Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Oikea supervartija taltuttaa pahiksen kun pahiksen puhumalla. Kyllä se on helppoa 100kg jätkän vaan lösähtää pienempänsä päälle, mutta se, kun 160 cm nainen saa kirvestä ja puukkoa heiluttelevan miehen rauhoitettua puhumalla, vaatii jo taitoa.

Onhan toi se paras vaihtoehto, mutta joskus vaan tulee tilanteita, että se puhuminen ei enää auta ja siinä vaiheessa pitää tehdä jotain muuta. Kovasti itse uskoin aikanani, että puhumalla pystyy kaiken hoitamaan, mutta kummasti ne luulot karisi ajan mittaan kun kokemusta karttui.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan toi se paras vaihtoehto, mutta joskus vaan tulee tilanteita, että se puhuminen ei enää auta ja siinä vaiheessa pitää tehdä jotain muuta. Kovasti itse uskoin aikanani, että puhumalla pystyy kaiken hoitamaan, mutta kummasti ne luulot karisi ajan mittaan kun kokemusta karttui.

Siinä kohtaa nappasen esiin "heikko pikkutyttö"- kortin. Toimii yllättävän hyvin. Olen mä ehkä kans vähän vähemmän provosoiva kun mun miestyökaverit :)

Tota korttia on vaan huono käyttää esim tilanteessa jossa useampi henkilö tappelee :D

Tollasis tilanteissa oon siviilissä kyllä aina onnistunu menemään sopivasti väliin. :)

Onks sulla sit ollu jtn tilanteita?
Ei mitään suurempia, mutta "poistotilanteissa" toi on toiminut. Vähän väliä yhdessä kohteistani on joku vähän enemmänkin riehumassa, itse en ole vielä osunut tällöin vuoroon.

Tilaisuuksista ei ikinä tule vääntöä ku mukana on naispari jolla kärsivällisyyys riittää hoitamaan homma.

Ittelläni on n3v kokemusta alalta ja naispareja on mun mielestä 2-laisia. Sellasia asiallisia jotka hoitaa homman ku homman ja tulee mukana kokoajan. Sit on ne vitun ylimääräset "prinsessa lehmät" joista ei oo tilanteissa mitää hyötyä ja sit ne yrittää olla "yksiä jätkistä". Pari kertaa toisen kohteen vartija on ottanu turpaan pokalta ku tyttö pari on jäätyny paikalleen (kyllä tätä siis miehillekki varmasti tapahtuu) Sitte nää "prinsessa lehmät" keulii ku joka ikinen jurrinen tulee pokailee ja sit luulaan itestääs TAAS vähä liikaa.

Ei vaan jaksa ymmärttää, et miks kontrolliammatteihin naisia ees päästetään..:itku: Kunnon väännöissä yhtä hyödykkäitä mitä paavin pallit :piis:
Niin no onhan niitä siistejä paikkarin hommia (joita itsekkin tulin poikkeksellisesti tuuraamaan ja päivän pahin tilanne oli kun en meinannu päästä loggautumaan pakkikselle)
Tilaisuuksista ei ikinä tule vääntöä ku mukana on naispari jolla kärsivällisyyys riittää hoitamaan homma.
Aika kova väite

Jos tuntisit mut, tietäisit kuinka kaukana se on todellisuudesta.
No harva varmaan sut täällä tuntee, niin paha aistia mitään sarkasmin eri vivahteita ;)

Tästä sais mielenkiintoisen väittelyn...

Oliko ollut pakkiksen poliisilirpakkeessa, missä aika suorasukaisesti ilmoitettiin, että sitten kun alkaa vääntäminen niin naisen on parempi mennä vaikka "ohjaamaan liikennettä" ja hoitamaan oikeaa apua paikalle. Siinä käy niin, että auttaja joutuu autettavaksi ja sitten vastustajan lisäksi pitää koittaa suojella työparia.

Kyllä se nyt on ihan selvä, että 180cm 100kg lihava normijulli vippailee 60kg tyttöjä pois tieltä vaikka se kuinka lirkuttelis ja esittäis mitä. Ei sen tartte edes vahingoittaa mimmiä, jos haluaa pois lähteä. Kunhan kävelee. Pitää olla aika hölmö, jos tällaisia realiteetteja ei suostu uskomaan.

Tuntuu siltä, että poliisit joita tunnen, tiedostaa tämän, mutta nämä vartijanaiset omaa vähän turhan suuren itsetunnon yleisesti. Viime viikolla näin prismassa jonkun vartijanaisen huutavan jollekin denalle naama punasena, kun äijä ei suostunut lähtemään, eikä naisella riittänyt fyysisyys poistamaankaan sitä. Jos asiakasystävällisyyttä haetaan, niin kyllähän nuo perusjuopot pitäisi omasta mielestä pystyä poistamaan vähin äänin kaupasta notkumasta, eikä niin että kuulostaa, kun 7vuotias tyttö olisi löytänyt megafonin jostain. Tai varsinkaan niin, että vartija vetää koiranilmeen ja alkaa lirkuttelemaan.

Tai niinkun toi mun kaveri kertoili parhaassa tapauksessa luovuttaa vielä narkkiääliölle kättä pidempää, siinä sitten nauretaan kimpassa kun itte ollaan alimmaisena, kamoissa oleva sekopää istuu rinnan päällä sun parisi pamppu kädessä :) Samalla kun tää sun pari keräilee rohkeutta 5m päässä ja kiljuu jotta laita pamppu pois..

edit: tosin tää tapaus loppui tohon ja tyyppi laittoi pampun pois :) Eli hemmetti se kiljuminen toimi..olisi tietty voinut loppua vähän eri tavallakin

Tuntuu siltä, että poliisit joita tunnen, tiedostaa tämän, mutta nämä vartijanaiset omaa vähän turhan suuren itsetunnon yleisesti. Viime viikolla näin prismassa jonkun vartijanaisen huutavan jollekin denalle naama punasena, kun äijä ei suostunut lähtemään, eikä naisella riittänyt fyysisyys poistamaankaan sitä. Jos asiakasystävällisyyttä haetaan, niin kyllähän nuo perusjuopot pitäisi omasta mielestä pystyä poistamaan vähin äänin kaupasta notkumasta, eikä niin että kuulostaa, kun 7vuotias tyttö olisi löytänyt megafonin jostain. Tai varsinkaan niin, että vartija vetää koiranilmeen ja alkaa lirkuttelemaan.
No mitä helvettiä niitten naisten sitten pitäis tehdä? Eihän niillä fysiikka riitä sitä äijää siitä raahaamaan pois niin pakkohan se on vaikka huutamalla koittaa saada pois. Vartijoille kuitenkin maksetaan alta kympin tunti niin ei voi eikä saa olettaa että pitäisi olla oikeastaan mitään fyysisiä ominaisuuksia sillä rahalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom