Ite oon käynyt pelkästään noi 40+60h vartija kurssit, 32h jv-kurssin ja vk-koulutukset ja tienaan joitakin kymmeniä senttejä vähemmän tunnilta kuin ihmiset jotka ovat käyneet jonkun pidemmän turvallisuusalan koulutuksen. Tämä on puhtaasti vain mun mielipide eikä kenenkään tarvitse vetää hernettä nenään, mutta mun mielestä turvallisuusalan opiskeluun on omalla tavallaan ihan turha käyttää paria vuotta, koska palkassa koulutus ei juurikaan näy. Tottakai siellä koulussa käydään enemmän voimankäyttöä ja lakia varmaan hieman tarkemmin, mutta hyvin oon itse pärjännyt tuolla vähäisellä koulutuksella. Myöskin jos alalla meinaa viihtyä pidempään, niin ylentyä kentällä esim kohde-esimieheksi/vuoroesimieheksi ei vaadi tuota koulutusta, vaan kokemuksen kautta tuntuu nuo nappulat tulevan.
Työllisyys alalla on tottakai hyvä ja palkkakin varsin kohtuullinen koulutukseen nähden. Palkka on tottakai riippuvainen kohteesta.
Vinkkinä voisin sanoa, että jos haluat opiskella, niin lähde opiskelemaan jotain alaa, jossa on jotain tulevaisuutta. Suomessa tottakai turvallisuusala ja sen palkat ovat olleet nosteessa jo vuosia, mutta siltikin ala on vielä aika "lapsen kengissä".
Työllisyys alalla on tottakai hyvä ja palkkakin varsin kohtuullinen koulutukseen nähden. Palkka on tottakai riippuvainen kohteesta.
Vinkkinä voisin sanoa, että jos haluat opiskella, niin lähde opiskelemaan jotain alaa, jossa on jotain tulevaisuutta. Suomessa tottakai turvallisuusala ja sen palkat ovat olleet nosteessa jo vuosia, mutta siltikin ala on vielä aika "lapsen kengissä".