Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Jokainen vastaa itse teoistaan, turvallisuusalalla rehellisyys ja luotettavuus on kaiken A ja O . Jos minulta kysytään kuulustelussa tai oikeudessa työparin teoista niin vastaukset perustuvat vain ja ainostaan totuuteen.

Melko yksinkertaista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todistajana kuultu toinen vartija todisti "siiderimiehen" puolesta. Myös valvontakameroista saatu kuvamateriaali osoitti vartijan aloittaneen pahoinpitelyn.

MTV:n mukaan vartija tuomittiin 60 päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja hänet määrättiin maksamaan uhrille 500.[/I]

MTV: Metrovartija pahoinpiteli siideriä juoneen miehen - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Sen enempää spekuloimatta ja ketään tuomitsematta, koska mulla ei ole varaa heittää niin sanotusti sitä ensimmäistä kiveä, niin aika mielenkiintoinen selkäänpuukotus työparilta.

Ihan mielenkiinnosta; millaisia rikoksia olisit valmis peittelemään sen vuoksi, että sinut on heitetty 9 euron tuntipalkalla samaan vuoroon jonkun random rikollisen kanssa. Oletko valmis syyllistymään perättömään lausumaan tuomioistuimessa (mistä ainoa mahdollinen rangaistus on vankeutta, eli sakkoa ei ole mahdollista edes tuomita) ja peittelemään esim. ryöstöä, tappoa, raiskausta? Miten esim. tilanteet jossa työparisi varastaisi vartioimistaan kohteista arvokasta tavaraa?

Oletteko te imeneet nuo järjettömät "paria ei vasikoida" -ajatuksenne jostain jenkkileffoista, vai mistä tuo itselle lähestulkoon tuntemattoman pahoinpitelijän suojelemisvimma juontaa. Jos narkki kertoo sinulle nimesi ja alkaa sen jälkeen tökkimään huumeruiskullaan toista ihmistä, niin oletko mukana juonessa? Entä jos se antaa sulle 9 euroa, niin oletko sitten mukana?

Samanlaisia peeloja näyttäisi olevan tässä ammattikunnassa kuin noissa järjestyksenvalvojissakin. Noh, samaa jengiähän nämä pitkälti ovat, joten ei sinänsä yllätä.

...lässyn lässyn lää...

Samanlaisia peeloja näyttäisi olevan tässä ammattikunnassa kuin noissa järjestyksenvalvojissakin. Noh, samaa jengiähän nämä pitkälti ovat, joten ei sinänsä yllätä.

Arvasin että tohon selkäänpuukotus juttuun joku tarttuu. Puolustelinko tossa tuota lyöjää tai tuomitsinko tuota kuka todisti työpariaan vastaan? Toi mun kommentti oli lähinnä siinä tarkoituksessa kirjoitettu, että yleensä ainakin oman uskomuksen mukaan työporukoissa seistään sen työkaverin vierellä.

Eli väännän rautalangasta oman mielipiteeni ennen kuin pahoitat mieltäsi enempää: lyöjä teki väärin ja todistaja oikein.

Arvasin että tohon selkäänpuukotus juttuun joku tarttuu. Puolustelinko tossa tuota lyöjää tai tuomitsinko tuota kuka todisti työpariaan vastaan? Toi mun kommentti oli lähinnä siinä tarkoituksessa kirjoitettu, että yleensä ainakin oman uskomuksen mukaan työporukoissa seistään sen työkaverin vierellä.

Eli väännän rautalangasta oman mielipiteeni ennen kuin pahoitat mieltäsi enempää: lyöjä teki väärin ja todistaja oikein.

"Selkäänpuukotus" -termi nyt on kuitenkin on tuossa käyttämässäsi kontekstissa melko arvolatautunut ilmaisu. Jos lyöjä teki väärin ja todistaja oikein niin kerroppas nyt sitten, mikä tuossa työparin "selkäänpuukotuksessa" sitten nyt niin mielenkiintoista on? Kun kerran et mitään arvolatausta tuohon ilmaisuun nyt kuitenkaan tarkoittanut, niin varmaankin täältä pakkikselta löytyy jostain sinun kirjoituksesi missä pidät sitä, että täysin ulkopuolinen on oikeudessa esiintynyt todistajana kovin mielenkiintoisena. Vai löytyykö?

No kerros nyt kun kysyin, että mihin asti olet itse valmis seisomaan "työkaverin" vierellä? Siis oletko valmis seisomaan ryöstäjän, raiskaajan, varkaan rinnalla sen vuoksi kun hänellä sattuu olemaan samanlainen kolmella punaisella pallolla kuvioitu takki päällä kuin sinulla?

"Selkäänpuukotus" -termi nyt on kuitenkin on tuossa käyttämässäsi kontekstissa melko arvolatautunut ilmaisu. Jos lyöjä teki väärin ja todistaja oikein niin kerroppas nyt sitten, mikä tuossa työparin "selkäänpuukotuksessa" sitten nyt niin mielenkiintoista on? Kun kerran et mitään arvolatausta tuohon ilmaisuun nyt kuitenkaan tarkoittanut, niin varmaankin täältä pakkikselta löytyy jostain sinun kirjoituksesi missä pidät sitä, että täysin ulkopuolinen on oikeudessa esiintynyt todistajana kovin mielenkiintoisena. Vai löytyykö?

No kerros nyt kun kysyin, että mihin asti olet itse valmis seisomaan "työkaverin" vierellä? Siis oletko valmis seisomaan ryöstäjän, raiskaajan, varkaan rinnalla sen vuoksi kun hänellä sattuu olemaan samanlainen kolmella punaisella pallolla kuvioitu takki päällä kuin sinulla?

Selitin sen jo mikä siinä oli niin mielenkiintoista. Lue edeltävä postini uudestaan ja jos et vieläkään ymmärrä niin en voi auttaa.

En ymmärrä tota ulkopuolinen todistaja juttua miten se liittyy nyt mihinkään?

Ps. Mulla ei ole takkia jossa on punaisia palloja.

Selitin sen jo mikä siinä oli niin mielenkiintoista. Lue edeltävä postini uudestaan ja jos et vieläkään ymmärrä niin en voi auttaa.

En ymmärrä tota ulkopuolinen todistaja juttua miten se liittyy nyt mihinkään?

Ps. Mulla ei ole takkia jossa on punaisia palloja.
Kysymys kuuluukin miksi sä oletat, että työkaverin tekemiä rikoksia pitäisi puolustella ja kutsut tällaista toimintaa "selkäänpuukotukseksi"? Tästä nyt välittyy oman asenteesi ja siksi kysynkin, että kuinka pitkälle itse olet valmis menemään työkaveria suojellaaksesi?

Melkoista selkäänpuukotusta on se, että työparin edessä mennään suorittamaan rikos(esim. pahoinpitely). Kyllä siinä aiheutetaan ihan saatanan vaikee paikka sille työparille. Se jos joku on selkään puukottamista.

Miestä puukotettiin ostoskeskuksen edustalla - vartija taltutti epäillyn
Torstai 12.06.2014 klo 10:52
24-vuotiasta miestä puukotettiin Jyväskylässä keskiviikkoiltana.

32-vuotias mies kävi uhrin kimppuun Huhtakeskuksen edustalla Jyväskylässä ja iski häntä puukolla ylävartaloon useita kertoja.

Poliisin mukaan tapahtuman havainneet silminnäkijät hälyttivät paikalle ostospaikan vartijan, joka taltutti rikoksesta epäillyn. Samalla vartija otti miehen kiinni.

24-vuotias uhri vietiin jatkohoitoon Keski-Suomen keskussairaalaan. Poliisin mukaan uhri ei ole välittömässä hengenvaarassa.

Poliisi tutkii asiaa tapon yrityksenä.

Miestä puukotettiin ostoskeskuksen edustalla - vartija taltutti epäillyn | m.iltalehti.fi

"Alkanut kiristään ton toiminta niin paljon, että pakko kirjoitella pieni historiikki.

Elikä alkuun lähdettiin Pr-toiminnalla.

Kerrottiin lehdissä, että hakijoita on 450, joista on tarkasti valittu noin sata henkeä.
Sekaan otettiin pitkäaikaisyöttömiä, ja aivan uskomattomia tapauksia.
Sen lisäksi otettiin myös kokeneita kavereita.

Nämä kokeneet kaverit yrittävät kertoa, että nyt mennään päin mäntyä ja lujaa, ja täällä ei tule väki pysymään.

Hyvin pian tuli selville, että palkanmaksu tökkii (tälläkin hetkellä) ja pahasti. Työvuorosuunnitteluun ei ole pohjaa, koska tällaiset asiat pitäisi käyttää kaupunkin johdon kautta, ja siinä menee aikaa, ehkä ikuisesti joten niitä naputellaan sillai itse väsäillen.
Myöskään sellainen ei ole mahdollista, että esimerkiksi toisten töiden takia tekisi vain tiettyä vuoroa, joka oli ihan arkea vuosia metrossa. Tämä hyväksyttiin täysin, koska on ihmisiä joilla nyt sattuu olemaan vielä elämää :)

Alkuun ei saanut käyttää varustevyötä yms. Kaasut ja muut pidettiin taskuissa. Jostain kumman syystä tästä päästiin eroon, ja päädyttiin nykyiseen toimintaan, elikä hihat ei saa olla mitenkään käärittyinä, oma paita ei saa näkyä takin, tai liivien alta yms.
Jos näin tapahtuu, ja tätä esimiehet seuraavat aktiivisesti, niin tuloksen on aivan uusi sovellus, elikä suullinen huomautus kirjallisena.

Kyllä. Kirjallinen suullinen huomautus. Näitä voi sitten hakea tämän palvelupäällikön toimistosta. Palvelupäällikön nimi löytyy ihan hakua käyttämällä. Niitä jaetaan varsin aktiivisesti

Noh. Hyvin pian ihmiset joilla oli toinen työ, tai sitten pitkä kokemus alalta äänestivät mahdollisuuksien mukaan jaloillaan. Kertoen myös nämä asiat joko asiallisesti tai ei-asiallisesti työnjohdolle. Pia Leivo muiden mukana ei tuntunut ymmärtävän mitään.

Ja taas järjestettiin rektytointi. Sitten toinen jne.
Isoimpina syinä alkoi oleen se, että eihän nyt kukaan fiksu ihminen jaksa näiden kaikkien kakkojen lisäksi kattella työpareinaan tai työyhteisönään just teini-iän ylittäneitä poikia ja tyttöjä joiden vapaa-ajan toimintaan kuuluu muun muassa juoruta ja kinata netissä, että kuka on pannut kenen kanssa.

Sitten ollaankin päästy tilanteeseen, että otetaan väkeä, jotka itse ilmoittavat, että eivät ole mihinkään muualle päässeet.

"hauskoja kommelluksia" on sattunut niin paljon, että niistä voisi kirjoittaa kirjan. Turpaan on tullut, ja tapahtumailmoitukset ovat olleet samaa luokkaa kuin monien työntekijöiden toiminta, jotka eivät pysty kertomaan radioon missä ovat tai oikeastaan mitään muutakaan. Heidän vastuullaan on turvallisuus.
Tälläkin hetkellä sieltä yrittävät viimeiset hyvät tekijät pois, jos vain saisivat suoraan kuukausipalkan jostain muualta.

Tämä nykyinen tilanne sitten hyvällä pr-toiminnalla kerrotaan onnistuneena muutoksena, johon esimerkiksi Otso Kivekäs on erittäin tyytyväinen.

Kummallisesti meni just niinkuin ennustelin joskus."

Palmia turvallisuuspalvelut, Metro ? Potku.net

Pystyykö vartijan hommia tehdä jos opiskelee samaan aikaan, eli ottaako tekemään hommia vaikka inttiä ei ole käyty vielä? Pe-su ja lomat pystyisin tehdä. Näin etukäteen kyselen ja tilanne siis pk seudulla.

Ottaa hommiin vaikka inttiä ei olis käyny. Vaikea uskoa, että töitä vartijana saisit jos pystyisit tekemään töitä kolmena päivänä viikossa.

Vaikea uskoa, että töitä vartijana saisit jos pystyisit tekemään töitä kolmena päivänä viikossa.

Eiköhän vähän joka firmassa noita osa-aikaisen heittopussin paikkoja ole tarjolla. Ja on niitä työkkärin sivuilla haussa nytkin. Itse ainakin olen paljon tehnyt aikanaan juurikin noin, että 2-4 vuoroa tms. viikossa. Tuo tietysti hankaloittaa, jos nuo kaikki vuorot haluaa pe-su haarukkaan, mutta isommissa firmoissa luulisi onnistuvan. Jossain kohteessa saattaa jopa olla miehitys sellainen, että vkonloppuna on enemmän ukkoja töissä, ja mahdollisuus siten tehdä samassa paikassa ja säännöllisesti.

Vähän harkitsemattomasti kirjoitin, mutta siis arkisinkin kyllä mutta vain ilta/yö vuoroja. Kuinka suuri todennäköisyys on työn saannissa nykypäivänä ja seutu oli siis pk&uusimaa ja 3-4vuoroa viikossa. Enempää en uskaltaisi ottaa koulun kannalta (amis)

. Kuinka suuri todennäköisyys on työn saannissa nykypäivänä ja seutu oli siis pk&uusimaa ja 3-4vuoroa viikossa.
Erittäin suuri, Uudellamaalla ja pk-seudulla on helvetisti hommia tarjolla osa-aikasillekin. Kaikkia paikkoja ei ole nettiin listattu. Lähes kaikissa isommissa firmoissa on jatkuva rekry päällä kunhan vain hakemuksen täyttää firman sivuilla.

Okei, sinne siis niin jostain saa ensimmäiset bensarahat ja työkokemusta. Paljonkohan on tuntipalkka jostain lukenut että 7-7,5e riippuu firmasta paljon?

Itse asiassa 9,85 € on tuoreempi tieto, tosin tuokin TESin sopimuskausi on päättynyt 31.05.2014, joten saattaa olla noussut lisääkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom