SUPERCARB 1kg -40%

Turun saleja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mä vedin just tänää maasta rannan Elixias, ei mitää valittamista. Käsipainojakin on 50kg asti sentään, paras Elixia Turussa. Tosin 82 on numero uno hardcore reeneihin :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
- - - Updated - - -

Gym 2000:sta en pidä. Jotenkin kämäne. Paikka, anteeksi vaan. Leaf ja elixiat täysin ylihinnoiteltuja. Leaf kyllä komea mesta ja suht hyvät puitteet.

Treenaamassa nimenomaan salilla käyn, se on selvä mutta liikaa en halua maksaa.
kämänen on just se sana, et taida olla kanssa turusta kotoisin? :D mut joo siis tuolla kuvakommentilla sitä että siis salilla käy tietyntyylistä väkeä... ja tuntuivat jotkut nimenomaan valtaavan laitteet tunniksi minä-minä mentaliteetilla.

ja kuten täällä muistaakseni oli mainittukin, gym2000 oli sauna rikki miltei puoli vuotta ja kokoajan hoettiin et korjataan ensi viikolla? ei muuten mutta tulee sellainen olo että kunhan maksat, kiitos.

saman olen nyt huomannut motivuksellakin, siellä oli yksinäisiä pareja käsipainoja, oliko sitten lähtenyt matkaan vai hajalle mutta ihmettelin syksyllä miksi mitään ei korjata, mainitsin asiasta ystävällisesti kolmeen otteeseen. no, sauna ainakin pelaa.

nyt testasin lumoa käytännössä ilmaiseksi ja täytyy sanoa että samanlaiset treenit saan aikaan kotonakin, ilmaiseksi. ei juuri pelaa hommat. ahdas tila, laitteet hyvin vanhoja ja kässärit tyyliin ruosteessa. katto niin matalalla että kolisee painot siihen jne. plussana se että on lukioikäisten tyttöjen suosiossa, jos sellainen jotakin kiinnostaa täällä...

takaisin motivuksen pariin. aivan käsittämätön ruuhka oli pari pv sitten alakerran punttipuolella, onko sitten kevät tulossa jo niin lujaa vauhtia että pitää saada tissit esille tai jotain.. siis 15-17 tyyppiä siellä, jos tiedätte paikan. ja tuntui että painoja on taas karannut matkaan tai pistetty paskaksi. ne painot joista lähtee jotain ruuvaamalla irti olivat kaikki hölstyneet/lähes irti. yläkerrassa oli toisaalta taas rauhallisempaa. mutta 12e/kertamaksu ja eipä tuolla kantiksillekaan mikään ilmaista ole joten annoinpa taas palautetta. ei ne painot niin paljoa maksa että joskus uusisi!

Elixian ja Motivuksen treenaajatytsyt tulevat salille lähinnä näyttäytymään: pukkarissa tauluun isketään kajaalit, puuterit ym. setit ja latvaan muotovaahdot ja -sprayt ennen kuin päästään treeniin käsiksi
näitä ei ainakaan näy motivuksella, toinenhan on kokonaan naisille rauhoitettu. tuolla toisessa käyvät nimenomaan tositarkoituksella treenaavat + spinning.

Mä vedin just tänää maasta rannan Elixias, ei mitää valittamista. Käsipainojakin on 50kg asti sentään, paras Elixia Turussa. Tosin 82 on numero uno hardcore reeneihin :D

Länsikeskuksen elixiassa on painot 52,5 asti ;)

Tuntuu tyhmältä kehua muotisalia, mutta Elixiassa on se hyvä puoli, että heillä on varaa korjata puitteet. Ei tarvitse vuosia odottaa.

Länsikeskuksen elixiassa on painot 52,5 asti ;)
Tuntuu tyhmältä kehua muotisalia, mutta Elixiassa on se hyvä puoli, että heillä on varaa korjata puitteet. Ei tarvitse vuosia odottaa.
Juu löytyyhän sieltä painoja muutenkin näytti olevan puitteet kohdillaan, mutta treenaaminen on melko hintavaa ja täytyisi heti sitoutua Elixian jäseneksi.
Ainniin ja sai tehdä mavea :D

Maastavetoa taisit tehdä? :D Ei oo kyllä minunkaan makuun se jokivarren ellu. Siinä samassa paikassa samoissa tiloissa sipi. R.I.P

En edes tehnyt mavea :)

...se taas tapahtui joskus "kauan" sitten M&M:llä, kun tuli henkilökunta kitisemään, että siellä ei saa tehdä mavea, kun kuulemma tiskillä asti lattia tärisi. Heidän lattiarakenteensa ei kuulemma ole tarkoitettu mavettamiseen ollenkaan eikä kestä sellaista. Ja sivuhuomautuksena, että oli vasta lämmittelysarjat eli pienet painot menossa enkä minä tankoa tiputtele tai muutenkaan paisko painoja yhtään ylimääräistä (minun mittarini kovasta treenistä ei ole, että kuinka paljon meteliä saa aikaseksi).

Eipä ole tarvinnut M&M:lläkään sen jälkeen käydä.
(ei sillä että olisivat kieltäneet käymästä, mutta mitä muka tekisin "salilla" missä ei saa treenata... jos haluan mennä kirjastoon niin sitten menen kirjastoon, sieltä saa kortinkin ilmaiseksi :D)

kämänen on just se sana, et taida olla kanssa turusta kotoisin? :D mut joo siis tuolla kuvakommentilla sitä että siis salilla käy tietyntyylistä väkeä... ja tuntuivat jotkut nimenomaan valtaavan laitteet tunniksi minä-minä mentaliteetilla.

ja kuten täällä muistaakseni oli mainittukin, gym2000 oli sauna rikki miltei puoli vuotta ja kokoajan hoettiin et korjataan ensi viikolla? ei muuten mutta tulee sellainen olo että kunhan maksat, kiitos.

Gym2000 sauna on myös likaisin ja pahanhajuisin sauna missä olen olen käynyt..

Juu löytyyhän sieltä painoja muutenkin näytti olevan puitteet kohdillaan, mutta treenaaminen on melko hintavaa ja täytyisi heti sitoutua Elixian jäseneksi.
Ainniin ja sai tehdä mavea :D

Nykyään ei vissiin tarvitse enää ostaa sitä 12/24 kk sopimusta. Onhan tuo normaalia kalliimpi, mutta kyllä se olisi sen arvosta JOS käyttäisi kaikkia palveluita kuten sitä lapsiparkkia ja kaikkia ryhmäliikunta tunteja, kaikkia saunoja yms. Juu ei tuolla kukaan tule valittamaan jos kolistelee :D

Nykyään ei vissiin tarvitse enää ostaa sitä 12/24 kk sopimusta. Onhan tuo normaalia kalliimpi, mutta kyllä se olisi sen arvosta JOS käyttäisi kaikkia palveluita kuten sitä lapsiparkkia ja kaikkia ryhmäliikunta tunteja, kaikkia saunoja yms. Juu ei tuolla kukaan tule valittamaan jos kolistelee :D
Pikaisesti katsottuna lyhyin sopimus Elixian kanssa on 1 kk mutta 2 kk irtisanomisajalla eli siis 3 kk... Tietysti kaikki maksaa.

Gym2000:lla on alkanut kohtalaisen isosti ärsyttämään kun porukka vaan jatkaa sitä kaappien avainten pöllimistä, varaavat siis kaappeja omaan käyttöön sillä tyylillä. Hienoa tulla salille kun siellä sillä hetkellä treenaa 15 ihmistä, ja kaikkien noin 70 kaapin avaimet on jossain kadoksissa ja kaappien ovet auki lukuunottamatta niiden sillä hetkellä treenaavien kaappeja :face:

Sinne kuulemma ollaan hankkimassa uudet aikalukot niihin olemassaoleviin kaappeihin, mutta se tapahtuu sitten joskus. Jos siitä saunan korjauksesta voi ottaa mitään viitteitä niin uudet lukot tulee siinä vuonna 2016 aikaisintaan. Kuulin niistä uusista lukoista noin kuukausi sitten ekan kerran.

Gym2000:lla on alkanut kohtalaisen isosti ärsyttämään kun porukka vaan jatkaa sitä kaappien avainten pöllimistä, varaavat siis kaappeja omaan käyttöön sillä tyylillä. Hienoa tulla salille kun siellä sillä hetkellä treenaa 15 ihmistä, ja kaikkien noin 70 kaapin avaimet on jossain kadoksissa ja kaappien ovet auki lukuunottamatta niiden sillä hetkellä treenaavien kaappeja :face:

Sinne kuulemma ollaan hankkimassa uudet aikalukot niihin olemassaoleviin kaappeihin, mutta se tapahtuu sitten joskus. Jos siitä saunan korjauksesta voi ottaa mitään viitteitä niin uudet lukot tulee siinä vuonna 2016 aikaisintaan. Kuulin niistä uusista lukoista noin kuukausi sitten ekan kerran.

Jep, mua on rasittanut sama asia. Joskus kun on menossa combattiin, siel on pari tusinaa kaappia tyhjillään ilman avainta eikä yhtään kaappia, jota voi käyttää. :curs: Aikalukolliset kaapit olis kieltämättä aika kiva juttu.

Kaikkein yksinkertaisinta olisi, kun olisi kaapit ilman lukkoja ja jokainen joutuisi tuomaan oman lukon, jos meinaa kaapin lukita. Näin on muistaakseni Wolfilla Tampereella. Olikohan lisäksi niin, että jotenkin vuokraavat (panttia vastaan tai jotain semmoista) kassalta lukkoja. Jos salin henkilökunta ja omistaja olisivat särmiä ja ahkeria, niin tuommoinen kaappien itelle pitkäksi ajaksi varaaminen kyllä saataisiin kuriin joutuin. Tuntuisi, että tekninen ratkaisu joidenkin aikalukkojen avulla olisi a) helvetin kallis ja b) epäluotettava, siis viittaan siihen, että joku voi ihan oikeasti tarvita kaappia kolme tai neljä tuntia ja toiselle riittää yksi tunti. Niinno kolikoilla kai voisi ostaa aikaa, jos semmoiset aikalukot laitetaan, mutta edelleen arvelen, että kyseessä olisi turhan kallis ratkaisu. Kaapit ilman lukkoja ja tuokoon jokainen oman lukkonsa. Lisäksi toki pitäisi säännöissä mainita, että mikäli havaitaan jonkun pitävän kaappia itellään oman lukon avulla, ko lukko hajoitetaan katkaisupihdeillä viipymättä ja kaapin sisältö tyhjennetään, saa kysellä kamojaan vaikka viikon ajan kassalta ja sen jälkeen kaivella kaatikselta, jos kiinnostaa.

Joo, multa ei irtoa yhtään sympatiaa eikä ymmärrystä kaappeja itelleen pitkiksi ajoiksi varaaville, ellei käynyt em. tekstistä jo asia selväksi. :D

Vielä yksi vaihtoehto on, ettei ole kaappeja ollenkaan, kuten useimmiten kunnallisilla saleilla on halpisratkaisuna. Tällöin pitää olla kantokapasiteettia riittävästi reenikamoille, ulkovaatteille, vaihtovaatteille, pyyhkeelle jne. ja niitä jöötikasseja sitten lojuu siellä ja täällä ympäri salia reenien ajan. Ei välttämättä ole hyvä ratkaisu siis sekään.

Jep, mua on rasittanut sama asia. Joskus kun on menossa combattiin, siel on pari tusinaa kaappia tyhjillään ilman avainta eikä yhtään kaappia, jota voi käyttää. :curs: Aikalukolliset kaapit olis kieltämättä aika kiva juttu.

Oho, siis naisten puolella sama ilmiö meneillään, järjestäytynyttä toimintaa :D

Mutta joo, omat lukot olis kyllä omasta mielestänikin se toimivin ratkaisu, tuossa keskustan Motivuksella on sellainen systeemi ja se on toimiva. Gymin henkilökunta muistaakseni sanoi että se aikalukko olisi kolmisen tuntia omassa käytössä, jonka jälkeen se resetoituu. Saat itse laittaa siihen oman pin-koodin jolla saat sen sitten auki, ja kassalla on yleiskoodi jolla sen saa auki jos sattuu vaikka oma koodi unohtumaan. Mutta milläs joku heppu todistaa että se joku kaappi on just se oma kaappi eikä jonkun vieraan, näyttämällä henkkareita?

^Tuossa on kieltämättä vähän aukkoja. En tosin usko, et ihmiset alkais valehteleen, et pääsis muitten kamoja pöllimään, koska kiinnijäämisen riski on iso. Mut siel käy myös populaa, jotka vetää 4 jumppatuntia putkeen, joten toi 3 tuntia on vähän nafti aika. Ylipäätään toi kuulostaa vaan vähän hankalalta. Omat lukot vaan ja kassalta lainalukkoja, jos oma unohtuu.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Äh, mä olen nyt ollut Lumon jäsen pari vuotta, tosin jäsenyydestä ei ole ollut hevonkaan hyötyä, kun en juuri koskaan siellä käy.
Pitäisi oikeasti löytää uusi sali. Sellainen, jossa joku auttaisi pullukan alkuun, eikä maksaisi maltaita. Toiveena olis myös järjellinen sijainti Vakken suuntalta tultaessa, sillä autoa en omista, niin ja se että vois treenata aika pitkälti mihin aikaan vaan (avainkortti?). Tällä hetkellä kun salilla käyminen kusee siihen että a) en "pääse lähtemään" koska huono omatunto etten ole koskaan paikalla (...lapset...) tai b) matkoihin kuluu ikuisuus ja c) laiska paska. Ei vaan, oikeesti on vaikea mennä kun ei hahmota oikein mitä pitäis täysin alottelevana tehdä ja tuolla Lumossa ei henkilökunta mitenkään tunnu tietotasollaan loistavan, keskittyvät lähinnä myymään jäsenyyksiä ja näyttämään söpöille...

Lisäksi toki pitäisi säännöissä mainita, että mikäli havaitaan jonkun pitävän kaappia itellään oman lukon avulla, ko lukko hajoitetaan katkaisupihdeillä viipymättä ja kaapin sisältö tyhjennetään, saa kysellä kamojaan vaikka viikon ajan kassalta ja sen jälkeen kaivella kaatikselta, jos kiinnostaa.

Sä olet kyllä liian kiltti :) Lukolliset kaapit tyhjennetään joka ilta riippulukot katkomalla ja kamat kaapista heitetään roskiin ja sen jälkeen niiden perään on turha itkeä :evil: Ja näihin ehtoihin suostuu sillä, kun laittaa romunsa sinne kaappiin.

En tosin usko, et ihmiset alkais valehteleen, et pääsis muitten kamoja pöllimään, koska kiinnijäämisen riski on iso.

bat.webp

Itse käyn Leaf Areenalla. Sitä ihmettelen, että onko teidän mielestä 54e/4vko kallis salimaksu? Opiskelijoilla 49/4vko ja sisältää ohjatut tunnit. Aloitusmaksu 120e, mutta siellä on jatkuvasti jotain tarjouksia, esim. aloitusmaksu puoleen hintaan/ilmainen. Leaf on mielestäni aivan loistava paikka treenata. Nyt yläsalista on tehty crossfit-tyylinen sali, jossa runsaasti tilaa mavettaa, kyykätä ym. Suosittelen!

Onhan tuo 54e noin kympin kalliimpi + 120e aloitusmaksu vielä. Riippuu tietty alennuksista sun muista mutta suunnilleen.

Hyvä juttuhan se on, että porukka käy eri saleilla oman makunsa ja lompakkonsa mukaisesti. Itteäni ainakin vituttais se ruuhkan määrä, jos koko Turku treenais 82:sella.

Tietääkö joku onko Turussa salia, jossa on tilaa harjoitella vapailla painoilla ja joka sijoittuu Turun pohjoispuolelle maksimissaan 3 kilometrin sätellä polttolaitoksesta? Vai onko todellakin niin, että ainoa Turun pohjoispuolella oleva sali on Leaf Areena?

Netistä löysin (helposti) seuraavat salit:
Spartan Sport Center; Iso-Heikkilä; crossfit
Sali 82; Iso-Heikkilä
M & M Kuntotalo; Itäharju
P & P Fitness Center; Keskusta
Gym 2000; Keskusta
Cardio Gym; Keskusta
Leaf Areena; Kärsämäki
Sats Trivium; Kupittaa
Turun NMKY; Keskusta
Motivus Brahe; Keskusta
Motivus Centrum; Keskusta
Lumo Turku; Keskusta
M-Club Ry; Vähä-Heikkilä
Caribia; YO-kylä
Silver Plus Kuntoklubi; Pitkämäki; suunnattu yli 40-vuotiaille
Kilosport Kaarina; Piispanristi
Lady Line; Kurjenmäki; vain naisille
Reebok Crossfit Turku; Raunistula; crossfit

Näistä ainoastaan Leaf Areena on kohtuullisen matkan päässä, mutta 120 e (tai 60 e) liittymismaksu ei todellakaan houkuttele asiakkaaksi.

Itse käyn Leaf Areenalla. Sitä ihmettelen, että onko teidän mielestä 54e/4vko kallis salimaksu? Opiskelijoilla 49/4vko ja sisältää ohjatut tunnit. Aloitusmaksu 120e, mutta siellä on jatkuvasti jotain tarjouksia, esim. aloitusmaksu puoleen hintaan/ilmainen. Leaf on mielestäni aivan loistava paikka treenata. Nyt yläsalista on tehty crossfit-tyylinen sali, jossa runsaasti tilaa mavettaa, kyykätä ym. Suosittelen!

Sehän nyt riippuu ihan palkasta, että mikä kenellekin on kallista :)

Mutta jos vertaa 54e/kk niin kyllä se on melkein puolet kalliimpi, kun jossain muualla sama maksaa 30e/kk... toki jos sitten tarvii muita palveluita kuin sali (esim. lapsiparkki tms.) niin sitten hintaa täytyy miettiä uudemman kerran.

Ja mitä liittymismaksuun tulee, niin itse en ihan vaan periaattesta MAKSA millekään firmalle siitä, että saan OSTAA sieltä jotakin.

Tietääkö joku onko Turussa salia, jossa on tilaa harjoitella vapailla painoilla ja joka sijoittuu Turun pohjoispuolelle maksimissaan 3 kilometrin sätellä polttolaitoksesta? Vai onko todellakin niin, että ainoa Turun pohjoispuolella oleva sali on Leaf Areena?

Tältä (lähi)alueelta minä en ainakaan tiedä mitään muuta salia ja ainakin luulen tietäväni melkein kaikki Turun kaupalliset salit.

Back
Ylös Bottom