Selittäkää joku paperimies, että mikä noissa seisokeissa on niin hiivatin tärkeää? Ei kai siellä nyt kaikkien tarvi olla joka jumalan joulu? Eikös teillä ole vuorotyö? Vain osa kerrallaan duunissa? Voisin kuvitella, että aika moni voisi jopa haluta ottaa sen työnantajan tarjoaman 1600e + 11 tuntia työajan lyhennyksiä vuodessa. Ei noi juhlat kaikille merkkaa niin hirveästi. Joo, joo, ei voi verrata yksityistä ja julkista, mutta muistetaan silti, että sosiaalisektorilla jengi on painanut AINA juhlapäivät töitä, jos on kolmivuoromesta. Ja usein 120-140 ovaria loppututkinnolla. Sitä vaan, että ette te tolla asenteella mitään sympatioita saa yhtään keltään. Etenkin kun se on oikeastaan yksilötasolla täysin ansaitsematonta hyötyä, että siinä rullan pyöriessä rahaa tulee koko ajan, kun vanhusta käännellessä sitä menee koko ajan. Olen mm. itse ollut lastenkodissa duunissa, ja tehnyt pyhäpäivät ihan sillä normaalilla paskan palkan tuplauksella. Meillä ei edes ollut mahdollisuutta lakkoilla, koska nuoret oli tietenkin mestoilla 24/7.
Joo joo, pitäkää vaan saavutetuista eduista kiinni. On teillä siihen oikeus. Ne luopu jo siitä sairauspäiväkarenssista. Tuskin ne siihen suostuu, että homma lopetetaan täysin teidän ehdoillanne. Mun mielestä toi seisokkien poistoehdotus ei vaan ole mitenkään järkyttävän kamala teidän kannaltanne. Sympatiaa asian kamaluudesta ei multa heru. Vaikka hyväksyisitte sen, niin tulette silti jatkossakin saamaan liksanne huomattavan paljon pienemmällä panoksella kuin monessa muussa vuorotyössä.