Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tainnut jäädä laskut maksamatta, kun sivut laitettu kiinni eikä edes mitään tiedotetta ole annettu asiasta (esim. Facebookkiin).

Eikös siä tänään ollut jotain? Facebookissa meinaan.

Seculle ja turvatiimille pistetty hakemus. Nyt ei ku ootellaa ja toivotaan et tärppäis.

Jos sut palkataan, suosittelen käymään työsopparin kunnolla läpi. Voit käydä kattomassa tuolta Lakiapu-osiosta millaisia vaikeuksia mulla on ollut. Palkoissa kannattaa olla kans tarkka, että lisät maksetaan oikein.

Tainnut jäädä laskut maksamatta, kun sivut laitettu kiinni eikä edes mitään tiedotetta ole annettu asiasta (esim. Facebookkiin).

Menee pahasti ketjun aiheesta ohi, mutta ei ole jäänyt. Ensin kaatuivat pääsivut mutta foorumi oli vielä vajaan vuorokauden toiminnassa. Sinä aikana nettisivuilla oli muistaakseni jonkun indonesialaisen hakkerin tervehdys. Joku ehti foorumille asiasta kommentoidakin (muistaakseni ainakin "nyt vituttaa" -ketjuun); asian voi käydä tsekkaamassa kunhan sivut saadaan taas toimintaan.

Mutta keskustelu jatkukoon otsikon aiheesta...

Pidetään mielessä, kiitokset! :)

Seculla oli ainakin meikäläisen aikana oikea kirous tuo lisien maksaminen. Ekat 4 vai 5 kuittia tuli plärättyä tarkasti läpi niin alko tuleen oikeet määrät rahaa.

Seculla oli ainakin meikäläisen aikana oikea kirous tuo lisien maksaminen. Ekat 4 vai 5 kuittia tuli plärättyä tarkasti läpi niin alko tuleen oikeet määrät rahaa.

Hah, pläräsin jokikisen kuitin läpi ja vielä viimeisessä oli lisät lepoajasta maksettu väärin. Yllättäen, rahaa ei koskaan tullut liikaa.

Hah, pläräsin jokikisen kuitin läpi ja vielä viimeisessä oli lisät lepoajasta maksettu väärin. Yllättäen, rahaa ei koskaan tullut liikaa.

Okei, no minä pääsin helpolla sitten. :) Toki pientähän toi kolmen pallon pelleily oli PV:n vastaavaan.. Vai mitä sanotte 4,5€ kuukausipalkasta?

Nyt alkaa olemaan vitutuskäyrä niin korkealla että taidan ihan just ottaa loparit ja ruveta vaikka vartijaksi..
Kysymys, Minua syytettiin pahoinpitelystä ja loppujen lopuksi tämä hoitui sovittelulla, onko tuo automaattisesti este vartijakortin suorittamiselle?
Ja onko noissa isoimmissa puljuissa realistisia ylenemismahdollisuuksia?
Vartijoiden työllistymistilanne? tolla 40+60h koulutuksella?

Nyt alkaa olemaan vitutuskäyrä niin korkealla että taidan ihan just ottaa loparit ja ruveta vaikka vartijaksi..
Kysymys, Minua syytettiin pahoinpitelystä ja loppujen lopuksi tämä hoitui sovittelulla, onko tuo automaattisesti este vartijakortin suorittamiselle?
Ja onko noissa isoimmissa puljuissa realistisia ylenemismahdollisuuksia?
Vartijoiden työllistymistilanne? tolla 40+60h koulutuksella?
Riippuu poliisilaitoksesta ja lupakäsittelijästä. Jos on yhtä tarkka kun täällä niin ei varmasti saa. Jos on suht normikäytäntö niin ei pitäs olla este jos kaikki muut hommat ok. Eiköhän noista vartijoista ole aikamoinen pula (luulisin ainakin kun kattoo minkälaisia vatusseja noilla firmoilla on töissä), joten eiköhän tuo työllistymisprosentti ole aika korkea.

Onko muuten porukalla täällä kokemuksia Turvatiimistä ja steissistä?

Lähinnä, että onko kuinka vaikea päästä töihin ja millainen työporukka?

Itseltäni kyllä löytyy reilu kolmen vuoden ''ura'' vartijana/jv:nä, mutta vaihdoin pv:lle töihin. Tosin tilanteet ovat aika mahtavat tällä hetkellä ja virkani päättymässä ja eikä jatkostakaan ole kuulunut :face:

Tuli tossa mieleen, että kuinka usein/paljon te vartijoina työskentelevät ootte joutunut painimaan häiriköitsijöiden kanssa? Itse olen jo pitemmän aikaa pompotellut ajatusta josko sitä kokeilisi millaista on vartijana olla. Kaverin kertomusten mukaan joka työskentelee vartijana, niin aika harvoin kuulemma joutuu painihommiin, toki myös paikka vaikuttaa asiaan.

Riippuu täysin kohteesta. Jossain JLJV - kohteessa voit joutua painimaan useamman kerran viikossa, kun taas jossain paikkarikohteessa joudut kerran vuodessa viemään rupun kädestä pitäen pihalle.

Sanotaan nyt vaikka niin että jos perus myymälävaksina itsesi löydät niin pari kertaa vuodessa on varmaan odotettavissa.

Tuli tossa mieleen, että kuinka usein/paljon te vartijoina työskentelevät ootte joutunut painimaan häiriköitsijöiden kanssa? Itse olen jo pitemmän aikaa pompotellut ajatusta josko sitä kokeilisi millaista on vartijana olla. Kaverin kertomusten mukaan joka työskentelee vartijana, niin aika harvoin kuulemma joutuu painihommiin, toki myös paikka vaikuttaa asiaan.

Sehän vaikuttaa aikalailla. Esimerkiksi jos olet respana tai paikallisvartijana jossain teollisuusalueella/firmassa (joka oli omalla urallani suosikkipestini), niin todennäköisesti saa tehdä vaikka vuosikymmenen hommia ilman minkäänlaista voimankäyttöä. Yövartijana teollisuudessa ei tarvinnut juurikaan tavata muita ihmisiä ollenkaan työvuoron aikana kuin vahdinvaihdon yhteydessä.

Toisaalta esimerkiksi paikallisvartijana isossa sairaalassa taas joutui monta kertaa viikossa rauhoittelemaan aggressiivisia humalaisia päivystyksessä tai auttaa hoitajia laittamaan vastahakoisia potilaita lepositeisiin.

Riippuu pitkälti kohteesta niinkuin tässä ovat jo muut sanoneet. Eniten varmaan noita paineja on julkisen liikenteen, kauppakeskus ja sairaala puolella, mutta kohteesta riippumatta se oma verbaalinen lahjakkuus ja ulkoinen auktoriteetti vaikuttavat jo huomattavasti siihen kuinka paljon joutuu painimaan.

Jos haluaa jotain rauhallisempaa, niin paikallisvartijaksi jonnekkin portille. Itse aloitin sillä aikanaan ja jaksoin 7kk sitä pleikkarin peluuta ja leffojen kattelua. Tulihan se raha helposti, mutta työ ei ollut kovinkaan mielekästä koska mitään haastetta tai vaihtelevuutta ei ollut.

Täytyi ihan asiasta tehen rekisteröityä tällekkin foorumille :D Sattui löytymään Googlen kautta mielenkiinkiintoinen keskusteluaihe (on tätä foraa tullu seurattua anona pidempään, koska kuntosaliharrastus).

Pientä pohjustusta alkuun:

Elieli olen piakkoin merkonomiksi valmistuva ja alan vaihtoa olen miettinyt oikeastaan viimeisen kuukauden aikana. Taas. Viimeksi mietin asiaa joskus 1. vuoden lopulla ja 2. vuoden alussa (amiksessa siis).

Toisaalta asiakaspalvelutyö on mielekästä itselleni kun siinä tapaa uusia ihmisiä jne. Eli sinänsä voisin jatkaa tätä samaa alaa tuonne AMK:in puolelle, MUTTA alan työllisyystilanne täälläpäin ei ole paras mahdollinen ja se onkin saanut ajattelemaan, että lukisin toisen ammatin tähän kaupallisen pohjan rinnalle.

Tässä vaiheessa nouseekin tuo ketjun aihe esiin, eli turvallisuusala ja vartijan ammatti. Bongasin parikin kiinnostavan oloista työpaikkamahdollisuutta täältäpäin ja työhön jos valitaan niin työnantaja hoitaa kouluttamispuolen (eli siis sen jälkeen olisin "pätevä vartija"?) Muistaakseni 40h+60h.

Jos tuolle polulle lähtisin, niin niin armeijan jälkeen (7.7.2014 lähtö) voisin hakea aikuiskoulutuksena turvallisuusalalle. OSAO:n Limingan yksikkö lähimpänä - kokemuksia tästä? Joka menisi varmaan ~2 vuodessa jo olemassa olevan koulutuksen hyväksilukujen ansiosta (matikat, äikät yms.?)

Tulipas tuosta pitkä sepostus :D Päällimäisenä tarkoituksena kuitenkin on kysyä, että onko täällä ketään vastaavaa alanvaihdosta tehnyt, että olisiko alanvaihdos ns. "kannattavaa" - jos vain oma kiinnostus riittäisi? Lähinnä työllistyvyyden ja tietty hieman palkankin kannalta ajateltuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom