CBB Tuukka Heikkinen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaako mielestäsi pitkään treenanneen natikan pitää yllä aina jonkin lihaksen priorisointia yllä vs. lihasten tasapuolisen hakkauksen sijaan sekä suositko treeneissäsi monijakoisia treeniohjelmia vai 1-2 jakoisia, mitä monet naturaalit suosivat?
 
Kannattaako mielestäsi pitkään treenanneen natikan pitää yllä aina jonkin lihaksen priorisointia yllä vs. lihasten tasapuolisen hakkauksen sijaan sekä suositko treeneissäsi monijakoisia treeniohjelmia vai 1-2 jakoisia, mitä monet naturaalit suosivat?
Riippuu ihan tavoitteista. Tottakai itse, kun kilpailen, niin suunnittelen treenit niin, että tähtäimenä on mahdollisimman tasapainoinen kilpatason fysiikka. Silloin on treeneissä pakko painottaa heikkouksiaan. Jos tavoitteena olisi etupäässä hyvinvointi ja hyvä lihaskunto, niin treenaisin varmasti vain tasapuolisesti koko kroppaa ja siinäkin lähinnä niin, että mikä tuntuu vain hyvältä.

Olen tosi paljon treenannut monijakoisilla ohjelmilla ja niitä käyttämällä saan paremmin painotettua juuri niitä heikoimpia lihasryhmiä. Kaksijakoiset ja varsinkin yksijakoinen ohjelma antaa todella paljon vähemmän pelivaraa pitkään treenanneelle henkilölle. Käytän siitä huolimatta joskus kahteen jaettua ohjelmaa ihan vaan vaihtelun vuoksi muiden joukossa, mutta vähemmistössä se on. Tasaisen perusmassan tekoon hiukan kokemattomammat saavat varmasti tosi hyviä tuloksia 2-jakoisellakin.
 
Tällainen tuli mieleen, että uskaltaako luottaa tuollaisen purkkitonnikalan öljyn laatuun? Sinne varmaan laitetaan sellaista mikä halvimmalla saadaan. Että miksei ottaisi tonnikalan vedessä ja rasvat laadukkaasta öljystä erikseen?
 
Tällainen tuli mieleen, että uskaltaako luottaa tuollaisen purkkitonnikalan öljyn laatuun? Sinne varmaan laitetaan sellaista mikä halvimmalla saadaan. Että miksei ottaisi tonnikalan vedessä ja rasvat laadukkaasta öljystä erikseen?
Joo, pitääkin alkaa noin tekemään.
 
Viikonloppuna SM-kilpailusta hopeaa ja Pohjoismaiden mestaruuskisasta myös hopeaa. Kuntooni olen suht tyytyväinen iltapäiväkisaksi. Aamut sopii mulle paremmin kisa-ajankohtana. Hiukan kroppa aina pehmenee iltapäivää kohti, teki mitä teki. Parempani kohtasin kahteen otteeseen, joten selittelyyn ei ole varaa. Nuorempi painaa jo konkarin ohi. 22.10. olen kilpailemassa Tukholmassa Stockholm Classic -kisassa ja sitten vuoden pääkisa on MM-kilpailu Espanjassa 3-7.11.
Kuva: Mika Ankkuri
 

Liitteet

  • r.jpg
    r.jpg
    100,9 KB · Katsottu: 702
Viime launataina kilpailin Tukholmassa, Stockholm Classic-kilpailussa. Siellä oli avoin CBB-luokka, eli kaikenmittaiset sekaisin. Nuo on aina itselleni pahoja sarjoja. Sain kuitenkin kunnon erittäin hyväksi ja olin varmasti koko sarjan kovakuntoisin kilpailija. Lihasten koossa hävisin lähes jokaiselle, mutta kunto riitti prossitilaan. Tästä homma jatkuu jo alle viikon päästä Espanjassa MM-kilpailuissa, joissa kilpailen kolmessa eri sarjassa.
 

Liitteet

  • DSC06021.jpg
    DSC06021.jpg
    97,8 KB · Katsottu: 449
  • DSC06042.jpg
    DSC06042.jpg
    102,9 KB · Katsottu: 433
  • DSC06048.jpg
    DSC06048.jpg
    98,4 KB · Katsottu: 444
  • DSC06107.jpg
    DSC06107.jpg
    90,3 KB · Katsottu: 437
Viime torstaina voitin MM-pronssia Masters Games Classic bodybuilding 40-44 vuotiaiden sarjassa. Aivan tajuttoman kovatasoiset kisat kaikissa sarjoissa ja todella tyytyväinen olen tähän tulokseen. Oman kuntoni sain huhkittua näihin kisoihin aivan huippuunsa ja senkin puitteissa voi tyytyväinen olla.
Yleisten sarjojen tasosta kertoo aika paljon se, että jäin maksimipainorajasta 200g puntarilla ja siltikään en sijoittunut 15 sakkiin, vaikka rakenne ja kunto olivatkin kohdillaan. Hurjia ukkoja oli siis vastassa.
Mitalin voitin yhden pisteen erolla neloseen ja sekin piste tuli vapaaohjelmani ansiosta. Yhtään vähempi ei siis mitaliin olisi riittänyt.
AAD_0198_web.jpeg
AAF_0052_web (1).jpg
 
Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom