Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Jos se ois oikeasti jotenkin "taktinen" ratkaisu, niin niitä varmaan näkis skoudeillakin. Siihen voi olla montakin syytä, miksi joku on 20v viettänyt väijynä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyl mä ainaskin tykkään, pari tonttuu kuus käteen ja n.90% työajasta leffojen/sarjojen katteluu, netis surffailuu, nukkumista ja duunikaverin kaa paskan jauhamista :thumbs:

Yhdyn tähän, näin se täälläkin menee. Mut joudun kyllä välillä jopa oikeen autoa ajamaan ja tehtaalla ja ympäristössä kierroksia tekemään.
Töissä taas, ja kiekkopeliä kattellaan. :)

Jos se ois oikeasti jotenkin "taktinen" ratkaisu, niin niitä varmaan näkis skoudeillakin.

No siinä poliisien käyttämässä sidebreakerissa se tkp varmaan pysyy vähän huonommin paikoillaan, jos kotelo on ylösalaisin...

Edit: Kyllä jotkut aikanaan piti kaasukoteloitakin väärin päin vyöllä, tiedä sitten onko se villitys jo unohtunut.

No kyl mä ainaskin tykkään, pari tonttuu kuus käteen ja n.90% työajasta leffojen/sarjojen katteluu, netis surffailuu, nukkumista ja duunikaverin kaa paskan jauhamista :thumbs:

Tuossa on varmaan sitten tuntimäärätkin jotain aivan muuta kuin 160 tuntia/kk jos pari tonnia jää verojen jälkeen hanskaan. Missähän mahdat olla nukkumassa:rolleyes:

Tuossa on varmaan sitten tuntimäärätkin jotain aivan muuta kuin 160 tuntia/kk jos pari tonnia jää verojen jälkeen hanskaan. Missähän mahdat olla nukkumassa:rolleyes:

Itseasiassa ne on vähemmän kun lasketaan TAL:t mukaan :hyper:

Ja ettei sun tarttee enempää päätä vaivata, niin teen pelkästään yövuoroja, muutama vkl/kk ja titteli on kohde-esimies..

Nyt joutuu näköjään nöyrtymään ja tunnustamaan et paskaa tuli puhuttuu.. Viimesen puolen vuoden keskitulot 1962€/kk, et olihan toi kaks tonttuu aikamoista liiotteluu :(

Ihan sama mikä se kotelomalli on, mutta jännityksellä odotan perusteluita sille miksi sen kotelon pitää avautua alaspäin ja miksi niin olisi jotenkin hyvä.

Ei kai se ihan sama ole, koska toisessa mallissa se sentään pysyy ylösalaisin, toisessa taas ei. Joten avokoteloa on "pakko" pitää edes suurin piirtein oikein päin. Väijyt sitten voivat pyöritellä umpikoteloitaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Kenelläkään tuskin kovin hyviä perusteluita patukan ylösalaisin pitämiseen kuitenkaan löytyy.

Miulla saatto myös joskus olla telari väärinpäin vyöllä. Tommonen kääntyvä kotelo vuosien saatossa vähän löysty ja saatto mennä millon mihinki asentoon. Ei varmaan hirveen taktista, mutta noin 10 vuoden aikana tuli tasan kerran avattua tkp sillä meiningillä, että kohta koskee. Monasti tuli kyllä kuroteltua korkeisiin paikkoihin tkp:lla ja joitain kertoja pideltyä potilasta aloillaan tkp:llä jalkoihin painaen.

Patukkaa luonnollisestikin kannetaan siten, että sen saa suoraan käyttökäteen ja -otteeseen. Itse olen kantanut TKP:ta oikeastaan alusta saakka voimankäyttökäden puolella (aseen takana), mutta kotelo oikein päin.

Itsekään en keksi, miksi patukkaa olisi parempi kantaa väärin päin, mutta pidän kuitenkin mahdollisena että sille löytyy ihan järkevä peruste.

Oisko vartijoilla suositella hyviä hanskoja?

Vähän vanha kysymys, mutta vastataan kun huomasin vasta äsken.

Kontrollissa on näitäkin testailtu varsin laajasti. Parhaat kokeilemani ovat Hatch Marksman Elite, Damascus Pulse hyvänä kakkosena. Paras hinta - laatusuhde on Prismasta ostamillani Guiden hanskoilla (mallia en muista). Eivät tosin ole hyvät autolla ajamiseen, koska kämmen on vähän "tahmea".

Tällaisissa taktisissa hanskoissa tärkeintä on istuvuus, eli käsineet istuvat kuin toinen iho. Sormen päissä olevat saumat, liian pitkät sormet ym ovat nou. Näissä hanskoissa huonoin puoli hinnan lisäksi on huono kulutuskestävyys, erityisesti märkänä.

Vähän vanha kysymys, mutta vastataan kun huomasin vasta äsken.

Kontrollissa on näitäkin testailtu varsin laajasti. Parhaat kokeilemani ovat Hatch Marksman Elite, Damascus Pulse hyvänä kakkosena. Paras hinta - laatusuhde on Prismasta ostamillani Guiden hanskoilla (mallia en muista). Eivät tosin ole hyvät autolla ajamiseen, koska kämmen on vähän "tahmea".

Tällaisissa taktisissa hanskoissa tärkeintä on istuvuus, eli käsineet istuvat kuin toinen iho. Sormen päissä olevat saumat, liian pitkät sormet ym ovat nou. Näissä hanskoissa huonoin puoli hinnan lisäksi on huono kulutuskestävyys, erityisesti märkänä.
Lisätään nyt vielä suosituksiin Mechanix Originalit ja Under armourin tacticalit.

PS. Laittakaa ne kontrollinforumit takaisin ylös, tässä alkaa vieraantuun jo.

Webmaster painaa hommia niska limassa; toivottavasti saa homman pelittämään pian.

Hanska-asiaan: Mechanix on hyvä, mutta ei yhtä hyvä kuin mainitsemani Hatch ja Damascus. Toki halvemmat ja toisaalta kestämämmät. Itse asiassa pidin Mechanix Fast Fit -hanskoista enemmän, paitsi ulkonäön osalta.

Webmaster painaa hommia niska limassa; toivottavasti saa homman pelittämään pian.

Hanska-asiaan: Mechanix on hyvä, mutta ei yhtä hyvä kuin mainitsemani Hatch ja Damascus. Toki halvemmat ja toisaalta kestämämmät. Itse asiassa pidin Mechanix Fast Fit -hanskoista enemmän, paitsi ulkonäön osalta.

No siis tietysti makuasioita. Mutta Hatcheistä en tykännyt, toki mulla oli HK 9100 mutta silti sain koiran liinasta Mechanixeilla kiinni paremmin. Nyt ostin talven varalle Arctheryxin talvitumput, toivottavasti ovat hintansa arvoiset..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom