Työnhaku! (vinkit, ohjeet ja mielipiteet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Työnantaja ehkä kokee, että kokeilet tätäkin paikkaa jos olet tohon ikään mennessä kerennyt hankkia monipuolisen työkokemuksen. Tuskin olet vielä kovinkaan syväosaaja millään alalla. Eli kokeilet tätä ja alat taas etsiä uutta työtä eri alalta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No on ihan retardi peruste tuo, mä oon saman ikäinen ja kokemusta on vähän kaikesta korumyynnistä kurkkujen kuskaamiseen. Ihan sen takia että on tehty niitä töitä mitä on ollut. Onhan se parempi kuin olla tekemättä mitään. Musta on hyvä asia että tuntee/tietää/osaa vähän eri aloilta juttuja, aina niistä hyötyä on. Ainakin näin olen minäkin luullut. :jahas:

Tosin muistaakseni joku täällä totesi jokin aika sitten että kaikki työkokemus, paitsi oman alan, lasketaan diskrediitiksi. Ota näistä nyt sitten selvää. Riippuu varmasti ihan rekrytoijan iästä ja omasta koulutuksesta/työhistoriasta. Jos joku on istunut 30-vuotiaaksi yliopistossa ja mennyt sen jälkeen julkiseen virkaan, niin varmasti ymmärtää hengenheimolaistaan ja päinvastoin.

Edit. Oli se lakimieskaveri,nimimerkkiä en muista. Vakiokommentoijia ainakin aiemmin

Tuolla edellisellä sivulla jo kirjotin, että olin perintäalan paikkaa hakenu. Tänään tuli EI KIITOS viesti, mutta olivat antaneet palautetta mihin kosahti: Liian pitkät vastaukset, selkeämpää sitoutumistahtoa juuri kyseistä työnantajaa kohtaan ja kun olen itse selvittänyt mitä todellakin haluan tehdä.
Kaikki muut ymmärrän paitsi ton "kun olet itse selvittänyt mitä todellakin haluat tehdä". Mulla työkokemusta hyvin laajalti eri aloilta, minkä oon laskenu vahvuudeksi, mutta nyt ilmeisesti arvostetaan, että on keskittynyt johonkin yhteen osa-alueeseen. Eli jos olette erikoistuneet vasemman kiveksen hipelöimiseen, niin älkää missään nimessä harjotelko samaa myös oikealla kiveksellä, sillä silloin te olette hieman elämässänne hukassa ja etsitte vielä sijaanne työelämässä.
Jos tuossa iässä on kokemusta todella monesta paikasta, niin todennäköisesti henkilö vaihtaa paikkaa aktiivisesti. En palkkaisi silloin mihinkään sellaiseen hommaan, missä työntekijän irtisanoutuminen aiheuttaa suuret riskit ja haittaa toimintaa pitkäksi aikaa. Assistentin hommaan tai vastaavaan sopisi, mutta ei sellaiseen, missä oppii homman kunnolla vasta kuukausien tai vuosien jälkeen.

Lisäksi moni asiantuntijatehtävä on sellainen, ettei siihen voi olla oikein riittävää kokemusta, jos ala on vaihtunut jatkuvasti. Itse haen insinöörin nimikkeellä olevaan työhön, jossa ehdoton minimivaatimus alalta on yli kymmenen vuoden työkokemus. Olen siis vaihtamassa managerista takaisin asiantuntijahommiin.

Ihan hyviä vastauksia tullu. Niinku func tossa sano, nii on tehty mitä on ollu tarjolla jne.. ja itekki tähän asti katsonu, että ehkä se on vahvuus ku on päässy näkemään eri aloja ja tehtäviä. Ehkä mä sit annan ittestäni sellasen kuvan, että vaihdan taas yritystä tilaisuuden tullen. Jokainen on varmaan kuullu sanonnan "ei pidetä niitä kaikkia munia samassa korissa", nii ihan tonki takia en laske minkään yhden yrityksen varaan. Eiköhän toi Nokia esim. ole ihmisille opettanu sen, että kannattaa jo opiskeluaikoina miettiä plan b,c,d,e,f jne...

Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta aina mennä sinne isin firmaan kesäksi töihin ja valmistumisen jälkeen pomoksi. Itsekin olen ollut kolme kesää eri firmassa töissä. Olen siis tuuliviiri enkä pysty sitoutumaan.

Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta aina mennä sinne isin firmaan kesäksi töihin ja valmistumisen jälkeen pomoksi. Itsekin olen ollut kolme kesää eri firmassa töissä. Olen siis tuuliviiri enkä pysty sitoutumaan.
Ovatko työt olleet kuitenkin saman alan hommia vai ovatko ne olleet korumyynnistä kurkkujen kuskaamiseen? En itse laskisi tuuliviiriksi, jos työnkuva pysyy suht samana ja etenkin kun kesätöistä on kyse niin eikös se ole ihan normaalia että firma vaihtuu välillä?

Varmasti vaikutusta on myös sillä, kuinka suurta aivotoimintaa työ vaatii. Jos aivotoimintaa ei juuri edellytetä, tuskin työnantajaa aikaisempi työhistoria niin paljoa kiinnostaa. Sitten kun haetaan vaativampiin tehtäviin, on kokemusta löydyttävä runsaasti kuten dammann tuossa kertoi.

Jos koulutus on perseestä, niin eikös kannattas tehdä asialle jotain, eikä ulvoa keskustelupalstoilla? 33-vuotias voi ihan hyvin lukea haluamansa tutkinnon.

Itse 32, nyt KTM ja ajattelin jatkaa eMBA:n jos vain työnantaja sen maksaa.

Eipä taida onnistua kun opintotukikuukaudet on käytetty loppuun ja ilta/vkl opiskelua ei jaksa kun lähimmät kunnolliset opiskelupaikat ovat Helsingissä ja Turussa, molemmat sadan kilsaan päässä eikä vuorotyöstä jaksa julkisilla kulkea kumpaankan paikkaan pitkin viikkoa ja viikonloppuja.

Työnhakuilmoitukset on kuin naisten deitti-ilmoituksia, molemmissa on ihan yli-inhimillisen korkealle asetetut kriteerit ja vaikka joku ne täyttäisikin niin joku itseään täynnä oleva paskanpuhuja saa sen paikan.

Kesätöillä nyt ei ole niin väliä. Itsekin pääsin ekan kerran alan töihin vasta valmistumisen jälkeen.

Kävin tänään työhaastattelussa isossa jenkkifirmassa. Kuusi tuntia hiillostusta, tunnin välein vaihtui haastattelija. Eipä ole kymmeneen vuoteen kysytty noin pikkutarkkoja teknisiä kysymyksiä omalta alalta. Nyt on tyhjä olo.....

Eipä taida onnistua kun opintotukikuukaudet on käytetty loppuun ja ilta/vkl opiskelua ei jaksa kun lähimmät kunnolliset opiskelupaikat ovat Helsingissä ja Turussa, molemmat sadan kilsaan päässä eikä vuorotyöstä jaksa julkisilla kulkea kumpaankan paikkaan pitkin viikkoa ja viikonloppuja.

Itsestäänhän se vain on kiinni, että jaksaako. Ei kai noissa ilta-/aikuislinjoissa ole mitään 100% läsnäolopakkoa?

Aika suuri osa taitaa olla itsenäisesti/verkossa suoritettavia kursseja.

Itsekin sain töitä, myöhään soittivat, mietin jo että joku merkonomi tai tradenomi senkin paikan varmaan sai. :D Simppeliä toimistoduunia eikä edes matalimman palkkaluokan. :)

Nyt on melkoista pähkäilyä, että vaihtaisko managerihommat mielenkiintoisempiin insinöörihommiin toiseen firmaan. Hommat olis vaativampia, mutta joutuisi matkustamaan enemmän ja tekemään pidempää päivää. Miten tää onkin taas niin vaikeaa päättää? Ei olisi alaisia eikä hallinnollisia hommia, vaan ns. oikeaa työtä.

Ovatko työt olleet kuitenkin saman alan hommia vai ovatko ne olleet korumyynnistä kurkkujen kuskaamiseen? En itse laskisi tuuliviiriksi, jos työnkuva pysyy suht samana ja etenkin kun kesätöistä on kyse niin eikös se ole ihan normaalia että firma vaihtuu välillä?

Taisin vähän kärjistää. Kyllä noi kesäduunit on oman alan töitä ollu, tosin duunarihommia mutten ole muitakaan töitä saanut.

Kahden viikon päästä olisi työhaastattelu kesätöihin. Yritys on ainakin tällä kertaa kiinnostava, iso ja kansainvälinen niin jos kesän jälkeen saisi jotain oikeitakin töitä kun olen vielä tekemässä opinnäytetyötä aiheesta, josta on ainakin jotain hyötyä tuolla.

Taisin vähän kärjistää. Kyllä noi kesäduunit on oman alan töitä ollu, tosin duunarihommia mutten ole muitakaan töitä saanut.

Kahden viikon päästä olisi työhaastattelu kesätöihin. Yritys on ainakin tällä kertaa kiinnostava, iso ja kansainvälinen niin jos kesän jälkeen saisi jotain oikeitakin töitä kun olen vielä tekemässä opinnäytetyötä aiheesta, josta on ainakin jotain hyötyä tuolla.

Sama juttu itsellänikin. Aikaisemmat kesät menneet haalarihommissa mutta nyt pääsen toimihenkilöhommiin kesäksi. Vihjailivat haastattelussa myös, että kesän jälkeen voisin aloittaa diplomityön tekemisen heille.

eilen oli kyllä ihmeellisin työhaastattelu ikinä... Hain puhelinmyyntiin ja pääsin haastatteluun, haastattelu meni ihan hyvin ja haastattelija lupaili jo iloisesti että pääsisin töihin kertoi kaikki edut yms kyseli milloin pystyisin aloittamaan ja sanoi ihan suoraan että todella varmasti pääset. nohh 5 minuuttia haastattelun jälkeen haastattelijan työkaveri soitti ja sanoi että en pääse sinne, ja alkoi selittää että hommasimme sinulle paikan katoilta kolaamaan lunta? kuuntelin että :wtf: ? ja alkoi kysellä että pääsenkö jo seuraavana päivänä ja kun sanoin että en niin alkoi hirveä kysely että miksi ei?!?! ja melkein suuttui kun sanoin että ei ole omia saappaita :D:D illalla aloin kyllä miettiä että mitä helvettiä tapahtui? menin haastatteluun puhelinmyyntiin ja minut palkattiin putsaamaan lunta?? kysyivät vielä haastattelussa että kai haet pitkäaikaista työsuhdetta että se on parempi ja sanoin että kyllä niin tuohan se onkin varmaan pitkä työsuhde ku lumetki sulaa kohta... tulipas pitkä ja sekava ;D;D ohho mutta näin täällä.

Kuulostaa kieltämättä vuokrafirman tekosilta :D Itsekin kävin vuokrafirmassa haastattelussa ja oli puhetta työnkuvasta. No, kävin myös toimeksiantajan luona haastattelussa niin yllättäen työnkuva olikin jotain aivan muuta.

Hahaha toivasella menny haastattelut hyvin! Mut kelaappa tavallaanhan sut valittiin kahteen duuniin, ku alunperin eka pomo lupaili jo, ja sitten se kaveri vetikin sut välistä sinne katolle pitämään ihmisten hengistä huolta. Se on arvokasta, mont mummoo säästyy lumivyörykuolemilta!..

Hopeaa tuli taas kertaalleen. Helvetti, että voi harmittaa. Tuskimpa tuokaan duuni olisi mikään unelmaduuni ollut, mutta hyvin paljon rauhallisempi ja vähemmän vaativa nykyiseen verrattuna.

Enpä osaa sanoa mikä mättää, kolmen vuoden sisään varmaan neljäs tai viides hopeamitali. Ei kauheesti lämmitä :(. Varsinkin kun tähän hommaan mulla oli taatusti parhaat pohjat kokemuksen perusteella. Tosin kaupunkilaisen muutto maalle laittoi varmaan työnantajaa miettimään, että jaksanko oikeasti elää maaseudulla ja rehellisesti sanoen en oikein itsekkään ole varma. Paremmin ei olisi haastattelut voineet mennä, joten siinä suhteessa ei oikein jää jossiteltavaa. Kaikenmaailman tsykologista oli taas tarjolla ja ne meni ihan ok. Tulokset osui siihen keskelle. En loistanut, mutta toisaalta ei ne huonosti menneet.

Pitää kyllä edelleen ihmetellä näitä testejä duunaritason hommiin. Joko ne raksallekkin mittaa psykologisilla soveltuvuutta? Hommat mihin haluaisin ei tosiaan ole mitään rakettitiedettä, ihan keskiverto janari pärjää varmasti. Edelleen liikaa valinnanvaraa TA:lla. Palkastakin otin useamman satasen pois ihan vaan sen takia, ettei nyt ainkaan palkkatoiveesta jää homma kiinni.

Huoh.

juu oli vuokrafirma kyseessä :D mutta silti oli aika temppu, no nyt menossa katsastaa mitä toi pitää sisällään toi homma.. Minnekköhän kaikkialle ne on mun numeron tyrkänny ku puol 7 tuli soitto joltain mieheltä joka puhui todella huonoa suomea ja huusi että olinko eilen korsossa töissä ja missä olen nyt ;DD

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom