Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei hitto tota hyvien syiden listaa :thumbs:

Mjuuh, ite oon piirivartijana ja teen pelkkää ilta-yövuoroja.
Perus palkka on täysin paska, mutta erinnäiset lisät + pienet ylityöt tasottaa tuota palkkaa ja kuukausipalkkani lähentelee noin 3000e JOS olen tehnyt viikonloppuja, hiukan ylitöitä ja saanut muutamia hälykorvauksia.
Normaalipalkka ilman moisia exstroja on 2200e-2500e

Työvuosia on yksi kokonainen, 10,03e/h, 25c/h VartijanAmmattiTutkinto (VAT) lisä ja tuntipalkkalaisena.

Mihinkään kauppaan tai portille en menisi aamu/iltatyöhön, koska se palkka ei riitä mitenkään, ainakaan perheelliselle!

Työ on suhteellisen rentoa, ei tartte tehdä juurikaan mitään paskahommia, ainoa taitaa olla liputukset.
Mutta yhteenkään helvetin ostoskärryyn tai koriin ei ole pakko koskea.

Tietenkään paikallisvartijaa nytten väheksymättä, mutta siel tuntuu olevan näitä pikku oheishommia enempi ja vähempi

Ja mitä väkivaltaan tulee, niin sellaista ei juurikaan tarvi kohdata, riippuu ihan omasta asenteesta, miten uhkatilanteet purkaantuu, mutta ainahan on näitä, joihin pelkkä puhe ei tehoa, mutta ei ole todellakaan semmoista, että joka vuorossa painittaisiin.

Mielestäni tämä homma on ainakin suhteellisen hyvä siitä, että saat työskennellä yksin, ei joudu niin hirveästi olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ja pomot ei ole kyttäämässä selän takana.
Peruspalkka saisi olla isompi, mutta kyllä kun täydet lisät pyörii, niin alkaa tuntiliksa olemaan "ihan ok"

Mites nyt kun alan vaihto mielessä, niin miten tämä progressi raksamiehestä vartijaksi lähtee liikkeelle?
Mitä pitää tehdä yms?

Suosittelen että parin suurimman firman sivuille työnhakulomakkeeseen tiedot ja toivo että maksavat kesäksi kurssit ja ottavat töihin. Jos ei natsaa niin alka lykkimään googleen "vartijan työn perusteet +oma kotikaupunki" ja mene kursseille omakustannehintaan niin varmaan saa helpommin töitä.

Morjens,

Onko täällä paljonkin vartijan ammattitutkinnon suorittaneita ? Olen itse ollut nyt myymälässä kolmisen vuotta.
Aloitin vatin suorittamisen kylmiltään, eli suoraa näyttöihin ilman mitää teoria osuuksia.
Uhkatilanteiden näyttö oli ainakin helppo ja heittämällä läpi. Pian olisi vuorossa pelastustoimen/ea näyttö,
Johon kuuluu teoriakoe ja käytännöntilanne. Tästä kaipaisinkin hieman infoa. Millaisia näyttöjä muilla on ollut ?

Voi niitä töitä täyspäiväsenäkin pienet tehdä :D

Jep jep, respahommat, (yö)piiriajelut, valvomoduunit yms. o suht siistejä ja vähähäirikköisiä hommia. Eipä sillä, on niitä pienikokoisia kavereita välillä hankalimmissaki mestoissa duunissa.

Mulla ei nyt vielä ikä riitä vielä edes työn tekoon, mutta suunitelmia olisi, että kun ollaan täysi ikäisiä niin tehdään vartijan hommia jonkin aikaa että saadaan sitten ekat fyffet, kuinka vaikeata tohon työhön ylipäätäänsä on päästä, kuulemma todella lyhyt koulutus ja onko pakko olla ajokortti nimittäin järkevintä olisi hommata ajokortti intissä / jälkeen. Tuskin pelkkää ostoskeskus vartiointi hommia löytyy ja niitäkään ei varmaan saa itsekkään päättää minne menee. Mites on ?

Jos osaat kirjoittaa oman nimes ja menet selvinpäin haastatteluun niin paikka on sun, mikäli haet pk-seudulta töitä. Aikoinaan omalla kursilla oli jamppoja, joilla oli tuomioita rattijuopumuksesta ja pahoinpitelyistä, ei ollut este. Tosin olivat joutuneet kyllä jonkun haastattelun käymään poliisiasemalla, mutta luvat heltis kuitenkin. Ajokortin tarvitset vain mikäli haet hommia joissa se vaaditaan, esim. piiri.

Palkka riippuu siitä, paljon töitä, öitä ja viikonloppuja tekee. Kyllä sillä elää, ei vaan ehkä kovin leveästi.

Nykypäivänä ei ole varaa mussuttaa työ paikoista ellei halua olla työttömänä, tämä työ on ihan hyvä ensimmäiseksi ja saa ekan kunnon työkokemuksen. Ennyt sitä sanonut, että haluaisin tehdä tätä loppu elämäni, vaan ekat rahat millä ostan esim.. Auton.

Joo ei se hääviä duunia ole sinänsä, mutta vara/kakkosduunina menee hyvin. Omasta kokemuksesta, kyl vartijapuolen hommat aina taksin ajamisen voittaa, varsinki opiskelijan kesätöinä. Uramahdollisuudethan siinä o suht hintsut sitten, ainaki jos ei halua liiketalouspuolen amkkia käydä ja mennä toimistotöihin.

Palkka riippuu siitä, paljon töitä, öitä ja viikonloppuja tekee. Kyllä sillä elää, ei vaan ehkä kovin leveästi.[Totta, palkka riippuu kaikista noista, ja eläähän tällä, mutta ei sitä rahaa liikaa tule, mutta ei oikeen mistään ns. ``normiduunista``tämän enempää saa. Mutta nyt esim. kun on ollut ja olen koko pääsiäisen töissä, niin kyllähän tälläiset tilissä näkyy. Ja vielä kun ei ole paskin taso palkoissa, tässä paikassa missä itse työskentelen. Piirivartiointi ja Myymälä hommat, en edes harkitsisi henkilökohtaisesti.

Palkka riippuu siitä, paljon töitä, öitä ja viikonloppuja tekee. Kyllä sillä elää, ei vaan ehkä kovin leveästi.[Totta, palkka riippuu kaikista noista, ja eläähän tällä, mutta ei sitä rahaa liikaa tule, mutta ei oikeen mistään ns. ``normiduunista``tämän enempää saa. Mutta nyt esim. kun on ollut ja olen koko pääsiäisen töissä, niin kyllähän tälläiset tilissä näkyy. Ja vielä kun ei ole paskin taso palkoissa, tässä paikassa missä itse työskentelen. Piirivartiointi ja Myymälä hommat, en edes harkitsisi henkilökohtaisesti.

Tuo piirivartiointi on ehkä parhaimpia hommia mitä voi tehdä. Öitä ja viikonloppuja kun tekee niin pääsee ihan ok tuloihin.

mikä on ok tulo? ~3000€ ~40h viikkotunneilla (ei väliä ajankohdasta)?

Koitan tässä kovasti kartoittaa mitä kaikkea sitä vois nykyisen tilalla tehdä.

mikä on ok tulo? ~3000€ ~40h viikkotunneilla (ei väliä ajankohdasta)?

Koitan tässä kovasti kartoittaa mitä kaikkea sitä vois nykyisen tilalla tehdä.

Ei tosta kolmea tonnia saa kirveelläkään, kk-palkat on alta kahen tonnin. Ite teen kohdetta missä on ilta- ja yövuoroja, joten palkat on välillä ihan hyviäkin. Viime kuussa vartioinnista ansaitsin 2600€ netto, mutta tunnit meni aika paljon ylitöiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom