miksi taistella vastaan, kun ei sovellu niin ei sovellu edes "liukuhihnatyöhön". Ei kai noita muuten konsulteiksi palkattaisi jos eivät tietäisi ja osaisi, joten miksi en myös itse luottaisi tähän arviointiin. Taidan seurata vaan isäni esimerkkiä ja tehdä töitä niin kauan kuin kaljoittelulta ehtii ja sen jälkeen ryhtyä tuijottelemaan tuopin/pullon pohjaa kokopäiväisesti. Kiitos ja anteeksi
Opiskeluni paperitekniikan insinööriksi öööööööööööööön ammattikorkeakoulussa ovat valmiit ja etsin töitä yhtiöstänne. Kurssieni arvosanat ovat keskiarvon yläpuolella.
Mahdollisissa puutteissa tiedoissani ja taidoissani minua on auttanut kiinnostus ja halu oppia uutta.
Opiskelen englanninkielisessä koulutusohjelmassa...
Olen toiminut opiskeluaikanani tutor-oppilaana uusille opiskelijoille sekä kv-tutorina ulkomaalaisille opiskelijoille.
Osaan perustiedot ja taidot tietotekniikan käytöstä, mutta tehtaissa yleisen SAP:n käyttöön en valitettavasti ole päässyt perehtymään. Osaan sujuvasti englantia ja hyvin ruotsia, olen lisäksi yrittänyt opetella saksan kielen alkeita.
Vaikkei ole insinöörin töistä kokemusta mutta käytännön töistä on, niin kannattaa sitä avata hakemuksessa jotenkin että "tunnen käytännön työt ja osaisin esimiehenä/suunnittelijana/tms. asettua työntekijän asemaan ja hyödyntää käytännön osaamistani suunnittelussa tms...".
Minä ainakin henkilökohtaisesti arvostan esimiestä, joka on itse tehnyt sitä käytännön työtäkin ja kun itselläkään ei ole kuin duunarihommista kokemusta niin inssin töitä hakiessani kerron mitä olen oppinut käytännön töistä ja miten voin niitä taitoja hyödyntää hakemassani työssä.
Jostain se työnteko on aloitettava ja jos kokemusta käytännön töistä ei ole, niin insinöörintöistä ei tule kyllä sitäkään vähää. Käytännön osaaminen on paras referenssi, kun pitää oikeasti arvioida ratkaisujen järkevyyttä ja toimivuutta. Tunnen ihan suunnatonta myötähäpeää niitä kohtaan, jotka luulevat olevansa jotenkin valmiita ammattilaisia siinä vaiheessa, kun inssin tai DI:n paperit on kädessä. Koulussa on porukalle opetettu, miten pitäisi hitsata ja sitten paukutellaan henkseleitä siitä, että mukamas ymmärretään jotain, mutta oikeasti nämä jätkät eivät saa edes hitsipuikkoa syttymään. Tutkinto on lähinnä kehityskelpoisuuden mittari, ja sen päälle sitä oikeaa osaamista on hyvä lähteä kartuttamaan.Juurikin näin. Yksi kaveri on vuosi sitten valmistunut AMK inssi, joka käsittääkseni ihan tarkoituksellisesti lähti aluksi tekemään haalarihommia. Ja on muuten fiksu kaveri inssihommissakin.
Nyt on oikeaa asennetta ja taistelutahtoa ilmassa, aplodit sille! Pidä tuo mieliala yllä, niin saadaan varmasti sunnuntaina lukea hyvää tekstiäNo jos minä vielä kerran yrittäisin kasailla hakemusta ja laitan sen sitten tähän ketjuun lueskeltavaksi jos saan sunnuntaihin mennessä jotain aikaan. :whip:
No jos minä vielä kerran yrittäisin kasailla hakemusta ja laitan sen sitten tähän ketjuun lueskeltavaksi jos saan sunnuntaihin mennessä jotain aikaan. :whip:
Ensi viikon alussa pitaisi tulla infoa siita etta tuleeko toista kierrosta vai ovatko paattaneet jo ensimmaisen kierroksen perusteella ketka otetaan sisaan. Rehellisesti sanottuna en usko saavani paikkaa, mutta ainakin sain arvokasta kokemusta seuraavaa haastattelua varten! Plus etta oli kiva kavella tarkeana jakkupuvussa Lontoon finanssialueella :D
Kannattaa myös kysellä esim koulukavereilta jotka ovat alan hommissa eri firmoissa. Parantaa jo huomattavasti todennäköisyyksiä kun joku kaveri mainitsee pomolleen, että olisi hyvä jätkä töitä vailla.
Opiskelukaverit on tuotantopäälliköitä, kehitysinsinöörejä, työnjohtajia, vuoromestareita ym. ym. kivaa... olen lähetellyt muutamalle sähköpostia ja parille ex-kaverille ihan työnhakuilmoituksen vuoksi virallisen työhakemuksenkin... ja takas ei ole tullut edes sitä "ei kiitos" kirjettä hylättyyn hakemukseen. Kyllä kelpas apu fysiikan, kemian, matemaatiikan kotitehtävissä, kaikissa ryhmätöissä ja vähän muussakin, mutta nyt ollaan kuin ei tunnettaiskaan enää ja olenkin pistänyt välit poikki kaikkien entisten opiskelukavereiden kanssa tämän takia.
Jaahans, myyntiedustajan hommaan tuli haastattelukutsu.
Varmaan aika läpihuuto juttu, mutta unohdin kysellä palkkausta (usein noissa on pieni pohjapalkka + provikka), mutta nyt kiinnostaisi kuulla juttua myyntiedustajilta, millaista hommaa?
sen verran juteltiin, että kuulemma firman autolla talosta taloon..
Kohta mennyt kolme viikkoa, eikä ole kuulunut mitään. Muuten soittaisin perään, muttei ole mitään yhteystietoa, mihin ottaa yhteyttä.Edellinen duuni mihin hain ja sain tarjouksen piilaaksossa kesti haastattelusta n. 2.5vk siihen, että tuli tarjouspaperit maililootaan. 2 kertaa kerkesin kysyyn mikä on tilanne maililla ja aina tuli default vastaus "pölöpölö kiirettä, ollaan kiinnostuneita, palataan ens viikolla". Hylsyt on tullut yleensä alle viikossa maililootaan. Kaverille kävi niin, että yhdestä jenkkifirmasta eivät koskaan palanneet puhelinhaastiksen+koekoodaustehtävän jälkeen asiaan. Kaveri kyselee, että miten menee ja sieltä tulee "öö, kukas sää olit, no me kysytään rekrypuolelta" ja taas ei mitään palautetta sen jälkeen.
Jos jenkkilään nyt on hakemassa niin en pitäs kovin vaarallisena, jos ei ihan heti kuulu mitään. Olis tosi hyvä kyllä osoittaa kiinnostusta ja kysellä perään kohteliaasti missä mennään. Enivei ne ei saa h1b viisumia hakuun ennen huhtikuuta ja huhtikuussa haettavat viisumit tulee voimaan aikaisintaan lokakuussa. Eli vaikka homma menis kuin putkeen niin kovin nopeasti ei rapakon yli pääse muuttamaan. Tilanne toki muuttuu oleellisesti, jos on firman sisäinen rekry kun l1b viisumeja voi olla firmoilla jemmassa.