CBB Tuukka Heikkinen

Nyt alkoi dieetissä sellainen vaihe, että pudotin kerralla noin 400kcal pois per päivä. Paksummat rasvakeskittymät alkaa olemaan historiaa ja nyt pitää aloittaa kunnolla tuo nahan tiukentaminen. Mulla on ollut koko ajan sellainen fiilis, että nyt tulee vielä selkeästi EM-kisaakin parempi kunto, ja sama fiilis jatkuu edelleen. Karvoitusta en aikonut ajella vielä muutamaan viikkoon, joten se lopullinen kunto on sitten itsellenikin yllätys :) Ohesssa oleva kuva on viikonlopulta.


Rapea kunto, säikeet paukkuu, lihas on säilynt hyvin.

Sori että kyselen kaikkea sellaista joka on saattanut tulla jo aikasemmin, mutta vastaa mihin hyvittaa.

Paljonko on nyt miinuksella? Vedätkö kreatiinia dieetillä, entä suola?
Miten treenit, sarjat, toistot, erikoistehosteet muuttuvat dieetillä, vai treenaatko samantapaisesti kuin offilla.
Aerobista dieetillä, vai ei.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näistä kuvista välittyy semmoinen koominen mutta hyvän henkinen fiilis. Jäbä vaa asuu jossain kellarissa ja reenailee siellä kanssa. En tiedä onko lähelläkään todellisuutta, mutta meikä tykkää!

Positiivinen ja hyvä fiilis on itelläni ylivoimaisesti dieetin tärkeimpiä juttuja! Negaamalla, ressaamalla ja turhia märehtimällä ei tule ku kyrpä otsaan ja puolittainen kisakunto. Nykymeininki on todellisuutta vielä seuraavat neljä viikkoa, kun joutuu ramppaamaan näissä kellareissa.

Toi on muuten ihan totta,

Salilla missä treenaan on kaikki laitteet vuodelta kivi, joten kun saleilta joissa oli uudet laitteet ja valot katossa vaihdoin tähän nykyiseen monttuun niin ensimmäinen asia minkä huomasin jäykkäkouristuksen jälkeen oli se, että etureiden ja takareiden vemputtimet ottivat tavallista enemmän jalkoihin ja liike oli huomattavasti raskaampi tehdä.

Jotkut noista vanhoista vehkeistä on vielä ilman kunnollisia pehmusteita, tai sitten pehmusteet on painautuneet kuolioon. Ne on jo meininkivehkeitä, kun joutuu omat patjat kuskaamaan salille pehmikkeeksi!

Rapea kunto, säikeet paukkuu, lihas on säilynt hyvin.

Sori että kyselen kaikkea sellaista joka on saattanut tulla jo aikasemmin, mutta vastaa mihin hyvittaa.

Paljonko on nyt miinuksella? Vedätkö kreatiinia dieetillä, entä suola?
Miten treenit, sarjat, toistot, erikoistehosteet muuttuvat dieetillä, vai treenaatko samantapaisesti kuin offilla.
Aerobista dieetillä, vai ei.

Kiitti Artsi! Päivästä riippuen miinuksella 400-900kcal jos pitäis arviota heittää. Hiukan oudosti on tuo kulutus tässä tullut alaspäin, niin en tiedä noitten lukujen todenperäisyydestä. Kreatiinia oon nyt vetänyt koko ajan. Suolaa lisäilen melko niukasti, kun on nuo dieettiruoat mulla jo itsessään aika suolaisia. Puuroon pitää suolaa laittaa ja reenin aikana juon suolattua vettä.

Asetan aina dieetin alussa reenipainot niin, että sarjat on tiukkoja. Erikoistekniikoita käytän todella vähän dieetillä. Nuo tiukat sarjat riittää. Pääliike pitää olla tosi raskas/lihasryhmä. Lopuilla liikkeillä lisään vaan kulutusta ja väsytän kunnon supistuksilla. Uskon, että erikoistekniikat ei sovi hyvin dieetille. Nekin lisäävät kropassa stressin määrää, mikä taas vaikeuttaa rasvanpoltossa. Ei pidä väsyttää liikaa, koska palautuminen on rajoittuneempi ja muutenkin kroppa on herkemmässä tilassa. Treenikaudella vaihtelen paljon treenityylejä, kun taas dieetillä pitäydyn samassa ohjelmassa. Jos on ylimääräistä virtaa noiden ennalta suunnitelluiden reenien lisäksi, niin saatan tehdä jonkun ekstraliikkeen. Siinä kaikki.

Minun dieettiaerobiset on lähinnä loppuverryttelyä reenien päälle. Kestoa tulee korkeintaan 15min/kerta. Lenkkeilyä silloin tällöin fiiliksen mukaan ja silloin, kun lapsi tuntuu tarvitsevan raitista ilmaa ja liikettä.
 
Saanko kysyä, että mitä teet työkses? Onnistuuko helposti työn ja treenin sovittaminen?

Määräaikaisia vuorotyönjohtajan hommia. Aamu- ja iltavuoroa. Muuten tämä olisi helppoa jos muut olosuhteet olisi kohdallaan, vaan ei ole. Koko heinäkuun paikallinen sali on ollut auki vain klo. 14 eteenpäin, joten iltavuorossa reenaaminen mahdotonta. Sitten tää Lieksa-Joensuu välimatka 100km tuo oman haasteen, mutta pitää vaan herätä silleen, että tunnit riittää. On tässä oman konseptinsa jotunut kehittämään, että kunnollinen kisadieetti on mahdollista vetää läpi.
 
Määräaikaisia vuorotyönjohtajan hommia. Aamu- ja iltavuoroa. Muuten tämä olisi helppoa jos muut olosuhteet olisi kohdallaan, vaan ei ole. Koko heinäkuun paikallinen sali on ollut auki vain klo. 14 eteenpäin, joten iltavuorossa reenaaminen mahdotonta. Sitten tää Lieksa-Joensuu välimatka 100km tuo oman haasteen, mutta pitää vaan herätä silleen, että tunnit riittää. On tässä oman konseptinsa jotunut kehittämään, että kunnollinen kisadieetti on mahdollista vetää läpi.

Juma, että arvostan tollasta jääräpäisyyttä.
Joillakin menee konsepti ihan sekasin jos ei eivät saa kellolleen tehtyä omia rutiineitaan. Kun taas jotkut joutuu näkemään näkemään vaivaa, että saavat homman edes toimimaan, eivätkä siltikään valita!
 
Hommasin uudet kuulokkeet ja reenilippiksen. Kuulokkeet on merkiltään Peltor ja tuo lippis on Toyota huoltopalvelut :fuckyeah: Punnertelin myös taas kellarissa. Tällä nälällä tulee olemaan aika raskas loppuviikko reenien suhteen. Kolme kovaa 1,5-2h salireeniä putkeen ja viimeisimpänä raskas jalat. Voipi kone tiltata.
 

Liitteet

  • IMG_0586.jpg
    IMG_0586.jpg
    140,8 KB · Katsottu: 1 066
  • IMG_0581.jpg
    IMG_0581.jpg
    147,1 KB · Katsottu: 879
  • IMG_0580.jpg
    IMG_0580.jpg
    148,8 KB · Katsottu: 907
Niin kova nälkä ja treeni näyttää olevan, että hiuksetkin tippuu päästä. Pitäny treenien lomassa sipaista aina hiukset rikkaharjalla rikkalapioon.
 
Tsemppiä Tuukalle viimesten viikkojen rypistykseen!

Kiitti paljon, sitä tarvitaan!

Niin kova nälkä ja treeni näyttää olevan, että hiuksetkin tippuu päästä. Pitäny treenien lomassa sipaista aina hiukset rikkaharjalla rikkalapioon.

:) Niinhän tuo on. Siistinä miehenä pakko siivota reenin lomassa.
 
Aamureenit jatkuu

Vuorossa selkä ja vatta. Laitoin videon tuosta vipuvarsisoudusta. Sitä tulee tehtyä niin, että rintakehä ei ole keskilinjassa koneen kanssa. Istun kyllä penkin keskellä, mutta pidän treenattavaa puolta vastakkaisen rintalihaksen tukea vasten. Tällä keinoin saa kierrettyä selkärankaa myös alempaa ja liikeradasta tulee pidempi. Tässä oisi tärkeä myös pitää rinta tuossa tukea vasten myös liikkeen taka-asennossa. Silloin minimoi hauiksen tekemiä nykäyksiä liikkeen aikana.

[video=youtube_share;-bTVcORFfto]http://youtu.be/-bTVcORFfto[/video]
 

Liitteet

  • IMG_0600mp.jpg
    IMG_0600mp.jpg
    230,8 KB · Katsottu: 3 952
Mainitsit edellä, että nyt kisadieetillä juot treenin aikana suolattua vettä. Teetkö samoin myös off-seasonilla ja millaisista suolamääristä treeniä kohden puhutaan? Itse olen kuullut laitettavan suola lähinnä palkkaariin. Sori pienehkö off-topic mutta mieluusti kuuntelee kuinka menestyneet kilpailijat näitä hommia tekee. Niin ja tsempit tottakai!
 
Mainitsit edellä, että nyt kisadieetillä juot treenin aikana suolattua vettä. Teetkö samoin myös off-seasonilla ja millaisista suolamääristä treeniä kohden puhutaan? Itse olen kuullut laitettavan suola lähinnä palkkaariin. Sori pienehkö off-topic mutta mieluusti kuuntelee kuinka menestyneet kilpailijat näitä hommia tekee. Niin ja tsempit tottakai!

Joo, pyrin aina lisäämään suolaa reenijuomaan. Mulle on riittänyt määränä noin 1/2 tl per 1/2 l vettä. Treenikaudella lisää mukavasti verimäärää lihaksissa, eli pumppi ja tuntuma on paremmat. Dieetillä samoja vaikutuksia, mutta hieman lievempänä. Määrät kuitenkin olleet dieetilläkin samat.
 
Jalkakyykky

Kyykkääminen on mulle nykyään ihan luonnollista salitoimintaa, mutta aina se ei sitä ole ollut. Reenivuosien alkutaipaleella se oli jopa erittäin vastenmielistä. Koskaan en ole sitä kuitenkaan jättänyt tekemättä tuohon asiaan vedoten. SILLÄ NE PÖLLIT KUITENKIN RAKENNETAAN! Olen pääosin aina kyykännyt lähes samalla tekniikalla. Vakautta liikkeeseen on tullut reenivuosien myötä ja varmasti myös tietyt tukilihakset ovat entisestään vahvistuneet kyykkäyksen seurauksena. Sen olen myös huomannut, että koskaan mitään pidempikestoisia vaivoja en kyykkäämisestä ole saanut, jos vertaa muihin jalkaliikkeeisiin esim. hackkiin tai prässeihin. Kyykkyssä kroppa toimii niin hyvin kokonaisuutena; toiset lihasryhmät tukevat, ja toiset tekevät työtä.

Mielestäni ihan puhtaasti massareenissä kyykyn kaikki toistot pitäisi tehdä putkeen, ilman yläasennossa lepäilyä. Silloin on yksinkertaisesti sarja tehty, jos välilepo on tarpeen. Rest-pauset sitten erikseen. Monesti vaan ihmiset tekee ensin pumpaten 4-5 toistoa ja sitten eri pituisia rest-pause -sarjoja. Tuota sitten pidetään yhtenä suorana sarjana. Ja noin tehdään ihan jokainen reenikerta! Yhtälailla sekin on erikoistekniikkaa joka harjoituksessa eikä varmastikaan viisasta. Ei erikoistekniikoita yleensä joka viikko paukuteta missään muussakaan liikkeessä. Testatkaa ja ihmetelkää.

Meikän reenit kokonaisuudessaan löytyy tuolta VIP-puolen treenipäiväkirjoista.
 

Liitteet

  • IMG_0672mp.jpg
    IMG_0672mp.jpg
    160,1 KB · Katsottu: 964
  • IMG_0668mp.jpg
    IMG_0668mp.jpg
    148,1 KB · Katsottu: 783
  • IMG_0683mp.jpg
    IMG_0683mp.jpg
    57,1 KB · Katsottu: 809
Niin samaa mieltä tuosta kesken sarjan huilaamisesta. Ite teen useasti parinkympin sarjoja ja pidempiäkin samalla temmolla alusta loppuun ja hapotus sekä pumppi on kohdallaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom