Tutkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oskar
  • Aloitettu Aloitettu
Onnistuin sitten tuossa kuluneella viikolla saamaan sakot, kun ajoin 70 km/h alueella 91 km/h. Muistelisin, että olisin selvinnyt rikesakolla jos olisin ajanut vain 20 km/h ylinopeutta? Kysyisinkin sattuisiko joku tietämään internetistä jotakin sivustoa joka käsittelisi tutkia, jotta voisin tarkastaa kyseisen pro laser II merkkisen tutkan virhemarginaalin. Tai jos sattuu ennestään tietämään tuon virhemarginaalin niin entistä parempi. Luulisin, että jollakin kepulikonstilla tutkan virheeseen vetoamalla voisi saada nuo päiväsakot muutettua rikesakoksi? Jos joku tietää onnistuuko tämä niin olisin siitäkin tiedosta kiitollinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinuna vain maksaisin sakot mukisematta, ja pidä se 20 km/h raja muistissa seuraavan kerran kun ajelet ylinopeutta. Eikös ne poliisit muuten kysy paikanpäällä haluaako kiistää ylinopeuden, voiko siitä enää myöhemmin ruveta valittamaan?

muistaakseni tutkat pitää kalibroida kahden viikon välein. jos tutkaa ei ole kalibroitu, sakkoa ei voi antaa. eli kannattaa sakon saamistilanteessa kysellä todistusta kalibroinnista. en tiedä puhunko paskaa, näin olen kuullut.

Mä luulen että joku autoilusivusto vois palvella sua paremmin....

Maiju on muuten tossa alemmassa postissa ihan oikeessa. Tuskin kukaan kaasua paino sinun puolestasi. :david:

Originally posted by Oskar
Onnistuin sitten tuossa kuluneella viikolla saamaan sakot, kun ajoin 70 km/h alueella 91 km/h......

Kun nyt noin hienosti olet onnistunut, niin mitäpä jos nauttisit aikaansaannoksestasi, ja maksaisit sakot kiltisti niinkuin miehet tekee, etkä jaksais itkee asiaa enää jälkikäteen...

Noi poliisin tutkan vaan kalibroidaan vielä siten että ne näyttää 1 km/h pienempää juuri sen takia että kukaan ei pystyis vetoamaan tuohon virhemarginaaliin. Näin olin aikaisemmin kuullut, kun sain sakot niin kysäisin tuota poliisi setiltä ja ne sano että asia on noin.

Re: Re: Tutkat

Originally posted by Maiju
Kun nyt noin hienosti olet onnistunut, niin mitäpä jos nauttisit aikaansaannoksestasi, ja maksaisit sakot kiltisti niinkuin miehet tekee, etkä jaksais itkee asiaa enää jälkikäteen...

Eivätkö naiset maksa sakkoja? Miksi käytät termiä "itkeä"? Kysyjä kysyi aivan asiallisen kysymyksen. Jos ei osaa antaa asiallista vastausta, kannattaa miettiä antaako vastausta ollenkaan.

Re: Re: Re: Tutkat

Originally posted by Nat_Ural
Eivätkö naiset maksa sakkoja? Miksi käytät termiä "itkeä"? Kysyjä kysyi aivan asiallisen kysymyksen. Jos ei osaa antaa asiallista vastausta, kannattaa miettiä antaako vastausta ollenkaan.

Hmmm...joo asiallinen kysymys minusta epäasiallisesta aiheesta. Eiköhän aikuisen ihmisen pitäisi kantaa vastuunsa tekemisistään, eikä yrittää keplotella seurauksista eroon kaikenmaailman keinoilla... näin minusta ja se oli pointtini.

Mutta sinusta oli ilmeisesti kovin asiallista puuttua moisiin ns. sanontoihin kirjaimellisesti ja näsäviisastella sanojani :) Meillä on mitä todennäköisemmin erilainen käsitys asiallisuudesta.

Mäkin olen joskus tyhmyyttäni muutaman ylinopeussakon nahka-aapeleilta saanu ja mukisematta maksanu (noin 3kk:n sisään toki :evil: )

Jos on rahat tiukilla niin venytä vaan penniä, en muista summaa, mutta korkoa se sun sakkos ei jokatapauksessa tule kasvamaan, muistutuksia voi kotia sinkoilla mutta kyllä ne oottelee =)

Tsemppiä :david: :david: :david: :david: :david:

Pakkohan se on maksaa ei siinä varmaan mikään auta, mut kyllähän kaikki keinot kannattaa käyttää mitkä ei mitään maksa ton maksun pienentämiseks. Eniten harmittaa kun tollasesta ylinopeudesta meikäläisen tuloilla kuuluisi tulla 60€ sakkoa, mutta kun polliisisedät ja eduskunta on päättänyt että 115€ on minimi, niin sitten joutuu maksamaan lähes tuplahinnan. :(

Maijulle: Minusta aihe ei ole mitenkään epäasiallinen. Jos saa 115€ sakkoa tuollasesta teosta(juuri kukaan ko. tiellä ei aja alle 80km/h) niin se ei ole suhteessa muihin sakkoihin. Kahdellakymmenellä päiväsakolla saa jo riehua ihan kiitettävästi, paitsi liikenteessä. Jos itse saisit n. 20 päiväsakon edestä maksettavaa ja olisi jokin helpohko keino välttää tuo maksu, niin pitäisin sinua tyhmänä, jos et tuota keinoa hyödyntäisi. Varsinkin kun tuntee kokeneensa vääryyttä em. perustein.

Maijulle: Minusta aihe ei ole mitenkään epäasiallinen. Jos saa 115€ sakkoa tuollasesta teosta(juuri kukaan ko. tiellä ei aja alle 80km/h) niin se ei ole suhteessa muihin sakkoihin.

Sakko kun sakko. Pitäis kaikkien tajuta, että se ratsia voi olla missä vaan. Imho turha itkeä jos sakot rapsahtaa, se on AINA omaa tyhmyyttään.
Itelläkin napsahti neljänkympin alueella 57km/h, missä kukaan ei koskaan aja neljääkymppiä vaikka tien molemmin puolin on päiväkoti ja ala-aste. Sakko tuli aiheesta ja maksoin mukisematta vaikka vitutti.

Maijulle: Minusta aihe ei ole mitenkään epäasiallinen. Jos saa 115€ sakkoa tuollasesta teosta(juuri kukaan ko. tiellä ei aja alle 80km/h) niin se ei ole suhteessa muihin sakkoihin. Kahdellakymmenellä päiväsakolla saa jo riehua ihan kiitettävästi, paitsi liikenteessä. Jos itse saisit n. 20 päiväsakon edestä maksettavaa ja olisi jokin helpohko keino välttää tuo maksu, niin pitäisin sinua tyhmänä, jos et tuota keinoa hyödyntäisi. Varsinkin kun tuntee kokeneensa vääryyttä em. perustein.

Turha kai tässä olisi ruveta mitään saarnaamaan, mutta sen takia Suomessa, ja monissa muissa oikeusvaltioissa on lait kirjoitettu kirjoihin ja kansiin, että jokaisella on mahdollisuus tietää ja ennakoida mikä on sallittua ja mikä ei.... Tyhmyyttä minusta on vaan rikkoa niitä ihan tietoisesti ja vielä tyhmempää vaatia tekoaan ikään kuin katsottavaksi läpi sormien... Aina voidaan kiistellä siitä, että ovatko voimassa olevat lait kohtuullisia, mutta niin kauan kun ne ovat voimassa olevia, ei niitä saa muutetuksi ainakaan niitä vastaan rikkomalla...

Jos saa 115€ sakkoa tuollasesta teosta(juuri kukaan ko. tiellä ei aja alle 80km/h) niin se ei ole suhteessa muihin sakkoihin. Kahdellakymmenellä päiväsakolla saa jo riehua ihan kiitettävästi, paitsi liikenteessä. Jos itse saisit n. 20 päiväsakon edestä maksettavaa ja olisi jokin helpohko keino välttää tuo maksu, niin pitäisin sinua tyhmänä, jos et tuota keinoa hyödyntäisi. Varsinkin kun tuntee kokeneensa vääryyttä em. perustein.

Muuten riehumisella on vaan helvetin paljon vaikeampi tappaa toinen ihminen kuin autolla, siellä on varmasti se nopeusrajoitus ihan aiheesta laitettu.

Ensinnäkin Oskarin kysymys on täysin asiallinen ja jokaisen jeesustelevan kukkahatutädin pitäisi ymmärtää että kysymyksen oleellinen juttu on se sorsitaanko tässä taas autoilijan oikeuksia ym ym.

Aiheesta lisää:http://members.surfeu.fi/consulting/tutkat.htm

Asiaa voisi verrata rahallisesta näkökulmasta siihen että viranomainen alkaa "arpomaan" maksujen suurutta.Esim verottaja alkaa arpomaan veroprosenttia "sinnepäin" Samalla tavalla kuin käytännössä poliisin tutkat arpovat nopeuslukemia.

Kyllä se sakotustilanteessa kannattaa pitää kaikista oikeuksista kiinni ja mm kysyä että koska tutka on viimeksi kalibroitu.

Kyllä mä koitan kaikin keinoin maksaa valtiolle mahdollisimman vähän, sakot varsinkin vituttaa, poliisit on niin vitun tiukkana kun sitä lappua kirjoitetaan, sitten kun toivoo että poliisit joskus auttaisi niin se asia on aina jollain tavalla semmonen että ne ei voi auttaa..Tämä on mun mielipide ja pidän siitä niin kauan kiinni ennen kuin koen että poliiseista on myös jotain hyötyä, ja mieluiten enemmän kuin haittaa.

Hyvin todennäköistä että -todellisuudessa- ajoit yli 91km/h. Tutkat näyttää aina hieman alakanttiin, vaikka otetaan huomioon vielä että nopeusmittari taasen näyttää todellisuutta isomman nopeuden.

Originally posted by Maiju
Aina voidaan kiistellä siitä, että ovatko voimassa olevat lait kohtuullisia, mutta niin kauan kun ne ovat voimassa olevia, ei niitä saa muutetuksi ainakaan niitä vastaan rikkomalla...

OT:Lisäjarruvalot olivat ensin kiellettyjä.Perustelut kiellolle olivat surkuhupaisan ja säälittävän välillä.Ne perusteet joilla jengi silloin laittoi "laittomat" lisäjarruvalot auton taakse käytetään tänäpäivänä perusteluina niiden käytölle ;-) Mihin hävisi viranomaisten oikeassa oleminen ? Kuinkahan monta peltikolaria olisi ehkä säästetty jos ne olisi hyväksytty aiemmin...

Autoverotukseen en tässä jaksa enää puuttua...vinkkinä kuitenkin että suuret autoilevat enemmistöt tulevat voittamaan ja viranomaiset tulemaan olemaan väärässä...

Originally posted by Kimi
Kyllä mä koitan kaikin keinoin maksaa valtiolle mahdollisimman vähän, sakot varsinkin vituttaa, poliisit on niin vitun tiukkana kun sitä lappua kirjoitetaan

Oon ihan samaa mieltä kytistä kun ne on niiiin intona kun pääseevät lappua rustaamaan. Mutta sattupa niin että sen kerran kun sakot sain niin lappua kirjotti hemmetin asiallinen Nuori poliisi, joka vielä ihan rehellisesti oli pahoillaan kun joutu sakottamaan (nuori opiskelija). Näytti hemmetin asiallisesti papereistaan että "ei tästä oikeen mihinkään pääse..." Mutta on niitä kusipäitäkin sattunu vastaan, ja uskosin että suurin osa on just näitä virkaintopamppuja, jotka sitten illalla runkkailee päivän pokat mielessään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom