SUPERCARB 1kg -40%

Turun saleja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tampsa
  • Aloitettu Aloitettu
tästä puuttuu olennaisin eli ko. sali on yliopistossa opiskeleville ainoastaan!

Kyllä sinne Ammattikorkeakoulun opiskelijakortillakin pääsee niin, että heilahtaa :)
Sitä paitsi ainakin siellä Calonian mestassa on portinvartija paikalla ani harvoin, joten siitä vaan testaamaan... eipä vaikuta hirveesti salin valvonta tai ylläpito sielläpäin kiinnostaa henkilökuntaa, jos siihen nyt joku on edes palkattu ;)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kyllä sinne Ammattikorkeakoulun opiskelijakortillakin pääsee niin, että heilahtaa :)
Sitä paitsi ainakin siellä Calonian mestassa on portinvartija paikalla ani harvoin, joten siitä vaan testaamaan... eipä vaikuta hirveesti salin valvonta tai ylläpito sielläpäin kiinnostaa henkilökuntaa, jos siihen nyt joku on edes palkattu ;)

hmmm tätä kyllä vahvasti epäilen -tai sitten säännöt ovat vuodessa muutuneet??- koska kysyin asiaa s-postitse... antakaas vinkkejä koska portinvartija on ns. lomalla ;) tässä yokylän nurkilla kyllä asustelen niin ei ole paha rasti.

caribian salin testasin ja ei siitäkään hyvää sanottavaa... laitteet on surkeassa kunnossa ja prässi tasoa vitsi. hinta kuitenkin 6e, ilman saunomista.

Turun yliopiston liikuntatoimen selvityksen mukaan Turun yliopiston sali on 106 m², jota yliopiston liikuntasuunnittelija Paavo Viinikaisen mukaan käyttää säännöllisesti 400-500 kuntoilijaa. Näin tilaa yhtä asiakasta kohti on 0,212 m². Tähän ei ole vielä laskettu sitä, kuinka moni muu noin 3000:sta liikuntapalveluiden käyttäjästä käy salilla. Yliopiston kuntosali onkin suunniteltu opetuskäyttöön – ei sadoille opiskelijoille ja henkilöstölle. Tästä syystä se on myös liian täynnä kuntoilulaitteita, joita on silti liian vähän suhteessa kävijämäärään.

Vertailu Turun yliopiston liikuntatilojen ja kymmenen Turun kuntoiluklubin välillä ei ole mairitteleva. Yhdelläkään Turun kuntoklubeista ei ole yhtä suurta asiakaskuntaa kuin Turun yliopistolla, mutta pienimmässäkin niistä eli 128 neliömetrin salilla on kahdeksan lämmittelylaitetta. Tyypillisissä tuhannen neliön kokoisissa saleissa lämmittelylaitteita on useita kymmeniä.

joopa joo... hyvät mainospuheet kyllä.

AMK: lla liikuntaa järjestää Turussa TULI ry, ruiskadun toimipisteen kuntosalille saa ostettu kulkukortin, jos opiskelijakortti löytyy taskusta, 15€ hintaan. Kannattaa käydä tsekkaamassa, laitekanta juuri uusittu. Ihan kiva sali, normitreeni välineet löytyy. 15€ lukuvuosi opiskelijoille kuitenkin niin kohtuu halpaa..

eipä tuosta ruiskadusta ole apua kun matkaa kertyy se 6-8 km...

Lumo testattu keskustassa ja otin kk sen tarjouksen nyt käyttöön. Aika paljon näkyy olevan opiskelijoita ja laitteet melkoista skeidaa. Kyllä sieltä limput ja käppärit löytyy ja perkeleen tehokas sauna, joka on kyllä viikonloppuisin vain aamupäivisin päällä.

Sali82 näytti olevan joku tarjous tai jotain ja 182e per puoli vuotta kortti, ei tosiaan paha hinta. Huomenna ajattelin mennä tutustumiskäynnille ja ottaa kortin jos näyttää hyvältä.

hmmm tätä kyllä vahvasti epäilen -tai sitten säännöt ovat vuodessa muutuneet??- koska kysyin asiaa s-postitse... antakaas vinkkejä koska portinvartija on ns. lomalla ;) tässä yokylän nurkilla kyllä asustelen niin ei ole paha rasti.

Hehe... säännöistä en tiedä, mutta enpä ole koskaan siinä tätä portinvartijaa nähnyt. Taitaa olla sekin ulkoistettu Vinku-Intiaan eli aika turvallisin mielin voi mennä tsekkaamaan tätä Educariumin salia. Mee vaikka pääsiäisenä katsomaan, jos vain pääset Educariumin ovista sisään. Salille mennään heti siitä pääovesta, kun tulet sisään, niin pikkasen oikeelle sellaseen syvennykseen ja voíla! Ohan tämä sali Caribian lisäksi ehdottomasti lähin, jos yo-kylässä joutuu jostain syystä asumaan.

Hauska muuten toi löytämäsi "mainospuhe", no, se summaa yhteen aika hyvin sen meiningin ja tilanpuutteen, joka yliopiston salilla on. Toki voi olla poikkeuksiakin, kuten sunnuntaiaamut, Vapun päivä, juhannus, Uudenvuodenpäivä yms., jolloin suurimmalla osalla jengiä on hirvee darra :) Ja ohan sekin faktaa ettei tällaset naurettavan halvat pikkusalit voi mitenkään kilpailla palvelun laadussa, tiloissa, tarjonnassa, laitteiden määrässä ym. noiden, isojen, oikeasti maksavan asiakaskunnan rahoittamia yrittäjävetoisia saleja vastaan - tai tottakai voi, mutta ainahan nuo isot väistämättä polkevat pienet alleen. Mut onneks Turussa on valinnan varaa, niin eiköhän sitä jokaiselle löydy se oma paikka treenata, koska se kummiskin lienee pääasia ettei vaan jää himaan pelaamaan Battlefieldiä ja juomaan Pirkka-olutta.

Tuosta yliopiston salista sen verran, että silloin kun ite siellä kävin, niin ehdottomasti huonoimmaksi puoleks osottautui paikan kattoikkuna, jota ei kesähelteillä peitetty millään. Se sali on kesäisin kuuma kuin sauna. En tiä sit ovatko sitten tehneet tuolle jotain, kun en oo käynyt itse siellä enää muutamaan vuoteen. Noiden rakennusten arkkitehdeillä oli aikoinaan aika kummia fiksaatiota noitten rakennusten suhteen ja muistaakseni syy tuolle ikkunan peittämättömyydellekin oli jotain sellaista, kun "se muuttaa rakennuksen esteettistä ulkoasua ylhäältäpäin katsottuna" tjsp. Siellähän ei meinattu aikoinaan saada edes laittaa lappuja luentosalien oviin poikkeusilmoituksia varten. :face:

edit. Niin salvadori: Gym2000:lle ei ole Yo-kylästä matkaa kun reilu parisen kilsaa. Sen polkee hyvin pyörällä. Mä oon veivannut samaa reittiä täs muutaman vuoden. :D

tästä puuttuu olennaisin eli ko. sali on yliopistossa opiskeleville ainoastaan!

df_tomin kommentteihin lisäisin myös että impivaarassa on kyllä uudet laitteet mutta 1 kpl kutakin eli jonottamaan löytyy ja painot ovat tosiaan lbs:nä, ei kiloina ja nousee huomattavasti. n. 7,5 kg välein ei esim. 5 kg mitä vastaavissa on nähnyt. juttelin s.postilla tästä asiasta päättäville ja kommentointi oli jotain luokkaa käsittämätöntä, oli kuulemma oikea työryhmä perustettu pohtimaan laiteasiaa ja lopulta "ei jaksettu" nähdä vaivaa tms. harmi kun ei ollut enää näköjään tallessa mulla.

- - - Updated - - -

itse näkisin että turussa on ns. kovan rahan salien lisäksi (m&m, elixia, motivus ja leaf) lisäksi hyvin vähän kunnon tarjontaa ja puutteita löytyy. mitäs "perushyvää" ei vain ole - yleensä jengi ottaa sen joka on lähin tai jossa sattuu olemaan kovimmat tarjoukset.

gym 2000 otti pattiin itsellä jengi joka tosiaan otti valokuvia itsestään pukkarissa.

Palataas tähän aiheeseen eli onko muut samaa mieltä tuosta että turussa ei ole hyviä salivaihtoehtoja. Itse olen samaa mieltä. Joskus reilu vuosikymmen sitten sulki sipisport ovensa, siinä oli sellainen isohko perussali jonka varustustaso oli loistava ja hinnat kohtuulliset. Harmi että vastaavaa paikkaa ei ole tilalle saatu.

Palataas tähän aiheeseen eli onko muut samaa mieltä tuosta että turussa ei ole hyviä salivaihtoehtoja. Itse olen samaa mieltä. Joskus reilu vuosikymmen sitten sulki sipisport ovensa, siinä oli sellainen isohko perussali jonka varustustaso oli loistava ja hinnat kohtuulliset. Harmi että vastaavaa paikkaa ei ole tilalle saatu.

Ei ole samaa mieltä. Gym 2000 on ehdoton. Ei siellä kukaan kuvia itsestään ota, taisi salvadori puhua ihan höpöjä.

Ite olen käynyt big boysilla ja on kyllä hyvä ja asiallinen perus sali josta puuttuu turhat hömpäkkeet. Lisäksi jos menee oikeeseen aikaan ni voi päästä treenaamaan yksin. Ei tarttee muista välittää. :)

Ens viikolla alkaa tosin box100:lla on Ramp johon olen ilmoittautunut. Saa nähdä millainen kokemus se on. Ainakin vaihtelua ainaiseen saman puurtamiseen.

Onko jollain täällä muuten kokemuksia crosfit saleista?

En ole samaa mieltä, hyviä vaihtoehtoja on ja PALJON. Riippuu toki siitä, että kuinka paljon haluaa maksaa, mitä salilta vaatii (ohjatut tunnit vai perussali vai molemmat) sekä sijainti eli missä itse asut vs. missä sali sijaitsee.

Oma suosikkini on toki P&P Fitness Center, jossa olen treenannut jo pitkään, ni tottakai liputan sen puolesta. Muita hyviä salivaihtoehtoja ovat mm. Gym2000, Elixiat, Motivukset, Sats, Leaf-Areena jne. Ihan sen mukaan vain miten lompakko kestää; itse en viitsi maksa treenistä 70-80€ / kk vaan kyllä tuo 30-40€ / kk saa luvan riittää.

En oikein ymmärrä tuota komenttiasi, jossa sinua häiritsee, kun jengi kuvaa itseään pukkarissa. Mitä sitten? Älä anna asian häiritä. Sitä paitsi se on tosi olennainen osa treenikulttuuria, ainakin noille kisamiehille, jotka nousevat lavoille tavoittelemaan palkintoja, mainetta ja kunniaa ja ehkä niitä naaraitakin :)

En ole samaa mieltä, hyviä vaihtoehtoja on ja PALJON. Riippuu toki siitä, että kuinka paljon haluaa maksaa, mitä salilta vaatii (ohjatut tunnit vai perussali vai molemmat) sekä sijainti eli missä itse asut vs. missä sali sijaitsee.

Oma suosikkini on toki P&P Fitness Center, jossa olen treenannut jo pitkään, ni tottakai liputan sen puolesta. Muita hyviä salivaihtoehtoja ovat mm. Gym2000, Elixiat, Motivukset, Sats, Leaf-Areena jne. Ihan sen mukaan vain miten lompakko kestää; itse en viitsi maksa treenistä 70-80€ / kk vaan kyllä tuo 30-40€ / kk saa luvan riittää.

En oikein ymmärrä tuota komenttiasi, jossa sinua häiritsee, kun jengi kuvaa itseään pukkarissa. Mitä sitten? Älä anna asian häiritä. Sitä paitsi se on tosi olennainen osa treenikulttuuria, ainakin noille kisamiehille, jotka nousevat lavoille tavoittelemaan palkintoja, mainetta ja kunniaa ja ehkä niitä naaraitakin :)

Joo, siis saavat kuvata pukkarissa itseään, ei haittaa. (Ei ollut minun kommentti). Ehkäpä on kyse siitä, että olen muualla, toisissa paikoissa nähnyt saleja joiden ilmapiiri, varustetaso ja hinnat on niin uber ok että alkaa vaatimaan jo liikoja. Sipisport oli kyllä ylivertainen treenimesta aikanaan kaikilla mittapuilla muihin turkulaisiin verraten. P&P on entinen "kotisali". Siitä paikasta pidän turussa eniten mutta suunta on hieman väärä kun en keskustassa pyöri. Big boys on kyllä mielenkiintoinen paikka johon haluan tutustua. Siitä kiitokset sille joka ky.salista mainitsi.

- - - Updated - - -

Gym 2000:sta en pidä. Jotenkin kämäne. Paikka, anteeksi vaan. Leaf ja elixiat täysin ylihinnoiteltuja. Leaf kyllä komea mesta ja suht hyvät puitteet.

Treenaamassa nimenomaan salilla käyn, se on selvä mutta liikaa en halua maksaa.

Joo, siis saavat kuvata pukkarissa itseään, ei haittaa. (Ei ollut minun kommentti). Ehkäpä on kyse siitä, että olen muualla, toisissa paikoissa nähnyt saleja joiden ilmapiiri, varustetaso ja hinnat on niin uber ok että alkaa vaatimaan jo liikoja. Sipisport oli kyllä ylivertainen treenimesta aikanaan kaikilla mittapuilla muihin turkulaisiin verraten. P&P on entinen "kotisali". Siitä paikasta pidän turussa eniten mutta suunta on hieman väärä kun en keskustassa pyöri. Big boys on kyllä mielenkiintoinen paikka johon haluan tutustua. Siitä kiitokset sille joka ky.salista mainitsi.

- - - Updated - - -

Gym 2000:sta en pidä. Jotenkin kämäne. Paikka, anteeksi vaan. Leaf ja elixiat täysin ylihinnoiteltuja. Leaf kyllä komea mesta ja suht hyvät puitteet.

Treenaamassa nimenomaan salilla käyn, se on selvä mutta liikaa en halua maksaa.

Joo, sori hei mulla meni silmät ristiin, en oikeen huomannut, että mikä on kenenkin viesti ja kuka lainaa ketä!

Ylihinnoittelu on mielenkiintoinen käsite; joillekin se 80€/kk treenioikeudesta on pikkusumma, mut kyl kans itse koen, et siinä on puolet liikaa. No, joillakin sitä massia tietty on jo valmiiksi ihan turhan paljon. Mut joku hullu niistäkin maksaa vaikka tuon 70-80€/kk, koska kyllä kävijöitä näkyy olevan eivätkä salit ole heti joutuneet pistämään vihkoa kiinni. Lisäksi niissä on kyllä toinen toistaan kauniimpia tyttöjä runsaasti, riittää vaikka molempiin kainaloihin, kun taas tuolla P&P:llä yms. äijäsaleilla treenipimatsut on usein sit taas sellasii tosi laihoja ja turhankin lihaksikkaita :)

Mut joo, on siellä tosi mukaviakin tyttöjä, tällaselle pienelle miehelle sopivia eikä vaan sellasia, joilta voi saada päihin...

Jotenkin tuntuu kans, et esim. Elixian ja Motivuksen treenaajatytsyt tulevat salille lähinnä näyttäytymään: pukkarissa tauluun isketään kajaalit, puuterit ym. setit ja latvaan muotovaahdot ja -sprayt ennen kuin päästään treeniin käsiksi. Mut eihän se yhtään haittaa, ehei, ja kova myyntihenki oli ainakin Elixia Jokivarressa, ku heti treenin päätyttyä tuli puolen tunnin privaattiluento parilta Elixian tsirbulalta, että miksi juuri minun pitää valita Elixia ym., et kyllä nää kovasti ainakin yrittää :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
...ainakin Elixia Jokivarressa, ku heti treenin päätyttyä tuli puolen tunnin privaattiluento parilta Elixian tsirbulalta, että miksi juuri minun pitää valita Elixia ym., et kyllä nää kovasti ainakin yrittää

Kävin kans kerran Jokivarressa ja ainoa mitä minulle sen jälkeen sanottiin oli, että "jos et kävisi enää".
...ei pelkoa, en ole käynyt.

Hyvän salin määritelmä riippuu paljolti siitä mitä salilta vaatii... ketjusalit on ihan ok mestoja jos haluaa lähinnä raapia munia, mutta jos haluaa TREENATA ja KEHITTYÄ, niin kyllä Sali 82 on minun 1. valintani :fuckyeah:

Kävin kans kerran Jokivarressa ja ainoa mitä minulle sen jälkeen sanottiin oli, että "jos et kävisi enää".
...ei pelkoa, en ole käynyt.

Hyvän salin määritelmä riippuu paljolti siitä mitä salilta vaatii... ketjusalit on ihan ok mestoja jos haluaa lähinnä raapia munia, mutta jos haluaa TREENATA ja KEHITTYÄ, niin kyllä Sali 82 on minun 1. valintani :fuckyeah:

Maastavetoa taisit tehdä? :D Ei oo kyllä minunkaan makuun se jokivarren ellu. Siinä samassa paikassa samoissa tiloissa sipi. R.I.P

Suositut

Back
Ylös Bottom